Προοπτική δημιουργίας εμπορικού λιμανιού στον Φοίνικα

Του πλοιάρχου, Ηλία Π. Βερβενιώτη
  • Τετάρτη, 2 Απριλίου, 2014 - 06:10
  • Το λιμάνι του Φοίνικα πιο κοντά στον Πειραιά.

Η μιλιομετρική απόσταση Πειραιά – Φοίνικα είναι μικρότερη και ο χρόνος ταξιδιού από / προς Πειραιά συντομεύεται. Αυτό θα έχει άμεση ευνοϊκή επίδραση στις καταναλώσεις καυσίμων των πλοίων και στα λειτουργικά τους κόστη καθώς και έναν συνολικό αντίκτυπο στην διαχείριση των πλοίων και των δρομολογίων τους από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες με εμφανές κέρδος προς τους νησιώτες.

  • Ερμούπολη για κρουαζιερόπλοια και Φοίνικας για εμπορικό λιμάνι.

Θεωρώ ότι μπορούν να οριστούν δύο εποχικές περίοδοι λειτουργίας των λιμανιών κατά τέτοιο τρόπο ώστε κατά τους θερινούς μήνες το λιμάνι της Ερμούπολης να χρησιμοποιείται ΚΑΙ από μεγάλα κρουαζιερόπλοια μιας και το τουριστικό ενδιαφέρον των επισκεπτών επικεντρώνεται στην Ερμούπολη ενώ την ίδια περίοδο το λιμάνι του Φοίνικα να απορροφά την εμπορική και ακτοπλοϊκή κίνηση.

Κατά τους χειμερινούς μήνες , το λιμάνι του Φοίνικα μπορεί να χρησιμοποιείται ως καταφύγιο των μικρών σκαφών μιας και οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν ευνοούν κάτι τέτοιο ή να χρησιμοποιείται ως λιμάνι καταφυγής για μεγαλύτερα σκάφη και πλοία.

  • Άμεση πρόσβαση από τα πλοία της γραμμής Πάρου - Νάξου και Δωδεκανήσων.

Τα πλοία που διέρχονται ανοικτά της Σύρου (Ακ. Βελοστάσι) εκτελώντας δρομολόγιο από / προς Δωδεκάνησα , Πάρο – Νάξο θα έχουν την δυνατότητα να συμπεριλάβουν το νησί της Σύρου στο δρομολόγιό τους με άμεση πρόσβαση στο λιμάνι του Φοίνικα χωρίς αξιοσημείωτες χρονικές καθυστερήσεις.

 

  • Σύνδεση με Δυτικές Κυκλάδες.

Με το ως άνω σκεπτικό , οι μιλιομετρικές αποστάσεις από / προς τα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων μικραίνουν και παρουσιάζονται νέα δεδομένα και ευκαιρείες διασύνδεσης των νησιών αυτών με την Πρωτεύουσα των Κυκλάδων δίνοντας την δυνατότητα πύκνωσης των δρομολογίων και χρονικής συντόμευσής τους ταυτόχρονα.

  • Αποσυμφόρηση κέντρου.

Είναι έντονο το κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρουσιάζεται στην Ερμούπολη κατά τις ώρες αφιξοαναχώρησης των πλοίων πόσο μάλλον όταν το πρόβλημα οξύνεται με την παρουσία πεζών προερχόμενων από ελλιμενισμένο(α) κρουαζιερόπλοιο(α). Να σημειωθεί ότι με τα δεδομένα εξέλιξης της κρουαζιέρας , ένα σύγχρονο πλοίο μπορεί να μεταφέρει έως και 3,000 επιβάτες πλέον των 800 – 1000 μελών του πληρώματος.

  • Επιβατική κίνηση και κίνηση οχημάτων προς τα χωριά.

Αναλογιζόμενος τον - κατά πλειοψηφία – προορισμό των επισκεπτών της Σύρου κατά τους θερινούς μήνες , εκτιμώ ότι η χρήση λιμένα στον όρμο του Φοίνικα , θα εξυπηρετούσε την απ’ευθείας μετακίνηση των επισκεπτών προς τα χωριά σε συνδυασμό με την αποσυμφόρηση του κέντρου και τον απεγκλωβισμό της περιοχής του Τελωνείου ως χώρο στάθμευσης.

 

  • Ανάπτυξη και ανάδειξη του Φοίνικα.

Τον τελευταίο καιρό αρκετοί επιχειρηματίες δραστηριοποιούνται στον Φοίνικα και έχουν αναδείξει την περιοχή ως προορισμό απόδρασης και διασκέδασης.

Είναι εμφανές ότι τα τελευταία χρόνια δεν υπολείπεται κάποιος φορέας ή κάποιο κέντρο παροχής υπηρεσιών προς τον επισκέπτη.

  • Γεωγραφική θέση προβλήτας.

Η γεωγραφική θέση της προβλήτας (θέση έμπροσθεν εντευκτηρίου ΔΟΥΒΛΙΝΟ) απαιτεί ελάχιστες επεμβάσεις προκειμένου να υποδεχθεί ακτοπλοϊκό πλοίο.

Η δε διάταξη της προβλήτας συνηγορεί στην ασφαλή πρόσδεση και παραμονή του πλοίου χωρίς να επηρεάζεται η ασφάλεια των λουομένων και να διαταράσσεται η παραμονή τους στην παραλία ΨΑΧΝΟ.

Επιπλέον το Λιμενικό φυλάκιο που βρίσκεται στην κεντρική αποβάθρα της μαρίνας του Φοίνικα (θέση πρώην ACAPULCO) μπορεί να εξυπηρετήσει τις ανάγκες υποστήριξης αφιξοαναχώρησης πλοίων.

  • Εκδοτήρια εισιτηρίων , χώροι γραφείων και αίθουσες αναμονής επιβατών.

Οι νεόκτιστοι χώροι στη θέση (πρώην) Café ΤΕΡΕΖΑ είναι ιδανικοί ώστε να φιλοξενήσουν χώρους εκδοτηρίων εισιτηρίων και κεντρικών γραφείων ναυτιλιακών εταιρειών καθώς και αίθουσες αναμονής επιβατών.

 

  • Καιρικές συνθήκες.

Η μορφολογία της περιοχής του Φοίνικα σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες που παρατηρούνται ετησίως , χαρακτηρίζουν τον όρμο ως ασφαλές αγκυροβόλιο και λιμάνι καταφυγής όταν την ίδια χρονική στιγμή οι συνθήκες στο λιμάνι της Ερμούπολης παρουσιάζουν εντονότερα φαινόμενα ιδίως με Βόρειους (ΒΔ – Β – ΒΑ) ανέμους.

  • Δεν υπάρχει κίνδυνος οικολογικής απειλής του όρμου του Φοίνικα.

Τα σύγχρονα πλοία εναρμονίζονται στους νέους κανονισμούς προστασίας περιβάλλοντος καθώς πιστοποιούνται έπειτα από ελέγχους από επίσημους φορείς και οργανισμούς. Διαθέτουν όλες τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις μηχανημάτων καθώς και τις αυστηρότερες προδιαγραφές διαχείρισης αποβλήτων και απορριμάτων γι αυτό και πιστοποιούνται στον χαρακτηρισμό “GREEN”.

Διαβάστε ακόμα