Συνεργασία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας με την ελληνική κυβέρνηση

  • Τετάρτη, 8 Απριλίου, 2020 - 06:14

Η πανδημία του COVID-19 είναι μια πρωτοφανής παγκόσμια κατάσταση που απαιτεί έκτακτη αντίδραση σε όλα τα επίπεδα. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία της κρουαζιέρας έχει θέσει τη δημόσια υγεία στην καρδιά της δικής της αντίδρασης.

Μέσα σε 48 ώρες από την απόφαση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) να θέσει τον πλανήτη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για τη δημόσια υγεία, οι εταιρείες μέλη της CLIA είχαν υιοθετήσει ενισχυμένα μέτρα σε όλο τον κόσμο. Τα μέτρα αυτά επανεξετάζονταν συνεχώς και ενισχύονταν με βάση τις κατευθυντήριες οδηγίες των διεθνών υγειονομικών αρχών.

Από τη στιγμή της κήρυξης πανδημίας από τον ΠΟΥ, τα μέλη της CLIA ανέστειλαν οικειοθελώς τα δρομολόγια κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο – καθιστώντας έτσι τη βιομηχανία κρουαζιέρας μία από τις πρώτες που διέκοψαν τις δραστηριότητές τους.

Σήμερα, λίγα μόνο πλοία παραμένουν ακόμα στη θάλασσα και κατευθύνονται προς κάποιο ανοιχτό λιμάνι. Η δημόσια υγεία αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας, οι οποίες ανταποκρίθηκαν με απόλυτο σεβασμό στην απόφαση πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, να κλείσουν τα λιμάνια τους για προληπτικούς λόγους.

Ήταν μια πολύπλοκη διαδικασία, με ανθρώπους να εργάζονται νύχτα και μέρα για να συντονίσουν την ασφαλή επιστροφή στα λιμάνια για επιβάτες και πληρώματα, σε στενή, βήμα-βήμα συνεργασία μεταξύ των εταιρειών κρουαζιέρας και των κυβερνήσεων και υγειονομικών αρχών.

Η Ελληνική κυβέρνηση συνεργάστηκε στενά με την CLIA και από κοινού δημιουργήθηκε ήδη ένα πλαίσιο με βάση το οποίο τα κρουαζιερόπλοια μπορούν να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε ελληνικά λιμάνια για ανατροφοδότηση με τρόφιμα, νερό και καύσιμα, καθώς και για ασφαλή παράδοση αποβλήτων και λυμάτων, βάσει της καθοδήγησης της Ε.Ε. και των διεθνών κανόνων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας 2006 (MLC) της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ).

Η διαδικασία αυτή γίνεται με αυστηρή τήρηση των κανόνων ασφαλείας και συγκεκριμένα: στα κρουαζιερόπλοια επιβαίνει μόνο το πλήρωμα, δεν επιτρέπεται καμία αποβίβαση και τα κρουαζιερόπλοια διαθέτουν καθαρή ναυτιλιακή δήλωση υγείας.

Αίτημα για παραμονή σε ελληνικά λιμάνια

Εκφράζοντας της ευχαριστίες της προς την Ελληνική κυβέρνηση και τα συναρμόδια Υπουργεία για τη συνεργασία και την ουσιαστική στήριξη στις εταιρείες κρουαζιέρας, η εκπρόσωπος της CLIA στην Ανατολική Μεσόγειο, Μαρία Δεληγιάννη, σημείωσε ότι “ο ανεφοδιασμός με τρόφιμα, νερό και καύσιμα είναι ζωτικής σημασίας για τα πλοία και τα πληρώματά τους».

«Τέσσερα κρουαζιερόπλοια έχουν πραγματοποιήσει έως τώρα τον ανεφοδιασμό τους σε ελληνικά λιμάνια υπό αυτό το καθεστώς. Οι εταιρείες κρουαζιέρας αντιλαμβάνονται τις ειδικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί και σέβονται απολύτως τα επιβεβλημένα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία της δημόσιας υγείας», προσθέτει η ίδια.

«Η Ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει από νωρίς πολύ αυστηρά μέτρα περιορισμού της πανδημίας και τα Υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής έχουν επιδείξει ρεαλιστική στάση και ταχύτατα αντανακλαστικά, γεγονός που έχει εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τις εταιρείες κρουαζιέρας. Λόγω της εξαιρετικής έως τώρα συνεργασίας, οι εταιρείες κρουαζιέρας επιθυμούν να παραμείνουν τα πλοία τους στον ελλαδικό χώρο έως ότου ξεκινήσουν και πάλι τις δραστηριότητές τους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί εάν δοθεί στα πλοία η δυνατότητα να παραμείνουν σε ενδεδειγμένα αγκυροβόλια στα ελληνικά ύδατα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, ώστε να έχουν ασφαλές καταφύγιο και να πραγματοποιούν ολιγόωρη πλαγιοδέτηση σε λιμάνια μόνο όταν χρειάζονται προμήθειες, πάντα με σεβασμό στους υφιστάμενους περιορισμούς και σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανόνες ασφαλείας», κατέληξε η κα Δεληγιάννη.

Το εκτεταμένο αγκυροβόλιο έχει όφελος και για την τοπική οικονομία, καθώς τα πλοία θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν στην Ελλάδα εργασίες ανεφοδιασμού, επισκευών και όλων των απαιτούμενων ενεργειών ώστε να μπορέσουν και πάλι να αποπλεύσουν.

Η Ελλάδα ως προορισμός κρουαζιέρας

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) συνιστά τη μεγαλύτερη παγκοσμίως εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων, παρέχοντας μια ενιαία φωνή και έναν κορυφαίο θεσμικό φορέα για την παγκόσμια κοινότητα της κρουαζιέρας. Η Ένωση διαθέτει 15 γραφεία παγκοσμίως με εκπροσώπους στην Βόρεια και Νότια Αμερική, την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία, και είναι αφοσιωμένη στην ανάδειξη της ταξιδιωτικής εμπειρίας με κρουαζιερόπλοιο, υποστηρίζοντας πολιτικές και πρακτικές που προωθούν ένα ασφαλές, υγιές και βιώσιμο περιβάλλον στα κρουαζιερόπλοια.

Η Κοινότητα της CLIA περιλαμβάνει τις κορυφαίες εταιρείες κρουαζιέρας σε ωκεανούς, ποταμούς και ειδικούς προορισμούς, μια εξαιρετικά εκπαιδευμένη και πιστοποιημένη κοινότητα ταξιδιωτικών πρακτόρων, προμηθευτές και συνεργάτες της κρουαζιέρας από τους τομείς των λιμένων και προορισμών, της κατασκευής πλοίων, των προμηθειών και επιχειρηματικών υπηρεσιών. Η αποστολή του οργανισμού είναι να αποτελεί τον ενιαίο εκείνο παγκόσμιο οργανισμό που βοηθά τα μέλη του να επιτύχουν, υποστηρίζοντας, εκπαιδεύοντας και προωθώντας τα κοινά συμφέροντα της κοινότητας της κρουαζιέρας. Η CLIA, αποτελεί τη μεγαλύτερη εμπορική ένωση κρουαζιεροπλοίων παγκοσμίως εκπροσωπώντας 54 εταιρείες κρουαζιέρας, που διαθέτουν 277 πλοία και αποτελούν το 95% του κλάδου. Παράλληλα, εκπροσωπεί πάνω από 340 εταιρείες που συμβάλλουν στην επιτυχή λειτουργία της κρουαζιέρας, συμπεριλαμβανομένων λιμένων & προορισμών, ναυπηγείων, προμηθευτών και διαφόρων άλλων υπηρεσιών. Επίσης η CLIA εκπροσωπεί πάνω από 25.000 πράκτορες που συμβάλλουν κι εκείνοι σημαντικά στον κλάδο της κρουαζιέρας.

Η Ελλάδα προσελκύει εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας ετησίως και είναι αυτή τη στιγμή η τρίτη δημοφιλέστερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη. Το μοναδικό πλήθος των Ελληνικών νησιών και η ακτογραμμή της χώρας αποτελούν εχέγγυα ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί σε κορυφαίο προορισμό κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Η επόμενη μέρα μετά την πανδημία σίγουρα δεν θα είναι εύκολη για κανένα κλάδο, ωστόσο μέσα από τη στενή και εποικοδομητική συνεργασία με όλους τους φορείς ο κλάδος της κρουαζιέρας θα καταφέρει να ορθοποδήσει, συνεχίζοντας να συμβάλλει στην οικονομία, την απασχόληση και την ανάπτυξη παγκοσμίως.

 

 

Ετικέτες: