Συνέντευξη του Αντιδημάρχου Τουρισμού, Παναγιώτη Κουταβά μετά από την απόφαση Δημάρχου για σύσταση της συγκεκριμένης Αντιδημαρχίας στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης

Επιμονή και σχέδιο για την τουριστική ανάπτυξη της Σύρου

Τα “ηνία” της Αντιδημαρχίας Τουρισμού για τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης αναλαμβάνει δυναμικά ο αιρετός, Παναγιώτης Κουταβάς, ο οποίος στην πρώτη θητεία του, καλείται να διαχειριστεί μία ιδιαιτέρως βαριά ατζέντα προκειμένου η Σύρος να βαδίσει στην κατεύθυνση της τουριστικής ανάπτυξης.

Η απόφαση του Δημάρχου, Νίκου Λειβαδάρα να προχωρήσει στη σύσταση της νέας Αντιδημαρχίας, προκειμένου να διαχωριστούν οι τομείς του Πολιτισμού και του Τουρισμού που μέχρι χθες είχε η Αλίκη Λεονταρίτη, “γεννά” αισιοδοξία, αφού στη συνέντευξη του κ. Κουταβά στην “Κοινή Γνώμη” διαπιστώνεται η πρόθεση δυναμικής πορείας στον δύσκολο τομέα του Τουρισμού, με οργάνωση, επιμονή και σχέδιο.

Αξίζει να σημειωθεί πως η Αντιδημαρχία Τουρισμού θα είναι άμισθη.

  • Γνωστοποιήθηκε η πολύ σημαντική απόφαση (ΑΔΑ:6Α09ΩΗΟ-ΦΗΗ) του Δημάρχου για τη δημιουργία Αντιδημαρχίας Τουρισμού. Για τη θέση του Αντιδημάρχου ανακοινώθηκε το όνομά σας. Πώς αισθάνεστε που στην πρώτη θητεία σας και σε διάστημα έξι μηνών καλείστε να αναλάβετε μία πολύ σοβαρή ευθύνη;

“Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο για την τιμή που μου κάνει και για την εμπιστοσύνη με την οποία με περιβάλλει έχοντας λάβει αυτήν την απόφαση. Σίγουρα αυτή η απόφαση του κ. Λειβαδάρα για τη δημιουργία Αντιδημαρχίας Τουρισμού – η οποία προκύπτει και από τη δυνατότητα που δίνει η νέα νομοθεσία – δείχνει πόσο σημαντικό θεωρεί τον Τουρισμό η νέα Δημοτική Αρχή, πόση προσοχή και έμφαση θέλει να δώσει στον Τουρισμό, τον οποίο θεωρεί πυλώνα της τοπικής οικονομίας.

Σίγουρα, εμείς που συμμετείχαμε στις εκλογές το προηγούμενο καλοκαίρι, συμμετείχαμε με σκοπό να βοηθήσουμε τον τόπο, αν κι εφόσον μας επέλεγαν οι πολίτες. Ο Δήμαρχος αξιολογεί τα στελέχη που εκλέχθηκαν και επιλέγει αυτούς που θεωρεί κατάλληλους σε κάθε πόστο του Δήμου μας”.

  • Έχετε κάνει επαφή με τον Δήμαρχο γι αυτήν την ατζέντα; Ποιες είναι οι προτεραιότητες που έχετε από την πλευρά σας για το κομμάτι του Τουρισμού;

“Επαφή με τον Δήμαρχο υπάρχει σχεδόν σε καθημερινό επίπεδο και γενικότερα για όλα τα θέματα που αφορούν τη διοίκηση του Δήμου. Και στο Λιμενικό Ταμείο που συμμετέχω υπάρχει καθημερινή επικοινωνία και ενημέρωση και σαφώς, τώρα, από την στιγμή που κλήθηκα να αναλάβω αυτό το πόστο, επίσης, υπάρχει ενημέρωση. Ο Δήμαρχος είναι αυτός που χαράζει τη γενικότερη στρατηγική. Εμείς προσθέτουμε την εμπειρία μας, τις γνώσεις μας, τις ιδέες μας και όλο αυτό επεκτείνεται και δημιουργεί μία στρατηγική στον εκάστοτε τομέα.

Όσον αφορά τις προτεραιότητες να πω πως, από τη στιγμή που ο Δήμαρχος αποφάσισε τη δημιουργία της Αντιδημαρχίας Τουρισμού και μου κοινοποίησε την απόφασή του, έχω καταστρώσει ένα μίνι σχέδιο, το οποίο αφορά τις πρώτες δράσεις που θα γίνουν.

Από τη στιγμή που ανέλαβα και καθώς έχει ήδη ψηφιστεί ο προϋπολογισμός και το τουριστικό πλάνο της σεζόν που διανύουμε, θεωρώ ότι το πιο βασικό που πρέπει να κάνουμε είναι μία πολύ επιθετική διαφήμιση. Ο λόγος είναι ότι η Σύρος διαχρονικά είναι ένας άγνωστος προορισμός και είναι γνωστός μόνον στην Ελλάδα. Προσωπική άποψή μου – όπως και των ειδικών νομίζω – είναι πως η τουριστική βιομηχανία αφορά συνάλλαγμα. Είναι προσέλκυση κεφαλαίων εκτός χώρας, που συμμετέχουν στην αύξηση του ΑΕΠ. Δεν είναι μία απλή ανακύκλωση χρημάτων εντός της χώρας, δηλαδή εσωτερική κατανάλωση. Οπότε, αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε το πρώτο διάστημα είναι να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο αισθητή την παρουσία μας, έχοντας αυτήν την επιθετική διαφήμιση. Από εκεί και πέρα, θα εκμεταλλευθούμε τις νέες τεχνολογίες, τα social media, που πλέον παίζουν πρωτεύοντα ρόλο στην προώθηση ενός προορισμού. Ήδη συμμετείχα και σε διάφορες ημερίδες που πραγματοποίησε το Επιμελητήριο Κυκλάδων, όσον αφορά τη διαμόρφωση branding. Είναι κάτι που πρέπει να κάνουμε, αλλά για να το κάνουμε αυτό, πρέπει πρώτα να γίνουμε ένας εν δυνάμει προορισμός, κάτι που ακόμη δεν είμαστε. Οπότε, τα βήματα θα γίνουν σταδιακά. Δεν μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα branding από το τίποτα. Πρέπει πρώτα να δημιουργήσουμε ένα ρεύμα επισκεπτών, σημαντικότερο αυτού που υπάρχει σήμερα με περισσότερους ξένους τουρίστες. Από εκεί και μετά, ναι, με τη βοήθεια ειδικών θα μπούμε πολύ δυναμικά στη δημιουργία ενός branding για τη Σύρο”.

  • Έχει ψηφιστεί ένας συγκεκριμένος προϋπολογισμός κι ένα πλάνο. Αυτά θα τηρηθούν από την πλευρά σας; Ενδεχομένως με την πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού, να ζητηθεί κάποια αύξηση των ποσών για τον Τουρισμό;

“Αναφορικά με το ποσό του προϋπολογισμού το οποίο αφορά στον Τουρισμό, δεχθήκαμε και κριτική από την αντιπολίτευση. Θα πω όμως το εξής: Είναι προτιμότερο να υπάρχει ένα ποσόν, το οποίο πραγματικά σκοπεύεις να δαπανήσεις, παρά να τοποθετείται ένα σαφώς μεγαλύτερο ποσό για επικοινωνιακούς λόγους και να δαπανάται ένα 20 – 30% αυτού του ποσού. Προφανώς και έχω τη διαβεβαίωση του Αντιδημάρχου Οικονομικών, αλλά και του Δημάρχου του ίδιου ότι αν κι εφόσον χρειαστούν χρήματα, πέραν του προϋπολογισθέντος ποσού, φυσικά και σε κάποια ενδεχόμενη αναμόρφωση του προϋπολογισμού, το ποσό αυτό, θα αυξηθεί. Άρα, θα είναι ευχής έργον να αξιοποιήσουμε, αυτό το ποσό που έχουμε σήμερα, όσο το δυνατόν γρηγορότερα και στις επόμενες αναμορφώσεις, να συμπληρώσουμε επιπλέον χρήματα, ούτως ώστε αυτό που πάμε να κάνουμε να έχει ένα αποτέλεσμα”.

  • Από το ήδη ψηφισμένο πλάνο για το 2020 ένα ποσό αφορά και στην απόκτηση ενός manager Τουρισμού. Θα συνεχιστεί αυτή η προσπάθεια για συνεργασία με εξειδικευμένο πρόσωπο από την πλευρά σας;

“Σίγουρα χρειάζεται κάποια καθοδήγηση από ειδικούς. Ένας τουριστικός manager – βλέπουμε και στα γύρω νησιά – ότι αξιοποιείται και πολλές φορές φέρνει και αποτελέσματα. Εμείς έχουμε μία πρώτη αξιολόγηση της παρουσίας του κ. Μαρτάκη εδώ. Θέλουμε να συνεχίσουμε μία συνεργασία ούτως ώστε να δούμε και στο τέλος της φετινής τουριστικής σεζόν τα αποτελέσματα. Προφανώς, θα υπάρξει μία κουβέντα μαζί του για μία ενδεχόμενη συνέχιση της συνεργασίας. Οπότε, δηλώνω σαφώς ότι είναι στα άμεσα πλάνα μου η συνάντηση μαζί του, για να δούμε μία ενδεχόμενη συνέχιση της συνεργασίας”.

  • Πόσο σημαντική κρίνετε την ανάπτυξη συνεργασίας με το Λιμενικό Ταμείο αλλά και με το Επιμελητήριο Κυκλάδων για το κομμάτι του Τουρισμού; Είναι σημαντικό ότι πλέον εκπροσωπούνται και μέσα στην Τουριστική Επιτροπή.

“Το Επιμελητήριο Κυκλάδων έχει κάνει εντυπωσιακά άλματα όσον αφορά το κομμάτι του Τουρισμού. Διοργανώνει ημερίδες, έχει υπό τη σκέπη του site, έχει το Aegean Cuisine και έχει υπό την αιγίδα του κάποιες διοργανώσεις marketing Τουρισμού, branding κ.α.. Έχοντας το Επιμελητήριο δίπλα μας, στη Σύρο είναι ευλογία. Θα ήταν λάθος κίνηση να μην συμμετείχε το Επιμελητήριο στην Επιτροπή. Θέλω να ευχαριστήσω τον πρόεδρό του, τον κ. Γιάννη Ρούσσο γιατί παρίσταται ο ίδιος και θεωρώ ότι η παρουσία του προέδρου δείχνει ένα στίγμα της πολιτικής του Επιμελητηρίου για το πόσο θέλει να βοηθήσει τη Σύρο να αναπτυχθεί τουριστικά. Χαίρομαι που θα συνεργαστούμε στην Τουριστική Επιτροπή, διότι είναι ένας άνθρωπος με εμπειρία, ιδέες και έχει “εργαλεία” με τα οποία μπορεί να μας βοηθήσει.

Βέβαια και το Λιμενικό Ταμείο είναι ένας φορέας που ασκεί τουριστική πολιτική καθώς είναι υπεύθυνο για την κρουαζιέρα, για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών που είναι οι πύλες μας. Οπότε, πέραν της θέσης του Αντιπροέδρου που κατέχω στο ΔΣ και με την πρόεδρο, την κα Κανδιώ Μαραγκού θα συνεχίσουμε να έχουμε αγαστή συνεργασία με σκοπό να αναπτύξουμε το κομμάτι του τουρισμού όσο περισσότερο μπορούμε”.

  • Η λειτουργία της Επιτροπής Τουρισμού είναι αρκετές φορές δυσκίνητη. Θα προβλέψετε κάποιες αλλαγές ώστε να παράγεται στο όργανο, ένα σημαντικό έργο;

“Η Τουριστική Επιτροπή στήθηκε με απόφαση Δημάρχου. Δεν έχω εγώ τη δικαιοδοσία να αντικαταστήσω τα μέλη της Επιτροπής. Αν κάποιο μέλος για προσωπικούς λόγους παραιτηθεί, τότε θα εισηγηθώ στον Δήμαρχο την αντικατάστασή του από κάποιο άλλο άτομο που θα χαίρει της εκτίμησής μου, αλλά και θα είναι ένα άτομο που η τοπική κοινωνία θα θεωρεί πως μπορεί να βοηθήσει.

Για την Τουριστική Επιτροπή θέλω να κάνω μία παρένθεση. Το προηγούμενο διάστημα είδα κάποιες στάσεις που δεν μου άρεσαν. Είδα συνεντεύξεις μελών της Επιτροπής - οι οποίοι συμμετέχουν σε τέτοιου τύπου Επιτροπές χρόνια – και είδα εκφράσεις που δεν τιμούν ούτε τον ρόλο τον δικό τους, ούτε τον ρόλο της Επιτροπής. Από εκεί και πέρα, στην πρώτη Επιτροπή προσωπικά θα ζητήσω από όλους σοβαρότητα. Δεν μπορούμε να κάνουμε κριτική σε μία Επιτροπή μέσα σε τρεις μήνες, η οποία λειτουργεί και με την καθοδήγηση ενός τουριστικού manager. Θεωρώ σημαντικό το πνεύμα της συνεργασίας να είναι ουσιαστικό και όχι στα λόγια. Θα πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν πως η Επιτροπή στήθηκε από τον Δήμαρχο, η θέση όλων σε αυτήν είναι τιμητική σχετικά με την επιλογή τους και είναι πάρα πολύ ουσιαστική ως προς τον ρόλο που έχει ο καθένας και ως εκπρόσωπος του οποιοδήποτε φορέα”.

  • Θεωρείτε πως θα έπρεπε να έχει δημιουργηθεί Αντιδημαρχία Τουρισμού από την έναρξη της θητείας; Πώς αξιολογείτε το διάστημα των πρώτων μηνών που πέρασε; Έγινε ανάληψη πρωτοβουλιών τέτοιων που θα βοηθούσαν περισσότερο το νησί αυτήν τη σεζόν ή όχι; Επί της ουσίας αξιολογείστε και την παρουσία της Αλίκης Λεονταρίτη στην προεδρία της Τουριστικής Επιτροπής.

“Το Τμήμα Τουρισμού – Πολιτισμού το οποίο είχε και την συγκεκριμένη Αντιδημαρχία είναι ένα Τμήμα, το οποίο έχει τεράστιο όγκο και φόρτο εργασίας. Ο Πολιτισμός είναι πάρα πολύ σημαντικός και χρειάζεται κάποιος να αφιερώσει πάρα πολλές ώρες και χρόνο. Στην αρχή της θητείας οι Αντιδημαρχίες ήταν συγκεκριμένες. Το Τμήμα ήταν συγκεκριμένο και η δομή του ήταν αυτή που ήταν. Η κα Λεονταρίτη θεωρώ ότι έδωσε τον καλύτερό της εαυτό έχοντας παράλληλα πολλές υποχρεώσεις όσον αφορά το κομμάτι του Πολιτισμού. Αμέσως μόλις ανέλαβε είχε τρέχουσες πολιτιστικές εκδηλώσεις, είχε να οργανώσει τις Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις που ήταν οι πρώτες εκδηλώσεις της Δημοτικής μας Αρχής. Είχε να οργανώσει το Καρναβάλι το οποίο δυστυχώς ματαιώθηκε. Δεν νομίζω ότι δεν παρήγαγε ουσιαστικό έργο. Ίσα ίσα που κατέθεσε - ως όφειλε - το τουριστικό πλάνο, το οποίο είναι πολύ καλό ενώ με δικές της πιέσεις μπήκε ένα σημαντικό ποσό στον προϋπολογισμό, το οποίο αφορά τις εκδηλώσεις αυτές. Υπήρχαν παρουσίες σε εκθέσεις και επίσης, αύριο (σσ. το περασμένο Σάββατο) με ενέργειες δικές της έρχονται κάποιοι bloggers από το εξωτερικό, τους οποίους θα υποδεχτώ με σκοπό την προβολή του νησιού μας. Θεωρώ ότι στο μέτρο του δυνατού και του χρόνου που μπορούσε να αφιερώσει, έκανε το καλύτερο που μπορούσε. Και θεωρώ ότι σε συνάρτηση με τη συνεργασία που είχε με τον τουριστικό manager θα πω ότι είμαι αισιόδοξος για φέτος. Και θέλω να πιστεύω ότι στο τέλος Αυγούστου θα μπορούμε να έχουμε κάποια πρώτα ασφαλή συμπεράσματα”.

  • Κατά τη γνώμη σας, πώς πρέπει να είναι η συμμετοχή των εκπροσώπων των επαγγελματιών και επιχειρηματιών του Τουρισμού μέσα στην Τουριστική Επιτροπή;

“Θεωρώ ότι ο τρόπος λειτουργίας της Επιτροπής κατά μία έννοια πρέπει να αλλάξει. Και το λέω με μία επιφύλαξη για το λόγο ότι δεν έτυχε να παρακολουθήσω συνεδρίασή της το πρώτο διάστημα. Απλά οι δικές μου ιδέες είναι διαφορετικές. Και από το παραγόμενο αποτέλεσμα των προηγούμενων ετών, θεωρώ ότι η Τουριστική Επιτροπή ίσως και να είναι σε λάθος βάση.

Στην Τουριστική Επιτροπή συμμετέχουν οι εκπρόσωποι των επαγγελματιών του Τουρισμού. Οι εκπρόσωποι αυτοί θα πρέπει ουσιαστικά να βοηθούν την Επιτροπή επειδή έχουν την επαγγελματική εμπειρία. Από εκεί και μετά, θα πρέπει σε όλες τις προωθητικές ενέργειες που θα κάνουμε να είναι αρωγοί. Και όταν λέω αυτό, εννοώ ότι θα πρέπει να παρέχουν προσφορές, ούτως ώστε να βοηθήσουν και τον Δήμο, αλλά και τις ίδιες τις επιχειρήσεις τους. Και δεν λέω ότι αυτό δεν γίνεται. Δεν είναι μομφή προς τους ίδιους αυτό, απλά όταν έχουμε κάποια παρουσία σε μία έκθεση, δεν μπορούμε να μοιράζουμε απλά φυλλάδια. Η εποχή αυτή έχει παρέλθει. Θα πρέπει να πηγαίνουμε στις εκθέσεις οργανωμένα και να κάνουμε προσφορές. Βέβαια, ο Δήμος δεν είναι διαφημιστική εταιρεία του εκάστοτε επαγγελματία. Γι αυτόν τον λόγο στις εκθέσεις εκπροσωπούνται οι επαγγελματίες από τα προεδρεία τους. Αν μη τί άλλο, τα προεδρεία θα πρέπει να συγκεντρώνουν ένα πακέτο παροχών και να πηγαίνουν στις εκθέσεις πολύ πιο οργανωμένα.

Επίσης, δεν θεωρώ εγώ τη δική μου παρουσία σε μία έκθεση πανάκεια. Ούτε ανέλαβα τον Τουρισμό για να κάνω ταξίδια. Θεωρώ ότι στις εκθέσεις αυτές, θα πρέπει να πηγαίνουν εξειδικευμένοι άνθρωποι. Θα συζητήσω με τον τουριστικό manager ένα πλαίσιο συνεργασίας, ίσως κι εκπροσώπησης του νησιού μας από ειδικούς. Το να πάει οποιοσδήποτε αιρετός απλά και μόνο για να πάει, δεν έχει νόημα. Στις εκθέσεις πρέπει να πηγαίνουν άνθρωποι που γνωρίζουν. Αυτά πρέπει να μας τα πουν άνθρωποι ειδικοί. Η εικόνα πάρα πολλές φορές είναι τα πάντα”.

  • Θεωρείτε ότι είναι εφικτή η “στροφή” της Σύρου στον Τουρισμό; Είναι κάτι που το ακούμε χρόνια, αλλά κάτι απτό δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα.

“Η Δημοτική μας Αρχή δείχνει ότι αντιμετωπίζει τον Τουρισμό ως προτεραιότητα. Σύστησε Αντιδημαρχία Τουρισμού για να αναπτύξει τη Σύρο τουριστικά. Η Σύρος δεν αναπτύσσεται τουριστικά ούτε με λόγια, ούτε με πυροτεχνήματα, ούτε με υποσχεσιολογία. Η Σύρος αναπτύσσεται όταν υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν να παράξουν έργο, είναι στην κατάλληλη θέση, έχουν ιδέες, έχουν ανθρώπους δίπλα τους που μπορούν να τους βοηθήσουν, έχουν ανοικτά αυτιά και μάτια στη διεθνή αγορά και προωθούν τη Σύρο βλέποντας, τί συμβαίνει δίπλα μας. Κανένας δεν γεννήθηκε ειδικός. Και πολλές φορές οι λύσεις είναι δίπλα μας. Δεν είναι κακό να αντιγράψουμε ένα μοντέλο από ένα γειτονικό νησί που πηγαίνει καλά. Αντιθέτως, έχουμε τη λύση δίπλα μας και όλα αυτά τα χρόνια έχουμε τα μάτια μας και τα αυτιά μας κλειστά. Αυτό σταματά.

Επίσης, προσωπική άποψή μου είναι ότι όλα αυτά τα χρόνια, γκρινιάζουμε και ρίχνουμε τις ευθύνες που δεν έχουμε Τουρισμό, στην έλλειψη αεροδρομίου, στην έλλειψη πλοίων και ξενοδοχείων και στο ότι δεν έχουμε τουριστικό προϊόν να πουλήσουμε.

Θα πω όμως το εξής: Πλοία δεν έχουμε και αυτό είναι μία αλήθεια. Πήγε όμως κάποιος να ζητήσει πλοία; Να πει θέλω επιπλέον πλοία; Δεν γίνεται η Σύρος η πρωτεύουσα των Κυκλάδων να έχει χειμώνα – καλοκαίρι σχεδόν τα ίδια πλοία”.

  • Άρα, θεωρείτε σημαντικό ότι η Τουριστική Επιτροπή θα πρέπει να αναλάβει έναν σημαντικότερο ρόλο σχετικά με αυτά τα θέματα, όπως για παράδειγμα την ακτοπλοϊκή σύνδεση;

“Προφανώς. Ένα πλοίο σε οποιοδήποτε λιμάνι δεν πάει ποτέ ή δεν φεύγει ποτέ άδειο. Όσα περισσότερα πλοία έχουμε, τόσο περισσότερο κόσμο θα έχουμε. Έκανε μεγάλη αίσθηση πέρυσι στην τοπική αγορά το ταχύπλοο που εξυπηρετούσε τη γραμμή μας. Εγώ ταξιδεύω πάρα πολύ συχνά για επαγγελματικούς λόγους και χρησιμοποίησα το πλοίο αυτό πέρυσι πάρα πολλές φορές, από τα νησιά προς τη Σύρο. Ποτέ δεν έφτασε στη Σύρο με λίγο ή καθόλου κόσμο. Πάντα είχε και ο κόσμος αυτός ήταν ξένοι τουρίστες. Στα γύρω νησιά με τα ταχύπλοα υπάρχει το island hopping. Ο κάθε τουρίστας με τα πλοία έχει τη δυνατότητα να γνωρίσει την πατρίδα μας, να γνωρίσει διαφορετικούς τόπους. Από αυτή τη μορφή Τουρισμού είμαστε χρόνια αποκλεισμένοι. Έγινε μία προσπάθεια πέρυσι με το ταχύπλοο που είχαμε και να πω ότι από τις πρώτες μου συναντήσεις θα είναι με τον συγκεκριμένο εφοπλιστή για να δούμε πώς μπορούμε να φέρουμε και άλλο πλοίο. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να κάνουμε επιλογές και γι αυτόν τον λόγο πρέπει να δούμε τί θα κάνουμε.

Επίσης, το σημαντικό για εμένα είναι ότι σε απόσταση μίας ώρας με πλοίο έχουμε ένα διεθνές αεροδρόμιο, της Μυκόνου. Αν είχαμε όπως έχει η Νάξος σε σχέση με την Πάρο αεροδρόμιο με δέκα πλοία την ημέρα (σσ. ενδεικτικός ο αριθμός), θα μπορούσαμε να φέρουμε κόσμο. Ο τουρίστας θα μπορούσε να έρθει στην χώρα επιλογής του, να φτάσει στη Μύκονο και μετά με κάποιο πλοίο να έρθει στη Σύρο, γλιτώνοντας πολύωρη μετακίνηση. Αξιοποιώντας την όποια δυνατότητα μπορεί να μας δώσει ο όποιος εφοπλιστής, θα έχουμε τη δυνατότητα να ενημερώσουμε τον κόσμο στις εκθέσεις, για τον τρόπο άφιξής του. Θεωρώ τη Μύκονο πύλη μας. Άρα, πρέπει να αξιοποιήσουμε όλα τα πλεονεκτήματα που έχουμε εμείς ή και οι γειτονικοί μας τόποι. Εντός της εβδομάδας πιθανότατα να συναντηθώ με τον Δήμαρχο της Μυκόνου για να του θέσω το θέμα

Τέλος, για το αεροδρόμιο βλέπουμε ότι παρά τα προβλήματα, πραγματοποιείται ένα έργο. Είμαι αισιόδοξος ότι το έργο θα ολοκληρωθεί”.