Ενημέρωση από το Επιμελητήριο Κυκλάδων για το παραγόμενο αποτέλεσμα στο πλαίσιο του Go Brand αναφορικά με την προβολή των τοπικών προϊόντων

Δράσεις ανάδειξης του τοπικού “brand name”

Προηγήθηκε ενημέρωση σχετικά με χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την αγροτική και τουριστική ανάπτυξη

Το 2ο επιχειρηματικό εργαστήριο στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Go Brand για την προώθηση και ανάδειξη των τοπικών προϊόντων πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής στο Επιμελητήριο Κυκλάδων, από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Προόδου Κυκλάδων.

Από την πλευρά του κ. Αντώνη Μαραγκού έγινε αναλυτική αναφορά στην υλοποίηση των δράσεων που ολοκληρώθηκαν στο πλαίσιο του εν λόγω προγράμματος, από τις συμμετέχουσες περιοχές, προκειμένου να ενισχυθεί η κατεύθυνση εξωστρέφειας των τοπικών προϊόντων, μέσω της προώθησης των δύο clusters που δημιουργήθηκαν για τις Κυκλάδες (cluster Aegean Cuisine και cluster Κυκλαδίτικου οίνου και τοπικών προϊόντων).

Του συγκεκριμένου εργαστηρίου προηγήθηκε η ενημέρωση αγροτών, καταλυματιών και ξενοδόχων για το πρόγραμμα CLLD/Leader, από την Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων, προκειμένου οι ίδιοι να πληροφορηθούν για τη δυνατότητα αξιοποίησης ευρωπαϊκών πόρων ώστε να ενισχυθεί η αγροτική και τουριστική οικονομία, αλλά και η διασύνδεσή τους. Αν και η ενημέρωση υπήρξε αναλυτική ώστε οι ενδιαφερόμενοι να λάβουν ορθή γνώση για τις χρηματοδοτήσεις και για τον τρόπο που μπορούν να τις διεκδικήσουν, ωστόσο, η συμμετοχή υπήρξε δυστυχώς μειωμένη, γεγονός που υπογραμμίστηκε από πλευράς Επιμελητηρίου.

Δυναμική προώθηση του ονόματος των προϊόντων

Ειδικότερα, ο κ. Μαραγκός εξήγησε αρχικά για την πράξη Go Brand πως εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος εδαφικής συνεργασίας Interreg V-A Ελλάδα – Κύπρος 2014 – 2020. “Είναι μία δράση που απλώνεται σε πέντε περιοχές και είναι οι Κυκλάδες, η Χίος (Β. Αιγαίο), τα Δωδεκάνησα, η Κρήτη και η Κύπρος”. Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε, “σκοπός του έργου είναι η στήριξη, η προβολή και η ανάδειξη του brand name των προϊόντων αγροδιατροφής, αλλά και των υπηρεσιών που έχουν σχέση με τον τουρισμό είτε άμεσα, είτε έμμεσα”. Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισε πως, κάθε περιοχή από τις πέντε επιλέξιμες, επέλεξε δύο βασικές δραστηριότητες, προκειμένου να ενισχύσει την εξωστρέφειά τους. Ενδεικτικά ανέφερε πως “η Κύπρος για παράδειγμα επέλεξε παραδοσιακά προϊόντα και το χαρούπι, η Κρήτη το λάδι και το μέλι, οι Κυκλάδες τον Κυκλαδικό οίνο και το δίκτυο Aegean Cuisine που ήδη υπάρχει”, αλλά που όπως υπογράμμισε, “μέσα από αυτό το πρόγραμμα μπόρεσε να βγει και προς το εξωτερικό, να ενισχύσει την εξωστρέφειά του ακόμη περισσότερο”.

Αμέσως μετά, ο ίδιος προχώρησε στην παρουσίαση όλων των βημάτων που υλοποιήθηκαν μέσα στο πλαίσιο του Gο Brand, ενημερώνοντας κυρίως για τις Κυκλάδες. Ακολουθούν παρακάτω στοιχεία της επίσημης ενημέρωσης που παρείχε το Επιμελητήριο Κυκλάδων ανά διαστήματα για τις προωθητικές κινήσεις και συγκεκριμένα για τις πιο σημαντικές εξ αυτών.

Δύο κλαδικές μελέτες για Aegean Cuisine και Τοπικά Ποτά

Εκπονήθηκαν δύο κλαδικές μελέτες, α) για την Aegean Cuisine και β) για τα τοπικά ποτά. Α. Κλαδική μελέτη για τα εστιατόρια της Aegean Cuisine: Αντικείμενο της μελέτης είναι η προώθηση και ανάδειξη του «brand name» του cluster Aegean Cuisine Κυκλάδων, στο οποίο συμμετέχουν επιχειρήσεις εστίασης του Νομού Κυκλάδων, που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και ποιοτικές προδιαγραφές, η εκπλήρωση των οποίων διασφαλίζει ότι τα προϊόντα, τα αγαθά ή οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν αντανακλούν και αναδεικνύουν την ιδιαίτερη γαστρονομική ταυτότητα του Αιγαίου. 

Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται βασικά στοιχεία της τοπικής κουζίνας και της γεωγραφικής περιοχής στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ παράλληλα παρατίθενται οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για την λειτουργία των εστιατορίων Aegean Cuisine, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα γίνεται αποτύπωση και ανάλυση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση των εξεταζόμενων υπηρεσιών ενώ πραγματοποιείται και εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς εστίασης τόσο σε εγχώριο όσο και σε τοπικό επίπεδο. 

B. Κλαδική μελέτη για τα Τοπικά Ποτά: Αντικείμενο της παρούσας μελέτης είναι η προώθηση και ανάδειξη του «brand name» του cluster «Τοπικά Ποτά-Κυκλάδες», στο οποίο συμμετέχουν επιχειρήσεις του Νομού Κυκλάδων που πληρούν συγκεκριμένα κριτήρια και ποιοτικές προδιαγραφές, η εκπλήρωση των οποίων διασφαλίζει ότι τα προϊόντα, τα αγαθά ή οι υπηρεσίες τις οποίες προσφέρουν αντανακλούν και αναδεικνύουν την παράδοση και ταυτότητα της περιοχής. Στο πλαίσιο αυτό περιγράφονται βασικά στοιχεία της τοπικής αγοράς και παραγωγής ποτών στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ παράλληλα παρατίθενται οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές για την λειτουργία των επιχειρήσεων, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο καθώς και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους. Παράλληλα γίνεται αποτύπωση και ανάλυση των κυριότερων παραγόντων που επηρεάζουν την ζήτηση των εξεταζόμενων προϊόντων, ενώ πραγματοποιείται και εκτίμηση του μεγέθους της αγοράς ποτών τόσο σε εγχώριο όσο και σε τοπικό επίπεδο. Για την ανάπτυξη της στρατηγικής προώθησης του branding αρχικά παρατίθενται καλές πρακτικές δράσεων προβολής προώθησης των κυκλαδίτικων ποτών αλλά και μέθοδοι ανάδειξης προβολής τους σε επιλεγμένες αγορές στόχους.

Συμμετοχή στην TUTTOFOOD

Μέσα από ενιαίο περίπτερο στη διεθνή έκθεση τροφίμων TUTTOFOOD, που έλαβε χώρα από τις 6 έως τις 9 Μαΐου στο Μιλάνο της Ιταλίας, εκπρόσωποι των δικαιούχων της Πράξης με το ακρωνύμιο GoBrand και επιχειρήσεων από τους 10 συνεργατικούς σχηματισμούς (clusters) προέβαλαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα υψηλής ποιότητας προϊόντα που παράγονται στην Κύπρο, την Κρήτη, τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες και τη Χίο. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, η Εταιρεία Ανάπτυξης του Επιμελητηρίου Κυκλάδων παρουσίασε το cluster Aegean Cuisine, στόχος του οποίου είναι η αξιοποίηση της ιδιαίτερα πλούσιας αιγαιοπελαγίτικης οινογαστρονομίας, αλλά και προϊόντα οινοπαραγωγών των Κυκλάδων, μέσω του cluster Κυκλαδικού Οίνου. Επιχειρηματικές συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν με εκπροσώπους επιχειρήσεων από άλλες χώρες και επιδιώχθηκε η σύναψη συνεργασιών προκειμένου τα ελληνικά και κυπριακά προϊόντα να προωθηθούν στη διεθνή αγορά. Η εξωστρέφεια των ελληνικών και κυπριακών επιχειρήσεων ενισχύθηκε ιδιαίτερα από την παρουσίαση που έκαναν οι εκπρόσωποι των δικαιούχων σε εξειδικευμένους δημοσιογράφους, opinion leaders και bloggers αναδεικνύοντας τον πλούτο, τη διατροφική, ιστορική και πολιτιστική αξία της γαστρονομίας των περιοχών αυτών. Τηρήθηκε φάκελος με τα στοιχεία των επαγγελματιών που επιθυμούν να έρθουν σε επαφή με τις επιχειρήσεις που εκπροσωπήθηκαν μέσα από τα 10 clusters, τα οποία θα αξιοποιηθούν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο από τους δικαιούχους του έργου. Τέλος, σε μία παράλληλη εκδήλωση γευσιγνωσίας, προσκεκλημένοι δημοσιογράφοι και top byers που επισκέφθηκαν την έκθεση είχαν την ευκαιρία να γευθούν συνταγές από τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες, τη Χίο, την Κρήτη και την Κύπρο, τις οποίες επιμελήθηκαν διακεκριμένοι chef του δικτύου Aegean Cuisine από τα Δωδεκάνησα και τις Κυκλάδες. 

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στη Σύρο 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποιήθηκε μεταξύ 18 και 23 Νοεμβρίου 2019 στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, στην Ερμούπολη. Το πρώτο τριήμερο, 18 έως 20 Νοεμβρίου, περιελάμβανε θεωρητική εκπαίδευση σε ζητήματα επιχειρηματικότητας, από την εταιρία Projectyou, στις παρακάτω θεματικές ενότητες: Επιχειρηματικότητα - Επιχειρηματικό Σχέδιο, Διοίκηση Προσωπικού - Ψηφιακό Μάρκετινγκ - Event Management, Διαχείριση κόστους/Διοικητική Λογιστική – Χρηματοδοτικά Εργαλεία, Εξαγωγές και εξωστρέφεια - Συμμετοχή σε εκθέσεις εξωτερικού. Στη συνέχεια, μεταξύ 21 και 23 Νοεμβρίου, ακολούθησαν F2F συνεδρίες συμβουλευτικής μεταξύ των εισηγητών και των επιχειρηματιών που συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα καθώς επίσης και κατ΄ ιδίαν επισκέψεις στις έδρες των επιχειρήσεων. Η συμβουλευτική επικεντρώθηκε σε θέματα που ενδιαφέρουν την κάθε επιχείρηση, συνυπολογίζοντας το ιδιαίτερο προφίλ της και λειτουργώντας υποστηρικτικά στην ανάπτυξη και εξωστρέφεια της. Στη δράση συμμετείχαν είκοσι επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή των Κυκλάδων στους τομείς της μεταποίησης, του εμπορίου, της εστίασης, της τυποποίησης και των υπηρεσιών. Οι συμμετέχοντες από τη Σύρο παρακολούθησαν δια ζώσης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, ενώ σε ζωντανή σύνδεση συμμετείχαν ενδιαφερόμενοι από την Τήνο και τη Νάξο.

 

Ετικέτες: