Σε τρεις σημαντικούς άξονες κινείται για φέτος το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του νησιού

Εξωστρέφεια με πολλαπλούς στόχους για τη Σαντορίνη

Η τουριστική περίοδος είναι προ των πυλών και σιγά σιγά συμπληρώνεται το παζλ των νησιών που έχουν εγκρίνει το πρόγραμμα της τουριστικής προβολής τους για το 2024. Πιο πρόσφατη η Σαντορίνη, η οποία ενέκρινε ομόφωνα, στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, το πρόγραμμα, το οποίο για φέτος θα κινηθεί σε τρεις διαφορετικούς άξονες. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν διαφορετικές ανάγκες του Δήμου Θήρας, οι οποίες πρέπει να καλυφθούν για να κινηθεί με γρηγορότερο και πιο σύγχρονο τρόπο ο τουριστικός μηχανισμός στο δημοφιλές νησί των Κυκλάδων.

Γ. Νομικού: "Σε αυτό το πρόγραμμα θα βαδίσουμε μέσα στην επόμενη 5ετία"

Η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Θήρας, Γεωργία Νομικού, μιλώντας στην "Κοινή Γνώμη", αναφέρθηκε, στους φετινούς στόχους από το πρόγραμμα τουριστικής προβολής. Ουσιαστικά, τόνισε ότι, "η τουριστική μας προβολή για το 2024 είναι βασισμένη και σχεδιασμένη, πάνω στο πρόγραμμα του βιώσιμου τουρισμού που έχει εκπονηθεί από την παράταξή μας, κατά την προεκλογική περίοδο. Είναι ένα πρόγραμμα βιώσιμου τουρισμού, που το έχει επιληφθεί, η Μαριάννα Σιγάλα, η οποία είναι καθηγήτρια τουρισμού στην Αυστραλία αλλά είναι συντοπίτισσα μας. Αυτό στην πορεία εξειδικεύτηκε με περισσότερες λεπτομέρειες και πάνω σε αυτό το πρόγραμμα, βαδίζουμε για την τουριστική προβολή και πάνω σε αυτό το πρόγραμμα θα βαδίσουμε μέσα στην επόμενη 5ετία."

Οι τρεις άξονες για την φετινή προβολή

Όσο για τους τρεις άξονες στους οποίους θα κινηθεί για φέτος η τουριστική προβολή, η κ. Νομικού, τόνισε, ότι, "η φετινή προβολή βασίζεται πάνω σε τρία πράγματα. Το πρώτο είναι η ανάδειξη του πολιτισμικού μας προϊόντος, δηλαδή στην ανάδειξη στων πολιτισμικών πόρων της Σαντορίνης. Παράλληλα, βασίζεται στην ανάδειξη του ηφαιστείου και στην ιδιαίτερη γεωμορφολογία και το ιδιαίτερο τοπίο του νησιού, ενώ τέλος βασίζεται στην ανάδειξη των τοπικών αγροτικών προϊόντων του νησιού. Πάνω σε αυτούς τους πυλώνες θα βαδίσουμε για να τα υλοποιήσουμε βήμα βήμα στα επόμενα 5 χρόνια. Σε πρώτη φάση για το 2024, επειδή δεν βρήκαμε κάτι αξιόλογο, σε περιεχόμενο, από την προηγούμενη διοίκηση του Δήμου, όπως φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κλπ, θα μπούμε στη διαδικασία να φτιάξουμε νέο περιεχόμενο Έχουμε στα πλάνα μας να κάνουμε συνεργασία και με έναν εξειδικευμένο δημοσιογράφο πάνω στον τουρισμό, κυρίως για να αντιμετωπίζει την αρνητική δημοσιότητα."

Υφιστάμενη κατάσταση τουριστικής προβολής του προορισμού

Ο Δήμος Θήρας τα τελευταία 3 χρόνια σύναψε συμβάσεις με επαγγελματίες για την αλλαγή της τουριστικής ιστοσελίδας του Δήμου και την δημιουργία βίντεο και περιεχομένου. Η Τουριστική Επιτροπή, παρέθεσε τα στοιχεία και τα αριθμητικά δεδομένα της αφετηρίας από την οποία θα αρχίσει η νέα διοίκηση του Δήμου σε σύγκριση με άλλους τουριστικούς προορισμούς του Νοτίου Αιγαίου όπως η Πάρος, η Μύκονος και η Νάξος.

Συμπερασματικά, με αυτά τα αριθμητικά δεδομένα, η τουριστική προβολή του Δήμου Θήρας και η εκπροσώπηση του τουριστικού προϊόντος του προορισμού, όπως αναφέρουν στην εισήγησή τους, "υπήρξε ανεπαρκής την τελευταία τριετία και δεν κατάφερε να υπηρετήσει οποιοδήποτε στόχο, όχι μόνο γιατί δεν κατάφερε να αποδώσει αριθμητικά αυτά που έπρεπε σε διαδικτυακούς επισκέπτες και να ταξιδέψει το μήνυμα του προορισμού παγκοσμίως, αλλά κυρίως γιατί δεν υπήρξε στρατηγικός σχεδιασμός στο τι θέλουμε να προβληθεί και με ποιόν τρόπο να επικοινωνηθεί το σωστό μήνυμα."

Υπηρεσίες διαχείρισης social media και παραγωγής περιεχομένου

Είναι απαραίτητη η σύμβαση με εταιρεία διαχείρισης social media με αντικείμενο την διαχείριση και ενημέρωση με περιεχόμενο των τουριστικών social media του Δήμου. Επίσης από την ίδια εταιρεία θα προέλθει και το περιεχόμενο για την ιστοσελίδα του Δήμου Θήρας santorini.gr. Διαχείριση facebook – Instagram – you tube τουριστικής πύλης του Δήμου Θήρας με σκοπό τη δημιουργία αναρτήσεων με σύντομα βίντεο και φωτογραφίες, κείμενα σε συνεργασία με τον δημοσιογράφο που θα αναλάβει. Βασικός στόχος η συχνή και ευπρόσωπη παρουσία του Δήμου τουριστικά στα διάφορα διαδικτυακά κανάλια. Ενδεικτικός προϋπολογισμός 30.000 ευρώ (για 12 μήνες).

Διαχείριση Διαφήμισης σε Meta & Google (Performance Marketing)

Η διαχείριση διαφημίσεων στις πλατφόρμες Meta και Google είναι απαραίτητη για μία επιτυχημένη online παρουσία. Με βάση αυτή τη στρατηγική, θα δημιουργηθούν στοχευμένες διαφημίσεις που θα αυξήσουν την ορατότητα και την αλληλεπίδραση μεταξύ του περιεχομένου της Σαντορίνης και των υποψήφιων επισκεπτών. Βασικά σημεία είναι η:

  • Επιλογή στόχου διαφήμισης (κάλυψη κοινού, επισκεψιμότητα, συμπλήρωση φόρμας κ.λπ.)

  • Προσέγγιση και εκτίμηση κοινών – στόχευση στα σωστά κοινά, τη σωστήχρονική στιγμή

  • Δημιουργία, διαχείριση διαφημίσεων στις πλατφόρμες της meta & google

  • Καθημερινή βελτιστοποίηση σε: κοινά, ποσά επένδυσης, σημεία διαφήμισης, λέξεις κλειδιά κ.λπ.

  • Παραμετροποίηση και βελτιστοποίηση των Google Analytics ώστε να έχουμε άμεση εικόνα για την αλληλεπίδραση του κοινού μας με το site μας

Δημιουργία συστήματος διαχείρισης κρίσεων τουρισμού

Είναι κρίσιμο να συζητηθεί μελλοντικά για να δημιουργηθεί ένα σύστημα ανθρώπων και συνδέσεων το οποίο θα εξυπηρετεί και θα συγκρατεί την κατάσταση στην περίπτωση που συμβεί κάποια κρίση. (π.χ. Μύκονος- λύματα στην παραλία από τον βιολογικό , Σαντορίνη- black out ΔΕΗ). Δημιουργείται ένα σύστημα οργάνωσης με σχέδιο και μεθοδολογία, το οποίο καθοδηγεί τον προορισμό κατά τη διάρκεια μιας κρίσης, για να ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες για τον προορισμό και τις επιχειρήσεις του. Η Ευρωπαϊκή Ένωση το σχεδιάζει αυτό με την EISMEA Crisis Management and Governance in Tourism συνολικά για τους προορισμούς αλλά αυτό δεν καλύπτει τη Σαντορίνη η οποία πρέπει να δημιουργήσει το δικό της σύστημα διαχείρισης κρίσεων τουρισμού.

Υλοποίηση μελέτης «Πολιτιστικών Διαδρομών» του Διαζώματος

Εδώ και μήνες υπάρχει στενή συνεργασία με το Διάζωμα για την υλοποίηση της μελέτης «Πολιτιστικών Διαδρομών» η οποία παραδόθηκε στον Δήμο Θήρας την άνοιξη του 2019. Η μελέτη του διαζώματος προτείνει τη δημιουργία μιας πολιτιστικής διαδρομής, ως επώνυμης βιωματικής εμπειρίας, που προϋποθέτει ειδική οργάνωση και προβολή και που θα έχει ως πυλώνες, τους δύο κύριους αρχαιολογικούς χώρους το Ακρωτήρι και την Αρχαία Θήρα καθώς και τα δύο μουσεία, Προϊστορικό και Αρχαιολογικό. Σε μελλοντική συνεδρίαση της τουριστικής επιτροπής θα γίνει εκτενής αναφορά στην μελέτη του Διαζώματος.

Οργάνωση Τουριστικού Παρατηρητηρίου

Έχει κατατεθεί ήδη πρόταση από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στο Υπουργείο Τουρισμού για τη δημιουργία DMMO. Αυτό που στη Σαντορίνη έχει νόημα είναι η οργάνωση ενός τουριστικού παρατηρητηρίου που να επιβλέπει τα νούμερα των ροών και τα στατιστικά. Στο παρελθόν αυτή η εργασία είχε γίνει με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και με τη συνεργασία της ΓΕΩΘΗΡΑ Μ.Α.Ε. Η δημιουργία DMMO είναι μια διαδικασία που θα πάρει αρκετό χρόνο αλλά μέχρι τότε είναι απαραίτητο να έχει η Σαντορίνη στατιστικά στοιχεία.