Την υλοποίηση των δεσμεύσεων πρωθυπουργού και υπουργού υποδομών, για άμεση έναρξη διαδικασιών εκ μέρους της πολιτείας ολοκλήρωσης του έργου του νέου αεροδρομίου Πάρου ζητά ο Δήμος

Απαιτήσεις βάσει δεσμεύσεων

Επανέρχεται, με βάση τις δεσμεύσεις του πρωθυπουργού, αλλά και του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, ο Δήμος Πάρου, με ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, αιτούμενος την υλοποίησή τους, σε ό,τι αφορά στην ολοκλήρωση του νέου αεροδρομίου.

Κατόπιν σχετικής επιστολής του Δημάρχου Πάρου, κ. Μάρκου Κωβαίου, προς τους αρμόδιους της πολιτείας, η οποία ωστόσο παρέμεινε μέχρι στιγμής αναπάντητη, ο Δήμος Πάρου, αυτή τη φορά με ομόφωνη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, επαναφέρει τα αιτήματά του, σχετικά με την υλοποίηση των δεσμεύσεων του πρωθυπουργού, κ. Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Χρήστου Σπίρτζη, προκειμένου να παρέμβει η πολιτεία αυτή τη φορά, για την ολοκλήρωση των μόνιμων εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Πάρου και την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων.

Υπενθυμίζεται, πως η παριανή κοινωνία, με την πολύτιμη συμβολή αεροπορικής εταιρείας, είχε συγκεντρώσει τους απαραίτητους πόρους και προμήθειες, προκειμένου να υλοποιηθούν οι προσωρινές εγκαταστάσεις, για την άμεση λειτουργία του αερολιμένα, ενώ με δέσμευση του πρωθυπουργού και του υπουργού, κατά την περίοδο των εγκαινίων, ήδη από τον Ιούλιο, είχε εξαγγελθεί άμεση παρέμβαση, προκειμένου να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση εγκαταστάσεων και διαδρόμου.

Κανένας εφησυχασμός στην παρούσα κατάσταση

Εισηγούμενος στο Σώμα του Δ.Σ. το θέμα, ο Δήμαρχος Πάρου, σημείωσε, πως από την τοπική κοινωνία “έγινε η πρώτη κίνηση, με τον τρόπο που έγινε. Θεωρώ, ότι έγινε μία, τουλάχιστον πανελλαδική, πρωτοτυπία, σε ό,τι αφορά στον τρόπο που υλοποιήθηκε, αλλά και τον χρόνο που υλοποιήθηκε. Έχουμε, λοιπόν, ένα αεροδρόμιο, το οποίο ναι μεν λειτούργησε, ναι μεν αύξησε τη ροή των επισκεπτών από αεροπορικές συγκοινωνίες, πάνω από 200%, αυτό όμως, δεν πρέπει να μας εφησυχάζει”.

Όπως εξήγησε στη συνέχεια, “στηριζόμενοι και στην εξαγγελία του πρωθυπουργού, που έκανε ερχόμενος εδώ, ότι από Σεπτέμβρη-Οκτώβρη (σ.σ. του 2016) θα ξεκινήσουν οι διεργασίες για την υλοποίηση και του υπόλοιπου κομματιού, που πρέπει να γίνει, ώστε το αεροδρόμιο της Πάρου να ολοκληρώσει τις εγκαταστάσεις του”.

Ο κ. Κωβαίος αιτήθηκε προς το Δ.Σ. με συγκεκριμένη και ρητή απόφασή του, να επαναφέρει, επισήμως, το θέμα, σημειώνοντας, ότι “στόχο έχουμε την υλοποίηση του ολοκληρωμένου έργου, που έχει ενταχθεί και στο Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών (ΣΠΕΜ), δηλαδή να γίνουν έργο τα 10.000.000 ευρώ, τα οποία έχουν μπει στο ΣΠΕΜ, διότι αν δεν υλοποιηθεί, θα χαθούν”, αναφέροντας, ότι απαιτείται η υλοποίηση εκκρεμών εργασιών για τον διάδρομο προσαπογειώσεων, η άμεση επέκταση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων κατά τουλάχιστον 750 τ.μ., καθώς και μακροπρόθεσμα οι λοιπές εγκαταστάσεις, εύρους 5-7 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων.

Διευκρίνισε δε, ότι “ο Δήμος, δεν έχει αρμοδιότητα υλοποίησης αεροδρομίων. Αυτά είναι θέματα του κράτους και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Λόγω, όμως, του ότι βρίσκεται στο νησί μας και επειδή οτιδήποτε βρίσκεται στο νησί μας, ως Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να παραμείνουμε στη θέση μας, διεκδικώντας”.

Σύμφωνα με τον κ. Κωβαίο, όσον αφορά στο έργο που έχει ενταχθεί στο ΣΠΕΜ, υπάρχει ήδη προμελέτη, ενώ απομένει να ανατεθεί η οριστική μελέτη και μελέτη εφαρμογής και μάλιστα σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα, δεδομένου, ότι το επενδυτικό πλαίσιο τελειώνει το 2025 και κατά συνέπεια ο Δήμος πρέπει να διεκδικήσει την άμεση έναρξή του.

“Μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο, πρέπει να γίνει μία επέκταση του προσωρινού κτιρίου, κατά 750 τ.μ. ενώ επίσης άμεσα, επέκταση του υφιστάμενου πάρκινγκ. Για αυτά τα δύο, υπάρχει προμελέτη, ενώ απαιτούνται οι τελικές μελέτες, τις οποίες όμως έχει προσφερθεί μελετητικό γραφείο στην Πάρο να τις εκπονήσει”, σημείωσε επιπλέον.

Τέλος, σε ό,τι αφορά στην επέκταση του διαδρόμου, “ο Υπουργός έχει ζητήσει τη συνδρομή μας, για τη σύνταξη και έγκριση μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θα προκύψουν από την επέκταση. Το συνολικό κόστος για τη σύνταξη της ΜΠΕ, υπάρχει η δυνατότητα αυτή τη στιγμή, να χρηματοδοτηθεί από την ΑΜΚΕ”.

Πρόταση για εντονότερη άσκηση πίεσης

Εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας, διατυπώθηκαν αμφιβολίες, στο κατά πόσο το κράτος θα ενδιαφερθεί για την ολοκλήρωση του έργου, μετά την υλοποίηση της προσωρινής εγκατάστασης από την παριανή κοινωνία και χορηγούς και εφόσον αυτό είναι λειτουργικό, με τη σημείωση, ότι ίσως η καταλληλότερη μορφή πίεσης για την ανάληψη των ευθυνών εξ ολοκλήρου από την πολιτεία θα ήταν να μην έχει προτιμηθεί η τοπική πρωτοβουλία για τη χρηματοδότησή του.

Από την πλευρά της Λαϊκής Συσπείρωσης Πάρου, τονίστηκε, πως αυτό το παρόν αεροδρόμιο αποτελεί “οξύμωρο σχήμα”, καθώς μπορεί να εξυπηρετήσει τα αεροσκάφη, αλλά όχι τους επιβάτες τους, δεδομένου, ότι κάθε πτήση εξυπηρετεί 78 επιβάτες, αλλά διατίθενται μόνο 25 περίπου καθίσματα στο εσωτερικό.

Όπως επεσήμανε ο επικεφαλής της Λ.Σ., το Δημοτικό Συμβούλιο συζητά πώς αυτή η κίνηση δεν θα γυρίσει “μπούμερανγκ” και πώς θα αποφευχθούν αρνητικά και επικριτικά σχόλια επισκεπτών και μέσων, σχετικά με την ποιότητα εξυπηρέτησης των επιβατών, ιδιαίτερα σε περιόδους υψηλής επισκεψιμότητας.

Υποστήριξε δε, πως αν και συμφωνεί με την λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο, θα πρέπει να ζητηθεί επίσης συνάντηση με τον υπουργό, καθώς και υπηρεσιακούς παράγοντες, προκειμένου να ενταχθεί το έργο και να μη χαθεί το ΣΠΕΜ, παρά το γεγονός, ότι το ύψος της επένδυσης, καθιστά απαγορευτική την οποιαδήποτε άλλη ένταξη μεγάλου έργου υποδομών, έως και την ολοκλήρωσή του.

Παραδεχόμενος, πως οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις υπάρχουσες ανάγκες, πόσο μάλλον τις μελλοντικές του αεροδρομίου, ζήτησε τα αιτήματα του Δήμου να μη μείνουν μόνο στα χαρτιά, αλλά αντιθέτως οι Παριανοί να διεκδικήσουν αυτά τα οποία τους έχουν υποσχεθεί οι παράγοντες της κυβέρνησης.

Στη συζήτηση συνέβαλε και δημοτικός σύμβουλος, ο οποίος φέρει γνώση λόγω επαγγέλματος επί των διαδικασιών, ο οποίος ενημερωτικά επεσήμανε, ότι ακόμη και εκείνη την ημέρα να αποφάσιζε η ΥΠΑ την έναρξη των διαδικασιών, το έργο θα είχε ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2020, γεγονός που συνεπάγεται, πως οι διαδικασίες θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα, προκειμένου να μη χαθεί η χρηματοδότηση των 10.000.000 ευρώ.

Ετικέτες: