Γεωλογική έρευνα για το σημείο που θα υλοποιηθεί το έργο στη θέση Καρνάγιο, προειδοποιεί για απαραίτητες αλλαγές που πρέπει να ακολουθήσει το Λιμενικό Ταμείο Σύρου

Το αμμώδες υπέδαφος αλλάζει το πλάνο για το νέο εμπορικό κρηπίδωμα

Νέα μελέτη που θα αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση και θα προσδιορίζει τον ορθό και ασφαλή τρόπο υλοποίησης του σημαντικού έργου στη Σύρο

Στη σύνταξη νέας μελέτης αναφορικά με την υλοποίηση του έργου του νέου εμπορικού κρηπιδώματος στη θέση Καρνάγιο της Ερμούπολης, προχωρά το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, σε συνέχεια της γεωλογικής έρευνας που έγινε στο σημείο από τον ανάδοχο και η οποία υπογραμμίζει τις μορφολογικές μεταβολές που έχουν υπάρξει στο υπέδαφος του θαλάσσιου τμήματος της περιοχής.

Η εν λόγω έρευνα έγινε στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου του έργου, προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίησή του με ασφάλεια. Τα συμπεράσματα αυτής της έρευνας, όπως γίνεται αντιληπτό, τροποποιούν το πλάνο του έργου, αφού θα πρέπει πρωτίστως να υπάρξει νέα μελέτη που θα ενσωματώνει τις διαπιστώσεις των γεωτρήσεων που έγιναν προ εβδομάδων, προκειμένου αυτό να είναι ποιοτικό και ασφαλές. Συγκεκριμένα, οι έρευνες προσδιόρισαν πως το υπέδαφος είναι αμμώδες και όχι βραχώδες.

Όπως έχει γίνει γνωστό εδώ και αρκετούς μήνες, το νέο εμπορικό κρηπίδωμα έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και σε συνέχεια σύσκεψης εκπροσώπων του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με την αρμόδια Διαχειριστική Αρχή προ ημερών, τονίσθηκε πως το κόστος για τη νέα μελέτη του έργου μπορεί να καλυφθεί από το ΕΣΠΑ.

Ως εκ τούτου, πριν από την έναρξη της όποιας εργασίας κι επέμβασης στο σημείο του έργου, θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί η νέα μελέτη, η οποία – λογικά – θα απαιτήσει διάστημα που δεν θα υπερβαίνει το τρίμηνο.

Κατά συνέπεια, το έργο θα καθυστερήσει για μία ολιγόμηνη περίοδο, όπως αποφασίστηκε σχετικώς και γνωστοποιήθηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, από την πρόεδρό του, Κανδιώ Μαραγκού.

Υπενθυμίζεται πως το συνολικό κόστος της υλοποίησης θα ανέλθει σε ποσό ύψους 2.912.577,77 ευρώ, το οποίο κι έχει εξασφαλιστεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Νοτίου Αιγαίου 2014 – 2020, κατά την περασμένη δημοτική θητεία.

Χαλαρά αμμώδες υπέδαφος

Σε αναλυτική ενημέρωση για το έργο που θα έρθει να ανακουφίσει το σημερινό λιμάνι της Ερμούπολης από την κίνηση των φορτηγών πλοίων προχώρησε η Κανδιώ Μαραγκού, η οποία αρχικά, αναφέρθηκε στα αποτελέσματα της γεωλογικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε από τον ανάδοχο και η οποία προσδιόρισε τις μεταβολές που έχουν συντελεστεί με το πέρασμα των ετών στο σημείο που χωροθετείται το νέο εμπορικό κρηπίδωμα.

“Ο ανάδοχος όφειλε να κάνει κάποιες γεωτρήσεις και να μας υποβάλει τα αποτελέσματα της γεωτεχνικής του έρευνας. Προθεσμία γι αυτό ήταν η 19η Απριλίου του 2021. Λόγω της Covid-19, με καθυστέρηση δύο μηνών περίπου, παρουσίασε τα αποτελέσματα αυτής της γεωτεχνικής έρευνας που έγινε στη θέση που πρόκειται να υλοποιηθεί το έργο, τα οποία προβλημάτισαν αρκετά την Υπηρεσία. Η παρουσίαση έγινε από τον μελετητή μηχανικό της εταιρείας ΓΕΩΓΝΩΣΗ Α.Ε.” σχολίασε πρωτίστως η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, η οποία πρόσθεσε εν συνεχεία πως αν και υπήρχε σχετική έρευνα κατά το παρελθόν, ωστόσο, οι διαπιστώσεις της, δεν αποτυπώνουν τη σημερινή και πραγματική κατάσταση του υπεδάφους.

“Γεωτεχνική έρευνα είχε γίνει ξανά στο παρελθόν, στο πλαίσιο μίας μελέτης το έτος 2000 και σε άλλα σημεία του χερσαίου χώρου. Τα αποτελέσματα αυτής τότε ήταν ότι το έδαφος ήταν βραχώδες” ανέφερε χαρακτηριστικά, γνωστοποιώντας αμέσως μετά πως, “προφανώς λόγω της μορφολογίας του υπεδάφους, στο σημείο του έργου, βάσει της νέας γεωτεχνικής μελέτης, μεταβάλλεται σημαντικά η γεωλογική σύσταση του υπεδάφους, με αποτέλεσμα σε βάθος 20 – 25 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, αυτό να μην είναι βραχώδες, αλλά να είναι αμμώδες και μάλιστα χαλαρά αμμώδες”.

Σύμφωνα με όσα διευκρίνισε, η εν λόγω εξέλιξη πυροδοτεί αλλαγές στην πορεία υλοποίησης του έργου. “Αυτό σημαίνει ότι για να σταθεί το έργο, θα πρέπει να γίνουν αρκετές αλλαγές στον τρόπο, αλλά και στη μέθοδο θεμελίωσης της εν γένει κατασκευής του έργου. Αλλαγές που όπως αντιλαμβάνεστε, τροποποιούν και το κόστος του έργου” δήλωσε σχετικά με το θέμα.

Τρίμηνη διακοπή μέχρι τη νέα μελέτη

Επιπλέον, η πρόεδρος θέλησε να μιλήσει και για τον χρόνο υλοποίησης του έργου, σημειώνοντας τα ακόλουθα: “Είχαμε λοιπόν μία σύσκεψη στις 28 Ιουλίου του 2021 με τον Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας, με τους επιβλέποντες μηχανικούς του έργου, με τον προϊστάμενο της Διαχειριστικής Αρχής, αλλά και άλλα στελέχη της Διαχειριστικής και αποφασίστηκε η σύνταξη νέας μελέτης, η οποία θα ενσωματώνει τα στοιχεία της γεωτεχνικής έρευνας”. Πρόσθεσε δε, πως, η κάλυψη του κόστους της νέας μελέτης “είναι εφικτό να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ” και γι αυτόν τον λόγο, γνωστοποίησε τέλος πως, “αποφασίσαμε (τεχνική υπηρεσία) τη διακοπή του έργου και των εργασιών για τρεις μήνες, μέχρι να έχουμε τα αποτελέσματα αυτής της νέας μελέτης”.

Η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου έκλεισε την ενημέρωσή της, τονίζοντας πως για οποιαδήποτε νεότερη εξέλιξη σχετικά με την υλοποίηση του έργου, θα υπάρξει προσεχώς πληροφόρηση του Δημοτικού Συμβουλίου.