Συνέντευξη με τον νέο περιφερειακό διευθυντή Εκπαίδευσης στο Ν. Αιγαίο, Γιάννη Παπαδομαρκάκη

Έναρξη σχολικής χρονιάς με κάλυψη κενών και “εκπλήξεις”

Στις προτεραιότητές του, η δημιουργία Μουσικού Σχολείου στη Σύρο

Σε ετοιμότητα είναι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου για την ομαλή έναρξη λειτουργίας όλων των σχολείων στις 11 Σεπτεμβρίου τόσο στη Σύρο, όσο και στις Κυκλάδες αλλά και στα Δωδεκάνησα, σύμφωνα με την ενημέρωση του νέου περιφερειακού διευθυντή, Γιάννη Παπαδομαρκάκη στην “Κοινή Γνώμη”.

Η ανάληψη των αυξημένων καθηκόντων του παράλληλα με την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2023 - 2024, τον γεμίζει με ευθύνη, αλλά και με ιδιαίτερη χαρά, για την καθημερινότητα στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σε όλο το Νότιο Αιγαίο, παράλληλα όμως, του δίνει και την ευκαιρία να προωθήσει σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως είναι η ίδρυση Μουσικού Σχολείου στη Σύρο. Πρόκειται για μία θετική πρόταση που θα χαρίσει “ανάσα” στα νέα παιδιά που ασχολούνται και κάνουν σπουδές πάνω στη μουσική, για την οποία δεσμεύθηκε πως θα την προωθήσει προς υλοποίηση, γιατί δεν επιθυμεί να μείνει στα χαρτιά.

Ο κ. Παπαδομαρκάκης μιλά επιπλέον και για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και αναπληρωτών στα σχολεία, εξηγώντας πως τα όποια λίγα κενά θα καλυφθούν άμεσα και πάντως μέχρι 25 Σεπτεμβρίου. Στη συνέντευξη, δίνει απαντήσεις και για το σοβαρό πρόβλημα εύρεσης κατοικίας των εκπαιδευτικών.

  • Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σας βρίσκει στο “τιμόνι” της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ν. Αιγαίου και είστε υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία όλων των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα. Ποιες είναι οι σκέψεις σας για τη συγκεκριμένη εξέλιξη; Αυξάνονται οι ευθύνες σας…

    “Είναι μία πρόκληση για εμένα. Είμαι ιδιαίτερα συγκινημένος διότι είμαι ένας από τους αρχαιότερους διευθυντές εκπαίδευσης στο νομό, στην Ελλάδα. Επομένως για εμένα είναι μία πρόκληση. Έχω περάσει από διάφορες θέσεις ευθύνης όπως διευθυντής σχολικής μονάδας, διευθυντής ΙΕΚ, αιρετός επί πολλά χρόνια, πρόεδρος των καθηγητών. Επομένως και αυτή η θέση είναι μέσα στις προκλήσεις, αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Το βασικό είναι να μπορείς να προσφέρεις στην Εκπαίδευση. Κι εγώ θεωρώ ότι με την καλή συνεργασία τόσο με τις διευθύντριες και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων, όσο και με τους εκπαιδευτικούς, θα πετύχουμε αυτό που επιθυμούμε. Δηλαδή τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση στα σχολεία μας, να την κάνουμε πραγματικότητα και να βοηθήσουμε τους εκπαιδευτικούς να κάνουν το έργο τους πιο εύκολο. Γνωρίζουμε καλά ότι υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες και λόγω της νησιωτικότητας, της ιδιαιτερότητας της γεωγραφικής περιφέρειας και γενικά αντιμετωπίζουν προβλήματα”.

  • Να σταθούμε στη σοβαρή υπόθεση της δυσκολίας εύρεσης κατοικιών και μάλιστα σε οικονομική τιμή. Ποια είναι η θέση σας και ποιες ενέργειες θα κάνετε από πλευράς σας για τους εκπαιδευτικούς;

“Η πρώτη μου επαφή ήταν με τον χωρικό αντιπεριφερειάρχη, τον κ. Λεονταρίτη στη Σύρο. Είναι πραγματικά ένας άνθρωπος με κατανόηση και ένας άνθρωπος που γνωρίζει το πρόβλημα, άνθρωπος που θέλει να βοηθήσει. Φυσικά και με τον περιφερειάρχη, τον Γιώργο Χατζημάρκο έχουμε άριστες σχέσεις. Επίσης, θα ήθελα να ξεκινήσω μία οργανωμένη επαφή με όλους τους δημάρχους. Ανέλαβα τα καθήκοντά μου την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά με τον αντιπεριφερειάρχη είχα μιλήσει και γνωρίζει το πρόβλημα.

Έχουν προταθεί διάφορες λύσεις και πιστεύω ότι και το Υπουργείο Παιδείας πρόσφατα που μας είχε καλέσει ο Υπουργός, το άκουσε γιατί το θέσαμε σαν σοβαρό θέμα. Και δεν αφορά μόνο τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, αλλά και όλες τις νησιωτικές περιοχές. Γενικά υπάρχουν προβλήματα και τα ενοίκια είναι υψηλά. Ο μισθός των εκπαιδευτικών είναι συγκεκριμένος. Είχα πει κάποια στιγμή πως θα πρέπει η τοπική κοινωνία να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς διότι εμείς ερχόμαστε να μάθουμε γράμματα στα παιδιά τους. Επομένως, δεν μπορούμε να έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά. Ναι μεν τους θέλουμε τους εκπαιδευτικούς αλλά από την άλλη, δεν τους δίνουμε το δικαίωμα να μείνουν στα σπίτια. Και τα σπίτια είναι των κατοίκων που έχουν παιδιά. Επομένως, τι προτιμούν; Να είναι τα παιδιά λειτουργικά αναλφάβητα ή να είναι παιδιά που οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να τους προσφέρουν το καλύτερο.

Η τοπική κοινωνία πρέπει να σταθεί δίπλα στον εκπαιδευτικό και να τον στηρίξει. Αυτές είναι οι προθέσεις μου και θα τις υλοποιήσω σύντομα. Θα έχω συγκεκριμένες προτάσεις που θα γνωστοποιήσω στην τοπική κοινωνία και εννοώ στους δημάρχους μετά τις εκλογές, ώστε να υπάρχει δυνατότητα συνεννόησης, γιατί τώρα κάνουν όλοι τον αγώνα τους. Με τις νέες Δημοτικές Αρχές θα έρθω σε επαφή ώστε να δούμε πώς μπορούμε να διασφαλίσουμε τη διαμονή των εκπαιδευτικών και όχι μόνο. Διότι υπάρχουν περιοχές που έχουν δώσει κίνητρα σε εκπαιδευτικούς όπως ενδεικτικά στα Δωδεκάνησα. Κάτι αντίστοιχο μπορεί να γίνει και στις Κυκλάδες.

Είναι ένα κομμάτι που και εμένα με αφορά.”.

  • Ποιες είναι οι προτεραιότητές σας για τη Σύρο και τις Κυκλάδες;

“Είναι η ίδρυση ενός Μουσικού Σχολείου στη Σύρο. Ήταν μία πρόταση που προχθές στην Περιφερειακή Διεύθυνση τη συζήτησα. Θέλουμε να δημιουργηθεί ένα Μουσικό Σχολείο. Δεν νοείται η πρωτεύουσα των Κυκλάδων χωρίς Μουσικό Σχολείο. Άρα, μία σημαντική κίνηση θα είναι να ανοίξουμε και να ιδρύσουμε Μουσικό Σχολείο στη Σύρο. Είναι μία πρόταση δική μου που δεν θα μείνει πρόταση. Ίσως ίδια πρόταση να έχουν κάνει κι άλλες πλευρές, δεν το γνωρίζω. Όμως από την πλευρά μου, δηλώνω πως θέλω να υλοποιηθεί.”.

  • Θα το αναφέρετε άμεσα στο Υπουργείο Παιδείας;

“Φυσικά. Όταν γίνουν οι μεταβολές των σχολικών μονάδων, η πρώτη πρότασή μου θα είναι να γίνει μία σχολική μονάδα στη Σύρο, όπως είναι το Μουσικό Σχολείο στη Ρόδο. Που είναι ένα παράδειγμα όπως όλα τα Μουσικά Σχολεία της Ελλάδος. Επομένως και η Σύρος θεωρώ ότι είναι στις προτεραιότητές μας και πρέπει να ιδρυθεί. Η πολιτεία πιστεύω να ενσκήψει στο θέμα και να το κάνουμε.”.

  • Απομένει μία εβδομάδα μέχρι να χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία για τη νέα σχολική περίοδο. Πώς κινείστε σε επίπεδο προετοιμασίας και κυρίως με την τοποθέτηση εκπαιδευτικών και αναπληρωτών;

“Είμαστε σε επαφή με τους διευθυντές εκπαίδευσης στο Ν. Αιγαίο αλλά και με τους διευθυντές είχα μία επικοινωνία προχθές. Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα σοβαρό. Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί έχουν τοποθετηθεί, οι αναπληρωτές σήμερα (σ.σ. χθες) δήλωσαν τον τόπο που επιθυμούν να προσληφθούν. Επομένως, οι άνθρωποι αυτοί μέχρι αύριο θα γνωρίζουν που θα είναι και 7-8 Σεπτεμβρίου θα είναι στα σχολεία τους. Άρα, στις 11 Σεπτεμβρίου με τον αγιασμό, όλα θα πάνε κατ΄ ευχήν. Τα βιβλία είναι στις σχολικές μονάδες και είναι όλα έτοιμα. Από την πρώτη ημέρα που θα παρουσιαστούν στα σχολεία οι μαθητές, θα πάρουν τα βιβλία τους.”.

  • Τυχόν κενά θα καλυφθούν άμεσα;

“Ελάχιστα κενά είναι και τα οποία προήλθαν όμως για συγκεκριμένους λόγους. Διορίστηκαν κάποιοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, αλλά πήραν ορισμένοι άδειες αυτές που δικαιούνται. Επαπειλούμενης εγκυμοσύνης, άδειες ανατροφής κ.α.. Έχουν προκύψει κάποια κενά και κενά προκύπτουν και σήμερα και από τους αναπληρωτές. Δώσαμε, ενημερώσαμε για τα κενά και θεωρώ ότι πολύ σύντομα θα γίνει και η δεύτερη φάση. Δηλαδή μέχρι 20 Σεπτεμβρίου το αργότερο μέχρι 25 Σεπτεμβρίου θα έχουν καλυφθεί και αυτά τα κενά. Σε όλο το Νότιο Αιγαίο θα καλυφθούν οι ανάγκες. Ακόμη και σε ακριτικά νησιά με λίγους μαθητές. Ο κάθε μαθητής θα έχει τον εκπαιδευτικό του. Είμαστε επαφή με τους διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας ώστε να αντιμετωπίσουμε ό,τι κι αν προκύψει.”.

  • Ποια είναι η ευχή σας προς τους μαθητές ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς;

“Θέλω να ευχηθώ καλή σχολική χρονιά στους μαθητές μας. Μας έλλειψε το “κουδούνι” και σε εμάς. Να είναι γερά τα παιδιά μας, να προσέχουν την υγεία τους και ο σκοπός είναι η σχολική μονάδα, η ζωντάνια της, να δώσει πνοή στη νεολαία μας. Πνοή δίνει και σε εμάς. Άρα, καλή σχολική χρονιά στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς αλλά και στους γονείς. Καλή δύναμη.”.