"ΡΟΔΙΑΚΗ"

Σταδιακή πτώση της τουριστικής κίνησης υπάρχει στη Μεσαιωνική πόλη

  • Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου, 2022 - 06:22

Σταδιακή πτώση παρουσιάζει η τουριστική κίνηση στη Μεσαιωνική Πόλη από τα μέσα Αυγούστου και έπειτα, γεγονός που έχει προβληματίσει τους καταστηματάρχες, καθώς το φαινόμενο συνεχίζει να παρατηρείται και όλες τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη.

Κάθε χρόνο, αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο, η κίνηση που γνώριζε μέχρι τότε μεγάλη αύξηση, παρουσίαζε μία... «κοιλιά» όπως λένε οι ίδιοι οι καταστηματάρχες, όμως φέτος αυτό έχει παραταθεί και όπως είναι φυσικό τους έχει θορυβήσει και τους έχει προβληματίσει.

Και αυτό γιατί είχαν προσδοκίες για τον Σεπτέμβριο, αφού άκουγαν συνεχώς για την πολύ καλή πορεία της σεζόν και ειδικά αυτού του μήνα, αλλά βλέπουν ότι οι εισπράξεις τους έχουν πέσει κατακόρυφα και ανησυχούν για την εξέλιξη του μήνα. Σε πολλές περιπτώσεις, ο Σεπτέμβριος είναι στα επίπεδα του περσινού σε εισπράξεις!

Βέβαια, όπως αναφέρει και η αντιπρόεδρος του Σωματείου Επιχειρηματιών Επαγγελματιών Μεσαιωνικής Πόλης Ρόδου Μαρία Αγγέλου, υπάρχει ελπίδα ότι η κατάσταση θα αλλάξει και ότι θα έρθει και πάλι κόσμος από τις 10 του μήνα και έπειτα.

«Έχει μειωθεί ο κόσμος στη Μεσαιωνική Πόλη, υπάρχει ησυχία, έχουν μειωθεί οι εισπράξεις απότομα, δεν το περιμέναμε καθώς αναμέναμε ότι θα έχει κόσμο το Σεπτέμβριο. Λένε όμως όλοι ότι την εβδομάδα που μας έρχεται γύρω στις 10 του μήνα και έπειτα θα αλλάξουν τα πράγματα και ότι είναι η κλασική «κοιλιά». Αλλά αυτό γίνεται συνήθως από 18 έως 28 Αυγούστου.

Τώρα η πτώση άρχισε σταδιακά από τις 16 Αυγούστου, και την τελευταία εβδομάδα έχει φτάσει στην κορύφωσή της.

Ας ελπίσουμε ότι θα είναι προσωρινό. Δεν ξέρουμε γιατί έγινε αυτό. Είναι μεγάλη η πτώση και είναι πολύ νωρίς ακόμα αλλά ευελπιστούμε ότι θα επανέλθουμε, αλλιώς θα είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα» δήλωσε στη «Ροδιακή» και πρόσθεσε:

«Μέχρι τα μέσα Αυγούστου είχε πολλή κίνηση πολύ κόσμο, δούλεψαν πολύ περισσότερο τα καταστήματα από τα δύο προηγούμενα χρόνια αλλά τα έσοδα τριών μηνών δεν μπορούν να καλύψουν το κενό.

Ο Σεπτέμβριος και ο Οκτώβριος  είναι ζωτικής σημασίας μήνες για εμάς, ακούμε ότι θα έχουμε τουρίστες μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου και περιμένουμε να έχουμε κατανάλωση.

Εμείς κάνουμε προϋπολογισμό σύμφωνα με όσα ακούμε και τώρα βλέπουμε ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα, κάναμε παραγγελίες, νομίζαμε ότι θα έχει δουλειά. Είναι συνηθισμένο να υπάρχει μία «κοιλιά» της τάξης των 10 ημερών την οποία περάσαμε προ πολλού και κοντεύουμε 20ήμερο.

Ακόμα και όταν είχαμε στο λιμάνι μας 4 κρουαζιερόπλοια, κίνηση εδώ δεν υπήρχε. Παίζει ρόλο και τι εθνικότητας είναι οι επιβάτες τους. Ιταλοί και Ισπανοί δεν έχουν χρήματα και οι Αμερικάνοι δεν μας βρίσκουν πια φθηνούς. Η κρίση φαίνεται ότι τους αγγίζει όλους».

Ερωτηθείσα για τα έσοδα των επιχειρήσεων, απάντησε ότι η καλή πορεία της τουριστικής κίνησης μέχρι τώρα συνέβαλε ώστε να καλυφθούν πολλά κενά δηλώνοντας χαρακτηριστικά:

«Θεωρώ ότι πολλοί από εμάς έχουμε καλύψει αρκετό μέρος των χρεών μας προς προμηθευτές, τώρα θα δούμε στο τέλος τι θα μείνει. Η επιστρεπτέα προκαταβολή μάλιστα, έγινε σε πολλές δόσεις και μπορούμε να ελέγξουμε την κατάσταση».

Μιλώντας για το προφίλ των πελατών της Μεσαιωνικής Πόλης, η κ. Αγγέλου, ανέφερε ότι κατά καιρούς οι εθνικότητες αλλάζουν τονίζοντας ότι τελευταία άρχισαν να έρχονται περισσότεροι Γερμανοί που τους είχαμε χάσει τον Αύγουστο, ενώ υπάρχουν και πολλοί τουρίστες από το πρώην ανατολικό μπλοκ, μία πολύ διαφορετική... σύνθεση από ό,τι πέρυσι.

Πέρσι όπως λέει είχαμε Γάλλους, Βέλγους και Γερμανούς. Φέτος ήταν ελάχιστοι οι Βέλγοι, λίγοι οι Γάλλοι και στην αρχή της σεζόν εμφανίστηκαν οι Γερμανοί, κάνοντας λόγο για εκπλήξεις της σεζόν. Οι τουρίστες μας πάντως όπως διαπιστώνει είναι χαμηλών εισοδημάτων.

Οι τιμές στα καταστήματα αυξήθηκαν κατά 30% ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στα έξοδά τους, όμως θεωρούν ότι τα καταστήματα της Ρόδου είναι ακριβά.

 «Γι’ αυτούς είμαστε αρκετά ακριβοί ως προορισμός στα είδη που πουλάμε. Όμως, δεν υπάρχει υπερτιμολόγηση, αντιθέτως είμαστε τόσο όσο να βγαίνει κάτι για εμάς και για τα έξοδά μας.

Άρα πιέζονται, κάνουν έρευνα αγοράς, κάνουν παζάρι, όχι όπως παλιά όμως, και παίρνουν λιγότερα από ό,τι στο παρελθόν. Τα γεμάτα καταστήματα είναι σχετικό, τι αφήνουν όμως οι πελάτες είναι το ερώτημα» είπε.

Με την ευκαιρία και με τα δεδομένα που υπάρχουν, η κ. Αγγέλου υπογράμμισε ότι χρειάζεται πολύ προσοχή για τη συνέχεια καθώς έρχεται ένας ιδιαίτερα δύσκολος χειμώνας και πρέπει να γίνει καλός σχεδιασμός από τους επιχειρηματίες γιατί ακόμα και αν  καταφέρει να έρθει κόσμος του χρόνου δεν γνωρίζει κανείς τι δυνατότητες θα έχει να ξοδέψει, γιατί όλοι θα έχουν περάσει έναν δύσκολο χειμώνα.

 

 

Ετικέτες: