Ισχύει η απόφαση της ακύρωσης του εισιτηρίου στη δημοτική συγκοινωνία

Συγκοινωνιακή σύγχυση

- Δημότες δεν καταβάλλουν το αντίτιμο - Αντίθετοι οι πρόεδροι του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κυκλάδων και του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ - Πολιτική “ίσων αποστάσεων” από τη δημοτική αρχή(;)

Συμφόρηση αλληλοσυγκρουόμενων δηλώσεων παρουσιάζεται στο προσκήνιο της επικαιρότητας όσον αφορά στο θέμα της υποχρεωτικής ακύρωσης του εισιτηρίου για τη χρήση των λεωφορείων της δημοτικής συγκοινωνίας.

Η “Κοινή Γνώμη” δύο ημέρες πριν τη συμπλήρωση του πρώτου μήνα της εφαρμογής της απόφασης του δημοτικού συμβουλίου σχετικά με την καταβολή αντιτίμου στη δημοτική συγκοινωνία στη γραμμή κέντρο – Άνω Σύρος, μίλησε με δημότες, επιβιβάστηκε στα mini bus και κατέγραψε τί ακριβώς συμβαίνει καθημερινά.

Στο σχετικό ρεπορτάζ που παρουσιάζεται, φαίνεται πως πολλοί από τους δημότες δεν ακυρώνουν το εισιτήριό τους, ενώ κάποιοι από εκείνους δηλώνουν πως διαφωνούν. Παράλληλα, άνθρωποι που μετακινούνται στη γραμμή Δόξα – Αθλητικό Κέντρο διαφωνούν με την επιβολή αντιτίμου στη δεύτερη γραμμή προς τον μεσαιωνικό οικισμό ενώ επιχειρηματίας της Ερμούπολης που διαθέτει εισιτήρια, επισημαίνει ότι, έχει γίνει αποδέκτης της δυσαρέσκειας που εκφράζουν κάποιοι από τους πολίτες καθώς κρίνουν ακριβό το ποσό του εισιτηρίου.

Ωστόσο, η εφημερίδα φιλοξενεί και τις θέσεις του προέδρου του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κυκλάδων καθώς και του προέδρου του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ ενώ παρουσιάζει τη θέση του αρμόδιου αντιδημάρχου Φώτη Ξαγοράρη.

Διαπιστώνεται... αλαλούμ

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας της εφημερίδας με δημότες, διαπιστώθηκε ότι η ανακοίνωση της εφαρμογής της απόφασης από το δήμο, μάλλον δεν έχει γίνει αντιληπτή από το σύνολο των πολιτών. “Χρησιμοποιούμε το mini bus μέχρι τη Δόξα. Είμαστε ευχαριστημένοι από τα δρομολόγια και χαιρόμαστε που δε χρειάζεται να πληρώσουμε όπως οι κάτοικοι της Άνω Σύρου. Θα έπρεπε ο δήμος να εφαρμόζει όμως την ίδια απόφαση και για τους δημότες της Ερμούπολης και για εκείνους της Άνω Σύρου. Ή δωρεάν για όλους ή ένα χαμηλό αντίτιμο, όχι πάντως ένα ευρώ”, αναφέρει κάτοικος της Ερμούπολης, ενώ ταυτόχρονα, επιχειρηματίας που διατηρεί κατάστημα ψιλικών ειδών στο κέντρο δηλώνει, “Αρχικά οι άνθρωποι αγόραζαν δέκα δέκα τα εισιτήρια αλλά τώρα έχει μειωθεί ο αριθμός” γιατί όπως προσθέτει του μεταφέρεται ότι “δεν είναι απαραίτητο να πληρώσουν γιατί δεν λειτουργούσαν και τα μηχανήματα εντός των λεωφορείων”. Μάλιστα, ο ίδιος έχει εισπράξει κάποιες φορές τη δυσαρέσκεια των πολιτών για την εν λόγω απόφαση της δημοτικής αρχής, λέγοντας ότι δημότες αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι, “Τους φαίνεται ακριβό το ένα ευρώ. Θα προτιμούσαν να μην πλήρωναν καθόλου. Λογικό είναι σε τέτοια δύσκολη εποχή”.

Μία κυρία που μετακινείται από την Άνω Σύρο προς την Ερμούπολη, σημειώνει, “Σπάνια θα χρησιμοποιήσω το λεωφορείο. Τώρα με το ένα ευρώ προτιμώ να με μεταφέρει κάποιο παιδί μου αν θέλω να κάνω κάποια ψώνια αφού δεν οδηγώ. Κανονικά πρέπει να ισχύει το εισιτήριο όπως έχει ανακοινώσει η δημοτική αρχή, αλλά ο σύζυγός μου μετακινείται χωρίς να πληρώνει τίποτα. Κανείς δεν του έχει κάνει παρατήρηση”.

Επιπρόσθετα, ακόμη ένας κάτοικος της Άνω Σύρου, δήλωσε, “Τσάμπα μετακινούμαι. Δεν υπάρχει κάποιος που να με υποχρεώνει. Δεν ξέρω αν ισχύει σίγουρα η απόφαση. Έλεγχο δεν έχω δει από κάποιον”.

Αντιδρούν σταθερά

Μία μεγάλη μερίδα πολιτών εκφράζουν επίσης και οι πρόεδροι του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Κυκλάδων καθώς επίσης και του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ Κυκλάδων. Ο Θοδωρής Μήτσκας επανέλαβε όσα έχει επισημάνει κατά το παρελθόν και μάλιστα μέσω επιστολής προς το δήμο Σύρου – Ερμούπολης. “Διαφωνούμε με το μέτρο και καλούμε το δήμο να το πάρει πίσω. Είναι απαράδεκτο σε μία περίοδο που ο κόσμος σπαράζει από την ανέχεια, την ανεργία και τη φτώχεια να τον επιβαρύνουν με αυτό το ένα ευρώ καθημερινά”. Μάλιστα, ο κ. Μήτσκας πρόσθεσε, πως εκτός από τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στους δημότες Ερμούπολης και Άνω Σύρου, σημείο το οποίο πρέπει να εστιάσει κάποιος την προσοχή του, είναι πως, “Σήμερα λόγω της οικονομικής κατάστασης που διανύει η χώρα μας, δεν υπάρχει θέση για ένα τέτοιο μέτρο στους πολίτες”.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος, έχει κινηθεί κατά καιρούς και ο πρόεδρος του Σωματείου Συνταξιούχων ΙΚΑ, Γιάννης Χαρίτος, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει ουκ ολίγες φορές την επιβολή αντιτίμου “χαράτσι” για την κοινωνική ομάδα των συνταξιούχων, δεδομένων των μειώσεων στις αποδοχές τους, από την πλευρά της κυβέρνησης εξαιτίας των μνημονίων.

Φ. Ξαγοράρης: Όσοι δεν ακυρώνουν, κακώς πράττουν

Αρμόδιος για το εν λόγω ζήτημα από τη δημοτική αρχή έχει ορισθεί ο αντιδήμαρχος Φώτης Ξαγοράρης. Η “Κοινή Γνώμη” επικοινώνησε με τον ίδιο προκειμένου να καταγράψει την επίσημη θέση του δήμου. Κληθείς να σχολιάσει όσα αναφέρουν αλλά και πράττουν κάτοικοι του νησιού που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία της δημοτικής συγκοινωνίας, υποστήριξε, “Όσοι δεν καταβάλλουν το αντίτιμο, παρανόμως δεν το καταβάλλουν. Ισχύει η απόφασή μας. Τα εισιτήρια έχουν εκδοθεί και πωλούνται. Όσοι δεν ακυρώνουν το εισιτήριο, κακώς πράττουν”, προσθέτοντας ότι, “Ο έλεγχος των εισιτηρίων έχει ανατεθεί στη δημοτική αστυνομία” και εξηγώντας όμως πως, “Εννοείται ότι υπάρχει μία περίοδος προσαρμογής αλλά κάποια στιγμή θα ξεκινήσουν και οι έλεγχοι”. Ο κ. Ξαγοράρης στην επίμονη παρατήρηση ότι αρκετοί από τους δημότες δεν ακυρώνουν τα εισιτήρια, σημειώνει, “Υπήρχε ένα πρόβλημα με το μελάνι των ακυρωτικών μηχανημάτων αλλά αυτό δεν παίζει κάποιο ρόλο. Ίσως αυτό τους προκάλεσε σύγχυση. Πρέπει όμως να “χτυπούν” το εισιτήριο”.

Προσεχώς 50% κάτω οι τρίτεκνοι

Ιδιαίτερη αναφορά πραγματοποίησε όσον αφορά στην απόφαση για χρήση μειωμένου εισιτηρίου από τα μέλη των τρίτεκνων οικογενειών. “Δεν υπάρχουν πολλές ομάδες που πληρώνουν το μισό αντίτιμο. Μόνο η ομάδα των τριτέκνων όπου συστάθηκε πλέον ο Σύλλογός τους και προβλέπεται στη σύμβασή μας με τα λεωφορεία να έχουν έκπτωση 50%. Δεν είχαμε παραγγείλει εξ αρχής τα εισιτήρια και γι αυτό δεν υπάρχουν διαθέσιμα”, τονίζει, απαντώντας σε ανάλογη ερώτηση και λέγοντας παράλληλα ότι, “Πιστεύω θα τα έχουμε τις επόμενες ημέρες και θα διατεθούν και αυτά”.

Αξίζει να σημειωθεί πως, στις “προνομιούχες” ομάδες που έχουν απαλλαγεί από την καταβολή χρηματικού αντιτίμου προκειμένου να μετακινηθούν, ανήκουν, οι συνταξιούχοι του ΟΓΑ, εκείνοι που λαμβάνουν ΕΚΑΣ, όσοι είναι άποροι και άνεργοι καθώς και άλλες κοινωνικές ομάδες. “Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι επιδεικνύουν την αντίστοιχη ταυτότητα που έχουν και δε χρειάζεται να πληρώνουν”, σημειώνει συγκεκριμένα ο ίδιος.

Ισορροπίες

Εν κατακλείδι, ο Φώτης Ξαγοράρης, ερωτηθείς να απαντήσει αν η απόφαση του δήμου “διαχωρίζει” τους δημότες σε πολίτες δύο κατηγοριών, εκ των οποίων μάλιστα κάποιοι από τη στιγμή που δεν υπάρχει έλεγχος, επιλέγουν να μην πληρώνουν, αναφέρει, “Προσωπικά θεωρώ ότι δεν είναι θέμα ελέγχου η εφαρμογή της απόφασης. Πρέπει ο κόσμος να κατανοήσει ότι το κόστος της δημοτικής συγκοινωνίας είναι μεγάλο και αποτελεί οικονομική επιβάρυνση για το δήμο”.

Αναλυτικότερα, όσον αφορά στη γραμμή Δόξα – Αθλητικό Κέντρο, όπως σημείωσε στη συνέχεια, “παραμένει δωρεάν γιατί στόχος είναι να αποσυμφορηθεί το κέντρο” ενώ σχετικά με τη γραμμή που εξυπηρετεί τον οικισμό της Άνω Σύρου και έχει επεκταθεί “αποφασίσαμε την επιβολή του ενός ευρώ, με το σκεπτικό πως υπάρχουν κι άλλες επαγγελματικές ομάδες, όπως οι οδηγοί αγοραίων οχημάτων, που θα είχαν μεγάλη οικονομική ζημιά αν δεν υπήρχε εισιτήριο. Θεωρώ ότι είναι σωστή η σκέψη της δημοτικής αρχής αν συνυπολογίσουμε ότι συρρικνώνονται μέρα με την ημέρα τα οικονομικά των δήμων. Αν δεν προσέξουμε θα βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να σταματήσουμε τη δημοτική συγκοινωνία κάτι που θα είναι άσχημο για τον τόπο”, κατέληξε.