Καταγραφή των αποτελεσμάτων εφαρμογής του άρθρου για την επανασύσταση ή μη της Δημοτικής Αστυνομίας από τους Δήμους της χώρας, ζητά το ΥΠΕΣΔΑ με νέα εγκύκλιο

Στοιχεία για την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας

  • Παρασκευή, 3 Ιουλίου, 2015 - 06:10

Νέα εγκύκλιος, με την οποία το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ζητά από τους ΟΤΑ α’ βαθμού, όπως ενημερώσουν για την καταγραφή των αποτελεσμάτων εφαρμογής του άρθρου, περί επανασύστασης της Δημοτικής Αστυνομίας, κοινοποιήθηκε στους Δήμους.

Κατόπιν της πρότερης σχετικής εγκυκλίου, η οποία ενημέρωνε τους ΟΤΑ α’ βαθμού για την κατάργηση του θεσμού της διαθεσιμότητας για τις καταργηθείσες με τον ν.4172/2013 Δημοτικές Υπηρεσίες, μια εκ των οποίων ήταν και αυτή της Δημοτικής Αστυνομίας, δόθηκε η δυνατότητα στα Δημοτικά Συμβούλια, να επιλέξουν σχετικά με την επανασύσταση ή μη της Δημοτικής Αστυνομίας.

Πιο συγκεκριμένα, η εγκύκλιος σαφώς όριζε, πως «με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να αποφασιστεί η μη επανασύσταση υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας. Στην ̟περίπτωση αυτή οι θέσεις των δημοτικών αστυνομικών που είχαν επανασυσταθεί καταργούνται. Όσοι κατείχαν τις θέσεις αυτές κατατάσσονται σε συνιστώμενες προσωποπαγείς θέσεις άλλων υπηρεσιών των οικείων δήμων, με βάση τα τυπικά τους ̟προσόντα. Επισημαίνεται ότι στην ̟περίπτωση που υπάλληλοι έχουν τοποθετηθεί λόγω κάποιας ρύθμισης σε θέση άλλου κλάδου, αυτοί μπορούν να ̟παραμείνουν στις θέσεις αυτές, εφόσον το επιθυμούν. Αν δεν το επιθυμούν, με αίτησή τους ̟ου κατατίθεται μέσα σε δέκα ημέρες από τη δημοσιοποίηση της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου μπορούν να καταλάβουν θέσεις από τις ̟προβλεπόμενες των εδαφίων β, γ και δ της ̟παραγράφου 2 του άρθρου 19 του ν. 4325/2015».

Σαφής αποτύπωση των αποτελεσμάτων

Σύμφωνα με τη νέα εγκύκλιο, με την οποία παρασχέθηκαν οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 19 του ν.4325/2015 «Επανασύσταση Δημοτικής Αστυνομίας», κρίνεται σκόπιμη η συλλογή στοιχείων που αφορούν στα αποτελέσματα της εφαρμογής αυτών από κάθε Δήμο της Χώρας, με στόχο τη συνολική καταγραφή της στελέχωσης των Υπηρεσιών Δημοτικής Αστυνομίας, που πρόκειται να λειτουργούν, και της έκτασης κατάληψης των θέσεων δημοτικής αστυνομίας που επανασυστάθηκαν με τον ανωτέρω νόμο, την αποτύπωση της τυχόν αξιοποίησης των θέσεων αυτών από δήμους που επέλεξαν να μην επανασυστήσουν υπηρεσία δημοτικής αστυνομίας καθώς και το εύρος αξιοποίησης από τους δήμους αυτούς, της δυνατότητας που παρέχεται με τις διατάξεις της παρ.3, περ. (γ) του ν.4325/2015 για άσκηση αρμοδιοτήτων δημοτικής αστυνομίας μέσω της διατήρησης των μονάδων/ομάδων υπαλλήλων που, ενδεχομένως, να είχαν ήδη οριστεί για το σκοπό αυτό, δυνατότητα που παρέχει η παρ.4 του άρθρου 81 του ν.4172/2013.

Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι Δήμοι της Χώρας, στους οποίους επανασυστήθηκαν αυτοδίκαια, με το ν.4325/2015, οι θέσεις και οι κλάδοι ΠΕ/ΤΕ/ΔΕ/ΥΕ Δημοτικής Αστυνομίας που είχαν καταργηθεί με την παρ. 1 του άρθρου 81 του Ν.4172/2013 (Α ́ 167), καλούνται να παράσχουν, μέσω συγκεκριμένων στοιχείων, πληροφόρηση αναφορικά με τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την εφαρμογή του άρθρου 19 του ν.4325/2015.

Παράλληλα, οι Δήμοι, οι οποίοι αποφάσισαν τη μη ανασυγκρότηση των ανωτέρω κλάδων, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται αρκετοί Δήμοι των Κυκλάδων, καλούνται να καταγράψουν τα στοιχεία της Απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου περί μη επανασύστασης Υπηρεσίας Δημοτικής Αστυνομίας, καθώς και στοιχεία αναφορικά με τον αριθμό των καταργούμενων θέσεων, την τυχόν αξιοποίηση πρώην δημοτικών αστυνομικών σε άλλες υπηρεσίες του δήμου, όπως και την τυχόν συνέχιση της άσκησης των αρμοδιοτήτων της δημοτικής αστυνομίας από υπαλλήλους του δήμου μέσω της διατήρησης της «μονάδας/ομάδας υπαλλήλων» που είχε οριστεί για το σκοπό αυτό από το Δημοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με τις δυνατότητες που δίνονται στην παρ.4 του άρθρου 81 του ν.4172/2013.

Καταχώρηση σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα

Η παροχή της συγκεκριμένης πληροφόρησης θα πραγματοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο μέσω της Ειδικής Διαδικτυακής Εφαρμογής που αναπτύχθηκε για το σκοπό αυτό από το Υπουργείο.

Για την παροχή της πληροφόρησης, κάθε υπόχρεος Δήμος απαιτείται να ορίσει μέχρι δύο υπαλλήλους ως καταχωρητές των στοιχείων στην εφαρμογή, οι οποίοι θα είναι υπεύθυνοι τόσο για την ορθή και πλήρη καταχώρηση τους, όσο και για την επικοινωνία με το Υπουργείο, εφόσον ανακύψει ανάγκη.

Τα αναγκαία στοιχεία θα καταχωρηθούν από τους αρμόδιους υπαλλήλους των φορέων στους δύο πίνακες της εφαρμογής, οι οποίοι κοινοποιήθηκαν στους δημάρχους, μαζί με την εγκύκλιο.

Θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την αποφυγή λανθασμένων εγγραφών, δεδομένου ότι κατά το στάδιο της οριστικοποίησης των στοιχείων των πινάκων και υποβολής αυτών στο Υπουργείο, οι καταχωρητές των φορέων καλούνται, σε ειδική σελίδα της Εφαρμογής, να βεβαιώσουν για κάθε πίνακα την ακρίβεια και πληρότητα των καταχωρηθέντων στοιχείων (η βεβαίωση πραγματοποιείται μέσω της συμπλήρωσης από τον καταχωρητή, σε ειδικό πεδίο της σελίδας, του ονόματος του Δημάρχου).

Κάθε φορέας απαιτείται να ορίσει, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, έως δύο υπαλλήλους ως καταχωρητές των στοιχείων στην εφαρμογή, οι οποίοι θα πρέπει αρχικά να εγγραφούν στην Εφαρμογή ως «χρήστες», ενώ στη συνέχεια και προκειμένου να ξεκινήσουν την καταχώρηση των στοιχείων, οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θα πρέπει να πιστοποιηθούν ως χρήστες της εφαρμογής από το Υπουργείο, σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφεται στη συνέχεια.

Κάθε πιστοποιημένος χρήστης μπορεί να εισάγει νέες εγγραφές, να τις τροποποιεί, να τις αποθηκεύει και να τις εξάγει σε μορφή excel. Αφού ολοκληρώσει την καταχώρηση των απαιτούμενων στοιχείων, καλείται να τα οριστικοποιήσει και να υποβάλει το σχετικό πίνακα στο Υπουργείο.

Όπως σημειώνεται, μετά την υποβολή του πίνακα στο Υπουργείο δεν υπάρχει δυνατότητα τροποποίησης ή συμπλήρωσης των εγγραφών του.