Με απόφασή του ο Δήμος Αντιπάρου επικύρωσε το διακριτικό σήμα, που χρησιμοποιείται για την προβολή και προώθηση του δήμου στις τουριστικές αγορές

Ενίσχυση της ψηφιακής παρουσίας με φόντο την πανδημία

Στην επίσημη επικύρωση του διακριτικού σήματος (λογότυπου) για την τουριστική προβολή του Δήμου “A for Antiparos” προχώρησε ο Δήμος Αντιπάρου, με στόχο την αποτελεσματικότερη προβολή του στις διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις στη μετά-covid εποχή.

Με το βλέμμα στραμμένο στην ψηφιοποίηση, λόγω των συνθηκών, των περισσότερων διαδικασιών προώθησης και προβολής των τουριστικών προορισμών, ο ΕΟΤ προχωρά στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του και ως εκ τούτου, ο Δήμος Αντιπάρου προκειμένου να συμμετέχει στις δράσεις του φορέα, επικύρωσε και με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου το λογότυπο του brand “A for Antiparos”, κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του οργάνου, στις 30 Νοεμβρίου.

Ενσωμάτωση του σήματος στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία Δήμου και ΕΟΤ

Σύμφωνα με την εισήγηση του Αντιδημάρχου και προέδρου της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αντιπάρου, κ. Αρτέμη Τριαντάφυλλου, «μέσω της Τουριστικής Επιτροπής προχωράμε στο σχεδιασμό διάφορων ψηφιακών εργαλείων, τα οποία θα μπορούσαν στην τουριστική προβολή μας φέτος και το 2021, καθώς όπως καταλαβαίνουμε όλοι οι περισσότερες εκθέσεις τουρισμού, είτε δεν θα λειτουργήσουν, είτε θα λειτουργήσουν με τη μορφή ψηφιακών περιπτέρων».

Όπως εξήγησε, «δεδομένης όλης αυτής της διαδικασίας, μας ζητήθηκε από τον ΕΟΤ μία απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία θα επικυρώνει το λογότυπο της τουριστικής μας προβολής, του οποίου χρήση μέχρι τώρα γίνεται από την τουριστική επιτροπή και την Κοινωφελή Επιχείριση Δήμου Αντιπάρου (ΚΕΔΑ)».

Τέλος, ο Αντιδήμαρχος εξήγησε προς το Σώμα, πως «μετά την τελική σύμφωνη γνώμη του ΕΟΤ, το λογότυπο θα ενσωματωθεί στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία και την επικοινωνιακή στρατηγική του Δήμου μας για την τουριστική περίοδο του 2021, εν μέσω πανδημίας».

Μετά από σχετική ερώτηση από την επικεφαλής της μειοψηφίας, κ. Ελένη Βιάζη, ο Αντιδήμαρχος ενημέρωσε επίσης, πως το λογότυπο του Δήμου παραμένει το ίδιο, ενώ το προωθητικό υλικό που ήδη υπάρχει στη διάθεση του Δήμου επαρκεία για ακόμη δύο τουριστικές εκθέσεις. Παράλληλα, όσον αφορά στη χρήση του λογότυπου σε περαιτέρω υλικό, ο κ. Τριαντάφυλλος σημείωσε πως θα υπάρξει παρουσίαση και σχετική ενημέρωση του Σώματος.

Ψηφιοποίηση” σε τρεις άξονες

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού, με αφορμή την επέλαση της πανδημίας παγκοσμίως και τις ανάγκες που αυτή δημιούργησε, έχει ανακοινώσει πως προτίθεται να μετασχηματίσει το προφίλ του, προκειμένου να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις ως ένας σύγχρονος ψηφιακός οργανισμός και με στόχο να καταφέρει μέσα στα επόμενα χρόνια που θα στιγματιστούν από τις εξελίξεις στο μέτωπο του covid-19, να προωθήσει ακόμη περισσότερο και πιο αποτελεσματικά την ελληνική τουριστική εμπειρία και το τουριστικό προϊόν.

Όπως έχει ανακοινωθεί, η ψηφιακή ταυτότητα αποτελεί προτεραιότητα για την ηγεσία του ΕΟΤ, ο οποίος αναμένεται να αλλάξει ριζικά το “προφίλ” του και να ενισχύσει σημαντικά την ψηφιακή του εικόνα. Σύμφωνα με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί από πλευράς του Οργανισμού, η χρήση των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων ΤΠΕ, αναμένεται να δώσει τη δυνατότητα στον ελληνικό τουρισμό, μέσω του ΕΟΤ, να διαχειριστεί αμεσότερα και αποτελεσματικότερα την παγκόσμια κρίση, που βάλλει ιδιαίτερα τον κλάδο.

Προκειμένου να ολοκληρωθεί η ψηφιακή μετάβαση, η στρατηγική του ΕΟΤ πρόκειται να “πατήσει” σε τρεις άξονες.

Ο πρώτος εξ αυτών περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού “οικοσυστήματος” προβολής και προώθηση του ελληνικού τουρισμού, με επίκεντρο την πολύγλωσση και διαδραστική επίσημη ηλεκτρονική σελίδα του ΕΟΤ, “Visit Greece”, η οποία αναμένεται να ανανεωθεί και να αναβαθμιστεί πλήρως. Σκοπός της δράσης αυτής, στην οποία πρόκειται να δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα, είναι η, σε διεθνές επίπεδο, ανάδειξη της κύριας και βασικής πηγής πληροφόρησης, όσον αφορά στον ελληνικό τουρισμό, μέσω της χρήσης του πλέον λειτουργικού και τεχνικά άρτιου λογισμικού για όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία του χρήστη.

Στην κατεύθυνση αυτή, προτάσσεται η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της κύριας ιστοσελίδας του ΕΟΤ, με στόχο να γίνει φιλικότερη προς το χρήστη, όπως επίσης και ο εμπλουτισμός με νέα δεδομένα του βασικού περιεχομένου του, με την προώθηση και ψηφιοποίηση του τουριστικού αποθέματος και του ιστορικού αρχείου του Οργανισμού.

Ο δεύτερος άξονας αφορά στην ενίσχυση του ψηφιακού marketing του ΕΟΤ, ενώ η ανάπτυξη της στρατηγικής προβολής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος αναπτύσσεται πλέον με κύρια βάση τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία κρίνεται πως πλέον διαδραματίζουν αρκετά σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των προτιμήσεων των επισκεπτών, αναφορικά με την επιλογή τουριστικού προορισμού και ταξιδιωτικής εμπειρίας.

Μάλιστα, ενδεικτικό είναι το γεγονός, ότι περίπου το 75% των ταξιδιωτών επιλέγουν το διαδίκτυο για την πληροφόρησή τους και την επιλογή του επόμενου προορισμού που προτίθενται να επισκεφτούν ,ενώ το 45% των ταξιδιωτών παγκοσμίως, επιλέγει τη χρήση του “έξυπνου” κινητού του, προκειμένου να διευθετήσει ακόμη και τις μικρότερες λεπτομέρειες του ταξιδιού του.

Ο τρίτος και τελευταίος άξονας αφορά στην αναμόρφωση του περιπτέρου, με το οποίο ο Οργανισμός θα συμμετέχει πλέον στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, με αλλαγή αισθητικής και αξιοποίηση τεχνολογικών μέσων, με τον εμπλουτισμό του ψηφιακού περιεχομένου. Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, το νέο, ανανεωμένο περίπτερο θα προωθεί μία νέα αισθητική αντίληψη και φιλοσοφία, που θα έχει ως άξονα το “ελληνικό φως”.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, των παραπάνω, οι Δήμοι που συμμετέχουν στις δράσεις του ΕΟΤ, μεταξύ των οποίων και ο Δήμος Αντιπάρου, καλούνται να ανανεώσουν τις αποφάσεις τους, αναφορικά με το εκάστοτε “brand name” και τα προωθητικά λογότυπα, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν από τον Οργανισμό στην προβολή των Δήμων, σε όλο το φάσμα των ενεργειών που προβλέπονται σε ψηφιακό και μη επίπεδο, με στόχο την προσέλκυση των ταξιδιωτών στους ελληνικούς προορισμούς, ώστε να αμβλυθούν οι αρνητικές επιπτώσεις από την κρίση στον κλάδο, που έχει επιφέρει η πανδημία.