Δράσεις του Νηπιαγωγείου της Ιεράς Μητροπόλεως Σύρου, εμπνευσμένες από την αργοναυτική εκστρατεία και του θεούς του Ολύμπου

Ολόκληρη η μυθολογία στην «παλάμη» τους

Κάποτε τα παιδιά έπαιζαν σε γειτονιές, σε αλάνες, πλατείες. Κάποτε οι γειτονιές, πλημμύριζαν από τις χαρούμενες φωνές τους, κατά τη διάρκεια ομαδικών παιχνιδιών στο δρόμο. Τις γλυκές αυτές μνήμες ξύπνησε ένα μοναδικό «ταξίδι στη μυθολογία» που διοργάνωσαν τα παιδιά και η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου της «Παλάμης του Θεού».

Μία «ανάσα» πριν τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς, η οικογένεια του νηπιαγωγείου κάλεσε, την περασμένη Κυριακή στον αύλειο χώρο του σχολείου, τους γονείς για να περάσουν χρόνο με τα παιδιά τους, να παίξουν και να διασκεδάσουν.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, οι 13 μικροί μαθητές παρουσίασαν παιχνίδια που σκέφτηκαν οι ίδιοι και κατασκεύασαν, δείχνοντας ταυτόχρονα τα αποτελέσματα της δουλειάς που πραγματοποίησαν το τρέχον έτος. Μεταξύ αυτών, παιχνίδια ομαδικά, γνώσεων, φυσικής αγωγής, στρατηγικής και εικαστικών. Κάθε παιδί διάλεγε έναν ήρωα της μυθολογίας αφιερώνοντάς του από ένα παιχνίδι, το οποίο και παρουσίαζε.

Επιστροφή στις μέρες της ανεμελιάς

«Σκοπός μας ήταν να φέρουμε κοντά τα παιδιά με τους γονείς, να περάσουν χρόνο μαζί και αλληλοεπιδράσουν», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η υπεύθυνη του Νηπιαγωγείου, Ανδριανή Παραβάλου, σημειώνοντας ότι μέσα από το παιχνίδι, τα παιδιά αντλούν γνώσεις, τις αφουγκράζονται και τις αφομοιώνουν καλύτερα. «Αυτό που θέλαμε, ήταν να επιστρέψουμε λίγο στις μέρες της ανεμελιάς και του παιχνιδιού κοντά στη φύση που τόσο το έχουμε ανάγκη».

Η αργοναυτική εκστρατεία και οι Θεοί του Ολύμπου βρέθηκαν φέτος στο επίκεντρο των μαθητών του Νηπιαγωγείου μέσα από την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων και την υλοποίηση δράσεων, σχετικών με τις περιπέτειες διαφόρων μυθολογικών προσώπων.

Αγάπη για τη φύση και γνωριμία με την υφαντουργία

Στο πλαίσιο αυτό, η τάξη μίλησε για την Θεά Άρτεμη, προστάτιδα του ζωικού και φυτικού κόσμου, της άγριας φύσης, έκανε αναδάσωση και φύτεψε λουλούδια σε γλαστράκια. Επιπλέον, τα παιδιά γνώρισαν την τέχνη της υφαντουργίας με αφορμή την ιστορία της Αράχνης, μιας γυναίκας που μετατράπηκε σε αράχνη από τη θεά Αθηνά, ως μια προειδοποίηση για τους αρχαίους Έλληνες να σέβονται τους θεούς.

Η Αράχνη ζούσε με την οικογένειά της στην αρχαία ελληνική πόλη της Κολοφώνος στη Λυδία. Η περιοχή ήταν γνωστή για τα υφαντά της. και η Αράχνη ανατράφηκε ως μια εξαιρετική υφάντρα. Η ίδια απεχθανόταν τις φήμες ότι όφειλε το ταλέντο της στην θεά Αθηνά, την προστάτιδα της υφαντικής τέχνης. Η αλαζονεία της κοπέλας ενόχλησε την Αθήνα, η οποία μεταμφιέστηκε σε μια ηλικιωμένη γυναίκα που προειδοποίησε την Αράχνη να αναγνωρίσει την υπεροχή της Θεάς. Η ίδια ωστόσο, αρνήθηκε να το πράξει, και είπε στη γριά ότι θα μπορούσε να νικήσει την Αθηνά σε διαγωνισμό ύφανσης. Εξοργισμένη τόσο από το θράσος της Αράχνης, που έφτιαξε ένα έργο στο οποίο σατίριζε τους θεούς, όσο και από την απαράμιλλη ικανότητά της, η Αθηνά άγγιξε το μέτωπο του κοριτσιού, αναγκάζοντας την να νιώσει τέτοια ενοχή, που κρεμάστηκε. Σοκαρισμένη από αυτήν την εξέλιξη, η Αθηνά πασπάλισε με ακόνιτο (δηλητηριώδες φυτό) το σώμα της Αράχνης, μετατρέποντάς την σε αράχνη. Από εκεί πήρε και το όνομά της η αράχνη, αλλά και την εξαιρετική τέχνη που επιδεικνύει υφαίνοντας τον ιστό της.

Ο Μινώταυρος και ο αγγελιοφόρος Ερμής

Τα παιδιά και η νηπιαγωγός τους επισκέφτηκαν τους αργαλειούς στην Ιερά Μονή της Αγίας Βαρβάρας και μελέτησαν τον τρόπο χρήσης και λειτουργίας τους. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης στον Θησέα και στον Μινώταυρο. Η τάξη κατασκεύασε έναν λαβύρινθο και συμμετείχε σε ένα παιχνίδι, στο οποίο ο συμμετέχων καλείται να λύσει έναν γρίφο για να βρει τη χαμένη λύρα του Απόλλωνα μέσα στον λαβύρινθο. Οι μαθητές, ασχολήθηκαν μεταξύ άλλων και με τον αγγελιοφόρο Ερμή, το όνομα του οποίου δόθηκε στην πόλη μας.  

«Δώρο» των παιδιών προς τους γονείς

«Το ενδιαφέρον των παιδιών μας οδήγησε σε αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα», υπογράμμισε η κ. Παραβάλου, καθιστώντας γνωστό ότι το θέμα του προγράμματος επιλέχθηκε από τους ίδιους τους μαθητές. «Η ιδέα προήλθε από μια συζήτηση τριών παιδιών και βλέποντας το μεγάλο ενδιαφέρον τους, το προχωρήσαμε. Είναι καθαρά δικές τους δράσεις, εγώ απλά έδινα τα ερεθίσματα μέσα από βιβλία και προγραμματισμένες επισκέψεις», ανέφερε χαρακτηριστικά. Παρά το γεγονός ότι η μυθολογία διδάσκεται για πρώτη φορά στους μαθητές της Γ’ Δημοτικού, τα παιδιά του νηπιαγωγείου ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό και προσήλωση στις δράσεις που εκείνα οργάνωσαν, με στόχο να τα παρουσιάσουν στους γονείς τους