Απόφαση τροποποίησης της σχετικής μελέτης λόγω του ανεφάρμοστου χαρακτήρα της

Μελέτη θεωρίας... ο κόμβος Ποσειδωνίας

Παραμένει επιτακτική η ανάγκη λήψης μέτρων ρύθμισης της κυκλοφορίας

Το ανεφάρμοστο του χαρακτήρα του έργου “Κατασκευή κόμβου και πεζοδρομίων στο Τοπικό Διαμέρισμα Ποσειδωνίας” αναγνώρισαν οι δημοτικοί σύμβουλοι στην προχθεσινή συνεδρίαση του οργάνου, κατά τη διάρκεια της οποίας ενέκριναν την τροποποίηση της σχετικής μελέτης που μεταξύ άλλων ακυρώνει την κατασκευή νησίδας στο ύψος της Λέσχης της περιοχής.

Αν και το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί ένα εκ των πιο επικίνδυνων στην Ποσειδωνία, δεδομένης της περιορισμένης ορατότητας που έχουν οι οδηγοί οχημάτων και δικύκλων, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη αναζήτησης ενός καλύτερου τρόπου ρύθμισης της κυκλοφορίας, πέραν των απλών διαγραμμίσεων και σημάνσεων, ωστόσο, η μελέτη που είχε στη διάθεσή της η Τοπική Κοινότητα Ποσειδωνίας προέβλεπε παρεμβάσεις και κατασκευές που κάθε άλλο, παρά λύση θα έδιναν στο πρόβλημα.

Η εισήγηση του θέματος ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία, αφού τα μέλη της μείζονος μειοψηφίας παραχώρησαν αρνητική ψήφο, εστιάζοντας την κριτική τους στο τυπικό μέρος της διαδικασίας τροποποίησης, με τον επικεφαλής, Ανδρέα Γιαλόγλου να τονίζει ότι δεν αρκεί η απόφαση της Τοπικής Κοινότητας. Σημειώνεται πως, λευκό ψήφισαν ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης και ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Νικόλας Καΐλης.

Η συνεδρίαση προβάλλεται στο web tv της “Κοινής Γνώμης”.

Οι τροποποιήσεις της μελέτης

Το θέμα τέθηκε επί τάπητος στο δημοτικό συμβούλιο, μετά από απόφαση της Τοπικής Κοινότητας Ποσειδωνίας, ο πρόεδρος της οποίας, Δημήτρης Νταλαχάνης έδωσε το “παρών” αιτιολογώντας την ανάγκη ψήφισης των προτεινόμενων τροποποιήσεων. Συγκεκριμένα, τα μέλη της Τοπικής Κοινότητας αιτήθηκαν: α. Να μη γίνει η διαπλάτυνση του δρόμου προς Μέγα Γιαλό, δίπλα από τη Λέσχη Ποσειδωνίας, β. Να μην κατασκευαστεί το πεζοδρόμιο μπροστά και δίπλα από το περίπτερο όπως αυτό φαίνεται στη μελέτη του έργου, αλλά να κατασκευαστεί μικρό πεζοδρόμιο μπροστά από το περίπτερο, πλάτους 1 μέτρου. γ. Να μην κατασκευαστεί η νησίδα από κράσπεδα και μαρμάρινη πλακόστρωση με την κατακόρυφη σήμανση πάνω σε αυτήν και αντί αυτής, να κατασκευαστεί – σχεδιαστεί μία νησίδα μόνο με χρώμα διαγράμμισης. δ. Να απομακρυνθεί η υπάρχουσα πινακίδα STOP που βρίσκεται στο στύλο του ΟΤΕ και να τοποθετηθεί μαζί με την πινακίδα στη διάβαση πεζών. ε. Να τοποθετηθεί πινακίδα αναγγελίας κινδύνου Κ15 στη δεξιά λωρίδα του δρόμου προς Άγιο Ιωάννη (πριν ή μετά της επιχείρησης που βρίσκεται πλησίον της Εκκλησίας) και στ. Να μην τοποθετηθεί η σήμανση που αφορούσε στην νησίδα.

Σοβαρά ζητήματα στη διέλευση μεγάλων οχημάτων και λεωφορείων

Σύμφωνα με όσα κατέστησε σαφή ο κ. Νταλαχάνης η συγκεκριμένη μελέτη ήταν ένα θέμα που απασχόλησε εξ αρχής την Τοπική Κοινότητα Ποσειδωνίας, αφού στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχουν πραγματικά έντονα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν προκειμένου να διασφαλίζεται τόσο η ροή των οδηγών, όσο όμως και η κίνηση των πεζών.

Ενδεικτικό των μέχρι σήμερα, “άστοχων” παρεμβάσεων, αποτελεί, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Τοπικής Κοινότητας ακόμη και η ράμπα για τα ΑΜΕΑ, η οποία συναντά εμπόδια, μεταξύ των οποίων και έναν στύλο της ΔΕΗ.

Στην τοποθέτησή του, σημείωσε δε, πως, η πρόταση της Κοινότητας τέθηκε επί τάπητος, ώστε να “κλείσει το έργο και να πληρωθεί ο εργολάβος”, έως ότου υπάρξει μέριμνα για ένα νέο έργο, το οποίο θα δίνει λύση στο σύνολο των ζητημάτων του συγκεκριμένου σημείου στο ύψος της Λέσχης της Ποσειδωνίας και το οποίο “θα πρέπει να κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση”.

Πέραν του κ. Νταλαχάνη, επί του θέματος μίλησε και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Σταύρος Γουσγουνέλης, ο οποίος σημείωσε πως, “Στην πράξη η συγκεκριμένη μελέτη δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί, γιατί θα υπήρχε κυκλοφοριακό πρόβλημα στον κόμβο όσον αφορά στην διέλευση των λεωφορείων με κατεύθυνση προς την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη”. Στη συγκεκριμένη παρατήρηση συνηγόρησε και ο δημοτικός σύμβουλος, Μάρκος Πρίντεζης, ο οποίος τόνισε πως, “ήταν εξ αρχής λάθος η μελέτη”, επισημαίνοντας πως, “στην πράξη είναι ανεφάρμοστη, καθώς κυρίως τα λεωφορεία, θα συναντούν εμπόδια στον κόμβο”.

“Εφαρμόζουμε μία άλλη μελέτη”

Παρά το γεγονός πως, οι τροποποιήσεις εγκρίθηκαν κατά πλειοψηφία, ωστόσο, η μείζονα μειοψηφία διαφοροποίησε τη θέση της, υποστηρίζοντας πως, η διαδικασία που ακολουθεί το δημοτικό συμβούλιο είναι λανθασμένη. Συγκεκριμένα, ο κ. Γιαλόγλου χαρακτήρισε “παράνομη” την πορεία ενεργειών αλλαγής της μελέτης, γνωστοποιώντας πως, πέραν της γνωμοδότησης της Τοπικής Κοινότητας, το δημοτικό συμβούλιο πρέπει να έχει στη διάθεσή του, συνοδευτικό έγγραφο από την Τεχνική Υπηρεσία (πρόταση), αλλά και τη σύμφωνη γνώμη του αρμόδιου τεχνικού συμβουλίου κατασκευών για τα έργα. Μάλιστα, ο κ. Γιαλόγλου ανέφερε πως, στην παρούσα περίπτωση δεν υπάρχουν “διορθώσεις σφαλμάτων ή συμπλήρωση ελλείψεων” επί της μελέτης, διευκρινίζοντας ουσιαστικά, πως, “ερχόμαστε να εφαρμόσουμε μία άλλη μελέτη”.

Αξίζει να αναφερθεί, πως, και ο επικεφαλής της Κίνησης Πολιτών Σύρου, Παύλος Χρυσαφίδης ασπάστηκε τις παρατηρήσεις του Ανδρέα Γιαλόγλου όσον αφορά στο τυπικό κομμάτι αυτών, ψηφίζοντας λευκό, αλλά παράλληλα, σημείωσε ξεκάθαρα, πως, πρέπει να υπάρξουν αλλαγές στο συγκεκριμένο σημείο. Από την πλευρά του, πρότεινε να τοποθετηθούν “δύο εποχιακά σαμάρια”, σενάριο όμως, που σύμφωνα με τον κ. Γουσγουνέλη, δεν δύναται να υλοποιηθεί.