Ημερίδα για την ακτοπλοΐα και τις άγονες γραμμές στη Νάξο

Καμία ανοχή σε νέες εκπτώσεις

“Οι νησιώτες δεν μπορούν να ανεχθούν ή να υπομείνουν άλλες εκπτώσεις”, υπογράμμισε ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης και αντιπρόεδρος της Π.Ε.Δ. Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Δεκαβάλλας στην ημερίδα για την ακτοπλοΐα και ειδικότερα τις άγονες γραμμές που διεξήχθη χθες στη Νάξο, στο πλαίσιο της σημερινής συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Δεκαβάλλας έκρινε ότι η ανάπτυξη μιας Περιφέρειας δεν μπορεί να επιτευχθεί, αν δεν υπάρχει ικανοποιητική και αποτελεσματική λειτουργία των μεταφορών, τόσο στο εσωτερικό της περιφέρειας, όσο και στη σύνδεσή του με την ηπειρωτική χώρα.

Αναφερόμενος στις δύσκολες συνθήκες, κάτω από τις οποίες γίνεται σήμερα η ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, εξέφρασε την απογοήτευσή του για τη στασιμότητα που χαρακτηρίζει τα τελευταία δεκατρία χρόνια το ακτοπλοϊκό δίκτυο των νησιών, το οποίο φαίνεται να έχει αφεθεί ακόμη περισσότερο στις καλές θελήσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.

Νησιά σε κατάσταση “ομηρίας”

Εξήγησε μάλιστα πως ούτε τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων, ούτε ο περιορισμός των επιδοτήσεων των γραμμών δημοσίου συμφέροντος, αλλά ούτε και η έλλειψη ποιοτικών λιμενικών υποδομών μπορούν να δικαιολογήσουν την κατάσταση ομηρίας, την οποία βιώνουν τα νησιά.

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι ο ίδιος, με την ιδιότητα του Προέδρου του Συνδέσμου Νησιωτικών Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας, είχε αγωνιστεί από κοινού με άλλους δημάρχους νησιών για τη διασφάλιση της νησιωτικής ιδιαιτερότητας στο Σύνταγμα, η οποία θα μπορούσε να έχει αποτελέσει τη βάση για την άσκηση και την προώθηση εξειδικευμένων νησιωτικών πολιτικών, που θα κατοχύρωναν τη γεωγραφική, κοινωνική και οικονομική συνοχή της Ελλάδας.

Ζητούμενο η Αρχή του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Πρόσθεσε ακόμα πως η Αρχή του Μεταφορικού Ισοδύναμου, το οποίο εξακολουθεί να αποτελεί ακόμη το ζητούμενο έχει γίνει σημαία της Αυτοδιοίκησης, τόσο προς τα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, όσο και προς τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, χωρίς ωστόσο να έχουν γίνει οι απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, που να δικαιολογήσουν ότι η Ελλάδα δεν επιφυλάσσει ξεχωριστή μεταχείριση για τους πολίτες της. Σύμφωνα με τον ίδιο, απαραίτητη προϋπόθεση για την βελτίωση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης είναι η επανεξέταση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου ως προς τις ρυθμίσεις που δεν ανταποκρίνονται πλήρως στα σύγχρονα δεδομένα.

Ως εκ τούτου, τόνισε ότι επιβάλλεται η λήψη γενναίων αποφάσεων που θα μεταβάλλουν τους σημερινούς συσχετισμούς και θα αλλάξουν το κλίμα ενός πιθανού σεναρίου κακών εξελίξεων στον τομέα της ακτοπλοΐας. Καταλήγοντας, επεσήμανε ότι οι δήμοι είναι αποφασισμένα να υπερασπιστούν με κάθε νόμιμο μέσο και με κάθε πρόσφορη νομική διαδικασία τα συνταγματικά δικαιώματα των πολιτών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Σημειώνεται ότι στην ημερίδα συμμετείχαν επίσης ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, Μανόλης Μαργαρίτης, που ήταν και ο οικοδεσπότης, ο δήμαρχος Σίφνου Ανδρέας Μπαμπούνης και ο δήμαρχος Λειψών, Μπενέτος Σπύρου.

Συνεχίζεται η αδιαφορία από την κεντρική εξουσία

Εκτενή αναφορά στα προβλήματα που υπήρξαν κατά τη διάρκεια του χειμώνα, ιδιαίτερα στις Κυκλάδες, στο Βόρειο Αιγαίο και σε άγονες γραμμές έκανε με τη σειρά του ο πρόεδρος των ακτοοπλόων (ΣΕΕΝ) και διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries, Μιχάλης Σακέλλης. Μεταξύ άλλων, υπογράμμισε ότι η η ακτοπλοΐα είναι πολύ σημαντική όχι μόνο για τους νησιώτες, αλλά και για τους επισκέπτες, αφού η πλειοψηφία των 14,5 εκ. επιβατών που εξυπηρετήθηκαν ακτοπλοϊκώς την προηγούμενη περίοδο, ήταν Έλληνες και ξένοι τουρίστες. Τέλος, τόνισε ότι παρά τα επαναλαμβανόμενα αιτήματα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για μείωση του δυσβάσταχτου κόστους των ναύλων, η κυβέρνηση συνεχίζει να αδιαφορεί, ενώ επεσήμανε την επιτακτική ανάγκη να γίνει αντιληπτή από το κράτος η σημαία της ακτοπλοΐας για την ανάπτυξη της χώρας.

Ετικέτες: