Ο Ν. Ζώρζος στέκεται θετικά στην αναγκαιότητα δημιουργίας δεύτερου δρόμου, μιλώντας στην "Κοινή Γνώμη"

Σαντορίνη: Τα οφέλη ενός δεύτερου δρόμου στο λιμάνι Αθηνιού

Στην έγκριση της αναγκαιότητας της άμεσης και επείγουσας χάραξης και κατασκευής ενός δεύτερου δρόμου στο λιμένα του Αθηνιού, προχώρησε το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θήρας στην πρόσφατη συνεδρίασή του. Πλέον, όπως αναφέρουν από το Δ.Λ.Τ., "η απόφαση μας αυτή, θα διαβιβαστεί στο Δημοτικό Συμβούλιο Θήρας για να τεθεί θέμα για λήψη απόφασης και σε όσους φορείς και υπηρεσίες κριθεί, ώστε να γίνει ότι είναι αναγκαίο, για την επίτευξη του τόσου σημαντικού για την Θήρα στόχου."

Ν. Ζώρζος: "Εμείς σαν Δήμος στεκόμαστε καταρχήν θετικά"

Για την εξέλιξη, που θα φέρει στο Δημοτικό Συμβούλιο, το ζήτημα της κατασκευής του δεύτερου δρόμου στο Αθηνιό, μίλησε στην "Κοινή Γνώμη", ο δήμαρχος, Νίκος Ζώρζος. Μεταξύ, άλλων, τόνισε πως, "όταν ήμουν κοινοτάρχης στον Πύργο, την περίοδο 1995-1998, με την εταιρία ΝΑΜΑ Α.Ε. είχε γίνει μία προκαταρκτική μελέτη, που φαινόταν ότι θα μπορούσε να διανοιχτεί δεύτερος δρόμος. Με το προεδρικό διάταγμα 144 του 2012, δεν επιτρέπεται καμία παρέμβαση στην καλδέρα, καθώς είναι εκτός σχεδίου περιοχή. Επομένως αυτό για να γίνει απαιτεί την ένταξή του στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο. Εμείς θεωρούμε ότι η κατασκευή νέου δρόμου θα διευκολύνει, μέχρι να φτιαχτεί το νέο λιμάνι, ο ένας δρόμος θα είναι άνοδος και ο άλλος κάθοδος, αλλά αυτό χρειάζεται μια διαδικασία. Εμείς σαν Δήμος στεκόμαστε καταρχήν θετικά."

Η εισήγηση του προέδρου του Δ.Λ.Τ. Θήρας

Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Γιώργος Νομικός, παίρνοντας το λόγο, εισηγήθηκε το 1ο θέμα της ημερησίας διατάξεως, που αφορούσε στη λήψη απόφασης για την αναγκαιότητα ή μη κατασκευής δεύτερου δρόμου στο λιμένα Αθηνιού της Θήρας.

Υπάρχουσα κατάσταση στην λιμενική εγκατάσταση του Αθηνιού

Αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην περιοχή, τόνισε αρχικά, ότι, "η Θήρα, είναι ένας από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο. Ο λιμένας Αθηνιού, εξυπηρετεί τόσο επιβατικά όσο και εμπορικά την Σαντορίνη και είναι η κύρια πύλη εισόδου στο νησί, οχημάτων και επισκεπτών που φθάνουν δια θαλάσσης. Η εκρηκτική και ραγδαία αύξηση των τουριστικών αφίξεων, των επιβατικών και εμπορικών πλοίων, καθιστούν προβληματική την λειτουργία του, εξ αιτίας των σοβαρών προβλημάτων πρόσβασης και επιστροφής, λόγω του ενός και μόνο στενού δρόμου, ο οποίος δεν μπορεί να βελτιωθεί άλλο, για πολλούς λόγους φυσικούς και τεχνικούς."

Την ίδια στιγμή είπε, πως, "ο Αθηνιός ανήκει στην κατηγορία λιμένων Εθνικής σημασίας, εξυπηρετεί τα επιβατηγά πλοία, τα ημερόπλοια, μέρος επισκεπτών από τα κρουαζιερόπλοια, εκδρομικά πλοιάρια, φορτηγά πλοία κλπ. Η πρόσβαση στο λιμάνι γίνεται από ένα δρόμο, στενό σχετικά χωρίς δυνατότητα επέκτασης του, με πολλές στροφές και με πρανή που πολλές φορές θέλουν συντήρηση. Παρά το μικρό του μέγεθος, υποδέχεται τεράστιο όγκο επιβατών, εμπορευμάτων και οχημάτων και η επιβάρυνση του, ακολουθεί τους ρυθμούς της μεγάλης τουριστικής ανάπτυξης της Σαντορίνης. Ο ημερήσιος αριθμός επιβατών, που διακινείται ημερησίως τους καλοκαιρινούς μήνες στο λιμάνι του Αθηνιού, είναι πάνω από 17000 άτομα, συγχρόνως με μεγάλο αριθμό ιδιωτικών αυτοκινήτων, λεωφορείων, βαρέων οχημάτων κλπ. και με ένα μοναδικό δρόμο."

Επιτακτική ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών κυκλοφορίας

Το αρχικό μέρος της εισήγησης ολοκληρώθηκε, μιλώντας για επιτακτική ανάγκη. Μεταξύ άλλων είπε, ότι, "η κορυφαία θέση της Σαντορίνης στο τουριστικό γίγνεσθαι, καθιστά επιτακτική την ανάγκη βελτίωσης των συνθηκών κυκλοφορίας και μετακίνησης των επιβατών προς και από τον λιμένα και γενικότερα σε όλη την λιμενική εγκατάσταση του Αθηνιού. Ακόμη και όταν γίνει το νέο λιμάνι, θα συνεχίσει να εξυπηρετεί μέρος της κίνησης και των αναγκών της Σαντορίνης. Το νέο λιμάνι στη Θήρα για να ολοκληρωθεί, αν όλα κυλίσουν καλά, θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα. Ο χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων στον χώρο του Αθηνιού, είναι περιορισμένος και υπάρχει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση, που συνεχίζεται και σε όλο το μήκος της διαδρομής, από το επίπεδο του λιμένα μέχρι την άνοδο στην κεντρική επαρχιακή διασταύρωση, αλλά και προς την κάθοδο, με τα γνωστά αποτελέσματα καθυστερήσεις, διαμαρτυρίες κλπ. Με την υπάρχουσα κατάσταση αυξάνεται το εργασιακό stress των εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στον λιμένα, αυξάνονται οι εκπομπές καυσαερίων και ο θόρυβος, από τον πολύ χρόνο αναμονής σε λειτουργία των αυτοκινήτων. Πολλά από αυτά που αναφέρουμε για τον λιμένα του Αθηνιού περιγράφονται στην Προμελέτη για την δημιουργία του Νέου Λιμένα στην Θήρας."

Προτεινόμενη λύση και πλεονεκτήματα

Για την ανακούφιση του Αθηνιού και την βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας, παραμονής, μετάβασης αλλά και της απομάκρυνσης από τον λιμένα, όλων των επισκεπτών και των αυτοκινήτων, είναι επείγουσα ανάγκη, να γίνει άμεσα δεύτερος δρόμος, επιφανειακός ή με τούνελ, με όλα τα σύγχρονα τεχνικά χαρακτηριστικά, ή όπως οι ειδικοί επιστήμονες προσδιορίσουν και υποδείξουν και την τοποθεσία χάραξης αλλά και τον τρόπο κατασκευής και δημιουργίας. Έτσι, μπορούν να δημιουργηθούν δύο άξονες, δύο δρόμοι ξεχωριστοί, άνοδος και κάθοδος.

Τα πλεονεκτήματα με την κατασκευή του δεύτερου δρόμου, είναι ότι:

1. Δημιουργείται ξεχωριστή άνοδος και κάθοδος.

2. Αυξάνεται το επίπεδο της ασφάλειας στην διακίνηση των επιβατών, της διακίνησης των ιδιωτικών αυτοκινήτων, των λεωφορείων, των mini bus, των φορτηγών αυτοκινήτων και όλων των χρηστών της λιμενικής εγκατάστασης στο μέγιστο, διαχωρίζοντας τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις.

3. Θα υπάρχει ταχεία πρόσβαση στην λιμενική εγκατάσταση των μέσων άμεσης επέμβασης, ΕΚΑΒ, Πυροσβεστικής, Εθελοντικών Ομάδων, Λιμεναρχείου, Αστυνομίας, Ομάδων αντιμετώπισης ρύπανσης κλπ. εάν απαιτηθεί.

4. Σε περίπτωση επισκευής ενός εκ των δύο δρόμων, θα υπάρχει εναλλακτική λύση πρόσβασης, στην λιμενική εγκατάσταση όπως και επιστροφής.

5. Θα συντομεύσει ο χρόνος μετάβασης και επιστροφής όλων των επιβατών, των αυτοκινήτων εν γένει και όσων δραστηριοποιούνται σε αυτή την λιμενική εγκατάσταση.

6. Θα υπάρξει αποσυμφόρηση στην διασταύρωση στην είσοδο και στην έξοδο, που ενώνει σήμερα τον υπάρχοντα μοναδικό δρόμο, με τον επαρχιακό δρόμο Μεγαλοχωρίου –Πύργου και θα κατευθυνθεί η κυκλοφορία σε διαφορετικά σημεία.

7. Θα αποφευχθούν δυσάρεστες κριτικές, παράπονα και σχόλια, που βλάπτουν το τουριστικό προϊόν και το όνομα της Σαντορίνης.

8. Θα γίνει ανάπτυξη νέων περιοχών και ανάδειξη νέου τοπίου, νέων εικόνων, με θετικό αντίκτυπο στο τουριστικό προϊόν και αύξηση του βαθμού ικανοποίησης των κατοίκων.

9. Η χάραξη και η κατασκευή ενός νέου δρόμου, θα είναι στην κατεύθυνση για την αύξηση της ασφάλειας στις λιμενικές εγκαταστάσεις σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Με αυτή την νέα μας πρόταση, θα συμβάλλουμε στην επίλυση μεγάλων και χρόνιων προβλημάτων, στην αναβάθμιση της ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα, της υποδομής εν γένει της Λιμενικής Εγκατάστασης του Αθηνιού και την βελτίωση της εικόνας του νησιού μας στον κόσμο, αφού η πρώτη και η τελευταία εντύπωση μένουν.