Επίσκεψη της τελευταίας τάξης του 2ου Δημοτικού στο Δήμαρχο με φόντο του μεγάλο κτιριακό πρόβλημα του σχολείου

Οι μαθητές αναλαμβάνουν δράση

Το Δημαρχείο επισκέφθηκε η ΣΤ’ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης στο πλαίσιο του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, με τα παιδιά να θέτουν υπ’ όψιν του Δημάρχου, Γ. Μαραγκού, τις χρόνιες ελλείψεις υποδομών που αντιμετωπίζει το σχολείο τους.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η Διευθύντρια του σχολείου κα Μαριλένα Γιαννούλη, η οποία διδάσκει το μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του συγκεκριμένου μαθήματος προκειμένου τα παιδιά να έχουν μία βιωματική προσέγγιση για το τι είναι το Δημαρχείο, πως είναι το εσωτερικό του κτιρίου και ποιες υπηρεσίες περιλαμβάνει, ποιος είναι ο Δήμαρχος και οι αρμοδιότητές του και ποιος είναι ο ρόλος του Δημοτικού Συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της προγραμματισμένης αυτής επίσκεψης τα παιδιά υπέβαλαν στο Δήμαρχο ερωτήσεις για τις αρμοδιότητες των διοικητικών οργάνων, αλλά και κάποιες προτάσεις σε σχέση με τις ανάγκες του σχολείου του και πως αυτό μπορεί να γίνει ένα πιο σύγχρονο και όμορφο εκπαιδευτήριο.

Συνάντηση με θετικό αντίκτυπο

Στην επίσκεψη συμμετείχε όλη η ΣΤ' τάξη, ο δάσκαλός τους, η διευθύντρια του σχολείου και εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ενώ παρόντες ήταν ο Δήμαρχος και δύο αντιδήμαρχοι.

Τα παιδιά έθεσαν πολύ σημαντικές ερωτήσεις, με το Δήμαρχο να απαντάει αναλυτικά τόσο για τους ρόλους όλων των οργάνων και τις υπηρεσίες που παρέχονται στους πολίτες όσο και για τη δική του θητεία.

“Οι εντυπώσεις τους ήταν πολύ καλές καθώς η επίσκεψη αυτή τους έδωσε πολλά στοιχεία στο να καταλάβουν πιο πολλά πράγματα για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Κάτι που το βλέπουμε απ' έξω και δε μπαίνουμε ποτέ μέσα είναι απρόσωπο, τώρα έγινε πιο προσωποποιημένο”, πρόσθεσε η κ. Γιαννούλη, τονίζοντας το θετικό αντίκτυπο που είχε στα παιδιά η προσέγγιση του κ. Μαραγκού.

Τα παιδιά δεν παρέλειψαν να θέσουν ερωτήματα σχετικά με τις ανάγκες του σχολείου, απευθυνόμενοι στους κατ’ εξοχήν αρμόδιους, που εξυπηρετούν τις υλικοτεχνικές ανάγκες των σχολικών κτιρίων. “Τα παιδιά κατέγραψαν τις ανάγκες του σχολείου και τις έθεσαν υπ' όψιν του Δημάρχου ούτως ώστε να μας πει αν θα γίνει κάτι φέτος και γενικά πως είναι η κατάσταση σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία και εάν υπάρχει ικανή χρηματοδότηση” σχολίασε η Διευθύντρια, επισημαίνοντας ότι οι ανάγκες του σχολείου είναι πάρα πολλές καθώς πρόκειται για παλιό κτίριο το οποίο έχει να συντηρηθεί πάρα πολλά χρόνια. Πρόσθεσε μάλιστα ότι οι κτιριακές ανάγκες συζητήθηκαν στην τάξη και προέκυψαν συνολικές προτάσεις οι οποίες μοιράστηκαν στα παιδιά για να τις αναφέρουν στο Δήμαρχο. “Έγινε ένας πολύ ωραίος διάλογος μεταξύ των παρευρισκομένων”, επεσήμανε, σχολιάζοντας ότι φάνηκε η πρόθεση να γίνουν κάποια έργα φέτος, τα οποία είναι μεν σημαντικά αλλά οι συνολικές ανάγκες του σχολείου είναι μεγάλες και χρήζουν άμεσης, όσο το δυνατόν, αποκατάστασης, κάτι το οποίο η οικονομική δυσπραγία δεν επιτρέπει.

Τέλος η κα Γιαννούλη επεσήμανε ότι προγραμματίζει και άλλες τέτοιες δράσεις. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “αυτά τα μαθήματα δίνουν στοιχεία ήθους και συμπεριφοράς, οπότε ακόμα και οι πιο μικρές τάξεις μπορούν να πηγαίνουν και να έχουν μια εικόνα του Δημαρχείου, είναι σημαντικό”.

Προσπάθεια αξιοποίησης κάθε δυνατής χρηματοδότησης προς όφελος των σχολείων

Παρών στην επίσκεψη των μαθητών ήταν ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος, ο οποίος και ενημέρωσε σχετικά με τα αιτήματα των παιδιών, που αφορούν στην υλικοτεχνική αποκατάσταση του σχολείου τους.

Όπως ανέφερε ο αντιδήμαρχος, το βασικό αίτημα των παιδιών αφορά στο κτιριακό του σχολείου και συγκεκριμένα στην αντικατάσταση των κουφωμάτων ενός ορόφου καθώς και κάποιες εξωτερικές επισκευές και ελαιοχωρματισμό του κτιρίου. “Υπάρχει ενεργή εργολαβία για τη συντήρηση Σχολικών Κτιρίων, την οποία υλοποιεί ο Δήμος από χρήματα που έχει εγκρίνει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για τα σχολεία του νομού, μέσω του προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Μέσα από αυτά τα χρήματα έχουν προβλεφθεί οι συγκεκριμένες επισκευές, οι οποίες θα γίνουν μέσα στη χρονιά”. Πρόσθεσε μάλιστα ότι ο εργολάβος έχει επισκεφθεί ήδη το σχολείο, σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου έχουν γίνει οι απαραίτητες μετρήσεις, τα κουφώματα έχουν παραγγελθεί και θα τοποθετηθούν στο επόμενο διάστημα.

Παράλληλα, όπως ανέφερε ο κ. Βακόνδιος, τα παιδιά κατέθεσαν μία σειρά από αιτήματα, όπως την τοποθέτηση μπασκέτας στο γηπεδάκι που υπάρχει, την ανάγκη λοιπών χρωματισμών στο κτίριο και την τοποθέτηση εσωτερικής πόρτας, αιτήματα τα οποία θα τα εξετάσει με την Τεχνική Υπηρεσία στο επόμενο διάστημα. “Πρόκειται για μικρότερης κλίμακας παρεμβάσεις. Είναι όλες πραγματοποιήσιμες απλά χρειάζονται ιεράρχηση. Οι παρεμβάσεις που θέλουν τα σχολεία είναι αρκετών εκατομμυρίων ευρώ και συνεπώς αναζητούμε χρηματοδοτήσεις είτε από τα ταμεία του Δήμου είτε από το ΕΣΠΑ είτε από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα και προσπαθούμε να τις αξιοποιήσουμε προς όφελος των παιδιών και των σχολείων”, τόνισε, επισημαίνοντας ότι τόσο η Σχολική Επιτροπή όσο και η Τεχνική Υπηρεσία θα κάνουν το καλύτερο δυνατό για την αποκατάσταση των προβλημάτων του σχολείου.

Τέλος ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών ανέφερε την εικαστική παρέμβαση που επιθυμούν οι μαθητές για την εξωτερική όψη του σχολείου. “Πρόκειται για τον τοίχο περιμετρικά του κτιρίου, περίπου 1,5 μέτρο ύψος, για τον οποίο έχουν συνεννοηθεί με το Πανεπιστήμιο να γίνει κάποιο γκράφιτι. Σε αυτό τους ενημερώσαμε ότι είμαστε θετικοί και να τους βοηθήσουμε σε ότι χρειαστεί, με την προϋπόθεση ότι όποιες εγκρίσεις απαιτηθούν θα πρέπει να τις λάβουν υπ' όψιν τους πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε ενέργεια”, σχολίασε.