Το νομοσχέδιο δένει τους κάβους
- Τρίτη, 16 Απριλίου, 2013 - 08:06
Με ένα απαγορευτικό, "υπό αμφισβήτηση", ξεκίνησηε ουσιαστικά η απεργία των ναυτικών µία ημέρα νωρίτερα, βγάζοντας από τη φαρέτρα τα “βολικά καιρικά φαινόµενα”, σε μία προσπάθεια ακόμα και ο καιρός να λειτουργήσει υπέρ τους. Μία 24ωρη προειδοποιητική απεργία ως εκδήλωση αντίθεσης των ναυτικών στο σύνολο του νοµοσχεδίου, που επιφέρει πλήθος μεταβολών, τόσο στις εργασιακές κατακτήσεις χρόνων των ναυτικών, όσο και τα δεδοµένα της ακτοπλοΐας, σημείο άλλωστε που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων.
Με δεμένα τα πλοία σήμερα, κατατίθεται, προς συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου ναυτιλίας «Ανασυγκρότηση και άλλες διατάξεις».
Μία 24ωρη προειδοποιητική απεργία ως εκδήλωση αντίθεσης των ναυτικών στο σύνολο του νομοσχεδίου, που επιφέρει πλήθος μεταβολών, τόσο στις εργασιακές κατακτήσεις χρόνων των ναυτικών, όσο και τα δεδομένα της ακτοπλοΐας, σημείο άλλωστε που έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων.
Η απεργία των ναυτικών, περιλαμβάνει όλες τις κατηγορίες πλοίων και η οποία ξεκίνησε από τις 6 το πρωί σήμερα, θα λήξει στις 6 το πρωί της Τετάρτης, 17 Απριλίου.
Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) χαρακτηρίζει το νομοσχέδιο ταφόπλακα των δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτεργατών, οι οποίοι διεκδικούν την άμεση απόσυρση του, στέλνοντας μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν είναι διατεθειμένη να αποδεχθεί τετελεσμένα όπως αυτά που περιλαμβάνονται στο πολυνομοσχέδιο και δηλώνει ότι θα αγωνισθεί για την προάσπιση του συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματός των ναυτικών.
Απεργιακά πυρά
Τη δική του πολιτική πίεση προσπάθησε να ασκήσει το Επιμελητήριο Κυκλάδων, το οποίο με επιστολή του προς την πολιτική ηγεσία της χώρας ζητά την πρόβλεψη πλοίου ασφαλείας, μιλώντας για προστασία του νησιωτικού χώρου από φαινόμενα αποκλεισμού κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων, ως σχετιζόμενο άμεσα με την εδαφική συνοχή της χώρας.
Παρά τη διευκρίνιση ότι ζητείται η «προστασία των νησιών με πρόβλεψη πλοίου ασφαλείας, προκειμένου να καλύπτονται βασικές ανάγκες τους, χωρίς να θίγεται το δικαίωμα της απεργίας των εργαζόμενων στην ακτοπλοΐα» η μη συμπερίληψη στην επιστολή όλων των άλλων παραμέτρων που αφορούν στο υπό κατάθεση νομοσχέδιο και στο οποίο αντιτίθεται το σύνολο του ναυτικού κόσμου, προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) που χαρακτηρίζει την επιστολή του Επιμελητηρίου «άκρως προκλητική και άθλια», λέγοντας ότι το Επιμελητήριο προσφέρει κοινωνική νομιμοποίηση στο υπουργείο «στην προσπάθειά τους να περιορίσουν την άσκηση του δικαιώματος της απεργίας για τους Ναυτεργάτες των Ακτοπλοϊκών πλοίων».
Μια επίθεση που εκφράστηκε με ιδιαίτερα έντονη φρασεολογία εκ μέρους της ΠΕΜΕΝ, εστιάζοντας στα σημεία του νομοσχεδίου στα οποία ουδεμία νύξη έγινε εκ μέρους του Επιμελητηρίου και χωρίς τελικά να δικαιολογεί το τόσο μένος. Εκτός και αν η απαίτηση των νησιωτών για σεβασμό και τήρηση των συνταγματικών του δικαιωμάτων θεωρείται «κόκκινο πανί» για τους απεργούς.
Πυρά ακτοοπλόων
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας κατηγορεί τα ναυτεργατικά σωματεία για αδιαφορία που επιδεικνύουν για το μέλλον της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας εννοώντας τη δεινή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες σημειώνοντας ότι η παρεμπόδιση της εκτέλεσης των δρομολογίων με αδικαιολόγητες απεργιακές κινητοποιήσεις υποδηλώνει άγνοια για τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Επιβατηγός Ναυτιλία αλλά και αδιαφορία για τα συμφέροντα των ναυτικών.
Στο στόχαστρο των ακτοοπλόων μπαίνει και το νομοσχέδιο του υπουργείου διότι θεωρούν ότι τα όσα προτείνει αποτελούν ημίμετρα για τη σωτηρία της επιβατηγού ναυτιλίας με το με το υπουργείο να μη δύναται να λάβει τις θαρραλέες αποφάσεις που απαιτούνται για αποφυγή των χειρότερων.
Οι άνεργοι ναυτικοί
Την αναστάτωση που έχει προκληθεί από τις ρυθμίσεις του νέου νομοσχεδίου, ήρθε να συμπληρώσει και η από κοινού εξαγγελία των υπουργείων Ναυτιλίας και Εργασίας, του προγράμματος ενίσχυσης απασχόλησης ανέργων νέων ναυτικών.
Πρόκειται για το πρόγραμμα «Νέαρχος», η υλοποίηση του οποίου θα ξεκινήσει στις 19 Απριλίου και μέσω αυτού θα παρέχονται κίνητρα σε 1.000 άνεργους νέους ναυτικούς, ηλικίας από 18 έως 29 ετών, συνδυάζοντας θεωρητική εκπαίδευση και πρακτική άσκηση επί πλοίου, με σκοπό να αποκτήσουν δεξιότητες και εργασιακή εμπειρία επί πλοίου, λαμβάνοντας αποζημίωση, με στόχο να έλθουν σε επαφή με τους πιθανούς μελλοντικούς εργοδότες τους, προκειμένου να τους πείσουν για τις εργασιακές δυνατότητές τους.
Στις δράσεις επαγγελματικής κατάρτισης για ανέργους ναυτικούς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, οι οποίες συγχρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) για την περίοδο 2013-2014, περιλαμβάνεται και η επιδοτούμενη συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση του ναυτικού επαγγέλματος αλλά και η συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση, έξω από το πλαίσιο του ναυτικού επαγγέλματος, με ανακατεύθυνση στην αυτοπασχόληση και στην ίδρυση νέας επιχείρησης.
Η πρώτη δράση του προγράμματος κατάρτισης εντός του ναυτικού επαγγέλματος απευθύνεται σε άνεργους ναυτικούς που θέλουν να αναβαθμίσουν τις γνώσεις και δεξιότητές τους σε ειδικά θέματα που σχετίζονται με το ναυτικό επάγγελμα, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στους αυτοματισμούς και στην τεχνολογία που διαθέτουν τα σύγχρονα πλοία, καθώς και σε θέματα ασφαλείας. Πρόκειται για το πρώτο πρόγραμμα τέτοιου είδους που αφορά όλα ανεξαιρέτως τα πληρώματα. Η κατάρτιση αυτή θα συνδέεται με τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (STCW) καθώς και της οδηγίας 2012/35/ΕΕ, σε θέματα ασφαλείας, ή σε θέματα ειδικευμένων ναυτικών κ.ά., προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις νέες απαιτήσεις στο ναυτικό κλάδο.
Η δεύτερη δράση, που στοχεύει στην παροχή κατάρτισης σε ανέργους ναυτικούς που θέλουν να εγκαταλείψουν το ναυτικό επάγγελμα και να προσανατολιστούν σε άλλου είδους απασχόληση, συμπεριλαμβάνει την κατάρτιση και την αναβάθμιση γνώσεων και δεξιοτήτων τους, ώστε οι ωφελούμενοι να αναπτύξουν επιχειρηματική δραστηριότητα εκτός του πλαισίου του ναυτικού επαγγέλματος, ως αυτοαπασχολούμενοι, σε συνδυασμό με συμβουλευτικές υπηρεσίες που θα αφορούν θέματα επιχειρηματικής λειτουργίας.
Αναφερόμενος στην ανεργία που πλήττει τον ναυτικό κλάδο ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, κ. Γιάννης Χαλάς σημείωσε ότι «Όσο χτυπάνε το ναυτεργατικό δυναμικό, πλήττουν τη ναυτιλία και την οικονομία. Αυτή τη στιγμή έχουμε 12 χιλιάδες άνεργους ναυτικούς και κάποιοι θέλουν να τους κάνουν περισσότερους».
Όσο δε για τα προγράμματα ενίσχυσης απασχόλησης άνεργων νέων ναυτικών, ο κ. Χαλάς σχολίασε ότι «πολλοί πλοιοκτήτες θα θελήσουν να το επωφεληθούν λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους, απομακρύνοντας τους εν ενεργεία ναυτικούς».
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ενημερωτική εκδήλωση για τις δράσεις ενίσχυσης επενδυτικών σχεδίων
6 Ιουν. 2025 - 12:39 - Μισθωτήρια συμβόλαια: Προθεσμία 30 ημερών για την αποδοχή τους από μισθωτές
3 Ιουν. 2025 - 17:44 - Νέα ώθηση στις Κυκλάδες με εκπτώσεις και καθημερινές συνδέσεις με ταχύπλοα
3 Ιουν. 2025 - 13:45 - Παράταση έως 30 Ιουνίου για το πρόγραμμα αποθήκευσης ενέργειας στις επιχειρήσεις
30 Μαΐου. 2025 - 18:49 - Golden Star Ferries: Έκπτωση 50% σε υποψήφιους φοιτητές
29 Μαΐου. 2025 - 18:09