Έγκριση για το σχέδιο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Πάρο

  • Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου, 2023 - 06:17

Στην τελική ευθεία μπαίνει η εγκατάσταση και λειτουργία των νέων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Πάρο. Συγκεκριμένα στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του ∆ήµου Πάρου, συζητήθηκε η έγκριση του σχεδίου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (Σ.Φ.Η.Ο.), με την απόφαση να είναι ομόφωνη.

Η απόφαση της Επιτροπής

Αρχικά, κάποια από τα µέλη της Επιτροπής θέλησαν να διευκρινίσουν τα ακριβή σηµεία, όπου θα γίνεται η φόρτιση των οχηµάτων και ο πρόεδρος της επιτροπής, Ιωάννης Ταΐρης έδωσε λεπτοµερή περιγραφή. Το μέλος της Επιτροπής, Θανάσης Μαρινόπουλος ρώτησε επιπλέον, όταν τα σηµεία αυτά είναι σε θέσεις parking, αν αυτές δεν θα υπολογίζονται ως θέσεις στάθµευσης. Ο κ. Ταΐρης είπε ότι θα γίνει διαγωνισµός και δηµοπρασία για τα σηµεία φόρτισης και για την εγκατάσταση του µηχανήµατος. Με βάση τα ανωτέρω, η Επιτροπή εισηγήθηκε την Έγκριση του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχηµάτων (Σ.Φ.Η.Ο) ∆ήµου Πάρου, το οποίο αποτελείται από ανάλυση Υφιστάµενης Κατάστασης – Χαρτογράφηση περιοχής Παρέµβασης, χωροθέτηση σηµείων επαναφόρτισης και θέσεων στάθµευσης Η/Ο – Σενάρια ανάπτυξης δικτύου σηµείων επαναφόρτισης Η/Ο, έκθεση ∆ιαβούλευσης και ολοκλήρωση φακέλου - Εφαρµογή Σχεδίου. 

Η σημασία της ηλεκτροκίνησης

Η ηλεκτροκίνηση προωθείται ως µια από τις σηµαντικότερες και αποτελεσµατικότερες εναλλακτικές προτάσεις µείωσης της ατµοσφαιρικής ρύπανσης. Βελτιώνει την ποιότητα ζωής στις πόλεις, µειώνει τον θόρυβο, και τους ατµοσφαιρικούς ρύπους , καθώς και τα περιστατικά πρόωρης θνησιµότητας του πληθυσµού. Σε διεθνές επίπεδο, η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να αποτελεί τη βασική λύση για µετάβαση σε ένα περιβάλλον οδικών µετακινήσεων µηδενικών εκποµπών, µε το 31% του παγκόσµιου στόλου οχηµάτων να προβλέπεται πως θα είναι ηλεκτρικός έως το 2040. Η Ελλάδα υποστηρίζει τις νοµοθετικές πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη µείωση των εκποµπών αερίων του θερµοκηπίου. Στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα (ΕΣΕΚ), που αποτελεί τον εθνικό «οδικό χάρτη» για την επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συµφωνίας (European Green Deal) έχει τεθεί ο στόχος για µερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχηµάτων σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των νέων οχηµάτων έως το 2030.

Ο ∆ήµος Πάρου σε συνέχεια της πρόσκλησης του Πράσινου Ταµείου υπέβαλε αίτηση χρηµατοδότησης εκπόνησης Σ.Φ.Η.Ο., η οποία εγκρίθηκε και εντάχθηκε στο χρηµατοδοτικό πρόγραµµα. Ύστερα από ∆ιαγωνισµό, ανατέθηκε στην εταιρεία Project4 IKE η υπηρεσία «Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχηµάτων ∆ήµου Πάρου», η οποία αφορά στο πρόγραµµα χωροθέτησης επαρκούς αριθµού δηµοσίως προσβάσιµων σηµείων επαναφόρτισης Ηλεκτρικών Οχηµάτων κανονικής ή υψηλής ισχύος και θέσεων στάθµευσης, για λογαριασµό του ∆ήµου Πάρου έχοντας ως περιοχή παρέµβασης τα διοικητικά όρια του ∆ήµου.

Οι παράμετροι που εξετάστηκαν

Για την κατάρτιση του Σ.Φ.Η.Ο. ο ∆ήµος Πάρου δηµιουργεί «φάκελο Σ.Φ.Η.Ο.» ο οποίος

συντάσσεται σύµφωνα µε τις ισχύουσες προδιαγραφές της Απόφασης Υπουργού και Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας και αποτελείται υποχρεωτικά από τρία παραδοτέα, τα οποία αναλύονται ως εξής:

• Π.1α: Ανάλυση Υφιστάµενης Κατάστασης – Χαρτογράφηση περιοχής Παρέµβασης

• Π.1β: Χωροθέτηση σηµείων επαναφόρτισης και θέσεων στάθµευσης Η/Ο – Σενάρια ανάπτυξης

δικτύου σηµείων επαναφόρτισης Η/Ο

• Π2: Έκθεση ∆ιαβούλευσης

• Π3: Ολοκλήρωση φακέλου - Εφαρµογή Σχεδίου

Στο πρώτο παραδοτεο έγινε η περιγραφή και ανάλυση του ∆ήµου Πάρου ως προς την αναπτυξιακή του φυσιογνωµία, την χωροταξική και πολεοδοµική διαµόρφωση, τις σηµαντικές χρήσεις και σηµεία ενδιαφέροντος, τα κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά, και εν τέλει η χαρτογραφική αποτύπωση των παραπάνω. Η ανάλυση του πρώτου αξιοποιήθηκε στο δεύτερο για την ανάπτυξη της µεθοδολογίας επιλογής των σηµείων επαναφόρτισης ΣΦΗΟ. Παράλληλα εκτιµήθηκαν οι τάσεις και εξελίξεις στην αγορά ηλεκτρικών οχηµάτων σε διεθνές και εθνικό επίπεδο καθώς και η ζήτηση για τον ∆ήµο Πάρου. Λαµβάνοντας υπόψη τα παραπάνω προέκυψαν µέσα από σενάρια οι προτάσεις για την χωροθέτηση των σηµείων επαναφόρτισης στους οικισµούς και άλλα σηµεία του ∆ήµου. Συνοπτικά, λήφθηκαν υπόψη 2 Σενάρια για την χωροθέτηση σηµείων επαναφόρτισης Η/Ο, που είναι αυτό των ελάχιστων απαιτούµενων βάσει πληθυσµού και αυτό των σηµείων βάσει των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής παρέµβασης, καθώς και τα επιπρόσθετα απαιτούµενα σηµεία ειδικών θέσεων και λόγω τουριστικής κίνησης.

Ετικέτες: