Σημεία και δράσεις του Γυμνασίου με Λυκειακές τάξεις της Κέας

Περιβαλλοντική, κοινωνική εκπαίδευση και ευσυνειδησία

Άννα Μαυρουδή: "Το σχολείο που δεν είναι φάρος αλλαγής υποδείγματος, δεν είναι σχολείο που έλκει τα παιδιά και το οποίο επιτελεί το ρόλο του στη σύγχρονη εποχή"

Σχολείο προς μίμηση μπορεί να αποτελέσει για πολλές εκπαιδευτικές μονάδες, όχι μόνο των Κυκλάδων, αλλά όλης της χώρας, το Γυμνάσιο με Λυκειακές τάξεις της Κέας.

Οι 140 μαθητές του με την καθοδήγηση και τη στήριξη του εκπαιδευτικού του προσωπικού και κυρίως της διευθύντριάς του, Άννα Μαρουδή, υλοποιεί σειρά δράσεων και προγραμμάτων, τα οποία βασίζονται σε περιβαλλοντικά και όχι μόνο θέματα.

Ένα από αυτά, αφορά στην πρόσφατη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε με προσκεκλημένο και βασικό ομιλητή, τον ευρωβουλευτή, Σάκη Αρναούτογλου.

Τα περιβαλλοντικά ζητήματα στο επίκεντρο

"Μία από τις πολλές δράσεις και εκδηλώσεις που πραγματοποιούμε, εντάσσεται και αυτή που διοργανώσαμε προ ημερών, σχετικά με την κρίση που αντιμετωπίζει το περιβάλλον, υπό τον τίτλο "Γνωρίζω - Συμμετέχω - Ενεργώ". Πρόκειται για μία πολύ σημαντική εκδήλωση, με καλεσμένο και κεντρικό ομιλητή των ευρωβουλευτή, Σάκη Αρναούτογλου, η επιλογή του οποίου έγινε καθώς αποτελεί μέλος της Επιτροπής "Περιβάλλοντος, Κλίματος και Ασφάλειας των Τροφίμων" της Ευρωβουλής", σημείωσε η διευθύντρια, Άννα Μαυρουδή.

Μιλώντας για τη θεματολογία της εκδήλωσης, η οποία, μάλιστα, παρουσιάστηκε και σε ζωντανή μετάδοση μέσω της διαδικτυακής σελίδας της σχολικής μονάδας, επeσήμανε ότι "είχαμε ως κεντρική θεματολογία το περιβάλλον στο πλαίσιο του προγράμματος "Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου", στο οποίο που συμμετέχουμε με του μαθητές της Α' και Β' Λυκείου. Σε αυτό, έχουν ενταχθεί από τις Κυκλάδες εμείς και η αντίστοιχη σχολική μονάδα της Σίφνου. Για εμάς είναι πολύ κρίσιμο, διότι πέραν από τα προβλήματα που προκύπτουν από τη "λαίλαπα" του τουρισμού με ότι αυτό συνεπάγεται για τη βιοποικιλότητα, την απώλεια ταυτότητας, να δούμε ότι η κλιματική κρίση θα επηρεάσει τα νησιά μας, όπως προσφάτως είδαμε στην Πάρο και στη Μύκονο. Επίσης, είναι πολύ κρίσιμο τα παιδιά να μάθουν και να εκπαιδευτούν στο ότι δεν είμαστε εμείς εναντίον της φύσης, δεν είναι η εκδικητική μανία της φύσης, αλλά είμαστε συστημικό στοιχείο του περιβάλλοντος", είπε χαρακτηριστικά.

"Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου"

Σε όλες αυτές τις δράσεις, να προστεθεί και ένα επιπλέον πρόγραμμα που υλοποιείται από τη σχολική μονάδα και που δεν είναι άλλο από το "Junior Ambasassadors", πραγματοποιώντας και ένα ταξίδι στο Ευρωκοινοβούλιο.

"Τα παιδιά μας εκτός από την καθημερινότητα, πρέπει να μάθουν και το πως αποφασίζονται τα μεγαλύτερα ζητήματα. Σε αυτό το σκεπτικό εντάσσεται και το πρόγραμμα "Σχολείο Πρέσβης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου", μέσα από το οποίο επισκεφθήκαμε προσφάτως και το Ευρωκοινοβούλιο", τόνισε, μιλώντας για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, η κα. Μαυρουδή.

"Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά το πως λαμβάνονται οι αποφάσεις, αλλά και να συμμετάσχουν σε μία μεγάλη εκδήλωση για θέματα νησιωτικότητας και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πως σε αυτά δηλαδή έρχεται η Ε.Ε να λάβει κάποιες κρίσιμες αποφάσεις, οι οποίες όμως φαίνεται ότι τα κράτη - μέλη, επαφίεται σε αυτές να τις εφαρμόσουν και δυστυχώς σε αυτόν το τομέα πρέπει να πούμε ότι δεν είμαστε και πολύ περήφανοι για τη χώρα μας", δήλωσε, προσθέτοντας ότι "τα παιδιά δείχνουν ότι καταλαβαίνουν τα σοβαρά ζητήματα και η ανταπόκρισή τους πάνω σε αυτά είναι τεράστια. Τα παιδιά λειτουργούν ως "σφουγγάρια" και φαίνεται ότι είναι έτοιμα να ανταποκριθούν πάνω σε αυτά".

Υλοποίηση σειρά περιβαλλοντικών προγραμμάτων

Όπως έκανε γνωστό, ότι εκτός από τη διοργάνωση της συγκεκριμένης εκδήλωσης, η σχολική μονάδα διοργανώνει και επιμέρους περιβαλλοντικά προγράμματα, μεταξύ αυτών για την ανακύκλωση, αλλά και με δεντροφυτεύσεις και καθαρισμούς στο νησί.

"Στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης των μαθητών μας, υλοποιούμε μία σειρά από επιμέρους προγράμματα στο σχολείο μας, προγράμματα που έχουν να κάνουν με την ανακύκλωση, με το πως θα πρασινίσουμε η αυλή μας, μέχρι να κάνουμε δεντροφυτεύσεις και καθαρισμούς στην τοπική κοινότητα. Τα παραπάνω βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή", υπογράμμισε.

Κλείνοντας, η διευθύντρια του Γυμνασίου με Λυκειακές Τάξεις της Κέας, το οποίο αριθμεί περί τους 140 μαθητές, προετοιμάζει και μία επιπλέον δράση, η οποία θα υλοποιηθεί πριν από τη λήξη της σχολικής χρονιάς.

"Έχουμε ολοκληρώσει και τις οποίες έχουμε παρουσιάσει, δύο εκστρατείες ευαισθητοποίησης των επισκεπτών, αλλά και της τοπικής κοινότητας. Η πρώτη αφορά στην ορθή διαχείριση του νερού με δεδομένη τη λειψυδρία, όπου μέσα σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η μείωση των πλαστικών μπουκαλιών. Να σημειωθεί ότι σε ένα μικρό υπολογισμό που κάναμε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, χρειαζόμαστε 30.000 από αυτά το χρόνο, μόνο και μόνο για να καταναλώσουμε νερό μέσα στο σχολείο μας. Η δεύτερη εκστρατεία που ετοιμάζουμε σε συνεργασία με όλους τους Συλλόγους του νησιού, είναι η δημιουργία ενός δικτύου για τα μοναδικά μνημεία αγροτικής και αστικής αρχιτεκτονικής. Μιλάμε για τις πηγές, τις βρύσες και τις κρήνες σε όλη την Κέα που ήταν ένα εξαιρετικά δημόσιο δίκτυο πρόσβασης των πολιτών στο νερό και που σήμερα απαξιώνεται. Εμείς στοχεύουμε ο κάθε Σύλλογος και φορέας του νησιού να υιοθετήσει μία πηγή, να τη φροντίζει να μπορεί να είναι επισκέψιμη και ο κάθε επισκέπτης να ενισχύει οικονομικά, αλλά και τη φροντίδα του αυτό το υπέροχο δίκτυο", υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι πηγή "έμπνευσης" γι' αυτή τη δράση είναι ο Αλέκος Βαλαβάνης, ο οποίος έχει καταγράψει πάνω από 170 τέτοια μνημεία στο νησί.

Στην επισήμανση ότι είναι πολύ σημαντικό ένα σχολείο να βγαίνει εκτός του κλειστού πλαισίου της εκπαίδευσης, η κα. Μαυρουδή επισήμανε ότι "αυτό για εμένα προσωπικά αποτελεί το νούμερο ένα. Το σχολείο που δεν είναι φάρος αλλαγής υποδείγματος, δεν είναι σχολείο που έλκει τα παιδιά και το οποίο επιτελεί το ρόλο του στη σύγχρονη εποχή".