Κρουαζιέρα, κτήριο Σένγκεν, ελεγχόμενη στάθμευση, mini bus και open mall στη συζήτηση των μελών του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, κατά τη γενική συνέλευσή τους

Απαιτήσεις και προτάσεις για την στήριξη της αγοράς

Ζητούν ανταπόκριση από τον Δήμο σε βασικά θέματα

Τη χάραξη πολιτικής και τη λήψη μέτρων που θα λειτουργούν υπέρ της τοπικής αγοράς της Σύρου, ζητά ο Εμπορικός Σύλλογος Σύρου από το Δήμο, προκειμένου να τονωθεί η κίνηση στα καταστήματα και να εξυπηρετούνται απρόσκοπτα καταναλωτές, έμποροι και υπάλληλοι.

Τα παραπάνω αποτέλεσαν το γενικό συμπέρασμα της ετήσιας γενικής συνέλευσης των μελών του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, στο πλαίσιο της οποίας συζητήθηκε η αναγκαιότητα ανάπτυξης της κρουαζιέρας, η ομαλή λειτουργία του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης και συνδυαστικά η πύκνωση των δρομολογίων των mini bus, όπως επίσης η υλοποίηση του έργου του Open Mall με ήπια όχληση, αλλά και η εγκατάσταση του κτηρίου Σένγκεν.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Σύρου, Βαγγέλης Αλεξανδρίδης μίλησε αναλυτικά στην “Κοινή Γνώμη” για τα θέματα επικαιρότητας που απασχολούν τον εμπορικό κόσμο.

Ναι” στο κτήριο Σένγκεν

Την αποδοχή του εμπορικού κόσμου της Σύρου και ειδικότερα της Ερμούπολης αναφορικά με την εγκατάσταση του κτηρίου Σένγκεν στο Νησάκι, γνωστοποίησε ο κ. Αλεξανδρίδης, τονίζοντας πως αυτή η προϋπόθεση είναι απαραίτητη για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

“Συζητήσαμε για την εγκατάσταση του κτηρίου Σένγκεν στο Νησάκι. Ενημερώσαμε για το πώς θα λειτουργήσει η περιοχή το επόμενο διάστημα. Για το κτήριο Σένγκεν εξηγήσαμε πως θα προχωρήσει καθώς δεν μπορούμε να μην δεχθούμε ότι το λιμάνι μας είναι λιμάνι εθνικής σημασίας και μπορεί να υποδέχεται ομαλά κρουαζιερόπλοια και θαλαμηγούς” σημείωσε χαρακτηριστικά, αναφέροντας μάλιστα πως, “δεν μπορούμε να σταθούμε εμπόδιο σε αυτό”.

Ως εκ τούτου, επεσήμανε πως, “με ό,τι συνεπάγεται αυτό, προχωράμε, για να μην φτάσουμε στο σημείο που είμαστε με το αεροδρόμιο να έχουμε μία “κουτσουρεμένη” πύλη”, στην οποία δεν θα μπορούν με ασφάλεια να καταπλέουν όλα τα κρουαζιερόπλοια.

“Τα μέλη μας ζήτησαν λεπτομερώς ενημέρωση. Προσωπικά δεν είδα αντιδράσεις. Αντιθέτως, διαπίστωσα ικανοποίηση ως προς την ενημέρωση”, υποστήριξε ο πρόεδρος του Συλλόγου.

Περαιτέρω ανάπτυξη κρουαζιέρας

Άκρως σοβαρό υπήρξε και το θέμα της περαιτέρω ανάπτυξης της κρουαζιέρας στη Σύρο. Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, την κρουαζιέρα την “αγκαλιάζει” ο εμπορικός κόσμος, καθώς προσεχώς και με προσεκτικές κινήσεις στην προσέλκυση πολυτελών πλοίων, μπορεί να αποκομίσει όφελος η αγορά.

“Εννοείται και θέλουμε να ενδυναμωθεί όλη η προσπάθεια ανάπτυξης της κρουαζιέρας. Έχουμε στατιστικά στοιχεία από το 2019 μέχρι σήμερα. Μέχρι το 2019 η κατάσταση ήταν πολύ καλύτερη. Το 2019 είχαμε περίπου 27.000 επισκέπτες από την κρουαζιέρα. Το 2022 πέσαμε στους 15.000. Δεν είναι αμελητέα η διαφορά. Μας απασχολεί και θέλουμε να στηριχθεί. Είναι σημαντικό για την αγορά να έχουμε επισκέπτες από την κρουαζιέρα”, πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, επεσήμανε πως “βεβαίως και θέλουμε να έρθει καλύτερη κρουαζιέρα και επισκέπτες που έχουν καλύτερο οικονομικό υπόβαθρο ώστε να προχωρούν σε αγορές. Αυτό όμως εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια βελτίωσης της εικόνας της κρουαζιέρας στη Σύρο”. Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε απόλυτο τόνο, “πρέπει να υπάρχει συνεχής εγρήγορση γύρω από την υπόθεση της κρουαζιέρας”.

Ερωτηθείς αν έχουν υπάρξει παράπονα για κρουαζιερόπλοια που δεν μεταφέρουν κόσμο που θα στηρίξει την αγορά, ο ίδιος υπήρξε σαφής.

“Κάποιοι μπορεί να εκφράσουν παράπονα, γιατί αν λειτουργήσουν μία ημέρα ως αργά και δεν υπάρξει απήχηση, τότε θα ειπωθεί κάτι. Όμως δεν σημαίνει ότι φταίει η κρουαζιέρα. Μπορεί να προκύπτει αυτή η κατάσταση από ένα μόνο πλοίο”.

Κλείνοντας το θέμα της κρουαζιέρας, πρόσθεσε δε, πως, “πιστεύουμε πως η κρουαζιέρα χρειάζεται μία διαρκή επαγρύπνηση και να πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν καλύτερες ημέρες τα επόμενα χρόνια”.

Θετικοί στην ελεγχόμενη στάθμευση

Επί τάπητος στη γενική συνέλευση τέθηκε και το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης. “Συζητήσαμε διεξοδικά το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης και όλοι γνωρίζουμε ότι η Ερμούπολη δεν έχει parking. Θεωρούμε πως με μία τιμολογιακή πολιτική που δεν θα είναι φοροεισπρακτική, θα προχωρήσει το μέτρο. Καλό είναι να κατεβαίνουν οι πολίτες στο κέντρο και να μπορούν με άνεση να δίνουν ένα μικρό αντίτιμο για να κάνουν τη δουλειά τους”, υποστήριξε ο πρόεδρος, μιλώντας παρακάτω για το όφελος που θα προκύψει στην αγορά από τη συχνή εναλλαγή οχημάτων στο parking στο Νησάκι.

“Έχουμε κάνει επαφές με το Λιμενικό Ταμείο Σύρου και έχουμε πει πως θα επανεξετάσουμε το θέμα, δηλαδή το πώς θα κυλήσει το μέτρο με το ύψος του αντιτίμου. Αν ο χώρος που θα χωράει 140 οχήματα, μπορεί ανά 2 με 3 ώρες να δέχεται άλλα τόσα οχήματα, σκεφθείτε πόσος περισσότερος κόσμος θα προσεγγίζει το κέντρο, ημερησίως” σχολίασε, λέγοντας ακόμη πως, “είναι απαραίτητη η πρόσβαση των πολιτών στο κέντρο. Σήμερα, ξέρουμε καλά πως ο κόσμος δε βρίσκει θέση να σταθμεύσει”.

Πύκνωση δρομολογίων mini bus

Σε συνάρτηση με την ελεγχόμενη στάθμευση, ο εμπορικός κόσμος έχει σαφή αιτήματα και ως προς την αναγκαιότητα πύκνωσης των δρομολογίων των mini bus σε συγκεκριμένα διαστήματα μέσα στην ημέρα.

“Υπήρξε αναφορά πως ο Εμπορικός Σύλλογος θα κάνει τις απαιτούμενες ενέργειες για να τροποποιηθούν δρομολόγια των mini bus ώστε να εξυπηρετείται ο κόσμος. Για παράδειγμα, μεταξύ 07.30 και 09.00 τα mini bus πρέπει να λειτουργούν κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούν τους πολίτες που εργάζονται στο κέντρο” ανέφερε σχετικά, τονίζοντας πως ο Σύλλογος θα απευθυνθεί στον Δήμο με συγκεκριμένες προτάσεις.

“Εμείς θα καταγράψουμε συγκεκριμένα στοιχεία και θα τα δώσουμε στον Δήμο ώστε η δημοτική συγκοινωνία να δούμε πως θα λειτουργήσει με τρόπο τέτοιο, που θα βοηθά στις μετακινήσεις των επαγγελματιών και των υπαλλήλων. Όλοι θα πρέπει να μπορούν να εξυπηρετηθούν ως προς την προσέλευσή τους στην εργασία τους. Δεν μπορεί να υπάρχουν δρομολόγια ανά 40 λεπτά, αλλά ανά 20 λεπτά, τουλάχιστον. Ή όσο πιο συχνά γίνεται” πρόσθεσε, σημειώνοντας πως όλα τα αιτήματα πρέπει να τα δει με προσοχή ο Δήμος.

“Πρέπει να εξετάσουν και τον στόλο των mini bus και αν ο αριθμός τους επαρκεί για να στηρίξουν δρομολόγια – για παράδειγμα - ανά τέταρτο. Επιβάλλεται πάντως, τις πρωινές, τις μεσημεριανές και τις απογευματινές ώρες τα δρομολόγια να πυκνώσουν, αν θέλουμε να δουλέψει αποτελεσματικά το μέτρο. Θα δώσουμε συγκεκριμένα στοιχεία στη Δημοτική Αρχή και ο Δήμος θεωρώ πως ακούει. Είναι κάποια θέματα τα οποία πρέπει να ρυθμιστούν” δήλωσε ο Βαγγέλης Αλεξανδρίδης, κλείνοντας τις απαντήσεις του.

Κατανόηση για όχληση

Τελευταίο θέμα που απασχόλησε στη συνέλευση των μελών αποτέλεσε η υλοποίηση του έργου του Open Mall στο εμπορικό κέντρο.

“Συζητήσαμε την εξέλιξη με τα ανοικτά κέντρα εμπορίου, δηλαδή πως θα κυλήσει αυτό το έργο. Ενημερώσαμε τα μέλη μας γιατί ο Δήμος με το έργο του, θα προκαλέσει όχληση. Είναι κάτι που το περιμένουμε” γνωστοποίησε ο κ. Αλεξανδρίδης, λέγοντας μάλιστα πως, “Εξυπακούεται πως έχουμε κάνει συζήτηση με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο και με την Τεχνική Υπηρεσία και κατά πάσα πιθανότητα θα ξεκινήσει το φθινόπωρο”.

Στην παρατήρηση πως ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής έχει υπογραμμίσει πως το έργο δεν αποκλείεται να ξεκινήσει και πριν το Πάσχα, ο πρόεδρος του Εμπορικού υπήρξε σαφής.

“Το να ξεκινήσει άμεσα είναι η δεύτερη επιλογή. Και πάλι εμείς δεν θα έχουμε πρόβλημα. Ανησύχησε τον εμπορικό κόσμο αυτό, με τη δεδομένη τη σκέψη πως μπροστά από τα καταστήματα θα υπάρχουν σκαψίματα και υλικά. Το προτιμότερο είναι να προτιμηθεί μία “νεκρή” περίοδος. Πάντως είναι ένα έργο που το θέλουμε και πρέπει να γίνει για τη βελτίωση των εμπορικών δρόμων” δήλωσε, καταλήγοντας στο θέμα.