Συνέντευξη του Αθ. Κουσαθανά Μέγα για την κρουαζιέρα

“Το Α και το Ω”

- “Ταξιδεύουν πολιτείες κάθε χρόνο στη Μύκονο”, σχολιάζει ο δήμαρχος - Περαιτέρω συνεργασία με την Global Tour Operation

Αυξάνεται και αλλάζει “πρόσωπο” η κρουαζιέρα σταδιακά στο νησί της Μυκόνου, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο δήμαρχος Αθανάσιος Κουσαθανάς Μέγας στην “Κοινή Γνώμη” με αφορμή την περαιτέρω συνεργασία του δήμου με τον τουριστικό ταξιδιωτικό κολοσσό “Global Tour Operation”.

Ο δήμαρχος Μυκόνου, κατέστησε σαφές το γεγονός πως η συνεχής ανάπτυξη της κρουαζιέρας είναι στις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής αλλά και του νησιού, το οποίο αναγνωρίζει την οικονομική ωφέλεια που προκύπτει κυρίως την τουριστική σεζόν από τις αφίξεις των κρουαζιεροπλοίων.

Ωστόσο, αναφορικά με τον ανωτέρω στόχο, ο κ. Κουσαθανάς τόνισε πως δεν αρκεί μόνον η καλή πρόθεση του δήμου αλλά απαιτείται και η αρωγή της Πολιτείας ώστε να επενδύσει το νησί σε έναν τομέα ο οποίος έμπρακτα στηρίζει – τουλάχιστον - την οικονομία των νησιωτών της Μυκόνου.

“Αποβιβάζονται ολόκληρες πολιτείες”

“Η κρουαζιέρα για τη Μύκονο είναι το Α και το Ω”, δηλώνει εξ αρχής ο δήμαρχος, προσθέτοντας ένα σχόλιο: “Νομίζω ότι η μοναδική πηγή εσόδων που έχει απομείνει για την Ελλάδα είναι ο τουρισμός. Ιδιαίτερα δε για τη Μύκονο και τα νησιά μας, ο θαλάσσιος τουρισμός”. Μάλιστα, ο ίδιος επισημαίνει ότι και τη φετινή σεζόν, “Είμαστε αισιόδοξοι γιατί σε αυτόν τον τομέα η Μύκονος πηγαίνει άριστα. Κάθε χρόνο βελτιώνουμε και τις υποδομές μας ώστε να βελτιώνεται και η κίνηση των κρουαζιεροπλοίων. Το 70% των επισκεπτών αυτή τη στιγμή στο νησί μας, προέρχεται από την κρουαζιέρα. Στη Μύκονο, θεωρούμε πως αυτή η μορφή τουρισμού πρέπει να αναπτύσσεται χρόνο με το χρόνο. Πέρυσι υποδεχθήκαμε 650 κρουαζιερόπλοια, αντίστοιχος αναμένεται να είναι ο αριθμός και φέτος”.

Σύμφωνα με το δήμαρχο, εκτός από τον αριθμό των κρουαζιεροπλοίων που έχουν ως ενδιάμεσο προορισμό το νησί, αυτό που αξίζει να αναφερθεί είναι ότι: “Τα κρουαζιερόπλοια, δεν είναι αυτά που γνωρίζαμε πριν δέκα χρόνια των 500 ή των 600 επιβατών. Τα σημερινά κρουαζιερόπλοια μεταφέρουν κόσμο που ανέρχεται σε 3.000 επιβάτες συν 1.500 άτομα που μπορεί να είναι το πλήρωμα. Μιλάμε για μία ολόκληρη πολιτεία που ταξιδεύει στο νησί μας καθημερινά. Αντιλαμβάνεστε για πόσο μεγάλη οικονομική δύναμη μιλάμε, η οποία μπορεί σε ένα βαθμό να συντηρεί το νησί” τονίζει, εξηγώντας παρακάτω ότι: “Υπάρχουν πολλά επαγγέλματα που ζουν από τον θαλάσσιο τουρισμό. Οι επιχειρήσεις που δεν έχουν όφελος από την κρουαζιέρα είναι οι ξενοδοχειακές μονάδες, όμως όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις εστιατόρια, καφετέριες, μπαρ και τουριστικά καταστήματα δουλεύουν πολύ”.

Συνεργασίες “ματ”

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του συγκεκριμένου είδους τουρισμού, ο δήμος Μυκόνου κρίνει επιβεβλημένη τη συνέχιση της συνεργασίας με μία από τις σημαντικότερες ταξιδιωτικές εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο. Πριν από λίγες ημέρες, όπως σημείωσε ο κ. Κουσαθανάς, συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο “του παγκόσμιου ταξιδιωτικού Κολοσσού Global Tour Operatio, John Weis, εταιρεία η οποία έχει στην κατοχή της ολοκαίνουργα και πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια των θυγατρικών της εταιριών CARIBBEAN και AZAMARA Cruises”. Παρόντες στη συνάντηση ήταν ακόμη και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Τουριστικού Οργανισμού Navigator, Ανδρέας Στυλιανόπουλος αλλά και ο τοπικός πράκτορας των εταιριών Παναγιώτης Κουσαθανάς. Αντικείμενο της συζήτησης, αποτέλεσε “η περαιτέρω συνεργασία του νησιού μας με τον συγκεκριμένο παγκόσμιο Κολοσσό” όπως χαρακτηριστικά ανέφερε. “Αυτή η εταιρεία που επισκέφθηκε το νησί μας έχει δείξει σημαντικό ενδιαφέρον για τη Μύκονο και επιθυμεί να αυξήσει για το 2014 τον αριθμό των κρουαζιεροπλοίων που θα έλθουν στο νησί. Αυτό είναι το αισιόδοξο μήνυμα. Το 2014 για τη Μύκονο θα είναι μία πολύ καλή χρονιά, ίσως η καλύτερη της τελευταίας δεκαετίας όσον αφορά στην κρουαζιέρα. Τα μηνύματα και οι διαβεβαιώσεις που πήραμε, ήταν άκρως θετικά” αφού, “Θα ξεπεράσουμε τον αριθμό των 700 κρουαζιεροπλοίων όλο το χρόνο. “Μιλάμε μόνο για μεγάλα κρουαζιερόπλοια, χωρίς να συνυπολογίζουμε τα μικρά” επανέλαβε, διατυπώνοντας το αυτονόητο για τη συγκεκριμένη δημοτική αρχή: “Πάντοτε γνωρίζουμε ένα χρόνο πριν τι θα γίνει την επόμενη τουριστική περίοδο. Η κρουαζιέρα θα αυξηθεί κατά 20% του χρόνου” υπογράμμισε.

“Θεωρείται πια μικρό το λιμάνι”

Αναφορικά με τα προαναφερθέντα, ο ίδιος απάντησε και για τις υφιστάμενες υποδομές του νησιού, οι οποίες υποδέχονται τα κρουαζιερόπλοια. “Το νέο λιμάνι της Μυκόνου, ο Τούρλος, στο οποίο πλαγιοδετούν τα κρουαζιερόπλοια, μπορεί να δεχθεί τρία μικρά κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα. Αν υπάρξει ένα μεγάλο πλοίο, τότε μπορεί να πλαγιοδετήσει και ένα μικρό και στην περίπτωση που έλθει ένα πολύ μεγάλο, τότε δένει μόνο αυτό” εξήγησε, συμπληρώνοντας ότι: “Πολλές φορές έχουν προγραμματιστεί έξι ή και επτά κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα. Αν συμπίπτουν οι ώρες, τότε τα περισσότερα από αυτά αγκυροβολούν”. Το θετικό στο συγκεκριμένο ενδεχόμενο όπως αναφέρει στη συνέχεια είναι πως: “Ευτυχώς έχουμε σύγχρονες λάντζες αποβίβασης - επιβίβασης και εξυπηρετούνται άμεσα οι επισκέπτες”.

Το γεγονός ωστόσο, είναι ένα όπως πρόσθεσε: “Αν κάποτε το λιμάνι μας εθεωρείτο μεγάλο, σήμερα με τα πλοία που επισκέπτονται τη χώρα μας είναι μικρό. Φυσικά δεν λέμε να φτιάξουμε άλλο ένα. Αλλά θα πρέπει να φτιάξουμε προβλήτες σε κάποια σημεία, έστω και πλωτές εξέδρες”.

Ερωτηθείς να αναφέρει αν η δημοτική αρχή έχει προχωρήσει σε ενέργειες ώστε να προωθηθεί το εν λόγω αίτημα, ο ίδιος εξηγεί: “Είμαστε σε αρχικό στάδιο. Έχουμε εντοπίσει ποια είναι τα σημεία που θα μπορούσαν να κατασκευαστούν οι εξέδρες ώστε να εξυπηρετούνται περισσότερα κρουαζιερόπλοια”.

“Το κράτος οφείλει να βοηθήσει την ανάπτυξη”

Ωστόσο, ο δήμαρχος, σχολιάζει πως σε τέτοιου είδους σκέψεις, “οφείλει το κράτος να είναι αρωγός. Πρέπει να μας βοηθήσει”, τονίζει χαρακτηριστικά, συμπληρώνοντας πως: “Το κράτος πρέπει να δείξει προσοχή ώστε να μας βοηθήσει να επεκτείνουμε αυτή τη μορφή τουρισμού δεδομένης και της οικονομικής κρίσης που έχει απλωθεί παντού”. Την παρούσα χρονική στιγμή πάντως, στο λιμάνι του Τούρλου όπως είπε ο κ. Κουσαθανάς αναμένεται να προχωρήσει σημαντικά “το τεράστιο έργο που αφορά σε κτιριακές υποδομές για την υποδοχή των επισκεπτών και φυσικά τη λειτουργία καταστημάτων”. Άλλωστε δήλωσε πως, “Όνειρό μας είναι να “πάρουν σάρκα και οστά” οι σκέψεις και να καταστεί σε μελλοντικό χρόνο η Μύκονος, νησί - αφετηρία για ένα μέρος της κρουαζιέρας με σκοπό να επιτύχουμε τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής του κόσμου στο νησί”.

Τέλος, σχετικά με οποιαδήποτε κυβερνητική πρόθεση ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Μυκόνου, ο ίδιος επισημαίνει την πάγια θέση του: “Είμαι κατά της ιδιωτικοποίησης, όχι μόνο εγώ προσωπικά αλλά και όλα τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου. Το λιμάνι πρέπει να παραμείνει στους Μυκονιάτες και πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η Μύκονος δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως ένα νησί των 9.000 κατοίκων αφού επί της ουσίας τριπλασιάζεται ο κόσμος τους μήνες της τουριστικής σεζόν”, υποστηρίζει ο κ. Κουσαθανάς αφήνοντας σαφή υπονοούμενα για την απομάκρυνση απαραίτητων υπηρεσιών και γραφείων από το νησί.