Συζήτηση για τις προτεινόμενες προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Ερμούπολης για τη θερινή περίοδο, στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης

Διόρθωση των περσινών λαθών

Το ζήτημα των προτεινόμενων προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την καλοκαιρινή περίοδο, θίχτηκε για ακόμη μία φορά, κατά τη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, παρουσία του αρμόδιου Αντιδημάρχου και εκπροσώπου των οδηγών ταξί.

Στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης, η οποία πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας, βρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και υπεύθυνος για τα κυκλοφοριακά μέτρα, κ. Σταύρος Γουσγουνέλης, ο οποίος παρίστατο, προκειμένου να παρέχει κατάλληλη πληροφόρηση στα μέλη της Κοινότητας. Παράλληλα, προσκλήθηκε και ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, κ. Κάρολος Βουτσίνος, ώστε να παρουσιάσει τις θέσεις των αυτοκινητιστών, οι οποίες είχαν παρατεθεί και κατά τη διάρκεια της συνάντησης των φορέων, στο πλαίσιο της διαβούλευσης.

Αραιότερα τα δρομολόγια των Mini Bus

Όπως επεσήμανε στην αρχική του τοποθέτηση ο κ. Γουσγουνέλης, τα μέτρα, που προτείνονται φέτος από τη δημοτική αρχή, έχουν διατυπωθεί έτσι, ώστε να διορθωθούν τα όποια λάθη και παραλήψεις, υπήρξαν στην πρώτη τους εφαρμογή, το περασμένο καλοκαίρι, ενώ υποστήριξε, πως είναι ελαφρότερα από τα περσινά, ωστόσο διατηρούν το μέτρο της πεζοδρόμησης, προς όφελος, κυρίως, των επισκεπτών, που θα θελήσουν να περπατήσουν στο κέντρο.

Αναλύοντας τις αλλαγές από τα περσινά μέτρα, ο Αντιδήμαρχος ανέφερε, πως «ένα πολύ βασικό, είναι το ωράριο. Αντί για 21.00, που ξεκινούσε η πεζοδρόμηση πέρσι, φέτος ξεκινά στις 22.00 και αντί για 04.00 που τελείωνε, φέτος θα τελειώνει 02.00», σημειώνοντας, ότι με αυτό, επιτεύχθηκε το πλοίο των 21.30 να μη δημιουργεί πρόβλημα, για τους επιβάτες, που θέλουν να μεταβούν στα ξενοδοχεία τους. Μίλησε επίσης για την μπάρα, που θα κλείνει το χώρο στάθμευσης στο «Νησάκι», από τις 10 το βράδυ έως τις 10 το πρωί, με το δρόμο της παραλίας να παραμένει προσβάσιμος, προκειμένου ο πεζόδρομος των οδών Θυμ. Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη να μένει κλειστός. Όσον αφορά στη στάθμευση των δικύκλων, ο κ. Γουσγουνέλης είπε, ότι το πρόβλημα της άναρχης στάθμευσης, που δημιουργήθηκε πέρσι στο ύψος της οδού Κέας, πρόκειται να εξαλειφθεί, τόσο με το «άνοιγμα» της παραλιακής οδού, όσο και με τις νέες θέσεις στο «Νησάκι», οι οποίες εκτιμάται ότι θα εξαλείψουν και το φαινόμενο της στάθμευσης των μηχανών επί της Θυμ. Σπερχειού.

Παράλληλα, ενημέρωσε, πως μελετάται το ενδεχόμενο, τα Mini Bus να φτάνουν έως και την Πλατεία Κανάρη και η αναστροφή τους να γίνεται, είτε επί του κόμβου, είτε μέσα στον οριοθετημένο χώρο του λιμένα, σε μία προσπάθεια μείωσης της απόστασης προς το κέντρο, για τους επιβάτες.

Ο κ. Γουσγουνέλης, προχώρησε σε ακόμη μία γνωστοποίηση, που αφορά στα δρομολόγια των Mini Bus, σημειώνοντας σε απάντησή του προς τον πρόεδρο των ιδιοκτητών ταξί, πως «τα ταξί, πιστεύω ότι θα επωφεληθούν γενικότερα, από τα κυκλοφοριακά μέτρα, εφόσον αρκετός κόσμος, που πιθανώς να μην μπορέσει να μπει στο Mini Bus, γιατί μπορεί φέτος τα δρομολόγια να μην είναι τόσο τακτικά, να επιλέγουν να χρησιμοποιούν ταξί και να επωφεληθεί ο κλάδος».

Αναφερόμενος στους μόνιμους κατοίκους, ο Αντιδήμαρχος επεσήμανε, πως δεν υφίσταται κανένας περιορισμός προς τις οικίες τους. «Νομίζω ότι έχει περιοριστεί πολύ η έκταση της πεζοδρόμησης και είναι εύκολο στην εφαρμογή του το μέτρο», τόνισε, επισημαίνοντας, πως αυτή τη φορά «η πεζοδρόμηση θα είναι πεζοδρόμηση. Δηλαδή, δεν θα περνούν ούτε Mini Bus, ούτε ταξί, ούτε delivery, όπως το φαινόμενο το περσινό, οι άνθρωποι να περπατούν ελεύθερα και να μην ξέρουν τι τους έρχεται από πίσω».

Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί, κ. Βουτσίνος, παρέθεσε για ακόμη μία φορά τις θέσεις των επαγγελματιών, υποστηρίζοντας, πως δεν προτίθενται να αποχωρήσουν από την πιάτσα της πλατείας Μιαούλη, αν δεν ικανοποιηθεί το αίτημά τους για αντιδρόμηση τμήματος της οδού Στ. Πρωίου και εγκατάσταση της πιάτσας εκεί, κάτι που από τον Αντιδήμαρχο απορρίφθηκε κατηγορηματικά και πάλι.

Να τηρούνται οι προτάσεις της κυκλοφοριακής μελέτης

Στη συνέχεια, το λόγο έλαβε ο τοπικός σύμβουλος της μειοψηφίας, κ. Γιάννης Καφόυρος, ο οποίος αν και δήλωσε υπέρ της πεζοδρόμησης, σημείωσε χαρακτηριστικά, πως «δεν μπορεί να διχοτομηθεί η πόλη», ενώ προσκομίζοντας την πρόσφατη κυκλοφοριακή μελέτη, τόνισε, ότι στόχος του μελετητή, είναι ο ορισμός τμημάτων ήπιας κυκλοφορίας, όπου ΜΜΜ, ταξί και τουριστικά λεωφορεία, περνούν με χαμηλή ταχύτητα, κατηγορώντας τη δημοτική αρχή, πως προβαίνει σε μέτρα δικής της εμπνεύσεως, τα οποία δεν συνάδουν με τη μελέτη, φτάνοντας σε υπερβολές και ακρότητες.

Απαντώντας, ο κ. Γουσγουνέλης, υποστήριξε, πως η μελέτη εφαρμόστηκε κατά γράμμα πέρσι και βάσει των αποτελεσμάτων της εφαρμογής, διορθώθηκαν τα κακώς κείμενα, που στάθηκαν αφορμή για αντιδράσεις, ενώ παράλληλα, υπήρξε προσπάθεια, προκειμένου να διαφυλαχθούν τα δικαιώματα όλων, στο μέτρο του δυνατού. Επίσης, τόνισε, πως στην περίπτωση, που θα αίρονταν όλα τα κυκλοφοριακά μέτρα, το κέντρο της πόλης θα κατέληγε να διέπεται από ένα μπάχαλο άνευ προηγουμένου.

Παράνομη η τοποθέτηση υπαλλήλου για φύλαξη(;)

Μία ενδιαφέρουσα τοποθέτηση, υπήρξε εκ μέρους του Δημοτικού Συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας, κ. Γιάννη Βρούτση, ο οποίος παρακολουθούσε τη συνεδρίαση του συμβουλίου της Τοπικής Κοινότητας, σχετικά με τους φύλακες των δύο εισόδων του πεζοδρομημένου τμήματος (ένας στην οδό Ελ. Βενιζέλου, εντεταλμένος από το Λιμενικό Ταμείο και ένας στο ύψος του Πνευματικού Κέντρου, εντεταλμένος από το Δήμο).

«Αυτός ο φύλακας από πού θα προσληφθεί, εφόσον οι δημοτικοί υπάλληλοι δεν έχουν αρμοδιότητα φύλαξης δρόμων, αλλά μόνο χώρων, οι οποίοι είναι ιστορικοί», ρώτησε, προσθέτοντας πως «είναι εντελώς παράνομο, ένας φύλακας ιστορικού χώρου να ρυθμίζει και την κυκλοφορία». Με τη σειρά του ο κ. Γουσγουνέλης απάντησε, πως ο φύλακας, κατά την ενασχόλησή του με τη φύλαξη του κτιρίου του Πνευματικού Κέντρου, θα προσέχει να μην εισέρχονται οχήματα στην πεζοδρομημένη ζώνη, που ούτως ή άλλως θα οριοθετείται από μπάρα, ωστόσο η φύλαξη και η αστυνόμευση, είναι αρμοδιότητα των οργάνων της ΕΛΑΣ.

Οι προτάσεις της μείζονος μειοψηφίας

Τέλος, ο κ. Καφούρος, παρουσίασε τη θέση της παράταξης της μείζονος μειοψηφίας, σε σχέση με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, προτείνοντας την διατήρηση της ροής της κυκλοφορίας στην οδό Ελ. Βενιζέλου, την επαναφορά του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, την πιστή τήρηση των προτάσεων της κυκλοφοριακής μελέτης, τη δημιουργία κυκλοφοριακών κόμβων, στο ύψος της Πυροσβεστικής, για τη διευκόλυνση της εξόδου των οχημάτων από το λιμάνι και ίσως και στη συμβολή της Ακτής Πέτρου Ράλλη με την οδό Ελ. Βενιζέλου, την επισκευή και επαναλειτουργία των ηλεκτρονικών ενημερωτικών πινακίδων, προκειμένου να γνωρίζουν οι οδηγοί αν και πόσες θέσεις είναι διαθέσιμες σε κάθε πάρκινγκ, καθώς και τη μονοδρόμηση του κύριου δρόμου στην περιοχή Βροντάδο.

Στη λήξη της συζήτησης, το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ερμούπολης γνωμοδότησε θετικά, κατά πλειοψηφία (μειοψηφούντος μόνο του κ. Καφούρου), για την τροποποίηση της σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, για τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της θερινής περιόδου του 2016.