Συνεχίζονται οι επαφές Δημάρχων για τη δημιουργία υδατοδρομίων

Ετοιμάζονται τα «σχέδια πτήσης» στα νησιά

Άμεσο το ενδιαφέρον της Ίου που υπολογίζει ότι τα υδροπλάνα θα βοηθήσουν στη βελτίωση της διασύνδεσης του νησιού – Υδροπλάνο «υγείας» ζητά η Μήλος
  • Παρασκευή, 19 Ιουλίου, 2013 - 06:00

Στη… συνεργασία αέρος και θαλάσσης εναποθέτουν τις ελπίδες τους Δήμαρχοι των νησιών των Κυκλάδων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν, μεταξύ άλλων και τα χρονίζοντα προβλήματα της κακής ακτοπλοϊκής σύνδεσής τους τόσο με την ηπειρωτική Ελλάδα όσο και μεταξύ τους.

Το «μάννα εξ ουρανού», που ελπίζεται ότι αυτή τη φορά θα «πέσει» όπως πρέπει, είναι τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα, που αναμένεται να τα δούμε στα νησιά έως τον επόμενο χρόνο.

Ήδη τις τελευταίες ημέρες η εταιρία Hellenic Seaplanes SA (Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ), η οποία δραστηριοποιείται στην ανάπτυξη υδατοδρομίων και τη δρομολόγηση υδροπλάνων στην Ελλάδα, φιλοδοξώντας εγκαταστήσει υποδομές για τη λειτουργία -σε πρώτη φάση- 100 υδατοδρομίων σε ολόκληρη τη νησιωτική και στεριανή Ελλάδα, έχει εντατικοποιήσει τις επαφές της με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης στον νομό. Αυτήν και την προηγούμενη εβδομάδα εκπρόσωποι της εταιρίας συναντήθηκαν με εκπροσώπους των Δήμων σε Θήρα, Μήλο, Ίο και Φολέγανδρο, εκθέτοντας τα σχέδιά τους και διερευνώντας τις προθέσεις των Δημάρχων για μεταξύ τους συνεργασία.

100 υδατοδρόμια το 2013

Η εταιρία έχει στόχο να καλύψει 18 προορισμούς στην ελληνική επικράτεια, με προσιτό εισιτήριο, το οποίο μάλιστα, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, θα αντιστοιχεί σε αυτό των πλοίων, χωρίς πάντως να διευκρινίζεται αν πρόκειται για συμβατικά ή ταχύπλοα. Σε πρώτη φάση στόχος είναι η σύνδεση του μητροπολιτικού υδατοδρομίου που θα δημιουργηθεί στην Αττική, με Κύθηρα, Νάξο, Πάρο, Κάρπαθο, Σητεία, Σκιάθο, Ρόδο, Κω, Αστυπάλαια, Λέρο, Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Άκτιο, Κεφαλονιά. Σε ανακοίνωσή της η Hellenic Seaplanes SA αναφέρει ότι έχει ήδη εξασφαλίσει μεγάλο επενδυτικό κεφάλαιο και ότι ξεκινά με βάση την εξασφάλιση λειτουργίας όσο περισσότερων υδατοδρομίων γίνεται (100 αδειοδοτημένα για το 2013) με άξονα για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα.

Η εταιρία έχει συστήσει ομάδα εμπειρογνωμόνων για τη μελέτη και υλοποίηση του επιχειρηματικού πλάνου της καθώς και για την αδειοδότηση υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα. Παράγοντες της εταιρείας εκτιμούν ότι την επόμενη δεκαετία η Ευρώπη θα απορροφήσει πάνω από 1,5 δις. ευρώ σε αμφίβια αεροσκάφη και ότι η ετήσια αγορά για τις πωλήσεις εισιτηρίων για τις τακτικές και μόνο είναι πάνω από 1 δισ. € ετησίως.

Εντατικοποίηση επαφών στις Κυκλάδες

Έχουν προηγηθεί επαφές και με άλλους Δημάρχους των Κυκλάδων, ενώ στις αρχές του μήνα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση στον Δήμο της έδρας του Νομού με τον διευθύνων σύμβουλο της εταιρίας, Ν. Χαραλάμπους, τον Δήμαρχο Γ. Δεκαβάλλα και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου, Γ. Βελισσαρόπουλο. Δήμαρχος και Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Συρου υποστηρίζουν ότι πρόκειται για ένα εγχείρημα επένδυση για τα νησιά και επανάσταση για τον τουρισμό, δεσμευόμενοι ότι θα εξετάσουν τις προτάσεις που θα προκύψουν από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι απόψεις των Δημάρχων Ίου και Μήλου, με τους οποίους εκπρόσωποι της εταιρίας είχαν επαφές.

Το ταχύτερο δυνατόν ζητά υδροπλάνα η Ίος

Το άμεσο ενδιαφέρον του για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο νησί εξέφρασε ο Δημάρχος Ίου, Μιχάλης Πετρόπουλος, οποίος συναντήθηκε με εκπροσώπους της εταιρίας την περασμένη εβδομάδα. Όπως επεσήμανε, μιλώντας στην ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ, από τη συζήτηση προέκυψε ότι την επόμενη χρονιά -αν εξασφαλιστεί φέτος η απαιτούμενη άδεια- τα υδροπλάνα θα ξεκινήσουν τις πτήσεις και προσθαλασσώσεις τους στο νησί. Όπως επεσήμανε ο Δήμαρχος, σημασία δεν έχει αν την άδεια θα την εξασφαλίσει ο Δήμος ή η ίδια η εταιρία, ενημερώνοντας ότι το θέμα θα τεθεί προς συζήτηση και λήψη απόφασης στην προσεχή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Ίου.

Το ζήτημα για την Ίο, όπως επισημαίνει ο κ. Πετρόπουλος, είναι περισσότερο από επείγον και δεν αφορά μόνο στην, αναμφίβολη συμβολή των υδροπλάνων στον τομέα του τουρισμού. «Τα υδροπλάνα είναι αναγκαία και για την άμεση εξυπηρέτηση των βασικών αναγκών μας», επεσήμανε ο Δήμαρχος, επαναλαμβάνοντας τα ήδη γνωστά προβλήματα ακτοπλοϊκής σύνδεσης που αντιμετωπίζει η Ίος, κυρίως κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. «Είμαστε ένα νησί χωρίς αεροδρόμιο, το οποίο τον χειμώνα μένει με ένα πλοίο που επιστρέφει μέσω Σαντορίνης και το 10ωρο εν πλω είναι υπερβολικά πολύς χρόνος», υπενθύμισε ο κ. Πετρόπουλος, εκτιμώντας ότι τα υδροπλάνα, παρά το γεγονός ότι τον χειμώνα θα έχουν μειωμένα δρομολόγια, εντούτοις θα προσφέρουν σημαντική «ανάσα» στην ελλιπή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ίου.

Η Ίος ήταν ενταγμένη στα δρομολόγια υδροπλάνων και κατά το παρελθόν, όμως τότε είχαν εκτελεστεί μόλις τρεις πτήσεις, προτού η επένδυση «βυθιστεί» στον… πάτο του Αιγαίου. Σύμφωνα με την εταιρία, το υδατοδρόμιο στο νησί θα βρίσκεται στον ίδιο χώρο, όπως και στο παρελθόν, με τις αναγκαίες κατασκευές και προσθήκες. Εξάλλου, το λιμάνι τις Ίου παρέχει αρκετή προστασία, και ο κ. Πετρόπουλος εκτιμά ότι και στα 6-7 μποφόρ τα 20θεσια υδροπλάνα θα μπορούν να εκτελούν με ασφάλεια τα δρομολόγιά τους προς το νησί.

Υδροπλάνα στην υπηρεσία της υγείας θέλει η Μήλος

Θετικός στα όσα συζητήθηκαν είναι και ο Δήμος Μήλου. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, Γεράσιμο Δαμουλάκη, εξετάζονται τρόποι ώστε αφενός η Μήλος να είναι ένα κομβικό νησί σε ό,τι αφορά τα υδροδρόμια, όμως, επιπρόσθετος στόχος του Δήμου είναι να αγοραστεί υδροπλάνο που να εδρεύει στο νησί, και το οποίο «θα έλυνε τα χέρια στον τομέα της υγείας και των αεροδιακομιδών».

Ήδη ο Δήμαρχος σε επαφές που έχει πραγματοποιήσει, εξετάζει το ενδεχόμενο αγοράς υδροπλάνου από τον Δήμο, με την εξασφάλιση των αναγκαίων χρηματοδοτήσεων, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται σε αεροδιακομιδές. Σύμφωνα με τον κ. Δαμουλάκη, το ειδικά διαμορφωμένο για ιατρικές υπηρεσίες υδροπλάνο, θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες αεροδιακομιδών των κατοίκων της Μήλου αλλά και των άλλων νησιών των Δυτικών Κυκλάδων. Σημαντικό στοιχείο και για την Μήλο, αποτελεί το γεγονός ότι το νησί επίσης διαθέτει μεγάλο και ασφαλές λιμάνι που αναμένεται να διευκολύνει τις πτήσεις και προσθαλασσώσεις των υδροπλάνων.

Συνέδριο για τα υδροπλάνα στη Σύρο

Η λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίων στον νομό, που έρχεται ως συνέχεια ψήφισης του νόμου 4146/2013 περί της «Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις και άλλες διατάξεις», θα είναι το αντικείμενο συνεδρίου που διοργανώνεται την Τρίτη 30 Ιουλίου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, με σκοπό την ενημέρωση των άμεσα εμπλεκόμενων φορέων (ΟΤΑ, Λιμενικών Ταμείων) αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου. Στο συνέδριο έχουν κληθεί εκπρόσωποι από όλες τις νησιώτικες περιοχές, από Ιόνιο, Βόρειο και Νότιο Αιγαίο και Σποράδες, με στόχο την ενημέρωση και κινητοποίησή τους και την προετοιμασία φακέλου συμμετοχής για την αδειοδότηση στο πλαίσιο του σχετικού νόμου.