Στο τραπέζι του Δημοτικού Συμβουλίου Μήλου ξανά το ζήτημα του λιμενικού έργου στα Πολλώνια, έπειτα από σχετική ερώτηση του επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας

Παραμένουν οι προβληματισμοί

  • Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου, 2021 - 06:19

Ενημέρωση, σχετικά με την εξέλιξη για το λιμενικό έργο των Πολλωνίων πραγματοποιήθηκε κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μήλου, ενώ παράλληλα επαναδιατυπώθηκαν οι προβληματισμοί εκ μέρους δημοτικών συμβούλων, για την εκσκαφή της λιμενολεκάνης που προβλέπεται, καθώς όπως υποστηρίχθηκε, πρόκειται να δημιουργήσει πρόβλημα στα Πολλώνια.

Το ζήτημα έθεσε, μετά από ερώτημά του προς το Δήμο ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας και πρώην Δήμαρχος Μήλου, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, κάτι που στάθηκε αφορμή, ώστε να ανοίξει ξανά ο διάλογος, περί του σκεπτικισμού που υπάρχει, αναφορικά με την εκβάθυνση του πυθμένα όπως αυτή προβλέπεται στο έργο, για την πρόσδεση μεγάλου μήκους πλοίων.

Ανάλογα με την απόφαση του ΣτΕ το μέλλον του έργου

Για το ζήτημα, ζητήθηκε η παρουσία και της Επάρχου Μήλου και Εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου για τα ζητήματα περιβάλλοντος, κ. Έλλης Χωριανοπούλου, η οποία ωστόσο δεν ήταν δυνατόν, λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων να συμμετέχει στην τηλεδιάσκεψη. Ωστόσο, η κ. Χωριανοπούλου απέστειλε επιστολή, στην οποία αναφέρει πως «την 11η Ιανουαρίου 2021 πραγματοποιήθηκε ανανέωση για τυπικούς λόγους λόγω λήξης ισχύος και τροποποίηση για την εναρμόνιση με την ισχύουσα νομοθεσία της υπ. Αριθμ. 11590/18-8-2005 απόφασης του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, με θέμα “Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για το έργο «Κατασκευή λιμενικού χώρου πρόσδεσης ferry boats στην περιοχή Πολλωνίων ν. Μήλου»”, που περιλαμβάνει την κατασκευή δύο κρηπιδωμάτων μήκους 51 μέτρων το καθένα και θωράκιση με φυσικούς ογκόλιθους των προσχώσεων της χερσαίας ζώνης, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπ. Αριθμ. Πρωτοκόλλου 19598/5088 της 19-4-2013 απόφαση του Γενικού Διευθυντή Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, λόγω αύξησης του βάθους θεμελίωσης των κρηπιδωμάτων (δομικό μέρος) και αύξησης του βάθους της λιμενολεκάνης κατά 2 μέτρα».

Όπως εξήγησε στην επιστολή της, η εκκρεμότητα που υπάρχει για τη συνέχιση του ανωτέρω έργου είναι η εξέταση της αίτησης ακυρώσεως που κατέθεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας πολίτες, με πληρεξούσιο και αντίκλητο δικηγόρο των Αθηνών.

Κλείνοντας, η Έπαρχος ανέφερε, ότι «οι υπηρεσίες της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου έχουν καταθέσει τις απόψεις τους και αναμένεται η εκδίκαση της υπόθεσης στις 24 Φεβρουαρίου 2021, ημερομηνία που ορίστηκε μετά από αναβολή.

Μετά την έκδοση της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας και ανάλογα με το περιεχόμενό της, θα γνωρίζουμε την εξέλιξη του λιμενικού έργου των Πολλωνίων».

Ερωτηματικά σχετικά με τις κινήσεις του τέως Δημάρχου

Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Μανώλης Μικέλης, σχολίασε αρνητικά την παρέμβαση του τέως Δημάρχου και νυν επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, μέσω εγγράφου προς το Δήμο, αναφέροντας: «Σκέφτομαι αν έχει περάσει από το Δήμο ή αν ήταν εκτός Δήμου. Ζητά εξηγήσεις, για παράδειγμα, για το έργο των Πολλωνίων και ζητά εξηγήσεις από μένα, από τη στιγμή που εκείνος είχε βάλει την υπογραφή του για να μη γίνει το έργο και όταν ερωτήθηκε από τον κ. Ζούλια στο Δημοτικό Συμβούλιο, του απάντησε ότι υπογράφει ως Γεράσιμος Δαμουλάκης. Από την άλλη πλευρά προσπαθούσε να γίνει το έργο ως Δήμαρχος Μήλου. Δε θα δώσω εγώ κάποια εξήγηση, ας εξηγήσει ο κ. Δαμουλάκης γιατί υπέγραφε να μη γίνει το έργο από τη μία και να για να γίνει το έργο από την άλλη».

Σύμφωνα με τον κ. Μικέλη, «το έργο των Πολλωνίων είναι ένα έργο που θα γίνει από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου. Μακάρι να ήταν εδώ η Έπαρχος να μας πει κάποιες πληροφορίες παραπάνω. Εκείνο που γνωρίζω εγώ από τον κ. Χατζημάρκο, διότι ήμασταν μαζί σε κάποια συγκέντρωση, είναι ότι το έργο θα συνεχιστεί. Κάποιοι συνδημότες μας έχουν πάει την περίπτωση και πάλι στο ΣτΕ και περιμένουμε να δούμε τι αποτέλεσμα θα βγάλει το δικαστήριο».

Τέλος, υπενθυμίζοντας προς τον κ. Δαμουλάκη «ότι βρισκόταν στα Πολλώνια με τον Περιφερειάρχη, κ. Χατζημάρκο, όταν έγινε μία συνάντηση στον Πολιτιστικό Σύλλογο Πολλωνίων Μήλου (ΠΟΣΠΟΜ) και ήταν ακριβώς δίπλα του, σχετικά με τον μώλο των Πολλωνίων», ρωτώντας «τώρα ζητά εξηγήσεις από ποιους; Από εκείνους που δεν έχουν κάνει καμία διαχείριση;».

«Δε θα είμαι αυτός του οποίου το λάθος θα δημιουργήσει πρόβλημα στα Πολλώνια»

Ο κ. Δαμουλάκης απαντώντας προς τον Δήμαρχο, τόνισε, πως «σας έστειλα μία επιστολή, προκειμένου ενώ θα ήσαστε σε συνάντηση με τον Περιφερειάρχη στη Ρόδο, όπως γνώριζα, να σας πει αν αυτό το έργο έχει κάποια εμπλοκή ή θα προχωρήσει, από τη στιγμή που έχουν έρθει οι καινούριοι περιβαλλοντικοί όροι. Αυτό ήταν όλο, εσείς θέλατε να πείτε τα δικά σας».

Ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας εξήγησε, πως «έχω υπογράψει προσφυγή, όταν, χωρίς να ερωτηθεί κανένας, πήρε μία απόφαση η τότε Περιφέρεια να κάνει δύο τεράστιους λάκκους μπροστά από αυτούς τους δύο μόλους, μήκους 300 μέτρα έκαστος και βάθους 2 μέτρα, δημιουργώντας έτσι δύο μεγάλες λεκάνες, οι οποίες με τον καιρό θα έπαιρναν όλα τα Πολλώνια και θα τα έριχναν μέσα εκεί. Αυτό ήταν το σημείο στο οποίο είχα αντιδράσει. Από την άλλη πλευρά, ναι, είχα υποστηρίξει το έργο στο Συμβούλιο της Επικρατείας – και το κερδίσαμε – έτσι ώστε να προχωρήσει».

Ζητώντας να μη συγχέονται τα δύο προηγούμενα στοιχεία, επεσήμανε ότι «εμείς θέλαμε και θέλουμε να γίνει το έργο», ωστόσο διευκρίνισε, πως «διαφωνούσαμε και διαφωνούμε στη δημιουργία αυτών των δύο τεράστιων λεκανών, οι οποίες θα δημιουργήσουν τεράστιο θέμα στα Πολλώνια, λόγω του τρόπου με τον οποίο φυσάει στην περιοχή αυτή», ενώ διεμήνυσε, πως «έχω υποστηρίξει αυτό το έργο και θα το υποστηρίξω διότι είναι σημαντικό, αλλά δε θα είμαι και αυτός που με το λάθος του θα δημιουργηθεί πρόβλημα στα Πολλώνια».

Ο κ. Δαμουλάκης έκλεισε, υπενθυμίζοντας, ότι κατά την διεξαγωγή του 13ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου, που είχε πραγματοποιηθεί στη Σύρο, εκείνος ως Δήμαρχος Μήλου είχε ζητήσει από τα τότε κυβερνητικά στελέχη που βρίσκονταν εκεί, το συγκεκριμένο έργο να χρηματοδοτηθεί από εθνικούς πόρους και συγκεκριμένα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και όχι από ευρωπαϊκούς (ΕΣΠΑ), προκειμένου να απαλλαχθεί από την υποχρέωση να εξυπηρετεί μεγάλα πλοία, κάτι που τίθεται ως όρος για τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και που συνεπάγεται και την εκσκαφή της λιμενολεκάνης.

Στον προβληματισμό απέναντι στην εκσκαφή του βυθού στα Πολλώνια, συνέβαλε με την τοποθέτησή του και ο δημοτικός σύμβουλος, κ. Νίκος Μάλλης, ο οποίος υπογράμμισε, πως ενώ επιθυμεί να γίνει λιμενικό έργο στα Πολλώνια, στο συγκεκριμένο έργο και με τη μορφή που θα έχει, βρίσκεται κάθετα αντίθετος.

Ετικέτες: