“ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ”

Δίνει περισσότερο χώρο στους πεζούς

  • Παρασκευή, 4 Δεκεμβρίου, 2020 - 06:25

Μια παρέμβαση στην καρδιά του αστικού ιστού, αρκετά πλέον χρόνια μετά την πεζοδρόμηση δρόμων του εμπορικού κέντρου, δρομολογεί ο δήμος Ιωαννιτών, με στόχο να αναβαθμίσει τις υποδομές για την ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και των πεζών.

Ο λόγος για το έργο αναβάθμισης των κοινόχρηστων χώρων και πλατειών, με προϋπολογισμό 600.000 ευρώ, που περιλαμβάνει τις οδούς Πυρσινέλλα, Σμύρνης και Ακαδημίας, οι οποίες αντιμετωπίζουν λειτουργικά προβλήματα, τόσο λόγω της κυκλοφορίας όσο και εξαιτίας της έλλειψης σύγχρονων υποδομών για την ασφαλή κυκλοφορία των πεζών.

Μέσω του έργου που θα εκτελεστεί, διασφαλίζεται τόσο η απρόσκοπτη κίνηση οχημάτων όσο και η ασφαλής κίνηση των πεζών με διαπλάτυνση πεζοδρομίων και δημιουργία νέων διαβάσεων. Όλες οι διαμορφώσεις που θα γίνουν έχουν ως κεντρική στόχευση την απόδοση όσο το δυνατό περισσότερου χώρου για την άνετη και ασφαλή κυκλοφορία των πεζών και των ατόμων με αναπηρία.

Η περιοχή παρέμβασης στον αστικό ιστό

Στην οδό Πυρσινέλλα, οι παρεμβάσεις που θα αναπτυχθούν αφορούν στη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και στη διατήρηση θέσεων στάθμευσης μόνο στη νότια πλευρά. Η διατομή περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας. Η κυκλοφοριακή ρύθμιση διατηρείται ως έχει, ενώ δημιουργούνται τρεις θέσεις στάθμευσης για ΑμεΑ.

Η οδός Σμύρνης οδός ορίζεται ως «ήπιας κυκλοφορίας» και λόγω της στενότητας και της πεζοδρόμησής της δεν είναι δυνατή η διατήρηση θέσεων στάθμευσης, όπου υπήρχαν.

Ως «ήπιας κυκλοφορίας» ορίζεται και η οδός Νεοφύτου Δούκα, τμήμα της οποίας θα διαμορφωθεί. Η διατομή περιλαμβάνει λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,25μ. και πλάτος πεζοδρομίων έως 2,05 μ. στη δεξιά πλευρά και λίγο λιγότερο από 2 μ. στην αριστερή. Δεν υπάρχει καμία θέση στάθμευσης.

Για την οδό Ακαδημίας, η μελέτη προβλέπει τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές. Η οδός είναι μονοδρομημένη και η ρύθμιση αυτή διατηρείται. Η οδός ορίζεται επίσης ως «ήπιας κυκλοφορίας». Λόγω της στενότητας της οδού δεν ήταν δυνατή η δημιουργία θέσεων στάθμευσης σε καμία πλευρά, ακόμα και με τη χρήση του ελάχιστου επιτρεπόμενου πλάτους των 1,50 μ. για κάθε πεζοδρόμιο. Στην οδό δημιουργούνται τρεις θέσεις στάθμευσης στην περιοχή της διαπλάτυνσης, περίπου 35 μ. από την αρχή της.

Η μελέτη περιέχει και τμήμα στην αρχή της οδού Αράπη. Προβλέπεται η διαπλάτυνση του βορινού πεζοδρομίου, το οποίο θα ξεπεράσει τα 7 μ., ενώ το νότιο, το οποίο αποτελεί τμήμα του κοινόχρηστου πράσινου χώρου, δε θα τροποποιηθεί. Με την παρέμβαση δημιουργείται λωρίδα κυκλοφορίας 3,25 μ., η οποία χρησιμοποιείται ουσιαστικά για την αναστροφή των οχημάτων.

Νέοι κόμβοι σε Δομπόλη, Σταυράκι και Νεοχωρόπουλο

 

Τον δρόμο της υλοποίησης παίρνουν δύο ακόμη σημαντικά έργα, τα οποία περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Η Οικονομική Επιτροπή προχώρησε στην έγκριση της μελέτης και της δημοπράτησης του έργου κατασκευής νέου κόμβου στη διασταύρωση των οδών Δωδώνης και Δομπόλη. Το έργο έχει προϋπολογισμό 400.000 ευρώ και αφορά την κατασκευή ισόπεδου κυκλικού κόμβου, στον οποίο περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες οδοποιίας, υδραυλικών έργων και οδοφωτισμού.

Συγκεντρωτικά το έργο του ισόπεδου κυκλικού κόμβου στη διασταύρωση της οδού Δομπόλη με τη λεωφόρο Δωδώνης και τη λεωφόρο Κενάν Μεσαρέ, περιλαμβάνει κυκλικό δακτύλιο κόμβου και τους κλάδους προς οδό Δομπόλη, προς λεωφόρο Δωδώνης με κατεύθυνση το κέντρο των Ιωαννίνων, προς λεωφόρο Κενάν Μεσαρέ και προς λεωφόρο Δωδώνης με κατεύθυνση την Άρτα.

Το έργο κατασκευής νέων κόμβων σε Σταυράκι και Νεοχωρόπουλο έχει προϋπολογισμό 560.000 ευρώ. Περιλαμβάνει την κατασκευή δύο νέων ισόπεδων κυκλικών κόμβων, στους οποίους περιλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες εργασίες οδοποιίας, υδραυλικών έργων και οδοφωτισμού.

Με την κατασκευή των τριών νέων κόμβων διασφαλίζεται η ασφαλής και απρόσκοπτη κίνηση των οχημάτων επί των οδών, καθώς και των πεζών προς όλες τις κατευθύνσεις.

«Οι αποφάσεις που λάβαμε για τη δημοπράτηση των συγκεκριμένων έργων, είναι από τις πιο σημαντικές. Αφενός παρεμβαίνουμε στο πιο πυκνοδομημένο τμήμα της πόλης με σκοπό να αντιμετωπιστούν χρόνια προβλήματα και να αποδοθεί περισσότερος χώρος στους πεζούς, αφετέρου με τους νέους κόμβους να αντιμετωπιστούν σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα, ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη ασφάλεια για τους οδηγούς. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που φτάσαμε στην απόφαση δημοπράτησης πριν την λήξη του τρέχοντος έτους, ενός έτους που συνοδεύτηκε από πολλές δυσκολίες λόγω της πανδημίας. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους της Τεχνικής Υπηρεσίας και τους συνεργάτες μας που δούλεψαν με εντατικούς ρυθμούς, και δεσμευόμαστε ότι και τη νέα χρονιά θα υλοποιούμε βήμα-βήμα το τεχνικό μας πρόγραμμα», υπογράμμισε σε δηλώσεις του ο αντιδήμαρχος Έργων και πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής Γιώργος Αρλέτος.

Την ικανοποίηση του για αυτή την εξέλιξη, με την οποία δρομολογούνται σημαντικά έργα που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών, εξέφρασε και ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ.