Η εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας, Κατερίνα Κατώπη επισκέφθηκε τη Σύρο και μίλησε αναλυτικά για το επιχειρηματικό πλάνο της στα νησιά

Cycladic: Πτήσεις στις Κυκλάδες όλο τον χρόνο

Προσπάθεια να επεκταθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο και στις ενδονησιωτικές πτήσεις

Την αεροπορική διασύνδεση των νησιών των Κυκλάδων μεταξύ τους, αλλά και με τα Δωδεκάνησα, όπως και με το Ηράκλειο της Κρήτης τόσο τη θερινή, όσο όμως και τη χειμερινή περίοδο, επιδιώκει να αναπτύξει η CYCLADIC IFLY, σύμφωνα με το φιλόδοξο επιχειρηματικό πλάνο της για τη νησιωτική περιοχή.

Τα παραπάνω ανέφερε η εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας, Κατερίνα Κατώπη, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στη Σύρο, προχθές το απόγευμα, με αφορμή την επανέναρξη των πτήσεων της CYCLADIC IFLY για το φετινό καλοκαίρι.

Η πρωτοβουλία του Νίκου Λυκιαρδόπουλου, ιδιοκτήτη της αεροπορικής εταιρείας στοχεύει στο να καθιερωθεί στις Κυκλάδες και να εξυπηρετήσει πρωτίστως τους μόνιμους κατοίκους και παράλληλα τον τουρισμό, ώστε να έχει αποτύπωμα στις νησιωτικές κοινωνίες, προσφέροντας έναν εναλλακτικό τρόπο άμεσης και ασφαλούς μετάβασης από νησί σε νησί.

Την κ. Κατώπη πλαισίωσε στο πάνελ ο χωρικός αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Λεονταρίτης, ο οποίος εξήγησε πως η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου στηρίζει την CYCLADIC IFLY, στον άξονα που η συνδεσιμότητα των νησιών του Ν. Αιγαίου αποτελεί ένα “μείζον θέμα, αναπτυξιακό, κοινωνικό και θέμα υγείας”. Ο κ. Λεονταρίτης μάλιστα ανέφερε πως η εταιρεία έχει ένα αυτοχρηματοδοτούμενο επιχειρηματικό σχέδιο, χωρίς να επιδοτείται και πρότεινε να υπάρξουν κινήσεις ώστε να επεκταθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο και στις αεροπορικές ενδονησιωτικές μετακινήσεις προκειμένου οι πολίτες να απολαμβάνουν με εύλογο κόστος τις πτήσεις.

Σημειώνεται πως σήμερα, η εταιρεία συνδέει τη Σύρο με τη Νάξο, την Πάρο, τη Μήλο, την Αστυπάλαια και το Ηράκλειο Κρήτης ενώ μετά τη διευθέτηση του θέματος της απόκτησης slots, η CYCLADIC θα πετάει και σε Σαντορίνη, Μύκονο και Ρόδο, όλο το 12μηνο.

Οι ενδιαφερόμενοι πολίτες μπορούν να επισκέπτονται την ιστοσελίδα της εταιρείας για να κάνουν κρατήσεις (www.flycycladic.com).

12μηνη σύνδεση για τους κατοίκους

Σαφής αναφορικά με τον προσανατολισμό της αεροπορικής εταιρείας, η κ. Κατώπη εξήγησε πως η παρουσία της CYCLADIC στις Κυκλάδες, “είναι ένα εγχείρημα που δεν στοχεύουμε να είναι μόνον τους θερινούς μήνες. Το λειτουργούμε όλο τον χρόνο. Θέλουμε πρωταρχικά να συνδέουμε τα νησιά και τους κατοίκους τους”.

Απευθυνόμενοι μάλιστα προς τους νησιώτες έστειλε το δικό της μήνυμα, προσθέτοντας πως κατά τους προηγούμενους μήνες, “μας στηρίξατε πάρα πολύ τον χειμώνα που πετούσαμε και συνδέαμε και άλλους προορισμούς και σας ευχαριστούμε γι αυτό. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους κατοίκους των νησιών”. Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε, “δυστυχώς, προέκυψαν κάποια θέματα και σταματήσαμε κάποιους μήνες να πετάμε, αλλά με πολύ μεγάλη υποστήριξη της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου και κάποιων ακόμη ανθρώπων και φυσικά με τη δική μας επιμονή και υπομονή, ξεκινήσαμε ξανά να πετάμε, συνδέοντας εναλλακτικούς προορισμούς”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, συμπλήρωσε πως, “θέλουμε να δείξουμε ότι είμαστε εδώ και δεν τα παρατάμε και θέλουμε να στηρίξουμε τις τοπικές κοινωνίες και να κάνουμε αυτό που εξ αρχής αρχίσαμε να κάνουμε. Δηλαδή να συνδέουμε τα νησιά μεταξύ τους όλη τη διάρκεια του χρόνου. Δεν είμαστε μόνο για την τουριστική περίοδο και με αυτόν τον τρόπο θέλουμε να συμβάλουμε στη βιωσιμότητα των νησιών”. Η κ. Κατώπη σημείωσε ακόμη πως, “ευελπιστούμε πως το επόμενο καλοκαίρι θα μπορούμε να συνδέουμε και με τη Ρόδο, τη Μύκονο και τη Σαντορίνη”.

Ενίσχυση του τουρισμού

Αμέσως μετά, η Κατερίνα Κατώπη έκανε λιτή αναφορά και για τη ζήτηση που υπάρχει για πτήσεις charter στη Σύρο, τονίζοντας πως με αυτόν τον τρόπο, στηρίζεται και ο τουρισμός.

“Εκτός τις προγραμματισμένες πτήσεις της CYCLADIC έχουμε και πτήσεις charter. Και έχουμε πάρα πολλές”, γνωστοποίησε, λέγοντας συγκεκριμένα τα εξής. “Έχουμε πολλή δουλειά από κόσμο που θέλει να πάει στα νησιά και μπορεί να μην θέλει να πάει με ελικόπτερο ή επειδή είναι μεγάλες οικογένειες έχουν βαλίτσες κλπ να προτιμούν τα μικρά αεροσκάφη”. Κατά συνέπεια, ανέφερε πως, “έχουμε πάρα πολλές πτήσεις charter για τη Σύρο και ο λόγος είναι επειδή έχουν γίνει κάποιες βίλες στο νησί, οι οποίες ενοικιάζονται και ενοικιάζονται σε πολύ υψηλού επιπέδου τουρίστες. Και χαίρομαι γι αυτό επειδή στηρίζουμε τον κλάδο του τουρισμού”.

Μεταφορικό Ισοδύναμο και εκπτωτικά κουπόνια

Δεδομένου του κόστους των πτήσεων με τα μικρά και υπερσύγχρονα αεροσκάφη της εταιρείας, ο αντιπεριφερειάρχης έθεσε επί τάπητος το θέμα της επέκτασης του Μεταφορικού Ισοδύναμου, ώστε οι νησιώτες να επιλέγουν την εταιρεία με αντίτιμο που θα μπορούν να καλύψουν ευκολότερα.

“Θα τολμήσω να ανοίξω το κεφάλαιο του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Πιστεύω ότι είναι σωστό και δίκαιο να υπάρξει το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τους κατοίκους των νησιών που μετακινούνται από το ένα νησί στο άλλο. Είναι πάρα πολύ σωστό και πάρα πολύ δίκαιο”, σχολίασε, τονίζοντας πως, “εμείς θα το θέσουμε αυτό το θέμα ως Περιφερειακή Αρχή και ευελπιστώ ότι θα το καταφέρουμε. Όπως υπάρχει το Μεταφορικό Ισοδύναμο για τα πλοία, για τη Sky Express κλπ, πιστεύω να το καταφέρουμε. Εφόσον δίδεται σε άλλα μεταφορικά μέσα, γιατί όχι κι εδώ ώστε οι κάτοικοι να μετακινούνται πιο εύκολα και με χαμηλότερο κόστος”.

Στα παραπάνω συμφώνησε και η εκπρόσωπος της εταιρείας, μιλώντας επιπλέον και για διευκολύνσεις που προσφέρει η CYCLADIC στο πλαίσιο της τιμολογιακής πολιτικής της. “Αυτό που κοιτάζουμε και το έχουμε κάνει ανά περιόδους είναι ότι βγάζουμε κάποια εκπτωτικά κουπόνια ώστε να μπορεί ο κόσμος να βγάζει τα εισιτήριά του και να τα προγραμματίζει με μία έκπτωση. Και υπάρχουν και περιπτώσεις που έχουμε δώσει έκπτωση σε μόνιμους κατοίκους των νησιών, για κάποιο διάστημα. Αυτό θα συνεχίσουμε σίγουρα να το κάνουμε”, επεσήμανε, παροτρύνοντας τον κόσμο να παρακολουθεί το site της εταιρείας. “Από εκεί και πέρα, το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι κάτι που θα το εξετάσουμε. Πρέπει να βρούμε τρόπους σαφώς, ούτως ώστε να μπορεί να γίνει πιο οικονομική η μετάβαση των κατοίκων των νησιών”, παρατήρησε χαρακτηριστικά.

Υποδομές και προσωπικό

Η κ. Κατώπη μετέφερε και τα συμπεράσματά της αναφορικά με τα αεροδρόμια των νησιών, με φόντο τις πραγματοποιηθείσες μέχρι στιγμής πτήσεις. “Η Μήλος ήταν πάντα το αεροδρόμιο το πιο δύσκολο. Όπως ξέρετε πολύ καλά οι άνεμοι που πνέουν είναι πλευρικοί. Ενώ όλα τα αεροδρόμια στην Ελλάδα είναι βοράς – νότος, το μόνο που είναι ανατολή – δύση είναι της Μήλου. Οπότε οι άνεμοι είναι πλευρικοί. Αυτό δημιουργεί πάρα πολλά προβλήματα σε οποιοδήποτε αεροπλάνο προσγειωθεί γιατί είναι και μικρός ο διάδρομος”, παρατήρησε, λέγοντας ακόμη πως, γενικότερα στα νησιά, “οι υποδομές έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ. Εκείνο που πρέπει να ομολογήσουμε και σύμφωνα με όσα έχω καταλάβει είναι πως δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό στα αεροδρόμια”. Ωστόσο, επεσήμανε πως, “παρόλα αυτά, οι αερολιμενάρχες παντού και το προσωπικό εδάφους είναι τόσο εξυπηρετικοί, τόσο ανοικτοί να μας βοηθήσουν που πραγματικά οφείλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ”.

Μετατροπή σε ηλεκτροκίνητα

Τέλος, η κ. Κατώπη γνωστοποίησε πως στο πλάνο της εταιρείας είναι η μετατροπή των αεροσκαφών σε ηλεκτροκίνητα, αμέσως μόλις υπάρξει το θεσμικό πλαίσιο. “Υπογράψαμε μία συμφωνία με μία εταιρεία που είναι από τις μεγαλύτερες στην αεροπλοΐα, ούτως ώστε να μπορέσουμε να μετατρέψουμε τα αεροσκάφη μας σε ηλεκτρικά. Αυτή η τεχνολογία υπάρχει. Αυτά τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μπορούν να γίνουν, αλλά υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο που ακόμη δεν έχει θεσπιστεί”, σχολίασε, λέγοντας τέλος πως, “μόλις γίνει αυτό, είμαι σίγουρη ότι θα είμαστε οι πρώτοι που θα το κάνουμε. Δεν είναι σύνηθες στην Ελλάδα, ούτε και στην Ευρώπη αλλά θέλουμε να το κάνουμε γιατί πιστεύουμε στη βιωσιμότητα και θέλουμε να έχουμε όσο λιγότερους ρύπους γίνεται”.