“Τροχοπέδη” στην ανάπτυξη η λανθασμένη νοοτροπία
- Δευτέρα, 29 Σεπτεμβρίου, 2014 - 06:10
Αρνητικό πρόσημο παρουσιάζει η φετινή καλοκαιρινή κίνηση σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν οι καταστηματάρχες του εμπορικού κόσμου στο νησί σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Η πτωτική κίνηση η οποία παρατηρήθηκε οφείλεται πέρα από την μειωμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών, οι οποίοι πολλές φορές δυσκολεύονται να ανταπεξέλθουν ακόμα και στις καθημερινές ανάγκες λόγω της οικονομικής κρίσης που υφίσταται η χώρα, και στις λάθος κινήσεις όσον αφορά στην προσέγγιση του τουρισμού από τους εκάστοτε αιρετούς.
Ενώ κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου τόσο τα μέσα μαζικής ενημέρωσης όσο και η κυβέρνηση έκαναν λόγο για αυξημένη τουριστική κίνηση στη χώρα μας, φαίνεται ότι κάτι τέτοιο δεν συνέβη και στην περίπτωση της Σύρου κάτι το οποίο προκύπτει από την αποτίμηση της φετινής καλοκαιρινής εμπορικής κίνησης στα μαγαζιά του νησιού, η οποία κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα.
Ανάγκη συνεργασίας και αλλαγής νοοτροπίας
Λίγο πριν την εκπνοή του Σεπτεμβρίου και ενώ η θερινή περίοδος και επίσημα έχει τελειώσει οι εμπορικοί καταστηματάρχες του νησιού κάνουν τον δικό τους απολογισμό και αναζητούν την χρυσή τομή προκειμένου η επόμενη χρονιά να είναι καρποφόρα και να μην παρουσιαστεί ξανά η εικόνα απομόνωσης που παρατηρείται κάθε χρόνο στο νησί. Αν και η προσέλευση των τουριστών στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων ήταν αθρόα με τους ξένους επισκέπτες να κατακλύζουν τους δρόμους των νησιών, η Σύρος για ακόμη μια χρονιά αρκέστηκε στον εγχώριο τουρισμό, με ελάχιστους ξένους να επισκέπτονται το νησί. Η αιχμή του δόρατος για την επίτευξη της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού και κατ επέκταση της τόνωσης της κίνησης των εμπορικών καταστημάτων είναι η αλλαγή νοοτροπίας και η συνεργασία των φορέων και των πολιτών του νησιού υποστηρίζει μέρος των επιχειρηματιών. Πολλοί μάλιστα τονίζουν ότι στη Σύρο επικρατεί η νοοτροπία της απομόνωσης και όχι της συλλογικότητας κάτι το οποίο λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη του νησιού σε όλους τους τομείς. Η ανάγκη συνεργασία των φορέων με τους αιρετούς καθώς και με τον κάθε πολίτη αποτελεί πλέον επιτακτική ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα, κάτι το οποίο πραγματοποιείται ήδη σε πολλά νησιά των Κυκλάδων. Μάλιστα θα έπρεπε να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Νάξου που ένωσε τις δυνάμεις της με τη Μύκονο προκειμένου να διεκδικήσουν περισσότερα δρομολόγια από Ραφήνα προς τα προαναφερθέντα νησιά. Η ανάπτυξη του τουρισμού δεν αποτελεί “απατηλό όνειρο” αρκεί να αντιληφθούν άπαντες στο νησί ότι θα πρέπει να υπάρχει αλλαγή πλεύσης.
Στόχος η προσέλκυση ξένων τουριστών
Η κατακόρυφα πεσμένη κίνηση από τους Έλληνες επισκέπτες εκφράστηκε από το σύνολο των εμπορικών καταστηματαρχών οι οποίοι λόγω των γνωστών οικονομικών δυσχερειών δεν έχουν πλέον την αγοραστική δύναμη που είχαν άλλοτε με αποτέλεσμα η κίνηση στα καταστήματα να είναι αρκετά μειωμένη. Παράλληλα αποδέχονται ότι η δημοτική αρχή δεν μπορεί να εργαστεί μόνη της και η ανάγκη συνεργασίας είναι επιτατική ωστόσο μέρος των επιχειρηματιών εκφράζει την ανάγκη που υπάρχει για καθοδήγηση τόσο από τις αρμόδιες υπηρεσίες όσο και από τα αρμόδια όργανα τα οποία θα λειτουργήσουν “ως ομπρέλα” για τους επιχειρηματίες και τους συλλόγους. Μικρή αλλά θετική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός ότι σε σχέση με προηγούμενες χρονιές παρατηρήθηκε αύξηση ξένων επισκεπτών, κάτι το οποίο γεννά την ανάγκη προσέλκυσης περισσότερων όπως γίνεται στα υπόλοιπα νησιά των Κυκλάδων προκειμένου να υπάρξει αύξηση της καταναλωτικής δύναμης.
“Γρανάζι” στον τουρισμό η ακτοπλοϊκή σύνδεση
Από την άλλη μέρος των επιχειρηματιών μιλά πέρα από πτώση στην κίνηση και για πτώση στην ποιότητα των επισκεπτών που επιλέγουν το νησί ενώ θεωρούν ότι θα έπρεπε όλοι να στοχεύουν σε υψηλότερο επίπεδο τουριστών. Για να επιτευχθεί όμως αυτός ο στόχος θα πρέπει να υπάρξει καλύτερη ακτοπλοϊκή σύνδεση τόσο με την Αθήνα όσο και με τα υπόλοιπα νησιά αλλά και υψηλότερα επίπεδα παροχής υπηρεσιών. Χωρίς τις κατάλληλες παροχές και την συχνή διασύνδεση με την υπόλοιπη χώρα για πολλούς κάθε προσπάθεια θα πέφτει στο κενό.
Επιμονή και υπομονή για καλύτερα αποτελέσματα
Οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν για την τόνωση της αγοράς όπως η λευκή νύχτα και η πιλοτική εφαρμογή των ανοιχτών καταστημάτων τις Κυριακές δεν επέφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα σύμφωνα με τους επιχειρηματίες καθώς όπως ανέφεραν μερικοί εξ αυτών “ ο κόσμος που δυσανασχετεί για τα κλειστά μαγαζιά είναι ο κόσμος που ούτως η άλλως δεν ψωνίζει”.
Ωστόσο παραδέχονται ότι όταν η αγορά είναι ανοιχτή αυτομάτως λειτουργεί θετικά και αυξάνεται η κίνηση, κάτι το οποίο όμως δεν εγγυάται ότι θα υπάρξει καταναλωτική αύξηση.
Τέλος για να γίνει το νησί ένας τουριστικός προορισμός με τουρίστες και για να μην συνεχιστεί η κατακόρυφη πτώση της αγοραστικής δύναμης οι περισσότεροι καταστηματάρχες υποστήριξαν ότι χρειάζεται επιμονή και υπομονή αλλά και θετική ενέργεια.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Στα ναυπηγεία ΟΝΕΧ – Ελευσίνας, ο υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum
15 Σεπ. 2025 - 12:35 - Fraport Greece: Διπλό ρεκόρ επιβατικής κίνησης τον Αύγουστο
12 Σεπ. 2025 - 14:56 - Συνάντηση του Β. Κικίλια, με τον υπουργό Εσωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών
12 Σεπ. 2025 - 10:17 - Επιμελητήριο Κυκλάδων: Ζητά την επανεξέταση της επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στις Κυκλάδες
10 Σεπ. 2025 - 19:32 - Σύρος: Ωράριο καταστημάτων από Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου έως Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2025
8 Σεπ. 2025 - 8:11