Τουριστικό portal Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

“Κέλυφος” χωρίς δυναμική

Δηλώσεις του Γ. Μαραγκού για τα επόμενα βήματα ανανέωσης και προώθησής του

Ανενεργό “εργαλείο” τουριστικής προβολής της Σύρου επί δύο έτη παραμένει το τουριστικό portal (syrosisland) του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, το οποίο πέρα από το ελλιπές περιεχόμενο για το οποίο διακρίνεται, καθίσταται σαφές πως, δεν “υπηρετεί” τον ενημερωτικό και προωθητικό ρόλο του, αποσπώντας κατά συνέπεια, ένα άκρως περιορισμένο ποσοστό επισκεψιμότητας.

Παρά την υποχρέωση της πρώτης εταιρείας που είχε συνεργαστεί η Δημοτική Αρχή, να παραδώσει ένα πλήρες portal που θα λειτουργούσε άψογα και θα είχε εμπεριστατωμένο και πλήρες οπτικοακουστικό υλικό και περιεχόμενο, σήμερα, καθίσταται σαφές πως, οι “εκκωφαντικές” ελλείψεις που παρατηρούνται σε αυτό, διαμορφώνουν μία μερική και γενικόλογη εικόνα για το νησί.

Συγκεκριμένα, εκτός από τις στοιχειώδεις αναρτήσεις των εκδηλώσεων του πολιτιστικού προγράμματος “Σύρος Πολιτισμός” για το 2017, το περιεχόμενο του τουριστικού portal παραμένει μη επικαιροποιημένο, ενώ δεν περιλαμβάνει το πλήρες υλικό (κείμενο και φωτογραφίες) σε κάθε επιλογή του διαδικτυακού επισκέπτη.

Ενδεικτικά μόνον, μπορεί να αναφερθεί η μη συμπερίληψη των κορυφαίων αθλητικών εκδηλώσεων του Ιουνίου στο πεδίο του αθλητικού τουρισμού, η διατήρηση του Φεστιβάλ Λουκουμιού στη Σύρο, κ.α., η διατήρηση επιχειρήσεων εστίασης που σήμερα δεν λειτουργούν, ενώ επίσης, παρατηρείται απουσία βασικού φωτογραφικού υλικού στις ενότητες της γαστρονομίας και των παραδοσιακών προϊόντων (πχ. χαλβαδόπιτα), αλλά διακρίνεται επιπλέον, παλαιό υλικό για τους ναούς (πχ. Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου, Άνω Σύρος), μα και άκρως λανθασμένες αναφορές που παραπέμπουν σε αντιγραφές αφερέγγυων κειμένων, όπως στην ενότητα των εκδηλώσεων (πχ. Κούλουμα, Απόκριες κλπ).

Αναφορικά με τα παραπάνω κλήθηκε να δώσει απαντήσεις ο Δήμαρχος, Γιώργος Μαραγκός με δεδομένη την αναντίστοιχη εικόνα και χρήση του portal που καταγράφεται μέχρι σήμερα, σε σύγκριση με αυτήν που θα ανέμενε κάποιος, λαμβάνοντας υπόψιν τις πρώτες μεγαλόστομες αναφορές της Δημοτικής Αρχής (από το 2015) για τη λειτουργία του.

Το αφήσαμε κι έσκασε κάτω”

Περισσεύει να στηλιτευθεί εκ νέου η χιλιοειπωμένη κριτική, πως η σημερινή εικόνα του portal, δεν ανταποκρίνεται σε καμία περίπτωση όχι μόνο στις προσδοκίες των δημοτών, αλλά ούτε και στο υψηλό κόστος του, το οποίο αφορά σε 40 χιλ. ευρώ, μέσω των δύο συμβάσεων που είχε συνάψει ο Δήμος με εταιρεία κατά το 2015.

Με αφορμή τα ανωτέρω και καθώς σήμερα δείχνει να είναι ένα “κέλυφος” χωρίς παλμό και δυναμική, ερωτηθείς να απαντήσει ο δήμαρχος αν η λειτουργία του είναι επαρκής και προσελκύει κόσμο, απάντησε πως, “Αναγνωρίζω, κατανοώ και αποδέχομαι το γεγονός της χαμηλής επισκεψιμότητας του portal μέχρι σήμερα” χωρίς να δίνει σήμερα αναλυτικά στοιχεία, τονίζοντας πως, πράγματι, το “syrosisland” δεν παρουσιάζει μία εικόνα που θα όφειλε να διακρίνει ένα τουριστικό portal. “Κάθε portal, πολύ δε περισσότερο ένα τουριστικό portal, θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται αφενός από την τακτική επικαιροποίηση και μεταβολή του για να είναι ελκυστικό. Δεν πρέπει να υπάρχουν στατικά στοιχεία, αλλά πρέπει να υπάρχουν και δυναμικά στοιχεία και μάλιστα στοιχεία που προκαλούν μία αλληλεπίδραση με τον επισκέπτη” ανέφερε σχετικά, εξηγώντας πως, “Μέχρι σήμερα λοιπόν, με το κόστος το αρχικό, με τη σύμβαση του 2015 (δύο συμβάσεις, η μία αφορούσε στην κατασκευή του portal και η δεύτερη στη δημιουργία περιεχομένου με τα κείμενα και τις μεταφράσεις), είχε γίνει το portal με αυτήν τη λογική” όμως όπως εξήγησε, “δεν είχαμε προχωρήσει σε μία σύμβαση για την προώθησή του”.

“Το αφήσαμε κι έσκασε κάτω. Αν δεν το προωθείς μέσω οργανικής ή μέσω πληρωμένης διαφήμισης, δεν θα έχει την προσδοκώμενη επισκεψιμότητα, κάτι που έχει συμβεί και στο δικό μας portal. Αυτό είναι κάτι το οποίο όμως, αλλάζει” συμπλήρωσε κατηγορηματικά.

Ως εκ τούτου, επεσήμανε πως, άμεσα και με φόντο τη νέα σύμβαση για τις υπηρεσίες web marketing, την οποία κι έχει συνάψει με την NEXT COM, o Δήμος συνεργάζεται και αναμένει ένα διαφορετικό αποτέλεσμα.

Τρέχει” ομαλά η νέα σύμβαση

Κληθείς να απαντήσει σχετικά με το πότε θα διορθωθεί η εικόνα του portal και θα ξεκινήσει ο Δήμος να χρησιμοποιεί προς όφελός του την τουριστική ιστοσελίδα, ο κ. Μαραγκός σημείωσε πως, “Η ιστοσελίδα ακόμη δεν έχει αλλάξει καθώς υλοποιούνται τώρα με βάση το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης με την NEXT COM, οι εφαρμογές, τα κείμενα - τα ταξιδιωτικά και τα προωθητικά - αλλά και το οπτικοακουστικό υλικό συνολικά που θα συμπεριληφθεί στο portal. Τώρα ετοιμάζονται όλα αυτά” επανέλαβε, σκιαγραφώντας πως, “τρέχει” ομαλά η νέα σύμβαση “για την ψηφιακή προώθηση του νησιού”.

Μάλιστα στα παραδοτέα αυτής της σύμβασης, επεσήμανε πως έχει συμπεριληφθεί η λειτουργία του αλλά και η σύνδεσή του με λογαριασμούς σε social media και άλλες διαδικτυακές πλατφόρμες προκειμένου, όταν θα ενσωματωθεί το νέο περιεχόμενο σε αυτό, να ακολουθήσει μία δυναμικότερη προώθηση και προβολή της Σύρου.

“Ακόμη υλοποιούνται οι προβλεπόμενες ενέργειες σχεδιασμού και βελτιστοποίησης της υπάρχουσας ιστοσελίδας ως προς την απόδοσή της αλλά και με βάση τις νεότερες τάσεις, καθώς είναι μία ιστοσελίδα που εδώ και δύο χρόνια έχει δημιουργηθεί” σημείωσε, λέγοντας παράλληλα, πως, πέρα από το portal, σε ενημέρωσή του από την ομάδα έργου, γνωρίζει πως, “ήδη έχουν επικαιροποιηθεί και αναπτυχθεί οι λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίοι ενημερώνονται καθημερινά με posts, αναρτήσεις”. Από το περιεχόμενο της ίδιας σύμβασης, πρόσθεσε δε, πως έχει προκύψει προσφάτως “και το νέο σλόγκαν “Syros, more than an island” που εγκρίθηκε από την τουριστική Επιτροπή και “πήρε κάποιον χρόνο για να εγκριθεί και από τον ΕΟΤ”, ενώ όπως γνωστοποίησε για το σύνολο των υπηρεσιών web marketing, ένα ακόμη κρίσιμης σημασίας παραδοτέο είναι “η αναλυτική περιγραφή των στόχων που έχουμε θέσει για την επίτευξη του αποτελέσματος” που όπως εξήγησε “θα αποτελέσει βάση μέτρησης της ψηφιακής προώθησης και καμπάνιας”.

Στόχος, η επισκεψιμότητα για τον Σεπτέμβριο

Από τη συνεργασία με τη νέα εταιρεία κατά την τρέχουσα περίοδο, ο Γιώργος Μαραγκός τόνισε πως, σκοπός των διαδικτυακών υπηρεσιών ψηφιακής προβολής είναι η προσπάθεια ενίσχυσης του Σεπτεμβρίου. “Αυτή τη στιγμή η επισκεψιμότητα παραμένει χαμηλή κάτι το οποίο εξ αρχής γνωρίζαμε (σσ. στο portal)” ωστόσο, σύμφωνα με όσα συμπλήρωσε, “Ο στόχος μας με τη σύναψη αυτής της σύμβασης είναι να στοχεύσουμε στον Σεπτέμβριο” και όπως είπε, “αυτό που θα κάνει τη διαφορά θα είναι το ότι με το που θα υπάρξει η επικαιροποίηση και η ενημέρωση του portal, η ψηφιακή προβολή του και η οργανική αλλά και μέσω της πληρωμένης διαφήμισης, θα μας δώσει μία θεαματικότατη αλλαγή στα στατιστικά στοιχεία που έχουν να κάνουν με την επισκεψιμότητα του portal”. Μάλιστα πρόσθεσε ότι αυτόν τον στόχο “εξ αρχής τον έχουμε συζητήσει με την εταιρεία. Θέλουμε να τονώσουμε την επισκεψιμότητα αυτού του μήνα”.

Ερωτηθείς αν εκτιμά πως, η ανενεργή επί της ουσίας ψηφιακή προώθηση της Σύρου, κόστισε ή κοστίζει για τους φετινούς μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, εξήγησε πως, “Αυτή τη στιγμή για μένα, ένας από τους μεγαλύτερους ανασταλτικούς παράγοντες είναι το περιορισμένο ξενοδοχειακό δυναμικό που έχουμε. Άρα, δεν μας επιτρέπει να κάνουμε επιθετικές καμπάνιες σε μήνες οι οποίοι ούτως ή άλλως χαρακτηρίζονται από μία επισκεψιμότητα και αναφέρομαι στον Ιούλιο και τον Αύγουστο”. Μάλιστα, υποστήριξε πως, “Το είδατε αυτό και την περίοδο του Πάσχα, όπου με μία πολύ δυναμική προώθηση είχαμε θέμα με κόσμο που ήθελε να έρθει στο νησί και δεν γινόταν”.

Ως εκ τούτου, επανέλαβε πως, πρώτος βασικός στόχος παραμένει η προσπάθεια προσέλκυσης επισκεπτών τον Σεπτέμβριο, δεσμευόμενος τέλος για την πραγματοποίηση απολογισμού για το τετράμηνο Ιουνίου – Σεπτεμβρίου σε κάθε επίπεδο. “Στατιστικά θα δώσουμε για την επισκεψιμότητα του νησιού στο τέλος του τετραμήνου Ιουνίου – Σεπτεμβρίου. Θα κάνουμε μία ποιοτική και ποσοτική ανάλυση και αξιολόγηση και παρουσίαση των στοιχείων που έχουν να κάνουν με τον μέσο αριθμό διανυκτερεύσεων, με τις πληρότητες των ξενοδοχείων κ.α.. Όλα αυτά απαιτούν έναν χρόνο. Αλλά θα γίνει παρουσίαση” σχολίασε, κλείνοντας τις δηλώσεις του για το θέμα.