Τα διηγήματα επτά μαθητριών του ΕΠΑΛ Σύρου χάρισαν στο σχολείο μία σημαντική διάκριση σε πανελλαδικό λογοτεχνικό διαγωνισμό

Τα παιδιά έκαναν και πάλι το θαύμα τους

Τα «ΛΟΓΟτεχνήματα» μαθητών και μαθητριών του Επαγγελματικού Λυκείου Σύρου, που πριν από έναν χρόνο εκδόθηκαν και παρουσιάστηκαν στο αναγνωστικό κοινό του νησιού, ήταν μόνο η αρχή για να γνωρίσουμε νέα δημιουργικά μυαλά που με το ταλέντο τους μας γέννησαν την πεποίθηση ότι διαθέτουν τα απαραίτητα μέσα για να εξερευνήσουν ακόμη βαθύτερα τα μονοπάτια της συγγραφής.

Οι προσδοκίες μας επαληθεύτηκαν με τη βράβευση του Επαγγελματικού Λυκείου Σύρου στον 11ο μαθητικό διαγωνισμό γραπτού λόγου που διοργανώθηκε από τις Εκδόσεις Πατάκη για τη χρονιά 2018-2019.

Η ομάδα του σχολείου αποτελούταν από επτά μαθήτριες της Γ’ Λυκείου, την Αγνή Αργυρού, την Αναστασία Μαρκουΐζου, τη Λυδία Πρίντεζη, την Κωνσταντίνα Μανθοπούλου, τη Μαργαρίτα Λουμίδη, τη Μαρία Μαραγκού του Γεωργίου και τη Μαρία Μαραγκού του Ιωάννη, οι οποίες δημιούργησαν από ένα κείμενο προσωπικό, αυθόρμητο και ειλικρινές, εκφράζοντας τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους.

Σημειώνεται πως, το ΕΠΑΛ Σύρου βρίσκεται ανάμεσα στα τρία σχολεία πανελλαδικώς τα οποία διακρίθηκαν στον διαγωνισμό. Το σχολείο θα λάβει ως βραβείο βιβλία των Εκδόσεων Πατάκη, συνολικής αξίας 140 ευρώ, ίσης με τον αριθμό των μαθητών που πήραν μέρος με κείμενά τους (7x20).

Μία ενδιαφέρουσα και ξεχωριστή εμπειρία

Η ευτυχής αυτή στιγμή σηματοδότησε και το τέλος μιας όμορφης δημιουργικής πορείας, η οποία ξεκίνησε στην Α’ Λυκείου, στο πλαίσιο του μαθήματος των Νέων Ελληνικών. Τα παιδιά, με την καθοδήγηση της φιλολόγου τους, Πηνελόπης Τριάντου, έγραψαν τα διηγήματα που κυκλοφόρησαν πέρυσι με τον τίτλο «ΛΟΓΟτεχνήματα» από τις εκδόσεις ARS LIBRI και παρουσιάστηκαν στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Σύρου – Ερμούπολης.

Στο Β’ τετράμηνο της ίδιας χρονιάς, η εκπαιδευτικός ξεκίνησε ένα μίνι πρότζεκτ με θέμα τις διαδρομές στο χώρο της τέχνης και της έρευνας. Κάποια παιδιά επέλεξαν ανάμεσα στις θεματικές «εμείς και οι άλλοι» και «το ταξίδι στην ιστορία-μυθολογία», έκαναν συνθετικές εργασίες και ερωτηματολόγια που τα έδωσαν στους συμμαθητές τους και στη συνέχεια, εξήγαγαν συμπεράσματα σχετικά με την ερευνητική υπόθεση, παραδίδοντας ένα σχετικό δοκιμιακό κείμενο.

Από την άλλη, οι μαθητές που επέλεξαν την τέχνη, προσέγγισαν τις ίδιες θεματικές αλλά λογοτεχνικά, γράφοντας ένα διήγημα με συγκεκριμένο θέμα. Όταν ενημερώθηκε για τον 11ο Διαγωνισμό Γραπτού Λόγου των εκδόσεων ΠΑΤΑΚΗ, η κ. Τριάντου παρακίνησε τα παιδιά να λάβουν μέρος. Επτά μαθήτριες εκδήλωσαν ενδιαφέρον και η καθεμία έστειλε το δικό της κείμενο. Δεδομένου ότι μέσα στους όρους του διαγωνισμού ήταν ότι δεν θα υπάρχει καμιά επεξεργασία από τρίτους, τα κείμενα των παιδιών ήταν αυθόρμητα και ατόφια.

Σχολείο που αγκαλιάζει και προωθεί τη δημιουργικότητα

«Η φετινή σχολική χρονιά έληξε και ήταν για μένα άλλη μια πολύ ενδιαφέρουσα και ξεχωριστή εμπειρία. Τα παιδιά έκαναν για μια ακόμη φορά το θαύμα τους. Πέρυσι έγραψαν μια συλλογή διηγημάτων και φέτος διακρίθηκαν σε έναν λογοτεχνικό διαγωνισμό. Είμαι σίγουρη ότι η αποφοίτησή τους από το σχολείο μας θα τους οδηγήσει σε νέα μονοπάτια που θα αξιοποιήσουν με δημιουργία και κέφι», σημείωσε η υπεύθυνη εκπαιδευτικός, δηλώνοντας τυχερή που υπηρετεί στο ΕΠΑΛ Σύρου, ένα σχολείο που στεγάζει και προωθεί πάντα τις δημιουργικές δράσεις των εκπαιδευτικών.

Καταλήγοντας, εξέφρασε τη χαρά της που τα παιδιά, παρά τους αρχικούς δισταγμούς τους, πίστεψαν στις ικανότητές τους και τα κατάφεραν. «Οι μαθήτριες ένιωσαν ικανοποίηση, λαμβάνοντας μέρος σε μια καλλιτεχνική δημιουργία που απέφερε καρπούς. Τόλμησαν να εκθέσουν το έργο τους, να αξιολογηθούν γι’ αυτό και να βραβευτούν», κατέληξε.