Εγκαταλείπουν τη Σύρο μετά το Πάσχα τα High Speed

«Αργά» καλοκαιρινά δρομολόγια

Αλλαγή ρότας έχουν χαράξει τα ταχύπλοα High Speed, για την μετά το Πάσχα περίοδο, ακολουθώντας θαλάσσιους δρόμους μακριά από τη Σύρο, αφήνοντας την πρωτεύουσα των Κυκλάδων χωρίς ταχύπλοα κατά την θερινή περίοδο.

Η ήδη ταλαιπωρημένη ακτοπλοϊκή σύνδεση της πρωτεύουσας του νομού με το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και με τα άλλα νησιά των Κυκλάδων, δέχεται ακόμα ένα πλήγμα, με τη Σύρο να μπαίνει εκ νέου στο περιθώριο από την Ηellenicseaways, η οποία θα αφήσει το καλοκαίρι χωρίς ταχύπλοα το νησί.

Οικονομικοί οι λόγοι

Η διακοπή των δρομολογίων, έχει πέσει ήδη στο τραπέζι των συζητήσεων που γίνονται στην εταιρία, ενώ όπως τόνισε ο ναυτιλιακός πράκτορας, κ. Νίκος Βασιλικός, η γραμμή Πειραιάς-Σύρος, δεν είναι βιώσιμη.

Σύμφωνα με τα περσυνά στοιχεία, τα συγκεκριμένα δρομολόγια της εταιρείας δεν κατέγραψαν τα αναμενόμενα κέρδη, καθιστώντας τη δρομολόγηση των ταχύπλοων στην εν λόγω γραμμή ασύμφορη, οπότε η πλοιοκτήτρια εταιρεία προσανατολίζεται να «βάλει τα ταχύπλοα σε μια κερδοφόρα γραμμή» όπως υποστήριξε και ο κ. Βασιλικός.

Συνυπολογίζοντας το ιδιαίτερα υψηλό κόστος των ναύλων των συγκεκριμένων πλοίων, αλλά και τη μείωση της ταχύτητας που επέβαλε η αύξηση των καυσίμων, καθιστώντας το ταξίδι πολύωρο και διατηρώντας κατ’ ευφημισμό τον τίτλο των «ταχύπλοων», γίνεται σαφές ότι δεν συγκέντρωναν την προτίμηση των επιβατών, καταγράφοντας ελλιπείς πληρότητες.

Η Σύρος και οι εναλλακτικές

Η γραμμή Σύρος-Τήνος-Μύκονος που εξυπηρετούσαν τα High Speed, αφήνει κενό ουσιαστικά στη Σύρο, καθώς τα άλλα δύο νησιά διαθέτουν εναλλακτικές λύσεις.

Η Τήνος με τη σύνδεση που διαθέτει με τη Ραφήνα, εξυπηρετείται με σαφώς οικονομικότερο, αλλά και συντομότερο δρομολόγιο, ενώ η Μύκονος με την πληθώρα αεροπορικών συνδέσεων, έχει αμεσότερη σύνδεση με παραπλήσιο κόστος.

Με αυτά τα δεδομένα το βάρος επωμίζεται εξ ολοκλήρου η Σύρος, η οποία καλείται να στηρίξει αυτά τα δρομολόγια, με κινήσεις που θα αποφέρουν παράπλευρα οφέλη.

Με τις εποχές των παραχωρήσεων των γραμμών σε συγκεκριμένους πλοιοκτήτες, να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, με τον εκάστοτε υπουργό να μην είναι πλέον ο απόλυτος «άρχων» που ορίζει το ποιες εταιρείες θα εκμεταλλευτούν τις όποιες γραμμές, αλλά με τους κανόνες της ελεύθερης ανταγωνιστικής αγοράς που παίζεται πλέον το παιχνίδι, καλούνται τα νησιά να δημιουργήσουν επιχειρηματικές δομές συμμετοχικής δράσης, που θα λειτουργήσουν ως δέλεαρ ανταποδοτικού οφέλους.

Οι νέοι κανόνες του ανταγωνισμού, μεταφέρουν το παιχνίδι σε ένα καθαρά επιχειρηματικό στίβο, στον οποίο καλούνται οι τοπικές κοινωνίες να δημιουργήσουν επενδύσεις με τη συμμετοχή οικονομικών παραγόντων, προκειμένου να προκαλέσουν τη στήριξη και το ενδιαφέρον σε πολλαπλά επίπεδα.

Οι αφοριστικές τακτικές και τα απειλητικά εκβιαστικά διλλήματα δεν βρίσκουν πλέον πρόσφορο έδαφος και λειτουργούν ως ομοβροντίες σε κενό αέρος.

Η νέες συνδέσεις

Οι πληροφορίες θέλουν τα ταχύπλοα High Speed να συνδέουν τα πλέον τουριστικά νησιά των Κυκλάδων με την Κρήτη, θέτοντας τα σε γραμμές εξασφαλισμένου κέρδους, καθώς αυτές θα εξασφαλίζουν υψηλές πληρότητες.

Όπως ανέφερε ο κ. Βασιλικός, σημειώνοντας ότι δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από την πλευρά της εταιρείας, «ακούγονται πολλά, όπως στη γραμμή της Σαντορίνης και για τα νησιά αυτά που φέτος θα έχουν τη μεγαλύτερη κίνηση. Δεν έχουν βγει οι εγκρίσεις των δρομολογίων ακόμη και πιστεύω ότι το θέμα βρίσκεται σε διαπραγματευτικό στάδιο».

Εάν επαληθευτούν τα όσα έχουν διαρρεύσει για σύνδεση με τα High Speed του Πειραιά με την Κρήτη, με ενδιάμεσους σταθμούς Μύκονο-Πάρο-Σαντορίνη, τότε τα νησιά αυτά αποκτούν ένα επιπλέον όφελος, διότι τα ταχύπλοα θα λειτουργούν για αυτά ως ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Η Σύρος, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, θα καλύπτει τη σύνδεση της με τον Πειραιά με δύο πρωινά δρομολόγια (ατυχής επιλογή ώρας), το σταθερό πρωινό δρομολόγιο της Blue Star και μισή ώρα αργότερα με το «Μύκονος».