''Νοοτροπίες ωφελιμισμού''
- Δευτέρα, 16 Ιουνίου, 2014 - 06:10
H έκταση που πήρε το θέμα της αύξησης τιμών στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της χώρας και ιδιαίτερα στα νησιά των Κυκλάδων, προκάλεσε την παρέμβαση της υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, η οποία καταδίκασε τις πολιτικές ωφελιμισμού από μερίδα τουριστικών επιχειρήσεων.
Από την πλευρά των ξενοδόχων, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Ρέτσος, αμφισβήτησε τα στοιχεία τιμολογιακής πολιτικής των ξενοδοχείων που διαδίδονται, τα οποία όπως τόνισε ''στερούνται αλήθειας'' ταράσσοντας έτσι τα νερά στην τουριστική αγορά.
Κατά της κερδοσκοπίας η κ. Κεφαλογιάννη
Σε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία για τη χώρα, ο τουρισμός φαντάζει διέξοδος καθώς αποτελεί τον μόνο υγιή και αναπτυσσόμενο κλάδο της οικονομίας, με τα ποσοστά των τουριστών που επιλέγουν να επισκεφτούν την Ελλάδα και κυρίως τα νησιά της, να εκτινάσσονται στα ύψη. Όπως φαίνεται όμως την θετική αυτή κατάσταση σπεύδει να εκμεταλλευτεί μερίδα των τουριστικών επιχειρήσεων καθώς έχει παρατηρηθεί έντονη αυξήση τιμών διαμονής στους τουριστικούς προορισμούς με αυξημένη ζήτηση, προκαλώντας ανησυχία και προβληματισμό στην κυβέρνηση και κυρίως στην υπουργό Τουρισμού κ. Κεφαλογιάννη.
Συγκεκριμένα, η αρμόδια υπουργός μιλώντας στην εκδήλωση του ΣΕΤΕ, παρουσία του γενικού Γραμματέα του υπουργείου Τουρισμού, Αναστάσιο Λιάσκο και του αντιπροέδρου του ΕΟΤ, Χριστόφορο Καπαρουνάκη, επέσπευσε να καταδικάσει την λογική των ευκαιριακών κερδών που μακροπρόθεσμα θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην τουριστική αγορά της χώρας και ζήτησε από τους εμπλεκόμενους επιχειρηματίες να συμμορφωθούν, καθώς διακυβεύεται η επίπονη προσπάθεια μιας ολόκληρης χρονιάς από τη πλευρά της Κυβέρνησης σε συνεργασία με φορείς της τουριστικής αγοράς.
Γεγονός είναι ότι η κρίση προέτρεψε την κεντρική εξουσία και τους τουριστικούς φορείς να στρέψουν εκ νέου το ενδιαφέρον τους στο κλάδο του τουρισμού, με αποτέλεσμα να γίνει μια επανεξέταση των λάθος κινήσεων, των αμελειών και των τιμών, με στόχο την προσέγγιση περισσότερων επισκεπτών. Το γεγονός ότι κάποιοι επαγγελματίες του κλάδου, προκειμένου να έχουν ''γρήγορο'' κέρδος, εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι η χώρα διανύει μια χρονιά ρεκόρ, το μόνο που καταφέρνουν είναι να δημιουργούν εμπόδια στους μελλοντικούς σχεδιασμούς, στους οποίους σύμφωνα με την κ Κεφαλογιάννη περιλαμβάνονται νέες επικοινωνιακές δράσεις για το ερχόμενο έτος, συντονισμένες παρουσιάσεις της Ελλάδας στις μεγάλες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, βελτίωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων, βελτίωση διαχείρισης των κρατικών και κοινοτικών κονδυλίων, εκπόνηση μιας νέας επενδυτικής στρατηγικής για τον τουρισμό, εκσυγχρονισμό του τουριστικού προϊόντος και δραστικό περιορισμό της αδήλωτης εργασίας.
Τέλος στην ομιλία της η κ. Κεφαλογιάννη αφού τόνισε ότι ''οι προσπάθειες των πολλών δεν θα γίνουν προϊόν εκμετάλλευσης από τους λίγους'', κάλεσε τις απερχόμενες διοικήσεις των Περιφερειών και των Δήμων να συνεχίσουν το έργο τους προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα που θα βλάψουν την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό, ενώ παράλληλα ζήτησε από τις νέες αυτοδιοικητικές αρχές να συντάξουν σχέδια τουριστικής ανάπτυξης που να είναι εναρμονισμένα με τις κατευθύνσεις του υπουργείου Τουρισμού και της κυβέρνησης.
''Τα στοιχεία στερούνται αλήθειας''
Από την άλλη πλευρά τη δική του εκδοχή εξέθεσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Ρέτσος, ο οποίος χαρακτήρισε τα στοιχεία τιμολογιακής πολιτικής των ξενοδοχείων αναληθή, καθώς σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Ομοσπονδίας, οι αυξήσεις στις τιμές των ξενοδοχείων σε πανελλαδικό επίπεδο κυμαίνονται από 4% έως 5%, σε αντίθεση με προηγούμενες χρονιές που οι τιμές των δωματίων είχαν υποστεί μειώσεις που ξεπερνούσαν το 30%.
Όλο αυτό το ''παραλήρημα'', όπως το χαρακτήρισε, για τις αυξήσεις τιμών σε ξενοδοχεία δημοφιλών νησιωτικών προορισμών, ξεκίνησε μετά από ρεπορτάζ τηλεοπτικών σταθμών που κατέγραψαν αυξήσεις τιμών το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, με πολλές από αυτές να είναι εικονικές καθώς πολλοί ξενοδόχοι που έχουν πληρότητα, όταν θέλουν να δώσουν την τελευταία στιγμή απ’ ευθείας σε πελάτες τους κάποιο δωμάτιο, που όμως πρώτα το έχουν παραχωρήσει σε κάποιο ταξιδιωτικό portal, τότε ανεβάζουν την τιμή ώστε να μην το επιλέξει κανένας μέσω διαδικτύου. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει σε κάποιους λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς, που όταν ο επιχειρηματίας αντιλαμβάνεται ότι θα έχει δωμάτια ελεύθερα μειώνει την τιμή του δωματίου στο 50%.
Βέβαια ο κ. Ρέτσος υπογράμμισε ότι τα κρούσματα αισχροκέρδειας στις τιμές των ξενοδοχείων υπάρχουν, χωρίς όμως αυτός να είναι ο κανόνας στο ξενοδοχειακό τουριστικό κλάδο, αναφέροντας χαρακτηριστικά τις αυξήσεις τιμών σε Σαντορίνη που άγγιζαν το 95% , σε Φηροστεφάνι με αύξηση του 51%, σε Μύκονο με 46% και σε Ίο με 48%.
.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Υπουργείο Τουρισμού: Έρχεται φθηνότερη χρηματοδότηση για "πράσινα" ξενοδοχεία
23 Ιαν. 2025 - 9:09 - Τουρισμός: Τι τζίρο έκαναν φέτος τα ελληνικά ξενοδοχεία
17 Νοε. 2024 - 12:49 - Τουρισμός: Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για ξενοδοχεία, κρουαζιέρα και airbnb
9 Νοε. 2024 - 9:29 - Φόβοι στην τουριστική αγορά από την χρεοκοπία του FTI Touristik
3 Ιουν. 2024 - 17:29 - ΤτΕ: Αυξημένη κατά 16% η τουριστική κίνηση τον Ιανουάριο 2024
26 Μαρ. 2024 - 15:57