Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Χρ. Μιχαλόπουλος σκιαγραφεί τα αποτελέσματα των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις

Οι μαθητές έκαναν αγώνα για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια

Αυξημένη προσοχή στις επιλογές των Σχολών κατά την κατάθεση του μηχανογραφικού

Το “διαβατήριο” για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση πήραν οι νέοι και οι νέες των Κυκλάδων, με τη γνωστοποίηση των βαθμολογιών τους προ ημερών, προκειμένου να προετοιμαστούν για την υποβολή των μηχανογραφικών τους και να δηλώσουν τις προτιμήσεις τους σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ.

Παραδοσιακά οι μαθητές του νομού Κυκλάδων διατηρούν ένα αξιοπρεπές και υψηλό επίπεδο επιτυχίας, αφού σημειώνουν βαθμολογίες που τους εξασφαλίζουν την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια και τα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας.

Και φέτος οι 662 μαθητές που αναμετρήθηκαν με τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων πέτυχαν σημαντικά αποτελέσματα, όπως γνωστοποιεί ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στις Κυκλάδες, Χρήστος Μιχαλόπουλος, ο οποίος μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” τόνισε μεταξύ άλλων, πως, οι νέοι και οι νέες οφείλουν να συμπληρώσουν με αυξημένη προσοχή τα μηχανογραφικά δελτία τους, τα οποία κι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ηλεκτρονικά ως και τις 15 Ιουλίου.

Στο σημερινό άρθρο της εφημερίδας φιλοξενούντα δηλώσεις του ίδιου, ο οποίος – χωρίς αναφορά σε προσωπικά δεδομένα των αποφοίτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης – παραθέτει τα γενικά αποτελέσματα των εξετάσεων.

Σταθερή πορεία στα ΓΕΛ και ΕΠΑΛ της Σύρου

Ειδικότερα, ο κ. Μιχαλόπουλος σκιαγράφησε αρχικά τον βαθμό επιτυχίας των μαθητών που συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις από το ΓΕΛ Σύρου (118 άτομα), ερμηνεύοντας κάποια αποτελέσματα σε μαθήματα ανά κατευθύνσεις.

“Είχαμε κάποιες υψηλές βαθμολογίες στην Ελληνική Γλώσσα και το γεγονός ότι κάποιοι μαθητές έγραψαν καλά, σημαίνει ότι υπάρχουν δυνατότητες. Κάποιοι λοιπόν έγραψαν αρκετά καλά, ξεπερνώντας το 18. Γενικά η μεγάλη μάζα στη Σύρο στο συγκεκριμένο μάθημα κινήθηκε από 13 μέχρι 16” ανέφερε πρωτίστως, ενώ σημείωσε το διαμορφωμένο αποτέλεσμα και για τις επιδόσεις στα άλλα μαθήματα. “Να πω επίσης, ότι σε άλλα μαθήματα, όπως τα Λατινικά έχουμε αρκετά υψηλές βαθμολογίες. Είναι σημαντικό αυτό και για τους φιλολόγους καθηγητές που κάνουν μάθημα σε αυτήν την κατεύθυνση, καθώς φαίνεται ότι είναι συνειδητοί και πιστοί στο έργο τους. Άρα, στα Λατινικά ξεκινούν οι περισσότεροι από 14 - 16 και φθάνουν ως και 19,6” γνωστοποίησε, συμπληρώνοντας μάλιστα πως, “Σε σαράντα παιδιά μάλιστα βλέπουμε τέσσερις περιπτώσεις να έχουν λίγο κάτω από δέκα στο ίδιο μάθημα.

Επιπλέον, σχολίασε πως, “ανάλογες βαθμολογίες είχαμε και στην Ιστορία, αν και η γραπτή απόδοσή της, δεν είναι εύκολη. Όμως έχουμε αρκετά υψηλούς βαθμούς και σε αυτό το μάθημα”. Ο κ. Μιχαλόπουλος τόνισε τέλος για τη Θεωρητική Κατεύθυνση πως, “περίπου ίδιες βαθμολογίες υπήρξαν και στα Αρχαία”, λέγοντας γενικότερα πως, “Στην περίπτωση της Σύρου τα παιδιά για τη θεωρητική κατεύθυνση πήγαν αρκετά καλά”.

Όσον αφορά στη Θετική Κατεύθυνση, ο Χρήστος Μιχαλόπουλος τόνισε πως “Συνολικά στο ΓΕΛ της Σύρου είχαμε κάποια προβληματάκια αντικειμενικά, όπως και σε όλη την Ελλάδα που υπήρξαν θέματα με το μάθημα της Χημείας”, με τον ίδιο να σημειώνει μάλιστα πως, “Βέβαια όταν είναι δύσκολα για όλους τους μαθητές, δεν μπορεί να πει κανένας τίποτα. Έγραψαν τα παιδιά αλλά όχι πολύ υψηλές βαθμολογίες”.

Για παράδειγμα στα Μαθηματικά εξήγησε πως, “δεν κινήθηκαν πολύ ψηλά οι βαθμοί ενώ έχουμε και αρκετά χαμηλούς. Βέβαια υπάρχουν και μαθητές με 18 και 19. Ωστόσο, στη Βιολογία πήγαν κάπως καλύτερα, αφού είναι ένα μάθημα που πρέπει να το κατέχουν καλά για να το γράψουν. Ακόμη, στη Φυσική πήγαν αρκετά καλά στη Σύρο και πρέπει να πω πως έχουμε κάποιες επιτυχίες καλύτερες από αυτές σε άλλα μαθήματα όπως στην Ανάπτυξη Εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον, που βλέπουμε βαθμούς μεταξύ 17 – 20 σε πολλά παιδιά”. Ωστόσο, πρόσθεσε πως για το ίδιο μάθημα: “Έχει και ορισμένους χαμηλότερους βαθμούς όπως σε κάθε μάθημα” ενώ εστιάζοντας και στην Οικονομική Θεωρία που εξετάστηκαν 32 παιδιά από το ΓΕΛ, σχολίασε πως, “δεν είχαμε τόση επιτυχία όπως στην Πληροφορική αλλά πήγαμε αρκετά καλά”.

Κατά συνέπεια, επεσήμανε πως, “βλέπουμε κάποιους καλούς βαθμούς σε ορισμένα μαθήματα, τα οποία όμως δεν είναι στα κλασικά μαθήματα της Βιολογίας, της Γλώσσας, των Μαθηματικών, των Αρχαίων”.

Ο κ. Μιχαλόπουλος μίλησε και για το ΕΠΑΛ Σύρου, για τους μαθητές του οποίου τόνισε πως πήγαν “αρκετά καλά”, εξηγώντας όμως πως δεν χωρά σύγκριση ανάμεσα στα δύο σχολεία, αφού όπως σημείωσε “η μία είναι γενική εκπαίδευση και η άλλη είναι τεχνολογική – επαγγελματική”.

“Και πέρυσι είχε επιτυχίες το ΕΠΑΛ της Σύρου και φέτος είχε επιτυχίες. Υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό από το ΕΠΑΛ που επιτυγχάνει στις Σχολές που είναι ανάλογες με αυτά τα μαθήματα που ακολουθούν τα παιδιά”.

Ο ίδιος θέλησε να αναφέρει δε πως τα ΕΠΑΛ των Κυκλάδων είχαν δέκα εξεταστικά κέντρα και οι μαθητές ήταν 465.

Το αποτύπωμα στις Κυκλάδες

Παραδοσιακά είχαν ορισμένες επιτυχίες και μαθητές από άλλα νησιά του νομού, όπως ο ίδιος σημείωσε κατηγορηματικά, μιλώντας με παραδείγματα. “Είδα ότι δύο μαθήτριες από την Αμοργό πήγαν πολύ καλά. Στο ΕΠΑΛ έδωσαν περίπου πέντε παιδιά. Επίσης, αρκετά καλά τα πήγαν στην Μύκονο, στο ΓΕΛ Μυκόνου και μάλιστα είχαν αρκετές επιτυχίες στη βαθμολογία”. Εκτός των ανωτέρω, έδωσε έμφαση και στην εικόνα των αποτελεσμάτων για τους μαθητές της Νάξου, λέγοντας τα ακόλουθα: “Κρατούν σταθερά μία υψηλή θέση τα δύο ΓΕΛ της Νάξου, γιατί βάζουν στόχους για τα Πανεπιστήμια. Τα Λύκεια της Τραγαίας και της Χώρας έχουν πάντοτε υψηλούς στόχους”. Όπως παρατήρησε ο ίδιος από την εμπειρία του, η Νάξος “είναι ένα νησί που έχει μία ευγενή άμιλλα και προσπαθούν όλοι οι γονείς να στείλουν τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο. Γνωρίζω καλά ότι αφιερώνουν ένα πολύ μεγάλο οικονομικό όφελος για τις σπουδές των παιδιών τους. Η Νάξος πάντα έχει πρωτιές και επιτυχίες”. Βέβαια σχολίασε πως “έχουν και φέτος μία “κόντρα” με τη Σύρο”, αφού και στα δύο νησιά καταγράφηκαν καλές βαθμολογίες.

Ο κ. Μιχαλόπουλος γνωστοποίησε πως στη Νάξο εξετάστηκαν στα ΓΕΛ περίπου 157 μαθητές, λίγοι περισσότεροι από τους μαθητές της Σύρου.

“Επίσης, κάποιες επιτυχίες είχαμε στη Νάουσα της Πάρου στη Θετική Κατεύθυνση, κάποιες επιτυχίες στην Παροικιά (ΓΕΛ) ενώ και η Μήλος είχε κάποια παιδιά που τα πήγαν αρκετά καλά, αλλά και κάποια που πήγαν μέτρια. Στη Μήλο έδωσαν 12 μαθητές από το ΓΕΛ και 14 από το ΕΠΑΛ. Στην Τήνο πάλι πήγαν καλά τα παιδιά και από το ΕΠΑΛ και το ΓΕΛ” πρόσθεσε, ενώ τέλος, επεσήμανε σε γενικότερο επίπεδο τα εξής: “Εγώ είμαι ευχαριστημένος να βρίσκομαι σε μία περιοχή που γνωρίζω από κοντά τον αγώνα που κάνουν και οι συνάδελφοι μαζί με τους Διευθυντές και τους μαθητές. Του στέκονται. Οι Κυκλάδες δεν είναι Αθήνα, Θεσσαλονίκη ή Πάτρα που έχει δυνατότητες να πάνε οι μαθητές σε συγγενείς τους για να κάνουν φροντιστήρια κλπ ενισχυτικά. Εδώ, στις Κυκλάδες, οι μαθητές βοηθιούνται κατά κύριο λόγο από το Σχολείο. Εάν δεν τους βοηθά το Σχολείο, δυστυχώς, δεν είναι πολύ εύκολο να κατακτήσουν πολύ υψηλές βαθμολογίες. Βέβαια να πούμε πως παίζει ρόλο το γεγονός πως και οι γονείς σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, δεν μπορούν να αφιερώσουν μεγάλα κεφάλαια στα παιδιά”.

Αμείωτος ο αριθμός των παιδιών που διεκδικούν εισαγωγή στην Τριτοβάθμια. Τάση προτίμησης στα ΕΠΑΛ

Όσον αφορά στην εισαγωγή των παιδιών από τις Κυκλάδες στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ο κ. Μιχαλόπουλος παρατήρησε και γνωστοποίησε πως ο αριθμός δεν μειώνεται, ωστόσο, υπάρχει ξεκάθαρα μία ροπή προτίμησης προς τη φοίτηση στα ΕΠΑΛ.

“Είμαι σχεδόν δέκα χρόνια σε αυτήν τη θέση. Σε βάθος έξι ετών ή και παραπάνω ήταν γύρω στους 720 μαθητές όσοι εξετάζονταν πανελλαδικά. Σήμερα έχουν πέσει στους 662, κάτι που δηλώνει μία αμελητέα διαφορά στις Κυκλάδες” ανέφερε, ενώ δήλωσε ακολούθως πως, “Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως οι μαθητές φεύγουν από τη γενική εκπαίδευση και πηγαίνουν προς τα ΕΠΑΛ. Υπάρχει αυτή η τάση και δηλώνει αύξηση στον αριθμό των μαθητών στα ΕΠΑΛ”. Προς επιβεβαίωση των ανωτέρω, πρόσθεσε πως, “Δηλαδή έδιναν παλαιότερα 200 μαθητές εξετάσεις από τα ΕΠΑΛ και φέτος έδιναν 440. Αυξήθηκαν πολύ”.

Κληθείς να ερμηνεύσει τα παραπάνω, ο κ. Μιχαλόπουλος υπήρξε σαφής. “Το έξυπνο κομμάτι είναι πως επιλέγουν μέσω των ΕΠΑΛ να πάνε στην Τριτοβάθμια. Αλλά ένα δεύτερο θέμα είναι πως ο πατέρας Έλληνας και η μητέρα Ελληνίδα αλλά και το παιδί τους, συζητούν και βλέπουν ότι για παράδειγμα αν γίνεις στην Αμοργό δικηγόρος, πόσες θα είναι οι δουλειές; Όμως, αν ακολουθήσει ένα παιδί ένα άλλο επάγγελμα, που ίσως να σχετίζεται και με τα τουριστικά, θα έχει ίσως στον τόπο του καλύτερη επαγγελματική αποκατάσταση”. Ως εκ τούτου, σχολίασε πως, “Η αγορά εργασίας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο και ειδικά εδώ στην περιοχή μας, οι δουλειές σε σχέση με τον τουρισμό έχουν μία προτεραιότητα. Αυτή είναι η βιομηχανία μας”.

Επιπλέον, ο κ. Μιχαλόπουλος θέλησε να γνωστοποιήσει πως παρατηρείται κι ένας σημαντικός αριθμός παιδιών που δεν δίνει πανελλαδικές εξετάσεις. “Είναι μεγάλο το ποσοστό των παιδιών που δεν παρουσιάζονται να δίνουν εξετάσεις στα ΕΠΑΛ, γιατί τους δίνεται η δυνατότητα από φέτος με τη μαθητεία, να δουλέψουν έξω και να πάρουν ένα εξάμηνο πρακτική. Έχουν και το πτυχίο τους που τους δίνει την επαγγελματική δυνατότητα καταξίωσης, δηλαδή έχουν επαγγελματικά δικαιώματα” ανέφερε σχετικά με το ποσοστό των παιδιών που αμέσως μετά την ολοκλήρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιλέγουν να βγουν στην αγορά εργασίας.

Ως τις 15 Ιουλίου η κατάθεση των μηχανογραφικών

Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων κλήθηκε να ενημερώσει σχετικά με τη διαδικασία της κατάθεσης των μηχανογραφικών. “Από αύριο (σσ. σήμερα) ξεκινά η διαδικασία του μηχανογραφικού. Θα πρέπει οπωσδήποτε τα παιδιά με πολύ έννους, με πολύ μυαλό να καθίσουν να βάλουν το μηχανογραφικό τους κάτω. Να δουν τι ακριβώς θα μπορούσαν να κάνουν σαν επάγγελμα στη ζωή τους. Ουσιαστικά τώρα ξεκινούν μία διαδικασία, δεν ξεκινούν επάγγελμα με το μηχανογραφικό” θέλησε να τονίσει πρωτίστως, επαναλαμβάνοντας πως, “Θα πρέπει να προσέξουν ουσιαστικά στο μηχανογραφικό αυτό τι θα μπορούσαν να κάνουν. Να το συζητήσουν με τους γονείς, με γνωστούς, με φίλους και να ψάξουν για τις Σχολές”. Σημείωσε ξανά δε πως, “Τα παιδιά πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι το μηχανογραφικό είναι μία πόρτα ενός Πανεπιστημίου, την οποία ανοίγουν και σε καμία περίπτωση δεν είναι μία πόρτα που τους δίνει το επαγγελματικό δικαίωμα να δουλέψουν”.

Αναφερόμενος μάλιστα και στο γενικότερο κλίμα που επικρατεί στη χώρα, η οποία διήνυσε μία μακρά περίοδο μνημονίων, ο ίδιος θέλησε να εμψυχώσει τα νέα παιδιά, λέγοντας τα εξής: “Πρέπει να πω κάτι για την Ελλάδα. Πιστεύω πως αυτός ο νέος που θα ανοίξει με όρεξη μία πόρτα και θα μπει στο Πανεπιστήμιο και με όρεξη πάλι θα την κλείσει, αυτός είναι σίγουρο ότι θα βρει τη δουλειά που θέλει. Άρα, η λέξη μεράκι είναι αποκλειστικά – τουλάχιστον για εμένα – η λέξη που μπορεί να κατευθύνει”. Ως εκ τούτου, υποστήριξε πως, “Με πολλή διάθεση πρέπει να αναλάβουν τις σπουδές τους, να διευρύνουν τις γνώσεις τους, να σπουδάσουν, να ταξιδέψουν με τα erasmus. Χρειάζεται μεράκι και εφόσον αγωνιστούν, πιστεύω θα τα καταφέρουν. Ας κάνουν το μηχανογραφικό με αυτή τη σκέψη”.

Ο ίδιος, υπενθυμίζοντας τέλος πως η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των μηχανογραφικών είναι μέχρι 15 Ιουλίου, διευκρίνισε ότι η υποβολή γίνεται ηλεκτρονικά ενώ ως τις 15 του μηνός μπορούν να πάνε στα Σχολεία τους και να αλλάξουν τη σειρά προτίμησης των Σχολών. Ο κ. Μιχαλόπουλος έκλεισε τις δηλώσεις του εκφράζοντας εγκάρδιες ευχές προς όλα τα παιδιά για γόνιμη πορεία και καλή επιτυχία στη ζωή τους.