"Εικαστική διαδρομή" του Γεωργίου Χοχλιδάκη

Η έκθεση ζωγραφικής “Εικαστική Διαδρομή” του Γιώργου Χοχλιδάκη, ο οποίος υπηρετεί με ιδιαίτερη αγάπη και ζήλο την τέχνη της αγιογραφίας και της βυζαντινής παράδοσης, φιλοξενήθηκε στην Αίθουσα Τέχνης “Εμμανουήλ Ροΐδη” στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης.

Εξισορροπώντας ανάμεσα στην αυστηρή βυζαντινή τεχνοτροπία από τη μια και σε μια πιο ελεύθερη εικαστική προσέγγιση από την άλλη, ο μαθητής και άξιος συνεχιστής του Φώτη Κόντογλου έριξε “φως” στην πιο ρεαλιστική και “εγκόσμια” πλευρά της δουλειά του.

Η “κοσμική” πλευρά του ωραίου

Πρωταγωνιστικό ρόλο στα έργα του είχαν ανθρώπινες παρουσίες, τις οποίες ο καλλιτέχνης εξανθρωπίζει και εξιδανικεύει μακριά από οποιαδήποτε αυστηρότητα, καθώς η ωραιότητα των προσώπων, αντικαθιστά τη συμβατικά καθιερωμένη οσιότητα των μορφών.

Παράλληλα, το φιλότεχνο κοινό είχε την ευκαιρία να θαυμάσει επίσης μία σειρά από τοπιογραφίες που διακρίνονται για τη στέρεη δομή, την αυστηρή γεωμετρική απόδοση, απόρροια μιας σχεδιαστικής ανάπτυξης υπό κλίμακα, καθώς και νεκρές φύσεις που αποδίδονται μέσα στα πλαίσια ενός ιδιαίτερου προσωπικού ύφους, χαρακτηρίζονται από μια λιτότητα των εκφραστικών τύπων και από μια υφέρπουσα εκλεκτικότητα του εικαστικού λεξιλογίου.

Τα βασικά υλικά της δουλειάς του είναι το πινέλο και η σπάτουλα, ενώ χρησιμοποιεί τα ακρυλικά, υδατοδιαλυτές γήινες σκόνες χωρίς χημικές προσμίξεις στο fresco, ενώ στις φορητές εικόνες την αυγοτέμπερα. Η ματιέρα ήρεμη και επίπεδη βοηθά στην ανάδειξη της διαφάνειας, ενώ η παντελής απουσία ιλουζιονιστικών στοιχείων παραπέμπει στα διδάγματα της βυζαντινής τέχνης.

“Αυθεντική φαντασία”

Συνδυάζοντας τα ειλικρινή συναισθήματα που γεννιούνται από το σεβασμό και το θαυμασμό του τόσο στη βυζαντινή παράδοση, όσο και στα ιδεώδη της ρωμιοσύνης με την ευλαβική δεξιοτεχνία που επιδεικνύει μέσα από τα έργα του, ο κ. Χοχλιδάκης ανήκει επάξια στους καλλιτέχνες εκείνους, που οι ιδέες τους εισχωρούν τόσο στο παρελθόν όσο και στο παρόν τροφοδοτώντας μια φαντασία αυθεντική.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την επιμέλεια της έκθεσης είχε ο Κριτικός Τέχνης, Γιάννης Παπαφίγκος.

 

Ετικέτες: