ΑΑΔΕ: Έρχεται ο ψηφιακός βοηθός του φορολογούμενου
- Σήμερα - 8:29
Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης των φορολογούμενων σχεδιάζει η ΑΑΔΕ με την πλήρη ψηφιοποίηση των διαδικασιών, την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης αλλά και τη δημιουργία νέων πρότυπων υπηρεσιών φορολογικής εξυπηρέτησης οι οποίες θα είναι πιο «φιλικές» στους πολίτες.
Στόχος είναι η μείωση της γραφειοκρατίας και η εξυπηρέτηση των πολιτών με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Ο σχεδιασμός προβλέπει τη δημιουργία ενός ψηφιακού βοηθού (chatbot) ο οποίος θα παρέχει άμεσες και εξατομικευμένες απαντήσεις σε ερωτήματα των φορολογούμενων ενώ ειδικά διαμορφωμένοι χώροι στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη θα προσφέρουν κοινόχρηστους υπολογιστές και εξειδικευμένο προσωπικό για εξατομικευμένη πληροφόρηση και καθοδήγηση. Παράλληλα, σχεδιάζονται παρεμβάσεις για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως τα άτομα με προβλήματα ακοής, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες
Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, το έργο «Σχεδιασμός Νέων Πρότυπων Υπηρεσιών Φορολογικής Εξυπηρέτησης της ΑΑΔΕ» εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης, σηματοδοτώντας μια συνολική αναμόρφωση της εμπειρίας των πολιτών στη σχέση τους με τη φορολογική διοίκηση.
Η αναβάθμιση εστιάζει τόσο στην αισθητική όσο και στη λειτουργικότητα των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, φέρνοντας σύγχρονα εργαλεία εξυπηρέτησης και ανανεωμένες υποδομές. Όπως εξήγησε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, από το βήμα του 13ου Tax Forum, η νέα στρατηγική βασίζεται σε δύο πυλώνες: την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων και τη διασφάλιση φυσικών σημείων εξυπηρέτησης για όσους δεν έχουν εύκολη πρόσβαση στην τεχνολογία.
Ο στρατηγικός στόχος της ΑΑΔΕ είναι η διαρκής βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσω της αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών και της απλούστευσης των διαδικασιών, με στόχο να καταστήσει τα καταστήματα πιο φιλικά και αποτελεσματικά για τον πολίτη. Η αναβάθμιση αναμένεται να μειώσει σημαντικά το χρόνο διεκπεραίωσης των υποθέσεων και να βελτιώσει την ποιότητα της επικοινωνίας μεταξύ πολιτών και φορολογικής διοίκησης.
Τα οφέλη
Η αναβάθμιση των υποδομών, η αισθητική ανανέωση και η εισαγωγή σύγχρονων εργαλείων εξυπηρέτησης δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον, με τα εξής βασικά οφέλη:
-Απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών, με λιγότερες ουρές και ταχύτερη διεκπεραίωση υποθέσεων.
-Αναβαθμισμένο εργασιακό περιβάλλον για το προσωπικό, που ενισχύει την αποδοτικότητα και την ικανοποίησή του.
-Ψηφιακή επιτάχυνση στις συναλλαγές, καλύπτοντας τις σύγχρονες απαιτήσεις πολιτών και επιχειρήσεων.
-Βελτίωση της εικόνας της δημόσιας διοίκησης, με φροντισμένους χώρους και καλύτερη οργάνωση.
-Πιο εύχρηστες υπηρεσίες για πολίτες και επιχειρήσεις.
-Σημαντική ενίσχυση της εμπιστοσύνης προς τη δημόσια διοίκηση.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες αποκτούν πλέον ευκολότερη πρόσβαση σε υποστήριξη για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, χωρίς να χάνουν χρόνο ή να ταλαιπωρούνται σε ασαφείς διαδικασίες.
ot.gr
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- ΑΑΔΕ: Στο «μικροσκόπιο» οι φορολογούμενοι με εισοδήματα από 10.000 έως 20.000 ευρώ
19 Μαΐου. 2025 - 17:50 - Η ΑΑΔΕ ξεσκονίζει 45.000 μεταβιβάσεις ακινήτων
16 Μαΐου. 2025 - 17:45 - Τρία νέα ψηφιακά εργαλεία στην φαρέτρα της ΑΑΔΕ για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής
10 Μαΐου. 2025 - 14:18 - Αναδρομικά: Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τροποποιητικές δηλώσεις
6 Μαΐου. 2025 - 15:36 - Νέα οδηγία από την ΑΑΔΕ για να θέσετε το ΙΧ σε ακινησία χωρίς εκπλήξεις και πρόστιμα
6 Μαΐου. 2025 - 9:22