Το πρώτο έργο σχετικά με πλωτή λιμενική εγκατάσταση αναμένεται να υλοποιηθεί στο Μέριχα της Κύθνου

Έργο «πιλότος» για νέα αναπτύγματα

Σημαντικά έργα για το λιμάνι του Μέριχα στην Κύθνο, προετοιμάζονται από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, με κυριότερο, αυτό της εγκατάστασης πλωτής προβλήτας μήκους 60 μέτρων, στην πλευρά των Αγίων Ακίνδυνων.

Την εκταμίευση των σχετικών κονδυλίων, προκειμένου να ξεκινήσει η υλοποίηση των προϋπολογισθέντων έργων για το λιμάνι του Μέριχα της Κύθνου, μεταξύ άλλων, αποφάσισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. Κυριότερο έργο, αυτό της εγκατάστασης πλωτής προβλήτας, το οποίο αποτελεί παρθενική απόπειρα για τις τεχνικές υπηρεσίες του ΔΛΤ, αφού δεν έχει υπάρξει σχεδίαση αντίστοιχου έργου στο παρελθόν, αλλά και οδηγό για την δρομολόγηση περιβαλλοντικά ουδέτερων πλωτών εγκαταστάσεων σε όλες τις ζώνες ευθύνης του Ταμείου.

Αγώνας δρόμου βάσει στοχοθεσίας

Στη σύντομη εισήγηση του, ο προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας του ΔΛΤ, κ. Κωνσταντίνος Πολίτης, διευκρίνισε, πως για το έργο της πλωτής προβλήτας, που θα τοποθετηθεί στο Μέριχα Κύθνου, αναμένεται να εκταμιευθούν 74.500 ευρώ για το 2017 καθώς και 113.980 ευρώ το 2018.

Μετά από σχετική ερώτηση μέλους του Δ.Σ. αναφορικά με το αν το ΔΛΤ θα προλάβει τις διαδικασίες, προκειμένου να πραγματοποιήσει τις προμήθειες, ο κ. Πολίτης τόνισε, πως «αυτό αφορά την τεχνική υπηρεσία, που παίρνει τις πιστώσεις, να μπορεί να διαχειριστεί τα χρήματα και να αντιμετωπίσει τις καταστάσεις. Στην ουσία σήμερα ξεκινά η υλοποίηση του προϋπολογισμού, διότι στο σύνολό του είναι έτοιμος να εκταμιευτεί». Σημειώνοντας παράλληλα, πως «είναι γεγονός, ότι πάντοτε, όλα αυτά τα χρόνια, το πρώτο τετράμηνο του έτους τα Νομικά Πρόσωπα υστερούν, δεν μπορούν να κινήσουν διαδικασίες οικονομικές και υπάρχει αδυναμία των συμβουλίων».

Απαντώντας, εμμέσως, ωστόσο στην ερώτηση, σημείωσε πως μετά το πέρας του Ιουνίου δεν μπορούν να εκταμιευθούν τα συγκεκριμένα χρήματα, καθώς οι υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου δεσμεύονται από τη στοχοθεσία και ως εκ τούτου, τα έργα θα πρέπει να υλοποιηθούν.

«Σκυρόδεμα που επιπλέει»

Στη συνέχεια, το λόγο πήρε ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, κ. Ειρηναίος Ζερβός, ο οποίος σημείωσε πως η απόφαση αφορά στην έγκριση και διάθεση πίστωσης ανάληψης υποχρέωσης πολυετούς δαπάνης, την έγκριση των τεχνικών προδιαγραφών, στην έγκριση διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού, αλλά και στην έγκριση των όρων διακήρυξης του έργου προμήθειας και τοποθέτησης της πλωτής προβλήτας στο Μέριχα.

«Μιλάμε για ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό που θα ξεκινήσει εντός του καλοκαιριού. Πρόκειται για πλωτές προβλήτες από σκυρόδεμα. Όλη η προβλήτα θα είναι από σκυρόδεμα, δε μιλάμε για επιστρώσεις. Είναι, ουσιαστικά, ένα κομμάτι σκυρόδεμα που επιπλέει», τόνισε, συμπληρώνοντας, πως «έχει δυνατότητα να γίνει και κινούμενη, να μετακινείται, εφόσον επιπλέει».

Όπως σημείωσε επιπλέον, το έργο αφορά στη μεταφορά της προβλήτας, η οποία και θα τοποθετηθεί στο λιμάνι, από την πλευρά των Αγίων Ακίνδυνων, την τοποθέτησή της, το σύστημα αγκύρωσης με τεχνητούς ογκόλιθούς και αλυσίδες, όπως επίσης ένα γεφύρωμα πρόσβασης μήκους 12-15 μέτρα από μεταλλική αλουμίνια γέφυρα.

Έργο με το «κλειδί στο χέρι»

Σύμφωνα με τον κ. Ζερβό, «η Υπηρεσία για πρώτη φορά βγάζει τέτοιο έργο και αντικείμενο. Πρόκειται για την πρώτη πλωτή προβλήτα που θα υλοποιηθεί από το ΔΛΤ. Είναι πολύ μεγάλη, κοντά στα 60 μέτρα. Ωστόσο θα αποτελέσει οδηγό για όλα τα υπόλοιπα πλωτά μας αναπτύγματα».

Ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας εξήγησε, πως «οι πλωτές προβλήτες είναι περιβαλλοντικά ουδέτερες προβλήτες. Δεν επηρεάζουν καθόλου περιβαλλοντικά το λιμάνι, διότι το νερό ανανεώνεται κανονικά κάτω από αυτές», ενώ σε χιουμοριστικά σχόλια των υπολοίπων μελών, περί «βύθισης» της προβλήτας, ο κ. Ζερβός βεβαίωσε, πως δεν υπάρχει ενδεχόμενο βύθισης, καθώς οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις έρχονται πιστοποιημένες από διεθνείς οργανισμούς.

«Σχετικά με το συγκεκριμένο έργο, έχουμε «το κλειδί στο χέρι». Δηλαδή, η προβλήτα είναι αδειοδοτημένη, με τη λειτουργία της, το ΔΛΤ θα ασχοληθεί με τη μεταφορά των εξαρτημάτων και του εξοπλισμού, να στείλει τις διαδικασίες. Αυτός που θα αναλάβει το έργο θα έχει όλες τις μελέτες πλευστότητας, αγκύρωσης, υλικών, όλα είναι μέσα. Μαζί με όλους τους εξοπλισμούς που απαιτούνται πάνω στην προβλήτα», διευκρίνισε, προσθέτοντας, πως για 24 μήνες, σύμφωνα με τους όρους διακήρυξης, η προμήθεια των υλικών συντήρησης και οι εργασίες, θα αποτελούν ευθύνη του αναδόχου, ενώ κατόπιν παρέλευσης αυτού του διαστήματος, το κόστος αναλαμβάνει το ΔΛΤ.

Άρση επικινδυνότητας και αισθητική βελτίωση

Πέραν του έργου της πλωτής προβλήτας, στη χερσαία ζώνη του λιμένα του Μέριχα, αναμένεται να επισκευαστεί και ένα από τα στέγαστρα που υφίστανται, το οποίο φαίνεται να είναι αρκετά επικίνδυνο, ιδιαίτερα για αλιείς, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στο σημείο, καθώς τα μέλη του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, ενέκριναν την διάθεση πίστωσης και τη σχετική μελέτη, ενώ όρισαν και τα αποφαινόμενα όργανα, σχετικά με το έργο επισκευής του υφιστάμενου υποστέγου.

«Εντός της χερσαίας ζώνης του λιμένα του Μέριχα υπάρχει ένα εγκαταλελειμένο και επικίνδυνο υπόστεγο, που χρησιμοποιούσαν οι αλιείς για τις εργασίες τους. Αυτό, σκοπεύουμε να το επισκευάσουμε. Έχουμε τη στατική μελέτη, ενώ έχουμε άδεια πλέον πολεοδομική για την επισκευή», εξήγησε ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας.

Όπως σημείωσε, «οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν αφορούν στην επισκευή του οπλισμού, νέα οροφή δόματος, επισκευή του σκελετού των κολονών, σκυροδετήσεις, ξυλότυποι και οτιδήποτε άλλο χρειάζεται στο συγκεκριμένο στέγαστρο».