Η παρέμβαση της Αναπληρώτριας Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά στο δείπνο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης με αφορμή την 81η ΔΕΘ

Άνοιγμα σε αγορές και τουριστική αύξηση

  • Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου, 2016 - 06:14
  • /   Eνημέρωση: 13 Σεπ. 2016 - 7:26

Κεντρική εισηγήτρια στο επίσημο δείπνο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης υπήρξε η Αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά με αφορμή τη διεξαγωγή της 81ης ΔΕΘ, για την οποία και μετέβη στη συμπρωτεύουσα.

Τουρισμός κι εθνική ανάπτυξη

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου, παρουσία μεγάλου αριθμού προσκεκλημένων εκπροσώπων του επαγγελματικού και επιχειρηματικού κόσμου η ίδια αναφέρθηκε στο έργο που πραγματοποιείται στον τουρισμό “μέσα από την υλοποιούμενη εθνική τουριστική πολιτική, και στα θετικά αποτελέσματα στη μέχρι σήμερα εξέλιξη των βασικών τουριστικών μεγεθών για το 2016, παρά τις δυσκολίες και προκλήσεις της φετινής χρονιάς λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή και των αλλεπάλληλων δυσάρεστων γεγονότων στην Ευρώπη και τις γειτονικές χώρες”.

Ιδιαιτέρως, αναφέρθηκε και στην “αύξηση των τουριστών από το άνοιγμα νέων και δυναμικών αγορών, που αποτέλεσε στρατηγική επιλογή του Υπουργείου από το 2015” όπως χαρακτηριστικά επεσήμανε, κάτι που πρόσθεσε πως, “απέφερε άμεσα θετικά αποτελέσματα σε διάστημα ενός έτους”.

Η κ. Κουντουρά παρουσίασε επίσης, “το νομοθετικό έργο που έχει υλοποιήσει το Υπουργείο για την επίλυση καίριων και χρονιζόντων προβλημάτων των επιμέρους κλάδων της τουριστικής αγοράς” ενώ ακολούθως έκανε μνεία στις “δράσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας και της αναβάθμισης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020, των διασυνοριακών προγραμμάτων INTERREG, καθώς και της προώθησης νέων μεγάλων τουριστικών επενδύσεων που βρίσκονται σε διάφορα στάδια αδειοδότησης”.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, “στόχος μας είναι να δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη- ποσοτική και ποιοτική- του ελληνικού τουρισμού, και να δίνουμε την ώθηση στην τουριστική αγορά να εξερευνήσει τις θετικές προοπτικές στην επιχειρηματική δραστηριότητα, που θα φέρει οφέλη στις τοπικές οικονομίες, στις τοπικές κοινωνίες αλλά και στην εθνική μας ανάπτυξη”.

Ακολούθως αναφέρονται τα σημαντικότερα αποσπάσματα από την ομιλία της στο δείπνο. Αξίζει να τονισθεί πως η ίδια, την Κυριακή επισκέφθηκε πολλά περίπτερα της Έκθεσης.

Η επικοινωνία και το κέρδος από τις ξένες αγορές

“Ο τομέας του τουρισμού αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα και έχει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των εθνικών μας εσόδων. Η επιτυχία του τουρισμού μας είναι επιτυχία όλων μας. (...)
Επιδιώξαμε να εξασφαλίσουμε άμεσα πρόσθετες και  εναλλακτικές πηγές στη ροή τουριστών και την εισροή εσόδων για  να τονώσουμε το τελικό αποτέλεσμα. Κάναμε στρατηγικές κινήσεις για την επιμήκυνση της περιόδου από τον Απρίλιο έως τον Νοέμβριο για πρώτη φορά, προωθήσαμε νέους ελληνικούς προορισμούς και αναδείξαμε τα θεματικά τουριστικά προϊόντα, ανοίξαμε νέες αγορές και εξασφαλίσαμε νέες απευθείας πτήσεις, και όλος αυτός ο σχεδιασμός  αποτυπώθηκε άμεσα στα αποτελέσματα του 2015 αλλά και το 2016. (...)
Παραλάβαμε τον τομέα του τουρισμού σε μία πτωτική πορεία  με μείωση στις κρατήσεις σε κάποιες χώρες, όπως η Ρωσία, έως και 40%. Υλοποιήσαμε τη νέα εθνική τουριστική πολιτική μας με  σκληρή δουλειά και  με επιχειρησιακές πρωτοβουλίες που εφαρμόσαμε άμεσα, και εξασφαλίσαμε την αύξηση των αφίξεων και των εσόδων.  Πετύχαμε  το ρεκόρ των 26 εκατ. διεθνών αφίξεων και των 14,1 δις. ευρώ εσόδων, μία σημαντική ανάσα για την εθνική μας οικονομία και με ρυθμό αύξηση 6-7% , την ώρα που ο παγκόσμιος τουρισμός είχε ανάπτυξη 4-5%.
Το 2016 ο τουρισμός μας έχει μία ισχυρή θετική δυναμική παρά το γενικότερο δυσμενές για τον τουρισμό περιβάλλον. (...) Στη διάρκεια της χρονιάς αντιμετωπίσαμε τις προκλήσεις  λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων στην ευρύτερη περιοχή (...). Παρά τις προκλήσεις αυτές, το επτάμηνο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2016 καταγράφεται  αύξηση 6-7%  στις διεθνείς αφίξεις που αποτυπώνεται στα επίσημα στοιχεία καθώς και δυναμική αύξηση της κρουαζιέρας στα επίπεδα του 20% . Ειδικά  τον Ιούλιο και τον Αύγουστο οι διεθνείς αφίξεις αυξήθηκαν κατά 10% . Επίσης είναι πολύ μεγάλη η ικανοποίηση μας από την δυναμική πορεία των κρατήσεων  για το τρίμηνο Σεπτεμβρίου- Νοεμβρίου που καταγράφει την επιμήκυνση  της περιόδου που πετύχαμε.
Πρόσφατα συναντηθήκαμε στην Ελλάδα με εκπροσώπους  των δύο μεγάλων κορυφαίων Tour Operators ΤUI και Thomas Cook , οι οποίοι επιβεβαίωσαν ότι η συνεργασία συνδιαφήμισης που συμφωνήσαμε και υλοποιούμε  για το 2016 έπιασε το στόχο που είχαμε θέσει για αύξηση  10% των αφίξεων  και κινείται ακόμη πιο δυναμικά. (...)
 Η άνοδος  στις αφίξεις από την συντριπτική πλειοψηφία των παραδοσιακών μας αγορών όπως η Μ.Βρετανία και η Γερμανία, οι σκανδιναβικές και οι μεσογειακές χώρες και η Κεντρική Ευρώπη αποτελεί απόδειξη ότι  η εθνική τουριστική πολιτική που εφαρμόζουμε αποδίδει τα μέγιστα.
Στρατηγική επιλογή μας ήταν να ανοίξουμε νέες αγορές που η δυναμική τους δεν είχε αξιολογηθεί στο παρελθόν, παρότι  αποτελούν πηγές ροών τουριστών πολύ  υψηλών εισοδημάτων, με  αγοραστική δύναμη και ταξιδιωτικές δαπάνες πολλαπλάσιες άλλων αγορών. Ανοίξαμε τη Μέση Ανατολή το 2015 και πετύχαμε σε διάστημα μόλις ενός έτους σημαντική αύξηση των αφίξεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία των μεγάλων ταξιδιωτικών Οργανισμών καταγράφεται αύξηση 55% των επισκεπτών από τις χώρες του Αραβικού Κόλπου σε σχέση με πέρυσι, ενώ και το 2017 η  Ελλάδα θα αποτελέσει πολύ δημοφιλή  προορισμό και ήδη εργαζόμαστε για την ενίσχυση των απευθείας πτήσεων από τις αγορές αυτές. Στη Ρωσία, όπου φέτος γιορτάζουμε και το πολύ σημαντικό αφιερωματικό έτος Ελλάδας- Ρωσίας με πληθώρα προγραμματισμένων εκδηλώσεων, κλείσαμε  νέες καλύτερες συμφωνίες με τους tour operators για την αύξηση των τουριστικών πακέτων και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου . (...)
Αντίστοιχα και για την Αμερική- μία αγορά που  είχε αφεθεί να ατονήσει στο παρελθόν- κάναμε επαφές για νέα τουριστικά πακέτα και  εξασφαλίσαμε φέτος  τρεις αμερικανικές εταιρείες να εκτελούν απευθείας πτήσεις στην Ελλάδα. Το αποτέλεσμα μας ήταν άμεσο και πετύχαμε από τους πρώτους κιόλας μήνες αύξηση στις αφίξεις της τάξεως του 40%. Η Κίνα αποτελεί σταθερά στρατηγικό μας στόχο”.

Ανάδειξη της Ελλάδας ως “μοναδικό προορισμό”

“Η πολιτική μας να προωθήσουμε νέους ελληνικούς προορισμούς σε δημοφιλείς και νέες αγορές του εξωτερικού και να ενισχύσουμε τη συνδεσιμότητα,  αποτυπώνεται  και στις επιπλέον απευθείας συνδέσεις που υλοποίησαν το 2016 και έχουν πολλές εταιρίες του εξωτερικού εξαγγείλει για το 2017, εντάσσοντας νέους ελληνικούς προορισμούς στα πτητικά τους προγράμματα. Παραδείγματος χάριν είχαμε νέες πτήσεις tour operators  από Μεγάλη Βρετανία για Σκιάθο, η Καλαμάτα συνδέθηκε με 25 ευρωπαϊκές πόλεις και πολλές ακόμη αεροπορικές εταιρίες και tour operators  ενίσχυσαν το πρόγραμμα τακτικών πτήσεων  όχι μόνο για Θεσσαλονίκη και Αθήνα αλλά και τα νησιά μας . Και για το 2017 έχουν ανακοινωθεί ήδη σχεδιασμοί από μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να συνδέσουν την Ελλάδα απευθείας με μακρινές αγορές. (...)
Το Υπουργείο έχει την κεντρική ευθύνη της τουριστικής εξωστρέφειας και δυναμικής προώθησης του Ελληνικού brand name στο εξωτερικό. Σε ένα πολύ δυναμικό, ανταγωνιστικό και μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τουριστικό περιβάλλον καλούμαστε με περιορισμένους πόρους και δυνατότητες να προωθήσουμε ανά χώρα – στόχο την Ελλάδα ως «Μοναδικό τουριστικό προορισμό, τον πιο ανταγωνιστικό προορισμό στην Ευρώπη, στη σχέση «ποιότητας – τιμής», και ταυτόχρονα ως πολύ ελκυστικό, ασφαλή και φιλικό προορισμό με αυθεντικές Εμπειρίες θεματικού τουρισμού 12 μήνες το χρόνο.
Πραγματοποιήσαμε από τις αρχές της χρονιάς 143 ταξίδια εξοικείωσης, -fam trips και press trips -για ξένους tour operators, δημοσιογράφους και εξειδικευμένους travel bloggers, και πολλά ακόμη  θα γίνουν το επόμενο διάστημα.(...) Αυτή τη στιγμή τρέχει διεθνώς η καμπάνια του ΕΟΤ για την προβολή του ελληνικού τουρισμού με στόχο την ενίσχυση των κρατήσεων τελευταίας στιγμής. Η Ελλάδα προβάλλεται μέσα  από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες ηλεκτρονικές και ταξιδιωτικές πλατφόρμες,  σε διεθνή δορυφορικά τηλεοπτικά δίκτυα. Αλλά και μέσα από τη συνεργασία μας με τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και το Αθηναϊκό- Μακεδονικό Πρακτορείο ειδήσεων,  βίντεο κλιπ παραγωγής του ΑΠΕ  με τις ομορφιές της Ελλάδας  και τις θετικές ταξιδιωτικές εντυπώσεις των τουριστών διαχέονται στο εξωτερικό από τα γραφεία Εξωτερικού της Γενικής Γραμματείας και του ΕΟΤ και όλα τα επικοινωνιακά μέσα και διαδικτυακά εργαλεία.
Προτεραιότητά  της κυβέρνησής μας ήταν η προβολή η προώθηση και οι στοχευμένες δράσεις ενίσχυσης των νησιών μας στο Αν. Αιγαίο που δέχθηκαν φέτος τις προσφυγικές πιέσεις”.