Τροποποιήσεις για να ανταποκρίνεται στις σημερινές απαιτήσεις, με φόντο την παραλαβή της μελέτης επαναχωροθέτησής της, δεδομένης πια της νομιμοποίησής της

Βελτιώνονται οι δυνατότητες της μαρίνας στα Λαζαρέττα

Το Λιμενικό Ταμείο Σύρου προσδοκά την καλή λειτουργία της και την αξιοποίησή της παράλληλα με την επέκταση του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα, από επενδυτές

Στην αξιοποίηση της μαρίνας των Λαζαρέττων σε συνδυασμό – ει δυνατόν – με την επέκταση του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα στοχεύει ξεκάθαρα η σημερινή Διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, προκειμένου στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων να λειτουργήσουν οργανωμένοι τουριστικοί λιμένες και το νησί να αποκομίσει όφελος.

Τα παραπάνω έγιναν γνωστά μέσω των απαντήσεων της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώς Μαραγκού στην “Κοινή Γνώμη”, σε συνέχεια της χθεσινής συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου, με αφορμή την παραλαβή της μελέτης τροποποίησης χωροθέτησης της μαρίνας των Λαζαρέττων προκειμένου αυτή να “κουμπώνει” με τη νομιμοποιημένη κατάστασή της.

Υπενθυμίζεται πως η αρχική κατασκευή της μαρίνας των Λαζαρέττων παρέκκλινε του σχεδίου της, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη λιμενική υποδομή να ρημάζει εδώ και πολλά χρόνια καθώς έμεινε αναξιοποίητη.

Τη συγκεκριμένη κατάσταση θέλησαν να αλλάξουν τόσο η προηγούμενη Διοίκηση, όσο και η σημερινή, αφού από την περασμένη θητεία επιδιώχθηκε η νομιμοποίησή της, ενώ η νυν πρόεδρος και τα υπόλοιπα μέλη του τελευταίου Διοικητικού Συμβουλίου προχωρούν ένα βήμα παραπέρα, φροντίζοντας για τη βελτίωση των δυνατοτήτων της προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. Απώτερος στόχος όπως δήλωσε η κα Μαραγκού είναι η αξιοποίησή της από επενδυτές που ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη και λειτουργία τουριστικών λιμένων.

Θεραπεύεται” η προβληματική κατάσταση

Κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, η πρόεδρος μίλησε για τη μελέτη επαναχωροθέτησης της μαρίνας, καθώς και για ότι η εν λόγω προσπάθεια αποτελεί μία ευκαιρία για τη βελτίωση των δυνατοτήτων της.

“Μετά τη νομιμοποίηση της μαρίνας που είχε ολοκληρωθεί με την προηγούμενη Διοίκηση πρέπει να έρθουμε και να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία που είχε ξεκινήσει, η οποία απαιτεί την επαναχωροθέτηση της μαρίνας. Η επαναχωροθέτηση ουσιαστικά έρχεται για τρεις λόγους: Ο πρώτος λόγος είναι προκειμένου να διευθετηθούν οι ασυμβατότητες που υπήρξαν μεταξύ νομιμοποίησης και χωροθέτησης” ανέφερε αρχικά η κα Μαραγκού, η οποία διευκρίνισε παράλληλα πως, “Η μορφή της μαρίνας έτσι όπως κατασκευάστηκε έπρεπε να συμβαδίζει με τη χωροθέτηση κάτι που δεν ίσχυε στο παρελθόν”. Ως εκ τούτου, σημείωσε πως η νυν Διοίκηση ήρθε να θεραπεύσει αυτή την κατάσταση σε συνέχεια της νομιμοποίησης της μαρίνας, με τη μελέτη επαναχωροθέτησης.

Επιπρόσθετα, γνωστοποίησε πως με αφορμή αυτήν την επαναχωροθέτηση για τους προαναφερθέντες διαδικαστικούς λόγους, “συνεννοηθήκαμε και με το Υπουργείο Τουρισμού ώστε να γίνει κι επέκταση της μαρίνας προς τα δυτικά προκειμένου να συμβαδίσει με τα σχέδια και τη μελέτη του master plan έτσι όπως είχε προκατατεθεί από το Λιμενικό Ταμείο Σύρου”. Βάσει των ανωτέρω, ανέφερε πως, με αυτόν τον τρόπο “προβλέπεται μία επέκταση της μαρίνας που εξασφαλίζει σύμφωνα με το master plan περί τις 5 θέσεις πρόσδεσης πλοίων του νέου λιμένα”.

Ακόμη, τόνισε πως σε συνδυασμό με τα παραπάνω, “ερχόμαστε να κάνουμε επιπλέον τροποποιήσεις προκειμένου να βελτιώσουμε τη λειτουργικότητα της μαρίνας, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες τόσο σε χερσαίο χώρο, όσο και σε θέσεις ελλιμενισμού”. Σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε, “μπαζώνεται ένα τμήμα για να αυξηθεί ο χερσαίος χώρος και επίσης προκύπτουν θέσεις ελλιμενισμού που μπορούν να δεχθούν σκάφη μεγαλύτερης κατηγορίας (έως 40 μέτρων)”.

Η ίδια έκλεισε την τοποθέτησή της στη συνεδρίαση, υπενθυμίζοντας πως σήμερα μπορούν να προσεγγίσουν περί τα 254 μικρά σκάφη. Με τις προαναφερθείσες βελτιώσεις όμως, εξήγησε πως “μειώνεται λίγο ο αριθμός, αλλά θα ελλιμενίζονται μεγαλύτερα σκάφη, σκάφη τύπου καταμαράν και ιστιοπλοϊκά”.

  • Ποια είναι η στόχευση της νυν Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αναφορικά με τη μαρίνα στα Λαζαρέττα; Τί θέλετε να επιτύχετε αναφορικά με μία μαρίνα που επί πάρα πολλά έτη ρημάζει;

“Δυστυχώς η μαρίνα για διάφορους λόγους όλα αυτά τα χρόνια έχει απαξιωθεί. Ο δικός μας στόχος είναι να δημιουργηθούν στη Σύρο, τουριστικοί λιμένες. Και αναφέρομαι στη μαρίνα στο Πηδάλι και στη μαρίνα στον Φοίνικα. Αργότερα γιατί να μην έχουμε και μία χωροθέτηση τουριστικού λιμένα και στο κέντρο της Ερμούπολης, στο λιμάνι της, στην προβολή των καφετεριών.

Προχωρούμε τώρα για να ολοκληρωθεί η χωροθέτηση της μαρίνας στο Πηδάλι (Λαζαρέττα) και θέλω να πιστεύω ότι μέχρι τέλος Οκτωβρίου θα έχει βγει και ο διαγωνισμός για τη μελέτη επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα. Είναι μία στόχευση που την είχαμε από την αρχή της θητείας μας και γι αυτό, μόλις αναλάβαμε, υποβάλλαμε σχετική πρόταση στον ΦΙΛΟΔΗΜΟ που είχε εξασφαλίσει με χρηματοδότηση και τη μελέτη της επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα (περίπου 200 χιλ. ευρώ)”.

  • Θα επιδιώξετε την παράλληλη αξιοποίηση της μαρίνας στα Λαζαρέττα και της επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου στον Φοίνικα;

“Αυτό είναι το ευκταίο και θεωρώ ότι πρέπει να γίνει, διότι σε ένα νησί, δεν μπορούν να λειτουργούν δύο ανταγωνιστικοί μεταξύ τους τουριστικοί λιμένες”.

  • Θα περάσουν νομίμως σε κάποιον ιδιώτη ώστε να διαχειριστεί και να λειτουργήσει αυτές τις υποδομές (μαρίνα Λαζαρέττων και επέκταση καταφυγίου Φοίνικα);

“Αυτό είναι λογικό. Η οποιαδήποτε επέκταση γίνει, πλέον, δεν μπορεί να γίνει με χρήματα του Δημοσίου. Πρέπει να αναζητηθεί επενδυτής. Αν θα είναι μαζί οι δύο υποδομές, θα το δούμε προσεχώς. Στόχος μας είναι να πάνε μαζί. Όλα εξαρτώνται από τους χρόνους των χωροθετήσεων και από το αν τελικά αυτές οι διαδικασίες θα βρεθούν να βαίνουν παράλληλα”.

  • Στον παρόντα χρόνο έχετε αναζητήσει επενδυτές ή ενδεχομένως, υπάρχουν επενδυτές και ιδιώτες που ενδιαφέρονται και έχουν επικοινωνήσει με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου; Έχετε κάποια σχετική κρούση;

“Εμείς δεν έχουμε ξεκινήσει ακόμη τη διαδικασία αναζήτησης. Όμως, μετά την αξιοποίηση μαρινών στην Αττική έχουν μειωθεί πάρα πολλές θέσεις ελλιμενισμού, πράγμα που οδηγεί πάρα πολλές εταιρείες που ασχολούνται με τον θαλάσσιο τουρισμού και που έχουν αντίστοιχο στόλο δικό τους ή διαχειρίζονται στόλο τρίτων ή απλά ενδιαφέρονται για αξιοποίηση κι ελλιμενισμό, να μας έχουν προσεγγίσει. Αυτό μετά τα νέα του Αλίμου και μέχρι πρόσφατα.

Η Σύρος και οι Κυκλάδες είναι ένας χώρος που δεν έχει αδειοδοτημένους τουριστικούς λιμένες με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να αλλάξει. Για τη Σύρο το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, σοβαρό αλλά και συνεχές. Πρέπει να το δούμε υπεύθυνα και σοβαρά”.