«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι αναπτυξιακό, δίκαιο και απαραίτητο»

  • Παρασκευή, 20 Δεκεμβρίου, 2019 - 06:22

Η τακτική της υποβάθμισης του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου, την οποία ακολουθεί η κυβέρνηση, οδηγεί σε πιθανολόγηση διακοπής του, γεγονός που προκαλεί εύλογες αντιδράσεις.

Ψήφισμα εξέδωσε σχετικά ο Σύλλογος Υπαλλήλων (πρώην) Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων (ΣΥΝΑΝΚ), στο οποίο αναφέρει:

«Το Μεταφορικό ισοδύναμο (Μ.Ι.) αποτελεί μια απαίτηση δεκαετιών του νησιωτικών κοινωνιών, καθώς για πρώτη φορά εξομοιώνεται το κόστος μεταφοράς του νησιώτη με αυτό του κατοίκου της ηπειρωτικής χώρας.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο αποτελεί λαϊκή κατάκτηση και το μοναδικό μέτρο αναγνώρισης της νησιωτικότητας, που είναι άλλωστε και Συνταγματική Επιταγή.

Η κυβέρνηση ενόψει της κατάθεσης του προϋπολογισμού στην Βουλή, φαίνεται να υποβαθμίζει το ΜΙ, αφού μειώνει τον αντίστοιχο προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Ζητάμε από την κυβέρνηση να απαντήσει με σαφήνεια για τις προθέσεις της, σχετικά με τη διατήρηση αλλά και την επέκτασή του μέτρου, όπως προβλεπόταν.

Ζητάμε από την Περιφερειακή Αρχή να στηρίξει με σαφήνεια το Μεταφορικό Ισοδύναμο (ΜΙ),αποδεικνύοντας έμπρακτα την στήριξη της νησιωτικότητας».

Απάντηση Ν. Σαντορινιού στον Υπ. Ναυτιλίας

Ανάλογη ήταν και η αντίδραση του Τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριου Σαντορινιού, ο οποίος και ως πρώην Υπουργός Ναυτιλίας υλοποίησε το σχετικό μέτρο, σε απάντηση του στον Υπουργό Ναυτιλίας, Γ. Πλακιωτάκη, στη συζήτηση του προυπολογισμού, ανέφερε: «Ο κ. Πλακιωτάκης είπε στη Βουλή ότι η απορρόφηση του ΜΙ, μέχρι τέλος του 2019, θα φτάσει μόλις το 10%. Τον ενημερώνουμε λοιπόν ότι η απορρόφηση του μέτρου, μέχρι στιγμής, έχει υπερβεί το 30% της ετήσιας χρηματοδότησης, ενώ η τελευταία φάση δηλώσεων των επιχειρήσεων κατέγραψε υπερδιπλάσιο αριθμό, από το σύνολο των δυο προηγούμενων. Τα στοιχεία αυτά αποδεικνύουν ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, όσο περνάει ο καιρός γίνεται απαραίτητο εργαλείο για τη ρευστότητα των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών, και όχι ένα πρόχειρο και επιδοματικό μέτρο, όπως το χαρακτήρισε.

Η δυναμική του ΜΙ εξελίσσεται και πολλαπλασιάζεται, την ώρα που η κυβέρνηση της ΝΔ τονίζει με όλους τους τρόπους ότι πρόκειται να το «εξορθολογίσει».

Ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι η κυβέρνηση έχει σκοπό να αντιμετωπίσει τις προχειρότητες του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με το ΜΙ και να επαναφέρει την κανονικότητα στην εφαρμογή του μέτρου, με αναπτυξιακό πρόσημο και όχι μέσω αυτής της επιδοματικής πολιτικής, επαναλαμβάνοντας ουσιαστικά μια μόνιμη και θολή θέση, που ευθέως υπονοεί ότι το μέλλον του Μέτρου είναι αβέβαιο επί ΝΔ. Ο Υπουργός Ναυτιλίας, πέντε μήνες στο τιμόνι του Υπουργείου, αποδεικνύει ότι δεν έχει καταλάβει τίποτα από τη φιλοσοφία του Μέτρου, σε αντίθεση με τους κατοίκους και επιχειρηματίες των νησιών. Τον ενημερώνουμε λοιπόν ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, βασίζεται, για τις επιχειρήσεις, πάνω στην λογική της κάλυψης των μεταφορικών εξόδων, σε συνδυασμό με τη χιλιομετρική απόσταση, ενώ για τα νοικοκυριά, βασίζεται στην κάλυψη των εξόδων κίνησης πάλι σε συνδυασμό με την απόσταση που το νησί τους έχει από την ηπειρωτική Ελλάδα. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι αναπτυξιακό, δίκαιο και απαραίτητο για την εξομοίωση του κόστους των μετακινήσεων και της μεταφοράς των προϊόντων, δεν είναι επιδοματικό, ούτε χαριστικό…. στο προσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή, για το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ του ΥΝΑΝΠ, το εγγεγραμμένο ποσό είναι 100εκ, ενώ ο κ. Πλακιωτάκης είπε καθαρά ότι θα δοθούν για το Μεταφορικό Ισοδύναμο 170εκ…. Αναπάντητο επίσης παραμένει και το γεγονός, πως ενώ αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ομιλίας του στην αποδόμηση του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, ανακοίνωσε τέλος την αύξηση του προϋπολογισμού του, από τα 157εκ του ΣΥΡΙΖΑ, στα 170εκ;! Είτε ο Υπουργός απλά αναφέρει ποσά που δεν έχουν συμπεριληφθεί στον προϋπολογισμό ή κάτι βαθύτερο κρύβεται μέσα σε αυτή τη συλλογιστική. Πάντως τα νούμερα του προϋπολογισμού, δεν βγαίνουν!».