Θετικές εξελίξεις στην αδειοδότηση της μαρίνας στα Λαζαρέτα

Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου ελπίζει σε λύση του θέματος μέσα στο 2018
  • Πέμπτη, 2 Νοεμβρίου, 2017 - 16:18
  • /   Eνημέρωση: 2 Νοε. 2017 - 20:00
  • /   Συντάκτης: Ελένη Λαμπράκη

Προχωράει η διαδικασία χωροθέτησης του τουριστικού λιμένα στα Λαζαρέτα, με αναμονή των απαραίτητων περιβαλλοντικών όρων μέσα στο Νοέμβρη για την κατάθεση της νέας μελέτης τροποποίησης του.

Σε καλό κλίμα ολοκληρώθηκε η χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου. Ο πρόεδρος Δημήτρης Κοσμάς και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου συζήτησαν τα ανακοινωθέντα θέματα της ημερήσιας διάταξης και όπως ήταν αναμενόμενο τη μερίδα του λέοντος σε χρόνο και φαιά ουσία κατέλαβε το πολύπαθο θέμα της νέας μελέτης χωροθέτησης τουριστικού λιμένα στη θέση Πηδάλι, στα Λαζαρέτα.

9 Εγκρίσεις για τη Μελέτη Τροποποίησης

Μετά από εκτενέστατη αναφορά του κ. Ρένου Ζερβού, υπαλλήλου του λιμενικού ταμείου και τις παρεμβάσεις του κ. Κοσμά, η μέχρι τώρα πορεία των διαδικασιών είναι αργή μεν αλλά θετική, με τη μελέτη νομιμοποίησης να έχει πάρει μέσα στα τελευταία δύο έτη, εννέα απαιτούμενες εγκρίσεις.

Συγκεκριμένα, ο κ. Ζερβός επεσήμανε αναλυτικά:

“Για τη διαδικασία νομιμοποίησης του τουριστικού λιμένα – μαρίνας Σύρου, πρέπει γίνει μία σειρά βημάτων έτσι ώστε η υπάρχουσα μαρίνα να ανταποκρίνεται στις απαιτούμενες προδιαγραφές και άδειες.
Πρώτο βήμα ήταν η μελέτη νομιμοποίησης η οποία έχει προχωρήσει, έχει πάρει όλες τις προαπαιτούμενες εγκρίσεις και μένει η τελική απόφαση νομιμοποίησης από την Κτηματική Υπηρεσία. Σε αυτή έρχεται να προστεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών όρων η οποία είναι απαραίτητη την προαναφερθείσα απόφαση. Το παζλ κλείνει με τη νέα απόφαση χωροθέτησης της μαρίνας”.

Τι αλλάζει και τι παραμένει ίδιο

Σε σχετική ερώτηση του Υπολιμενάρχη κ. Βαμβακούση, αναφορικά με διαφοροποιήσεις για τις χερσαίες εγκαταστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο σχέδιο, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη, μιας και η αρχική χωροθέτηση με την υπάρχουσα κατασκευή δε συνάδουν.

“Τα φέρνουμε όλα εκεί που είναι. Όχι εκεί που νομίζαμε ότι ήτανε, ούτε εκεί που θεωρητικά ήτανε αλλά εκεί που κατασκευάστηκαν και είναι. Παρουσιάζουμε την σημερινή, πραγματική κατάσταση και τις δυνατότητές της”, τόνισε ο κ. Ζερβός.

Στη συνέχεια και μετά από επόμενη παρέμβαση του κ. Βαμβακούση σχετικά με μελλοντικές υλοποιήσεις, επισημάνθηκε ότι μόνο όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της αδειοδότησης, θα μπορούν να μιλήσουν για επόμενα βήματα, χρηματοδοτήσεις, αναδόχους λειτουργίας κλπ

Αυτό το οποίο παραμένει σταθερό και δεν υπόκειται αλλαγή είναι η χρήση της μαρίνας.

Η μαρίνα δεν ανήκει στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου

Ο πρόεδρος και οι υπάλληλοι του ταμείου ανέφεραν ξεκάθαρα πως το Λιμενικό Ταμείο Σύρου σε καμία περίπτωση δεν είναι ιδιοκτήτης, εκμεταλλευτής ή κατασκευαστής της μαρίνας.

“Το Λιμενικό Ταμείο Σύρου για λόγους τοπικής ευαισθησίας, πατριωτισμού και ευαισθησίας της διοίκησης αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και προσπαθεί να ξεμπλοκάρει το έργο”, δήλωσαν από κοινού οι κ. Κοσμάς και Ζερβός.

Φορέας διοίκησης της μαρίνας δεν είναι το λιμενικό ταμείο αλλά το Υπουργείο Τουρισμού

Στις διευκρινιστικές ερωτήσεις του κ. Βαμβακούση σχετικά με τον καθορισμό χερσαίας ζώνης λιμένα και τη χρήση λειτουργίας του τουριστικού λιμένα βάσει της σχετικής νομοθεσίας, κατέστη σαφές ότι πρόκειται για δύο διαφορετικά πράγματα, ακόμα και όταν ταυτίζονται.

“Είναι άλλο πράγμα η χερσαία ζώνη λιμένα και άλλο πράγμα η χερσαία ζώνη τουριστικού λιμένα. Η χοροθέτηση είναι αυτή που καθορίζει εκτός απ’ τη χρήση και τη χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα. Αυτή τη στιγμή η χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα ως υφίσταται με την παλιά χωροθέτηση, επεκτείνεται περίεργα εκτός του κατασκευαθέντος έργου ενώ η χερσαία ζώνη του τουριστικού λιμένα με τις χρήσεις εμείς που προτείνουμε περιορίζεται στο κατασκευασθέν έργο και εντός της χερσαίας ζώνης λιμένα.
Τέλος αναφέρθηκε ότι παρά το γεγονός ότι ο φορέας διοίκησης της μαρίνας είναι το Υπουργείο Τουρισμού, το Λιμενικό Ταμείο είναι αυτό που έχει επωμιστεί όλα τα έξοδα, σκεπτόμενος το κοινό καλό του τόπου.

Όποιος χρησιμοποιεί το κρηπίδωμα αναλαμβάνει την ευθύνη

Παρά το πρώιμο στάδιο και τη μη ύπαρξη γενικών ή ειδικών κανόνων λειτουργίας, η χωροθέτηση δίνει και τα όρια ευθύνης, στην προκειμένη περίπτωση στο Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης.

Όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά μεταξύ σοβαρού κι αστείου πολλά από τα διοικητικά μέλη του Ταμείου, όποιος δένει σε κρηπίδωμα ή χρησιμοποιεί τη χερσαία ζώνη, πληρώνει.

Σε αυτό το σημείο ο κ. Ζερβός ήταν κάθετος:

“Όποιος δένει εντός της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, όποιος κινείται μέσα στη μαρίνα, όποιος καθ’ οιοδήποτε τρόπο κάνει χρήση των εγκαταστάσεων της μαρίνας, το κάνει με δική του ευθύνη με δική του πρωτοβουλία και χωρίς καμία ανάμιξη του λιμενικού ταμείου.”

Ο κ. Πολίτης με τη σειρά του αναφέρθηκε στο ισχύον βασιλικό διάταγμα του ‘39, σύμφωνα με το οποίο όποιος δένει σε κρυπίδωμα και υπάρχει χερσαία ζώνη ανταποδοτικά καταβάλει τα λιμενικά τέλη.

“Αυτή η διάταξη έχει παραμέτρους που ερμηνεύονται κι εμείς θεωρούμε σαν υπηρεσία ότι όποιος είναι δεμένος εκεί αλιευτικό σκάφος, αναψυχής ο,τιδήποτε, πληρώνει το ανάλογο πρόστιμο”.

Ποιος φέρει την ευθύνη;

Εύλογα προέκυψαν ερωτήματα, τα οποία εκφράστηκαν αρχικά από τον κ. Βαμβακούση και τον κ. Καρακατσάνη και στη συνέχεια από λοιπά μέλη, σχετικά με το κατά πόσο τα τέλη λιμενισμού είναι υποχρεωτικά από τη στιγμή που η μαρίνα δε λειτουργεί. Επίσης, σε περίπτωση καταβολής τελών, ποιος είναι αρμόδιος να τα εισπράξει, και σε ενδεχόμενο ατύχημα εντός της μαρίνας, ποιος αναλαμβάνει την ευθύνη;

“Εφ’ όσον χρησιμοποιούν το κρηπίδωμα πρέπει να πληρώνουν για λόγους ισονομίας. Από εκεί και πέρα όμως το χρησιμοποιούν με δική τους ευθύνη.”, ξεκαθάρισε ο κ. Ζερβός. Αναφέρθηκε επίσης ότι παρά την έκκλιση του Λιμενικού Ταμείου προς το Υπουργείο Τουρισμού σχετικά με την υπογραφή σχετικής σύμβασης, αυτό δεν πραγματοποιήθηκε.

Εν συνεχεία το λόγο πήρε ο κ. Καρακατσάνης, ο οποίος επέμεινε στην ευθύνη του Ταμείου απέναντι στη μέχρι τώρα άνομη κατάσταση, μιας και παρά την έντονη σήμανση και τα απαγορευτικά η οποία ίσως καλύπτει την αστική ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος, η μαρίνα χρησιμοποιείται.
Εν κατακλείδι, ο λόγος πέρασε και πάλι στον πρόεδρο κ. Δημήτρη Κοσμά, ο οποίος συνοψίζοντας ανέφερε ότι είναι ξεκάθαρο πως ο χώρος ανήκει στο Υπουργείο Τουρισμού. Το Λιμενικό Ταμείο επιδιώκει να λύσει τον επί 17 έτη γόρδιο δεσμό, προκειμένου να νομιμοποιηθεί η μαρίνα.

“Ας ευχηθούμε όλοι τα γρανάζια να ξεμπλέξουν. Είμαστε σε πάρα πολύ καλό δρόμο, και πιστεύω μέσα στο 2018 να έχουμε θετικό αποτέλεσμα.”

 

 

 

 

 

.