Booking: Ταξιδιωτικές προβλέψεις και κορυφαίες τάσεις για το 2026

  • Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου, 2025 - 16:04

Τα ταξίδια ήταν ανέκαθεν μια προσωπική υπόθεση και εμπειρία, όμως το 2026 αφήνει πίσω του κάθε έννοια έτοιμου «πακέτου ταξιδιού». Οι ταξιδιώτες θα απομακρυνθούν από τα συνηθισμένα και θα ακολουθήσουν ό,τι τους εμπνέει και τους εκφράζει πραγματικά.

Από εμπειρίες γεμάτες αδρεναλίνη, μέχρι μυστικιστικές αποδράσεις και διαμονές σε φουτουριστικά σπίτια, κάθε ταξίδι θα αποτελεί ξεκάθαρη έκφραση της προσωπικότητας και ταυτότητας τους: αυτό είμαι, αυτό επιθυμώ, αυτό αγαπώ.

Η Booking.com, παρουσιάζει τις δέκα βασικές τάσεις που θα διαμορφώσουν το ταξιδιωτικό τοπίο το 2026. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι διακοπές αποκτούν περισσότερο ατομικό χαρακτήρα, περισσότερο βιωματικό και αναμφισβήτητα αληθινές πιστές στην προσωπικότητα των ταξιδιωτών.

1. Romantasy Retreats: Ρομαντικές αποδράσεις σε μαγεμένους κόσμους

Εδώ και αιώνες, τα βιβλία υπήρξαν αναπόσπαστος σύντροφος των ταξιδιωτών, χωρούσαν στις βαλίτσες και διαβάζονταν σε τρένα, αεροπλάνα, παραλίες και όχι μόνο. Το 2026, με τον ρομαντισμό να εκτοξεύεται σε δημοτικότητα, η σχέση μεταξύ ιστοριών και ταξιδιών μπαίνει σε ένα νέο κεφάλαιο, αυτό των ‘’romantasy retreats’’. Οι ταξιδιώτες δεν «μπαίνουν» απλώς μέσα στα μυθιστορήματα, αλλά ταξιδεύουν και βιώνουν από κοντά τους ίδιους τους φανταστικούς κόσμους, γεμάτους δράκους, νεράιδες και μυθικά πλάσματα.

Οι διακοπές αναμένεται να μετατραπούν σε εμπειρίες μέσα σε καθηλωτικά τοπία ιστοριών, όπου μαγεμένα κάστρα, μυστικιστικά δάση, μεσαιωνικά συμπόσια και χοροί με μεταμφιέσεις να δημιουργούν ένα σκηνικό ρομαντικών απόκοσμων αποδράσεων. Περισσότεροι από επτά στους δέκα ταξιδιώτες παγκοσμίως (71%) δηλώνουν ότι θα τους ενδιέφερε να επισκεφθούν έναν προορισμό εμπνευσμένο από αυτό το είδος. Για πολλούς, αυτό δεν αφορά απλά επισκέψεις σε αξιοθέατα. Πάνω από τους μισούς (53%) είναι ανοιχτοί στο να συμμετάσχουν σε ένα role-play retreat βασισμένο στο αγαπημένο τους φανταστικό παιχνίδι, βιβλίο ή ταινία, ενώ σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) δηλώνει πως σίγουρα θα το εντάξει στα μελλοντικά ταξιδιωτικά σχέδιά του.

Η τεχνολογία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο σε αυτή τη μορφή απόδρασης: σχεδόν οκτώ στους δέκα ταξιδιώτες (78%) δηλώνουν ανοιχτοί σε προτάσεις με τεχνητή νοημοσύνη που ταιριάζουν με την αισθητική φαντασίας, προτείνουν απομονωμένες “storybook” (που μοιάζουν με ιστορίες βιβλίων) διαμονές ή εντοπίζουν τα πραγματικά σημεία όπου γυρίστηκαν κινηματογραφικές σκηνές. Δεν περιορίζεται πλέον στη μυθοπλασία, η φαντασία μετατρέπεται σε ταξιδιωτικό σχέδιο, προσφέροντας μαγικές αποδράσεις όπου η φαντασία και η περιπέτεια γίνονται οι πρωταγωνιστές.

2. Humanoid Homes: Το μέλλον των τουριστικών καταλυμάτων

Οι εξοχικές κατοικίες έχουν από καιρό εκτιμηθεί για τον χώρο και την ιδιωτικότητά τους. Το 2026 θα σημειώνει μια νέα πολύ πιο φουτουριστική εξέλιξη: εξοχικές κατοικίες εξοπλισμένες με βοηθούς robot. Φανταστείτε να φτάνετε στο κατάλυμά σας και ένα ρομπότ να τακτοποιεί, ένα ρομπότ σεφ να ετοιμάζει το δείπνο (και να πλένει τα πιάτα), ενώ τα έξυπνα συστήματα να βελτιστοποιούν αθόρυβα την κατανάλωση νερού, ενέργειας και απορριμμάτων.

Οι ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν αυτό το νέο στάδιο όπου η άνεση συναντά την περιέργεια, με το 77% να δηλώνει ότι θα έκλεινε διαμονή σε σπίτι ενισχυμένο από robots. Οι ταξιδιώτες γοητεύονται όλο και περισσότερο από την τεχνολογία: σχεδόν οι μισοί (49%) θα επέλεγαν κατάλυμα με ρομπότ καθαρισμού, το 39% ενθουσιάζεται με έναν ρομποτικό σεφ, ενώ το 25% θέλει ρομπότ που διαχειρίζονται τη βιωσιμότητα του χώρου. Πέρα από την ευκολία όμως, για πολλούς (28%) είναι η καινοτομία ενώ για το 19% αποτελεί στοιχείο για να καυχηθούν για τη διαμονή τους σε ένα σπίτι το που μοιάζει βγαλμένο από επιστημονική φαντασία. Τα “humanoid homes” κάνουν δυσδιάκριτα τα όρια μεταξύ πρακτικότητας και παιχνιδιού επαναπροσδιορίζοντας την εμπειρία των διακοπών και θέτουν τις βάσεις για διαμονή που συνδυάζει την άνεση με μία αξέχαστη εμπειρία.

3. Turbulence Test: Αγάπη, Φιλία και Ομαδικότητα σε δοκιμασία

Το 2026 οι διακοπές εξελίσσονται σε ένα τεστ συμβατότητας καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σκοπεύουν να απομακρυνθούν από την καθημερινότητα για να δοκιμάσουν τη δυναμική των σχέσεων τους, είτε ρομαντικών, είτε φιλικών ή και επαγγελματικών. Πάνω από τα δύο τρίτα (69%) των ταξιδιωτών παγκοσμίως δηλώνουν πως θα έκαναν ένα ταξίδι με έναν πιθανό σύντροφο, συνάδελφο ή νέο φίλο, για να διαπιστώσουν εάν τελικά “ταιριάζουν” πραγματικά.

Περίπου τα δύο τρίτα (62%) των ταξιδιωτών θα δοκίμαζαν ένα απομονωμένο ταξίδι για να δουν πώς ο συνοδοιπόρος τους διαχειρίζεται την αβεβαιότητα και τις δυσκολίες, ενώ το 59% ενδιαφέρεται για retreats εναλλαγής ρόλων όπου ο πιο εσωστρεφής αναλαμβάνει ηγετικό ρόλο ή ταξίδια με περιορισμούς, όπως περιορισμένο budget ή συνδεσιμότητα. Το 71% θα προτιμούσε να αφήσει τον έλεγχο σε άλλον, για να δοκιμάσει τη δυναμική της σχέσης.

Τα λεγόμενα “turbulence tests” υπογραμμίζουν μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι προσεγγίζουν τις διακοπές: όχι μόνο ως αποδράσεις, αλλά και ως καθηλωτικούς τρόπο κατανόησης της συμβατότητας, της προσαρμοστικότητας και της συνεργασίας.

Η Gen Z πειραματίζεται περισσότερος από όλους, με το 80% να δηλώνει πρόθυμο να συμμετάσχει σε προσωποποιημένες εμπειρίες που προσομοιώνουν δυναμικές της πραγματικής ζωής και δοκιμάζουν τις σχέσεις με τρόπους που αυτές είτε θα ενισχυθούν είτε θα διακοπούν.

 

4. Shelf-ie Souvenirs: Όταν τα ράφια της κουζίνας αφηγούνται ιστορίες από τον πολιτισμό

Το 2026, το ταπεινό ράφι της κουζίνας μεταμορφώνεται σε σκηνή πολιτισμού και αισθητικής, γεμάτη αναμνηστικά ταξιδιών που αποτυπώνουν το προσωπικό γούστο, τη δημιουργικότητα και ιστορία ενός τόπου. Τα λεγόμενα shelfie souvenirs αφήνουν τη θέση τους ως διακοσμητικά μαγνητάκια ψυγείου και βρίσκουν νέα θέση στους πάγκους και τα ντουλάπια, καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν πλέον εκλεπτυσμένα, βρώσιμα ιδιαίτερα σχεδιασμένα αντικείμενα που μετατρέπουν την κουζίνα σε βιτρίνες παγκόσμιου πολιτισμού.

Περισσότεροι από τα δύο τρίτα (68%) των ταξιδιωτών δηλώνουν ότι θα αγόραζαν αντικείμενα για την κουζίνα ή προϊόντα με ιδιαίτερο design στις διακοπές τους, από χειροποίητα βαζάκια μπαχαρικών έως καλαίσθητα κουτιά ελαιολάδου. Πάνω από τους μισούς (55%) μάλιστα, θα ταξίδευαν σε προορισμούς γνωστούς για τα τοπικά προϊόντα ή τα μαγειρικά σκεύη τους.

Η τάση αυτή συνδυάζει την αισθητική με την ουσία: το 26% νιώθει ότι τα βρώσιμα αναμνηστικά ξαναζωντανεύουν τις ταξιδιωτικές στιγμές, ενώ το 25% τα θεωρεί έκφραση τοπικής παράδοσης, τέχνης και βιωσιμότητας. Για άλλους, μετρά η μοναδικότητα και το στυλ, σχεδόν ένας στους πέντε (17%) επιλέγει προορισμούς στους οποίους μπορούν να εντοπίσουν σπάνια, συλλεκτικά μαγειρικά σκεύη ή συσκευασίες που μπορούν να μετατραπούν σε όμορφα, σαν instagraμικά, διακοσμητικά.

Αναλυτικά εδώ 

tourismtoday.gr

Ετικέτες: