Απόψεις του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου

Απάντηση κατ’ απαίτηση

Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Δ. Μεσσάρης, εκφράζοντας την ενόχληση του από άρθρο της «Κοινής Γνώμης», με θέμα την διαμαρτυρία γονέων για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του 3ου Γυμνάσιου Σύρου σχετικά με την κάλυψη καθηγητή για το μάθημα της Φυσικής, απέστειλε απάντηση, απαιτώντας την σχετική της δημοσιοποίηση.

Απάντηση στο άρθρο με τίτλο: Φυσικό πρόβλημα στο 3ο Γυμνάσιο Σύρου

«Mε αφορμή το άρθρο σας που δημοσιεύθηκε στις 10. Δεκεμβρίου 2014 στην εφημερίδα Κοινή Γνώμη με τίτλο «Φυσικό» πρόβλημα στο 3ο Γυμνάσιο Σύρου.

Θέλω να σας ενημερώσω ότι στο Νότιο Αιγαίο υπηρετούν συνολικά 6300 περίπου εκπαιδευτικοί σε σχολικές μονάδες και δομές της εκπαίδευσης με αποτέλεσμα να υπάρχουν ελάχιστα κενά τα οποία προκύπτουν από μακροχρόνιες άδειες εκπαιδευτικών λόγω ιδιαίτερων προβλημάτων καθώς και άρνηση κάποιων αναπληρωτών να αναλάβουν υπηρεσία.

Τα όποια προβλήματα αντιμετωπίζονται με τη συνεργασία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για τα 42 νησιά του Νοτίου Αιγαίου με μεγάλο ενδιαφέρον από όλους τους αρμόδιους συντελεστές, όπως εκπαιδευτικούς, Διευθυντές σχολικών μονάδων και Διευθυντές Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

Ένα μικρό πρόβλημα ολίγων διδακτικών ωρών σε σχολική μονάδα της Σύρου λόγω κάποιας ιδιαίτερης κατάστασης, δε νομιμοποιεί τους χαρακτηρισμούς της «αδιαφορίας κατά κόρον» που χρησιμοποιούνται στο άρθρο σας.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου δημοσιοποιεί ετήσιο απολογισμό των δράσεών της, στον οποίο σας παραπέμπω για να διαπιστώσετε τα αποτελέσματα μιας διοίκησης που ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση και την ουσιαστική παιδεία των μαθητών και μαθητριών του Νοτίου Αιγαίου.

Θα σας παρακαλέσω να ενημερωθείτε, διότι αποτελεί τουλάχιστον απαξίωση του μεγάλου έργου που συντελείται, ο όρος «αδιαφορία».

Στο Νότιο Αιγαίο τα τελευταία δύο χρόνια άνοιξαν και λειτούργησαν σχολικές μονάδες ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα νησιά, δε συγχωνεύθηκε καμία σχολική μονάδα και δημιουργήθηκαν αρκετές νέες σχολικές μονάδες και τομείς. Επίσης συντελείται ένα τεράστιο έργο στον παιδαγωγικό τομέα δράσεων με αποτέλεσμα την υλοποίηση πολλών καινοτόμων προγραμμάτων και δράσεων.

Είμαστε στη διάθεσή σας για να διαπιστώσετε τη λειτουργία των υπηρεσιών με Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης, άξονες προτεραιότητας και αποτελέσματα που δημοσιοποιούμε.

Οι σχολικές μονάδες της Σύρου έχουν πληρότητα από εκπαιδευτικό προσωπικό και όποια μικρά προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα και σχεδιασμό.

Άλλωστε για το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει εγκριθεί η πρόσληψη αναπληρωτή εκπαιδευτικού.

Σε 600 εκπαιδευτικές μονάδες που κατανέμονται σε 42 νησιά και με 6.300 εκπαιδευτικούς σίγουρα θα υπάρχουν προβλήματα τα οποία με συνεχή εγρήγορση επίπονη εργασία, συνεργασία και σχεδιασμό έχουμε μειώσει στο ελάχιστο ώστε τα παιδιά του Νοτίου Αιγαίου να μην υστερούν σε τίποτα σε σχέση με τα παιδιά άλλων περιοχών».

Ο ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΌΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΉΣ ΠΡΩΤΟΒΆΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΆΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ Ν. ΑΙΓΑΊΟΥ

ΔΙΟΝΎΣΙΟΣ ΜΕΣΣΆΡΗΣ

Η θέση της εφημερίδας

Στο φύλλο 4028 της «Κοινής Γνώμης», στις 10-12-2014, υπήρξε δημοσίευση του θέματος, όσον αφορά στην απώλεια ωρών του μαθήματος της φυσικής, στο 3ο Γυμνάσιο Σύρου, εξαιτίας μακράς απουσίας του καθηγητή, γεγονός για το οποίο υπήρξε διαμαρτυρία του Συλλόγου Γονέων στο γραφείο του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Διονύση Μεσσάρη, την προηγούμενη ημέρα.

Στο παρόν άρθρο αποτυπώθηκαν τόσο οι διαμαρτυρίες που εκφράστηκαν από τους εκπροσώπους του Συλλόγου, όσο και οι απόψεις του κ. Μεσσάρη, σύμφωνα με δηλώσεις του σε δημοσιογράφο της εφημερίδας, αμέσως μετά την συνάντηση των δύο πλευρών.

Τα ακριβή λεγόμενα του κ. Μεσσάρη έχουν καταγραφεί στο ηχητικό απόσπασμα, το οποίο συνοδεύει το σημερινό κείμενο και έχει αναρτηθεί στην ηλεκτρονική έκδοση της εφημερίδας (www.koinignomi.gr).

Άξιο δε σημείωσης, που υποδηλώνει τον τρόπο που λειτουργεί και φέρεται ο κ. Μεσσάρης, είναι και το γεγονός πως η είσοδος στο γραφείο του, κατά την συνάντηση του με τους εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων, απαγορεύτηκε στον δημοσιογράφο της εφημερίδας, ενώ επετράπη επιλεκτικά σε δημοσιογράφο άλλου μέσου, υπό το πρόσχημα ότι ήταν γονέας παιδιού, το οποίο όμως φοιτά σε άλλο σχολείο και ουδεμία σχέση είχε με το συζητούμενο πρόβλημα.

Κατόπιν της σχετικής δημοσιοποίησης του θέματος, εστάλη επιστολή προς την εφημερίδα από τον κ. Δ. Μεσσάρη, ο οποίος μέσω αυτής ασκεί την προσωπική του πολιτική, σχετικά με το έργο που θέλει να παρουσιάσει ότι έχει συντελέσει, από την θέση στην οποία έχει διοριστεί, που ουδόλως όμως αφορούν στο επίμαχο άρθρο, άρα δεν ανταποκρίνονται στον όρο «απάντηση» που ό ίδιος χρησιμοποίησε για να τιτλοφορήσει το κείμενο του.

Παράλληλα εμφανίζεται ενοχλημένος, από την λέξη «αδιαφορία», η οποία χρησιμοποιήθηκε στο άρθρο και εκφράζει την δημοσιογραφική άποψη επί του θέματος, η οποία εκπορεύτηκε κρίνοντας από τα τεκταινόμενα, αλλά και βάσει των λεγομένων των δύο πλευρών.

Το εάν η έκφραση του δημοσιογραφικού λόγου και των όσων η δημοσιογραφική οπτική κρίνει, είναι στοιχεία άξια φραγμών, απλώς επειδή δεν εξυπηρετούν τις προσωπικές πολιτικές του εκάστοτε εκπροσώπου δημοσίων φορέων, καταδεικνύει την τακτική και το σκεπτικό του κ. Μεσσάρη.

Άλλωστε το πρόβλημα σχετικά με το μάθημα της φυσικής ήταν γνωστό από πέρυσι, σύμφωνα με τα όσα οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των γονέων αναφέρουν, οι οποίοι κάνουν λόγο για έναν χρόνο «ανοχής», με το πρόβλημα να συνεχίζεται και φέτος και όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν «όλο αυτό το ήξεραν και δεν το πρόβλεψαν».

Σημειώνουν δε ότι η μη βαθμολόγηση των παιδιών σε αυτό το μάθημα, το να λέγεται «χωρίς αιδώ…είναι ανησυχητικό» όπως αναφέρουν, ενώ από πλευράς τους συμπληρώνεται «…δεν υπάρχει πρόβλεψη, δεν υπάρχει ενδιαφέρον».

Λεγόμενα τα οποία ευλόγως συμπυκνώνονται στην λέξη «αδιαφορία», η οποία και ενόχλησε τον κ. Μεσσάρη, ο οποίος καθώς δεν μπορεί να στραφεί κατά τον γονέων, στρέφεται κατά της εφημερίδας που δημοσιοποίησε το πρόβλημα.

Σημ. Το ηχητικό στο οποίο έχουν καταγραφεί τα λεγόμενα των εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων, που επιβεβαιώνουν τα ανωτέρω λεχθέντα, βρίσκεται στη διάθεση της εφημερίδας και μπορούν να προσκομισθούν σε κάθε ενδιαφερόμενο.

Σχετικά δε με την προτροπή του κ. Μεσσάρη στο να ενημερωθούμε για τα τεκταινόμενα της υπηρεσίας του, η πλήρης καταγραφή, από μέρους μας, των απόψεων των εμπλεκόμενων πλευρών, όσο και αν προσπάθησε ο ίδιος να μας το στερήσει, αποδεικνύει την επαγγελματική μας προσέγγιση.

Για εκπαιδευτικά θέματα, για τα οποία υπήρξε ενδιαφέρον από πλευράς της εφημερίδας για σχετική ενημέρωση, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των μόλις δύο τελευταίων ημέρων, κατά τις οποίες ο κ. Μεσσάρης δέχθηκε επανειλημμένες τηλεφωνικές κλήσεις από συντάκτες της εφημερίδας, στις οποίες ουδέποτε απάντησε.

Τέλος, ενημερωτικά αναφέρεται πως η παρούσα απάντηση θα κοινοποιηθεί, πέραν των αποδεκτών τους οποίους ο κ. Μεσσάρης επέλεξε να κοινοποιήσει το κείμενο του και στο αρμόδιο γραφείο του υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων.