Η Αγγελική Σιγούρου μιλάει στην «Κοινή Γνώμη» για τη δεύτερη εκδοχή της παράστασης «Medusa», η οποία ολοκληρώνει την καλοκαιρινή περιοδεία της στη Σύρο

«Το Βραβείο Χορού μου έδωσε πολύ κουράγιο»

Στη σκηνή του Θεάτρου «Απόλλων», εκεί όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014, μαγνητίζοντας τα βλέμματα θεατών και κριτικών, οι οποίοι της απένειμαν δύο χρόνια αργότερα το Βραβείο Χορού, επιστρέφει η “Medusa” του Χοροθεάτρου Ακροποδητί.

Η επιτυχημένη παράσταση, που ταξίδεψε φέτος το καλοκαίρι σε Σαντορίνη και Κρήτη, με την υποστήριξη του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ολοκληρώνει την περιοδεία της στη Σύρο, στις 12 και 13 Σεπτεμβρίου.

Η σύλληψη, η σκηνοθεσία και η χορογραφία ανήκουν στην υπεύθυνη των «Ακροποδητί» Αγγελική Σιγούρου, η οποία σε συνέντευξή της στην «Κοινή Γνώμη» αναφέρεται στην δεύτερη και πιο βελτιωμένη εκδοχή της «Μέδουσας», στο επόμενο πρότζεκτ με τίτλο «Glossa», αλλά και στη σημαντική επιχορήγηση των 12.000 ευρώ που έλαβε η ομάδα από το υπουργείο Πολιτισμού.

Τι έχει αλλάξει στη σύνθεση της παράστασης, αυτά τα τρία χρόνια που μεσολάβησαν;

«Αυτή τη φορά, ο αριθμός των ατόμων που συμμετέχουν είναι μικρότερος. Στην πρώτη εκδοχή είχαν λάβει μέρος 13 μουσικοί της Ορχήστρας των Κυκλάδων, οι οποίοι έπαιζαν ζωντανά, δύο λυρικοί τραγουδιστές και 13 χορευτές. Τώρα έχουμε στη σκηνή συνολικά 7 άτομα. Πέντε χορεύτριες, έναν ηθοποιό και ένα λυρικό τραγουδιστή, τον Γιάννη Βρυζάκη ο οποίος συνυπογράφει πλέον τη μουσική της παράστασης μαζί με τον Νίκο Κυπουργό. Ο ίδιος συμμετέχει και μέσα στην παράσταση, τραγουδώντας. Η παράσταση είναι πολύ διαφορετική. Έχουν περάσει τρία χρόνια, ήταν λογικό ότι, δουλεύοντάς την, αυτή θα εξελισσόταν. Η διαφορετική σύνθεση φέρνει και καινούρια στοιχεία, πρώτον υπάρχει αφήγηση, ένα μικρό κομμάτι λόγου στην αρχή, το οποίο δίνει στοιχεία του μύθου. Επιπλέον, ισχυροποιείται πάρα πολύ το σύμβολο του αλόγου, με το οποίο συνδέεται η Μέδουσα. Και στην προηγούμενη παράσταση υπήρχε, αλλά τώρα είναι πιο ισχυρό».

Στόχος σας ήταν να δώσετε στη «Medusa» μια ποικιλομορφία και μια διαφορετική προσέγγιση;

«Αφενός ήθελα να την κάνω πιο σύνθετη και αφετέρου, να τη δω ως απόσταγμα εργασίας. Να αφαιρέσω οτιδήποτε μπορεί να μου φαινόταν φλύαρο και περιττό, να εμβαθύνω περισσότερο στην ουσία, να επικεντρωθώ ακόμα πιο πολύ στην ακρίβεια της κίνησης, στην τεχνική και να δώσω μεγαλύτερη έμφαση στα πρόσωπα και στον καθένα ξεχωριστά. Όταν έχεις λιγότερα πρόσωπα, μπορείς να το κάνεις αυτό. Τα αγόρια της παράστασης έχουν πλέον πιο ξεκάθαρους ρόλους από την προηγούμενη φορά. Ο ηθοποιός είναι στο ρόλο του Περσέα και ο τραγουδιστής στο ρόλο του Ποσειδώνα. Αυτό δε δηλώνεται, αλλά φαίνεται μέσα από την παράσταση. Επομένως είναι πιο καθαρά τα πρόσωπα, τόσο σαν σύνολο όσο και σαν μονάδες».

Τι αποκομίσατε από την καλοκαιρινή περιοδεία σας;

«Ήταν μια εμπειρία πολύ δυνατή, συγκλονιστική και συγχρόνως αρκετά δύσκολη, λόγω των συνθηκών. Σε λίγες ώρες έπρεπε να γίνει στήσιμο-λύσιμο της κατασκευής που ξέρεις ότι είναι πολύ βαριά και ογκώδη. Τα πατώματα ήταν διαφορετικά και κάποιες φορές ακατάλληλα, οι νυχτερινές πρόβες διαρκούσαν μέχρι το ξημέρωμα και την επόμενη ημέρα, έπρεπε να επισκεφτείς ένα καινούριο μέρος. Η προσέλευση του κόσμου στα περισσότερα μέρη δεν ήταν αυτή που περιμέναμε, παρόλο που η ανταπόκριση ήταν πάρα πολύ θερμή. Δηλαδή, άρεσε στον κόσμο. Οι περισσότεροι μας έλεγαν ότι δεν το είχαν μάθει και σε αυτό ίσως να έχουμε ευθύνη κι εμείς, διότι έδρα μας είναι η Σύρος και δεν γνωρίζουμε πώς να προωθήσουμε κάτι σε ένα άλλο μέρος. Ωστόσο, γνωριστήκαμε τόσο με την Κρήτη, όσο και με τη Σαντορίνη και κάναμε επαφές για μια μελλοντική συνεργασία που θα πήγαινε ακόμα καλύτερα. Στο Ρέθυμνο και στο Ηράκλειο υπήρχε διάθεση από τους υπεύθυνους, οι οποίοι θέλουν να τους επισκεφτούμε ξανά. Το σκεφτόμαστε. Ίσως απλά να πιάσαμε πολλά μέρη και να έπρεπε να είμαστε πιο επιλεκτικοί. Θα θέλαμε όμως να ευχαριστήσουμε θερμά το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης και κυρίως την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού Θωμαή Μενδρινού η οποία ήρθε σε επαφή με τους Δήμους για να μας παραχωρηθούν δωρεάν όλα τα θέατρα και ταυτόχρονα φρόντισε για να είναι δωρεάν και τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά μας».

Είστε ικανοποιημένη από τη σημερινή μορφή της παράστασης;

«Όταν ολοκληρώθηκαν οι τέσσερις παραστάσεις στη Σύρο, το 2014, ήθελε πάρα πολύ να συνεχίσει η «Medusa». Ένιωσα σαν να είχε γίνει γενική πρόβα και μετά η παράσταση δεν υπήρχε. Οπότε το Βραβείο της Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Χορού μου έδωσε πολύ κουράγιο για να το κάνω. Το σκεφτόμουν, αλλά μετά από αυτό, πήρα την απόφαση και προχώρησα. Δεν ήθελα να κάνω εκπτώσεις. Και το να μειώσω χορευτές ή να αφαιρέσω τη ζωντανή μουσική, το έβλεπα αρχικά σαν «έκπτωση». Ευτυχώς, δεν ήταν έτσι τα πράγματα. Συνεπώς, είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη με την εξέλιξη της παράστασης. Για μένα η “Medusa” είναι αυτή ακριβώς η παράσταση. Χρειάζεται μια εξέλιξη. Άλλωστε και στο «Sebastian» είχα πράξει το ίδιο».

Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδιά σας μετά και το τέλος των παραστάσεων στο Θέατρο Απόλλων;

«Θα προσπαθήσουμε να πάμε τη «Medusa» και στην Αθήνα, ενώ στη συνέχεια, είμαστε υποχρεωμένοι να προχωρήσουμε στο καινούριο μας πρότζεκτ. Είχαμε την τύχη να είμαστε ανάμεσα στις ομάδες που επιχορηγήθηκαν φέτος από το υπουργείο Πολιτισμού. Καταρχάς το υπουργείο είχε να δώσει επιχορηγήσεις οχτώ χρόνια. Εμείς δεν είχαμε λάβει ξανά. Δόθηκαν χρήματα σε 30 ομάδες από όλη την Ελλάδα και σπανίως συμβαίνει να επιχορηγούνται ομάδες από την περιφέρεια. Φέτος δόθηκαν στην Κρήτη, τη Ρόδο και τη Σύρο. Οπότε είμαστε δεσμευμένοι για να έχουμε πρεμιέρα τον Αύγουστο 2018 με το καινούριο μας έργο το οποίο λέγεται «Glossa». Έχουμε δηλώσει ότι η πρεμιέρα μας θα γίνει στη Σύρο και έχει ενημερωθεί σχετικά και ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης».

Τι πραγματεύεται η νέα παράστασή σας; Στο μυαλό σας υπάρχει η πιθανότητα παρουσίασή της και εκτός Σύρου, που θα σήμαινε ίσως μία πιο «minimal» παραγωγή, η οποία θα την καθιστούσε πιο ευέλικτη;

«Η σύλληψη έχει να κάνει με το πώς ανταποκρίνεται κινητικά το σώμα, έχοντας ως ερέθισμα τη μητρική, οικεία γλώσσα του και μια γλώσσα που δεν γνωρίζει. Τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το σώμα στο άκουσμα μιας γλώσσας που γνωρίζουμε ή που δεν γνωρίζουμε. Πέρυσι είχα ξεκινήσει κάποιες πρόβες γι’ αυτό το έργο που διακόπηκαν για να ξαναγίνει η «Medusa», αλλά θα επανέλθουμε. Επειδή εμένα μου αρέσει ο πολύς κόσμος πάνω στη σκηνή, σκέφτομαι ότι θα κάνω άλλου τύπου προσαρμογές. Δηλαδή θα είναι μια παράσταση, που πιθανότατα δεν θα έχει σκηνικό. Οπότε θα είναι πιο ευέλικτη από αυτή την άποψη. Νομίζω βέβαια πως θα έχει πάλι κόσμο. Ευτυχώς, επειδή υπάρχει η επιχορήγηση των 12.000 ευρώ από το υπουργείο, το κάνει λίγο πιο εύκολο».