Σήμερα το απόγευμα η επίσημη εκδήλωση απολογισμού των τουριστικών δράσεων προώθησης του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης στο Επιμελητήριο Κυκλάδων (18.00)

Η μοναδική Σύρος, ξεχωριστός προορισμός

Αναμένεται η ενημέρωση για τον προγραμματισμό της Δημοτικής Αρχής σχετικά με την επόμενη χρονιά

Με “πυξίδα” τον μοναδικό χαρακτήρα της Σύρου επιδιώκει να πορεύεται ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης όσον αφορά στην κατεύθυνση προβολής του τόπου, όπως αποδεικνύεται και μέσω των δράσεων προώθησής του μέχρι σήμερα, οι οποίες αναμένεται να γνωστοποιηθούν αναλυτικά από τη Δημοτική Αρχή στην απογευματινή επίσημη εκδήλωση απολογισμού των τουριστικών πεπραγμένων.

Δύο μήνες πριν την αυγή του 2018, έτος για το οποίο απόψε η Δημοτική Αρχή έχει ανακοινώσει πως θα γνωστοποιήσει και τον προγραμματισμό της σχετικά με τις δράσεις προβολής της Σύρου, προβαίνει σε μία απολογιστική ματιά των αποφάσεων και των κινήσεών της για το διάστημα του 2017, οι οποίες καθ΄ όλη τη διάρκεια των δημόσιων συνεδριάσεων και συζητήσεων έτυχαν κριτικής και από την πλευρά της αντιπολίτευσης.

Σύμφωνα με όσα έχει επισημάνει κατά καιρούς η Δημοτική Αρχή τόσο μέσω τοποθετήσεών της, όσο και μέσω ανακοινώσεων που έχει εκδώσει ως σήμερα, δίνοντας έμφαση και σε στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας, οι δράσεις προβολής στηρίζονται στις θεματικές μορφές τουρισμού που επιθυμεί να αναπτύξει η ίδια με φόντο τις σημερινές δυνατότητες της πρωτεύουσας των Κυκλάδων.

Ως εκ τούτου, στην απογευματινή εκδήλωση εκτιμάται πως θα αναφερθούν τόσο οι δράσεις ψηφιακής προώθησης του τόπου για συγκεκριμένες περιόδους του έτους, όσο επίσης οι συμμετοχές της σε εκθέσεις, αλλά και η προσπάθεια διαφήμισής της, μέσω μεγάλων εντύπων, μα και ελληνικών και ξένων ιστοσελίδων και ΜΜΕ.

Εν αναμονή του συγκεκριμένου απολογισμού, ο οποίος πρέπει να επισημανθεί πως είχε απαιτηθεί και από τις παρατάξεις της μειοψηφίας, αλλά και κυρίως του προγραμματισμού για το επόμενο έτος, η “Κοινή Γνώμη” προχωρά σε μία παρουσίαση των βασικών κατευθύνσεων επί των οποίων κινήθηκε ο Δήμος φέτος, αξιοποιώντας το υλικό που - μέχρι σήμερα - έχει προβληθεί.

Αναφορικά με τις προσπάθειες προώθησης της Σύρου, δεν θα πρέπει να παραβλέπεται η άμεση κι έμμεση συνεργασία του Δήμου - μεταξύ άλλων - με το Υπ. Τουρισμού, τον ΕΟΤ και την Marketing Greece.

Η Σύρος “κέρδισε” το Πάσχα

Ιδιαιτέρως επιτυχημένη κατά γενική ομολογία υπήρξε η οργανωμένη καμπάνια προβολής της Σύρου για την περίοδο του Πάσχα, με το νησί τη Μεγάλη Εβδομάδα να έχει καταγράψει 9.036 αφίξεις, σε σχέση με το 2016 που υπήρξαν 8.007 αφίξεις, κατά το ίδιο διάστημα.

Ειδικότερα, η Σύρος μέσα από το ειδικό αφιέρωμα της Marketing Greece με τίτλο “Πάσχα στη Σύρο, μία μυσταγωγική εμπειρία” προβλήθηκε στην ιστοσελίδα της για το διάστημα από 28/ 2 έως και 10/4 τόσο στην ελληνική, όσο και στην αγγλική γλώσσα, ενώ μετρήθηκαν περί τις 10.000 αποκλειστικές θεάσεις. Σύμφωνα με το πλάνο της Marketing Greece αξιοποιήθηκαν στο έπακρο οι ψηφιακές δυνατότητες προώθησης και μάλιστα τον Μάρτιο του 2017, το Πάσχα στη Σύρο υπήρξε η καμπάνια του μήνα. Η απεικόνιση πασχαλινών εμπειριών στο νησί και η ενότητα των προσφορών από τα ξενοδοχεία και τα καταλύματα της Σύρου συνέδραμε σημαντικά στην εξυπηρέτηση των επισκεπτών που επέλεξαν το νησί για την προαναφερθείσα περίοδο.

Σχετικά με την καμπάνια στα social media, πρέπει να αναφερθεί πως έγινε γνωστή σε περισσότερα από 1.000.000 μέλη, τα οποία και αποτελούν την κοινότητα των ατόμων που ακολουθεί το Discovergreece.com, ενώ αξίζει να τονισθεί πως, “Το Πάσχα στη Σύρο” υπήρξε το κορυφαίο Facebook Post για το discovergreece.com.

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης προσπάθειας, προέκυψε και σημαντική προώθηση μέσω του άκρως ενδιαφέροντος προωθητικού video ενώ προγραμματίσθηκε και διαγωνισμός.

Προσπάθεια καθιέρωσης του αθλητικού Ιουνίου

Στο πλάνο των προσπαθειών τουριστικής ανάπτυξης, όπως αυτές έχουν υποστηριχθεί μέχρι σήμερα από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής, συμπεριλαμβάνεται και ο στόχος καθιέρωσης του Ιουνίου ως μήνα Αθλητισμού με στόχο την επέκταση της μικρής τουριστικής σεζόν.

Ο προγραμματισμός των αθλητικών δράσεων, εκδηλώσεων και διοργανώσεων πυροδότησε εγκαίρως ποικίλες αναφορές προωθητικού χαρακτήρα για τη Σύρο, τόσο μέσω διαφημιστικών αναφορών, αλλά κυρίως και μέσω αναρτήσεων στα social media από κορυφαίους αθλητές.

Στις κορυφαίες διοργανώσεις βρίσκονται το Trimore Syros Triathlon, το Hellas Beetles Synchro Cup και το LG AegeanBall Festival, ενώ καθ΄ όλη τη διάρκεια ενός μεγάλου διαστήματος (εκτός του Ιουνίου) έχουν προηγηθεί ή έχουν ακολουθήσει και ο 23ος Διεθνής Ιστιοπλοϊκός Αγώνας ανοικτής θαλασσής Cyclades Regatta”, ο ιστιοπλοϊκός αγώνας ανοικτής θαλασσής “Τρίγωνο

Κυκλάδων 2017”, καθώς επίσης το 20ο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Αλιείας Γυναικών Ομαδικό και οι Κολυμβητικοί Αγώνες “ΒΙΚΕΛΕΙΑ 2017”. Επιπλέον σε διάστημα πέραν του Ιουνίου έλαβαν χώρα το Syros RUN και το Syros City Trail. Στα ανωτέρω, πρέπει να προστεθεί και η προσπάθεια ανοίγματος στη γερμανική αγορά όπως την επιδίωξε η Δημοτική Αρχή μέσω της φιλοξενίας Γερμανού Παραολυμπιονική στο νησί, της οποίας ακολούθησαν αναφορές σε τηλεόραση, social media και γενικώς στο διαδίκτυο.

Ανάδειξη του Συριανού Καρναβαλιού και της πρωτεύουσας των Χριστουγέννων

Από την πλευρά του, ο Δήμος έχει καταστήσει σαφή την πρόθεσή του να διεκδικήσει έντονα επισκεψιμότητα για την περίοδο του Καρναβαλιού και την περίοδο των Χριστουγέννων. Ειδικότερα, στο ίδιο πλαίσιο, για το διάστημα του 2017 και συγκεκριμένα για την εορταστική περίοδο Δεκεμβρίου 2016 και Ιανουαρίου 2017, η Σύρος επένδυσε στην προώθηση του σχετικού εντύπου με τίτλο “Σύρος, η πρωτεύουσα των Χριστουγέννων”, ενώ η αρμόδια Αντιδήμαρχος για τον Πολιτισμό, Θωμαή Μενδρινού, από αρχές Νοεμβρίου είχε φιλοξενηθεί σε τηλεοπτικές εκπομπές (πχ. ΕΡΤ), προλογίζοντας κάποιες σημαντικές εκδηλώσεις, όπως ενδεικτικά οι δύο συναυλίες των κκ. Πορτοκάλογλου και Δεληβοριά.

Όσον αφορά την περίοδο του καρναβαλιού στην Ελλάδα, η Σύρος επεδίωξε τις συνεχείς προωθήσεις της, μέσω δημοσιευμάτων σε μεγάλα έντυπα, όπως ενδεικτικά η “Καθημερινή”, το Documento και το Αθηνόραμα ενώ ακόμη, είχε προβάλλει τον ρυθμό της αποκριάς και του Συριανού καρναβαλιού “Γεώργιος Σουρής” μέσω της ΕΡΤ. Στόχος των ανωτέρω, αποτέλεσε η προβολή της Σύρου, με σκοπό την προσέλκυση κόσμου.

Ο Πολιτισμός, ένα ισχυρό “όπλο” προβολής

Εκτός των ανωτέρω, ο Δήμος εστίασε σταθερά την προσπάθειά του για την προβολή της Σύρου με φόντο το πλούσιο και ιδιαίτερο πολιτιστικό πρόγραμμα του καλοκαιριού, το οποίο αναπτύσσεται από τον Μάιο έως και τον Οκτώβριο, με τον “οργασμό” του προγράμματος να καταγράφεται το τρίμηνο της θερινής σεζόν.

Μεταξύ άλλων, η φιλοξενία του κορυφαίου Έλληνα γλύπτη, Κώστα Βαρώτσου στην Πινακοθήκη Κυκλάδων, καθώς όμως, η έκθεση φωτογραφίας από το προσωπικό αρχείο του Μάνου Ελευθερίου, το αφιέρωμα στον Γκάτσο, αλλά και η εξωστρεφής προσπάθεια ανάδειξης του Φεστιβάλ Ρεμπέτικου συνέβαλαν στην προβολή της Σύρου. Ωστόσο, αναμένεται με αγωνία η προετοιμασία του νησιού για το επόμενο έτος, αφού η Σύρος εστιάζει κι επιδιώκει να μελετά, να εξελίσσει και να προοδεύει μέσω της πολιτιστικής ταυτότητάς της.

Η παρουσία σε τουριστικές εκθέσεις, φεστιβάλ και η προβολή στο CNN Greece

Σχετικά με τη συμμετοχή της Σύρου σε τουριστικές εκθέσεις και μάλιστα του εξωτερικού, έχει αναπτυχθεί αρκετός λόγος μεταξύ των μελών της Δημοτικής Αρχής, της αντιπολίτευσης, αλλά και ορισμένων προσώπων από τον κλάδο του Τουρισμού που συμμετέχουν στην Τουριστική Επιτροπή ως προς το κομμάτι της αξίας συμμετοχής ή μη, σε αυτές.

Το τελευταίο έτος και μετά από σημαντική πίεση ανθρώπων του τουρισμού από την αρμόδια δημοτική Επιτροπή, η Δημοτική Αρχή μερίμνησε για την προβολή του νησιού σε ορισμένες από αυτές. Συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2017 συμμετείχε στο London Triathlon Show, τον Μάρτιο στη Salon Mondial du Tourisme στο Παρίσι, ενώ υπήρξε εκπροσώπηση και στην Greek Travel Show της Αθήνας τον περασμένο Μάιο.

Εκτός των ανωτέρω και με δεδομένη την αξιοσημείωτη προβολή που γνωρίζει η Σίφνος κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Κυκλάδικής Γαστρονομίας, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων αποφάσισε κι έδωσε το δικό της “παρών”.

Πέραν των ανωτέρω, την ρεμπέτικη φυσιογνωμία της Σύρου, ανέδειξε το CNN Greece, μέσα από ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στο Μάρκο Βαμβακάρη με τίτλο “Ο άγνωστος Μάρκος Βαμβακάρης” ενώ πρέπει να αναφερθεί πως η παρουσία της Σύρου σε τηλεοπτικούς σταθμούς που εκπέμπουν στην χώρα υπήρξε συστηματική.

Διαφήμιση προορισμού

Η Σύρος για την αύξηση των επισκεπτών που κατέγραψε το φετινό καλοκαίρι οφείλει σαφώς μερίδιο της επιτυχίας της και στις συνεχείς έντυπες και μη αναφορές σε μεγάλα ειδησεογραφικά κανάλια, περιοδικά και κορυφαίας επισκεψιμότητας ιστοσελίδες, που προβλήθηκε ως προορισμός, καθ΄ όλη τη διάρκεια της χειμερινής, ανοιξιάτικης αλλά και πρώιμης καλοκαιρινής περιόδου.

Με “πυξίδα” τις θεματικές μορφές τουρισμού, αλλά και με έμφαση τον ξεχωριστό αρχοντικό χαρακτήρα της, την γραφική φυσιογνωμία της Άνω Σύρου, την αίγλη της Ποσειδωνίας και τη φρεσκάδα των χωριών της πρωταγωνίστησε σε δημοσιογραφικές αναφορές του Έθνους (3/2017), του Αθηνοράματος (2/2017), του Πρώτου Θέματος (3/2017), του CNN Greece (4/2007), του Ελεύθερου Τύπου στην ενότητα “Travel” (4/2017), ενώ απήλαυσε ένα πολυσέλιδο αφιέρωμα στο inflight περιοδικό της αεροπορικής εταιρείας Astra Airlines (Betterfly). Άξια λόγου αναφορά αποτελεί και η προβολή μέσω της εφημερίδας AZTAG της Αρμενίας (8/2017), όπως και η διαφήμιση στο Condé Nast Traveller UK τον Σεπτέμβριο του 2017.

Στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας

Πάγια στάση της Δημοτικής Αρχής για την τεκμηρίωση της θέσης της περί σταδιακής και σταθερής αύξησης της επισκεψιμότητας στο νησί, τα τελευταία έτη, αποτελεί η συχνή αναφορά και παρουσίαση μέσω ανακοινώσεων των στοιχείων (ακτοπλοϊκών κυρίως, αλλά και αεροπορικών) αφίξεων. Ως εκ τούτου, αναμένεται η αναφορά της σε συνολικά στοιχεία, αν και η πλευρά των αντιπολιτευόμενων παρατάξεων, είχε επισημάνει προς τα μέλη της, πολλάκις μάλιστα, πως η “επιτυχία” της τουριστικής ανάπτυξης δεν μπορεί να αποδειχθεί μόνον από τα γενικά στοιχεία αυτών των αφίξεων.

Σε κάθε περίπτωση, η εφημερίδα υπενθυμίζει κάποια από αυτά, όπως έχουν ανακοινωθεί. Σχετικά με την καρναβαλική περίοδο και ειδικότερα για το διάστημα της κορύφωσης των εκδηλώσεων του Συριανού Καρναβαλιού “Γεώργιος Σουρής” καταγράφηκαν συνολικά 5.001 αφίξεις (4.813 το 2016) ενώ κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα, όπως αναφέρθηκε αρχικά υπήρξαν 9.036 αφίξεις έναντι των 8.007 το προηγούμενο έτος.

Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός των 188.434 αφίξεων του τρέχοντος έτους σε όλο το διάστημα των τελευταίων μηνών και κυρίως τη θερινή – τουριστική περίοδο, με το αντίστοιχο νούμερο για το 2016 να είχε ανέλθει σε 171.345 αφίξεις. Πρόκειται για νούμερα που ξεπερνούν αρκετά τις 152.808 αφίξεις της περιόδου 2015, αλλά και των προηγούμενων ετών.

Εκτός των ανωτέρω, πρέπει να αναφερθεί πως, καθοδική πορεία δυστυχώς παρουσίασε ο μαθητικός τουρισμός στο νησί, αν κι ανέκαθεν ήταν μία σταθερή “πηγή” επισκεπτών για τη Σύρο, αφού τη φετινή χρονιά καταγράφηκαν 3.832 αφίξεις μαθητών με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους, έναντι των 4.401 που είχαν επισκεφθεί την πρωτεύουσα των Κυκλάδων το 2016.

Τέλος, με δεδομένη την προσπάθεια ανάπτυξης της κρουαζιέρας, η Κοινή Γνώμη εξασφάλισε τις αφίξεις σε επισκέπτες για το 2017 (22.880), αριθμός που κινήθηκε σε ίδιο επίπεδο περίπου με το 2016 (22.647).