Ο σκηνοθέτης της όπερας του Μότσαρτ «Don Giovanni» του Teatro Grattacielo της Νέας Υόρκης, Στ. Κορωναίος, μιλά στην εφημερίδα για την παράσταση που θα παρουσιαστεί στο θέατρο Απόλλων

«Ευκαιρία και πρόκληση η σύγχρονη εκδοχή του Don Giovanni»

Στέφανος Κορωναίος

Ένα οπερατικό αριστούργημα, μεταφέρεται μέσα από τη σκηνοθετική ματιά του Στέφανου Κορωναίου και τις φωνές της Ακαδημίας Νέων Λυρικών Τραγουδιστών Camerata Bardi Vocal Academy του Teatro Grattacielo της Νέας Υόρκης και τη μουσική της Ελληνικής Συμφωνιέτας, στη σκηνή του Θεάτρου Απόλλων της Σύρου.

Στις 29 και 30 Απριλίου 2022, το ιστορικό Θέατρο Απόλλων, υποδέχεται την Ακαδημία Νέων Λυρικών Τραγουδιστών Camerata Bardi Vocal Academy του Teatro Grattacielo της Νέας Υόρκης και την Ελληνική Συμφωνιέτα, για ένα διήμερο αφιερωμένο στην περίφημη όπερα του Μότσαρτ “Don Giovanni”. Το έργο θα είναι μια συμπαραγωγή των δύο παραπάνω καλλιτεχνικών φορέων με τον Δήμο Σύρου - Ερμούπολης στο πλαίσιο των πολιτιστικών εκδηλώσεων του και θα ανοίξει την «αυλαία» του προγράμματος Σύρος – Πολιτισμός 2022.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί τον δεύτερο καρπό της συνεργασίας του αυστριακού συνθέτη με τον Ιταλό λιμπρετίστα Lorenzo da Ponte και αποτελεί αναμφίβολα μια από τις δημοφιλέστερες και πιο αριστουργηματικές όπερες της κλασσικής περιόδου. Πρόκειται για τη γνωστή ιστορία του Ισπανού νάρκισσου καρδιοκατακτητή Δον Ζουάν, ο οποίος αναζητά την περιπέτεια και την ηδονή στο πρόσωπο οποιαδήποτε γυναίκας βρεθεί στο δρόμο του. Η εκδίκηση του γυναικείου φύλλου ωστόσο, δεν θα αργήσει να φανεί, παίρνοντας τη μορφή του πέτρινου αγάλματος του διοικητή της Σεβίλλης και πατέρα της Ντόνα Άννα, τον οποίο ο πρωταγωνιστής έχει φονεύσει σε μονομαχία στην πρώτη σκηνή του έργου.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει ο Τάσος Πρωτοψάλτου, το φωτισμό έχει επιμεληθεί η Εμορφίλη Τσιμπλίδου και το εικαστικό μέρος η καλλιτέχνιδα Lolita Valderrama Savage, μια Φιλιππινέζα καλλιτέχνις που ζει και εργάζεται μεταξύ Ιταλίας και Νέας Υόρκης. Η παραγωγή πλαισιώνεται από δύο καστ νέων λυρικών τραγουδιστών με συμμετοχές από Ελλάδα και εξωτερικό.

Εισιτήρια διατίθενται από την πλατφόρμα του ticketservices.gr καθώς και τηλεφωνικά στο 210 7234567, ενώ για κρατήσεις έως 5 Απριλίου, οι τιμές των εισιτηρίων θα είναι μειωμένες.

Το έργο θα παιχτεί σε διασκευή για μικρή ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού και καλλιτεχνικού διευθυντή της Ελληνικής Συμφωνιέτας Γιώργου Γαλάνη και την ευρηματική σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή του Teatro Grattaciello, Στέφανου Κορωναίου. Όπως τονίζει ο σκηνοθέτης, η συγκεκριμένη παραγωγή είναι ένας διεπιστημονικός διάλογος μεταξύ όπερας και άλλων καλλιτεχνικών μορφών, εμπνευσμένος από τον Pedro Almodovar και την La Lupe, μια Κουβανή τραγουδίστρια Bollero που έζησε στο Bronx της Νέας Υόρκης κατά τις δεκαετίες του '80 και του '90.

Ο Στέφανος Κορωναίος μίλησε στην εφημερίδα, για τις προκλήσεις που παρουσιάζει το έργο, τις σκηνοθετικές του ευκαιρίες, αλλά και την ιδιαίτερη αγάπη του για τη Σύρο.

Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για το κοινό της Σύρου να υποδέχεται την Ακαδημία Νέων Λυρικών Τραγουδιστών του Teatro Grattacielo, καθώς και την Ελληνική Συμφωνιέτα, για την παρουσίαση της όπερας «Don Giovanni». Τι σας έκανε να επιλέξετε τη Σύρο ανάμεσα στις προγραμματισμένες εμφανίσεις σας;

Στ. Κορωναίος: «Αγαπώ το νησί της Σύρου και ιδιαίτερα το ιστορικό θέατρο Απόλλων. Είχα βρεθεί εκεί πριν από μερικά χρόνια ως ερμηνευτής, όταν τραγουδούσα, και αμέσως εντυπωσιάστηκα από την αρχιτεκτονική και τις πολύ καλές συνθήκες του θεάτρου. Η τοποθεσία ταιριάζει απόλυτα με τη διεπιστημονική ιδέα μου για αυτή την όπερα και ανυπομονώ να τη δω να γίνεται πραγματικότητα». 

Ο «Don Giovanni» θεωρείται ευρέως μία από τις σπουδαιότερες όπερες όλων των εποχών και το οπερατικό αριστούργημα του Μότσαρτ. Πώς θα περιγράφατε την ερμηνεία αυτής της όπερας; Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις και τι πιστεύετε ότι την κάνει τόσο μοναδική και αριστουργηματική;

Σ.Κ.: «Μία από τις πιο σημαντικές πτυχές αυτής της όπερας, τουλάχιστον για μένα, είναι το διαχρονικό της λιμπρέτο. Η ιστορία του ακόλαστου και σαδιστή Δον Ζουάν. Αυτή η συγκεκριμένη ιστορία με γοήτευσε, όπως και το λιμπρέτο, από τότε που διάβασα πριν από αρκετά χρόνια την ιστορία του Δον Ζουάν από τον Μολιέρο. Βυθίστηκα αμέσως στον κόσμο του, που είναι φτιαγμένος από ψέματα και εξαπάτηση, αλλά αυτό που με γοήτευσε ακόμη περισσότερο, ήταν η Ντόνα Ελβίρα, μια γυναίκα στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού εξαιτίας του έρωτά της για τον Ντον Τζοβάννι.

Όλα αυτά τα συστατικά είναι μια μεγάλη ευκαιρία για κάθε σκηνοθέτη αλλά και μια μεγάλη πρόκληση: να φέρει μια σύγχρονη εκδοχή αυτού του λιμπρέτου χωρίς να απομακρυνθεί πολύ από αυτό που σκόπευαν ο Μότσαρτ και ο Νταλ Πόντε».

Η όπερα έχει παρουσιαστεί στις μεγαλύτερες σκηνές σε όλο τον κόσμο. Πώς αισθάνεστε όταν παίζετε σε έναν μικρό χώρο, όπως είναι το Θέατρο Απόλλων στη Σύρο, λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθός του και τη σημαντική ιστορική και αρχιτεκτονική του αξία;

Σ.Κ.: «Λατρεύω αυτό το θέατρο. Ανυπομονώ να βρεθώ εκεί και στο πανέμορφο νησί της Σύρου».