Προβληματίζει η μεταφορά των καταργηθέντων ειδικοτήτων ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ, στα δημόσια ΙΕΚ

Εξαγγελίες χωρίς σχεδιασμό

Τη μεταφορά των καταργηθέντων ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, στα δημόσια ΙΕΚ και τα προβλήματα που δημιουργούνται, καταγράφουν 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ανάμεσά τους και ο Νίκος Συρμαλένιος.

Το εν λόγω εγχείρημα, φαίνεται ότι έχει σχεδιαστεί στο “πόδι”, αφού τα ΙΕΚ αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, όπως η έλλειψη διοικητικού προσωπικού, ενώ οι μεταφερόμενοι μαθητές βρίσκονται κυριολεκτικά στον “αέρα”, αφού δεν μπορούν να φοιτήσουν στα υφιστάμενα μεταδευτεροβάθμια ΔΙΕΚ, καθώς δεν έχουν απολυτήριο Λυκείου και ούτε φυσικά καλύπτονται από τις ελάχιστες ειδικότητες των μεταγυμνασιακών Τμημάτων.

Πολλά τα κενά

Πολλά ερωτηματικά δημιουργούνται από την εξαγγελία του υπουργείου Παιδείας, με την οποία οι καταργηθείσες ειδικότητες των ΕΠΑΛ και των ΕΠΑΣ, μεταφέρονται στα δημόσια ΙΕΚ.

Η πρόταση αυτή δε φαίνεται εκ των προτέρων να είναι εφικτή, αφού σύμφωνα με την καταγραφή που έγινε από τους 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, υπάρχουν πολλά κενά και πολλά προβλήματα, τα οποία δεν είναι δυνατόν να αντιμετωπιστούν μέσα στο χρόνο που εναπομένει, μέχρι το ξεκίνημα της νέας σχολικής περιόδου.

Το πρώτο και κυριότερο πρόβλημα είναι ότι δε φαίνεται εφικτό οι μαθητές να μπορούν να συνεχίσουν την παρακολούθηση των μαθημάτων των καταργημένων ειδικοτήτων στα δημόσια ΙΕΚ, καθώς δε μπορούν να φοιτήσουν στα υφιστάμενα μεταδευτεροβάθμια, αφού δεν έχουν απολυτήριο Λυκείου και ούτε καλύπτονται από τις ελάχιστες ειδικότητες των μεταγυμνασιακών τμημάτων.

Επίσης, ένα μεγάλο θέμα είναι ότι οι αιτήσεις απόσπασης των εκπαιδευτικών για τα ΙΕΚ πραγματοποιήθηκαν εκτός νομοθετικού πλαισίου. Δηλαδή, οι προκηρύξεις εκδόθηκαν αρκετές μέρες πριν θεσμοθετηθεί το νέο καθεστώς για ΔΙΕΚ, δηλαδή η επιστροφή τους στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης από τις Περιφέρειες όπου είχαν παραχωρηθεί από 01/07/2013.

“Η αναντιστοιχία των δηλώσεων με την πραγματικότητα, είναι προφανής”

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κάνουν λόγο για αναντιστοιχία μεταξύ πραγματικότητας και δηλώσεων του υπουργού, σημειώνοντας ότι οι εξαγγελίες του υπουργείου θα έβγαιναν αληθινές, εφόσον δημιουργώταν επιπλέον μεταγυμνασιακά τμήματα στα ΔΙΕΚ με τις απαιτούμενες ειδικότητες. “Πρόκειται, εντούτοις, για τη δρομολόγηση μιας διαδικασία που αφενός στέλνει τα παιδιά σε χαμηλότερου εκπαιδευτικού επιπέδου δομές με παράλληλη απώλεια επαγγελματικών δικαιωμάτων και προοπτικών και αφετέρου βρίσκεται σε πλήρη ασυμφωνία με τις ευρωπαϊκές οδηγίες και στοχεύσεις για αναβάθμιση του εκπαιδευτικού επιπέδου και την αύξηση των αποφοίτων δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε όλα τα κράτη-μέλη”.

Επίσης, οι βουλευτές μιλούν για προχειρότητα, για τραγική ολιγωρία και για ομηρεία χιλιάδων σπουδαστών και εκπαιδευτικών, ενώ σημειώνουν τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν στις νησιωτικές περιοχές, φέρνοντας ως παράδειγμα το ΙΕΚ της Σύρου.

“Οι ακραίες επιπτώσεις της υλοποίησης των πολιτικών του Υπουργείου στη δημόσια Τεχνικό-Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, κατ’ευφημισμόν «αναβάθμιση» και «εξορθολισμός», πλήττουν πρωτίστως τους κατοίκους νησιωτικών και δυσπρόσιτων περιοχών. Για παράδειγμα, στις Κυκλάδες λειτουργεί μόνο ένα ΔΙΕΚ στη Σύρο με ελάχιστες ειδικότητες και σε καμία περίπτωση δε μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των υποψήφιων σπουδαστών και σπουδαστριών από τα άλλα νησιά”.

Τέλος, καλούν τον υπουργό Παιδείας να κάνει γνωστό πότε πρόκειται να ανακοινωθούν και σε ποιο χρονικό ορίζοντα θα στελεχωθούν με προσωπικό τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, αλλά και με ποιο τρόπο θα γίνει η πλήρωση των θέσεων του διοικητικού προσωπικού και των Διευθυντών.

Επίσης, ερωτούν πότε θα καθοριστεί πόσες νέες, αλλά και γενικά ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν, ποια θα είναι η διαδικασία ώστε να ανοίξουν τα νέα τμήματα.

Ετικέτες: