Σε τουριστικούς ρυθμούς τα νησιά του Αιγαίου

Οι τουριστικές προδιαγραφές του 2015

Στον πυρετό της ερχόμενης τουριστικής σεζόν βρίσκονται τα νησιά των Κυκλάδων στην προσπάθεια τους να προετοιμαστούν κατάλληλα ώστε να αποδώσουν στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες που επιτάσσει η τουριστική κίνηση του φετινού καλοκαιριού.

Μήλος και Αντίπαρος αξιοποιούν τα δικά τους μέσα, κερδίζοντας τουριστικό έδαφος ενώ την ίδια στιγμή η Μύκονος παραμένει στην κορυφή των προτιμήσεων για τους ξένους τουρίστες, διευρύνοντας τις τουριστικές αγορές. Ο τουρισμός, ο οποίος αποτελεί πλέον την βαριά βιομηχανία της χώρας καθώς χαρακτηρίζεται πλέον ως ο «οικονομικός πυλώνας» της χώρας, προαπαιτεί ορισμένη προεργασία, ψυχολογώντας τις συνήθειες και το προφίλ των επισκεπτών της. Δεδομένου των εκτιμήσεων για τις προτιμήσεις των τουριστών που επισκέπτονται και πλημμυρίζουν τα νησιά του Αιγαίου, όπως επίσης και με στόχο τις ξένες επενδύσεις στην χώρα, οι τοπικές αγορές προωθούν τα προϊόντα τους ενισχύοντας τόσο την τοπική οικονομία όσο και την ευρύτερη εικόνα του τουριστικού προϊόντος που διαφημίζει η Ελλάδα προς πάσα κατεύθυνση, αφού με την πάροδο του χρόνου καταφέρνει να πληροί τις προϋποθέσεις ικανοποίησης κάθε ξένου επισκέπτη.

Στο «παιχνίδι» του τουριστικού ανταγωνισμού

Εκτιμώντας τα θετικά αποτελέσματα της περασμένης τουριστικής σεζόν, αρμόδιοι φορείς και τοπική παράγοντες κάθε κοινωνίας των νησιών, τα οποία αποτελούν το βασικό συστατικό της επιτυχημένης πορείας του ελληνικού τουρισμού αφού η ιδιαιτερότητα τους στην παράδοση και την φυσική ομορφιά «κλέβουν» τις εντυπώσεις του εξωτερικού, καλούνται να αναβαθμίσουν και να προωθήσουν το τουριστικό τους μοντέλο, ενισχύοντας οικονομία της Ελλάδας. Ένα προς ένα τα νησιά των Κυκλάδων συμμετέχουν σε τουριστικές εκθέσεις που πραγματοποιούνται στο εξωτερικό, προσαρμόζοντας το εγχώριο τουριστικό προϊόν στις προτιμήσεις του κοινού στο οποίο απευθύνονται. Συνεπώς, με στόχο τον ποιοτικότερο τουρισμό, στο «παιχνίδι» του τουριστικού ανταγωνισμού εντάσσονται και άλλα νησιά, προβάλλοντας τις δικές τους τουριστικές προδιαγραφές. Η Μήλος και η Αντίπαρος εντάσσονται δυναμικά στον νέο κύκλο αναπτυσσόμενων τουριστικών νησιών, και παράλληλα η «βασίλισσα» του ελληνικού τουρισμού, η Μύκονος, αναβαθμίζει του τουριστικό της μοντέλο.

Υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες και με στόχο την ανάδειξη της ενίσχυσης του ελληνικού τουρισμού, στην 1η διεθνή τουριστική έκθεση GreekTourismExpo που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, συμμετέχουν τόσο η Μήλος όσο και η Αντίπαρος. Συγκεκριμένα, η έκθεση θα πραγματοποιηθεί από τις 5 έως τις 7 Δεκεμβρίου 2014, γεγονός που προκαλεί το νησί της Μήλου να βρίσκεται υπό τον πυρετό έντονων προετοιμασιών, με την συνεργασία των τουριστικών επιχειρηματιών και του πολίτες του νησιού ώστε να συμβάλλουν στην προβολή του τόπου και την πλαισίωση του τουριστικού περιπτέρου. Από την άλλη πλευρά, η Αντίπαρος ακολουθεί τους ίδιου ρυθμούς προετοιμασίας στην εν λόγω έκθεση. Όπως αποφασίστηκε από κοινού στην τελευταία συνεδρίαση της Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Αντιπάρου, προωθήθηκε η άποψη εκτύπωσης διαφημιστικών φυλλαδίων με στόχο την προβολή της τουριστικής πτυχής του νησιού. Παράλληλα στην ίδια συνεδρίαση και με σκοπό την ικανοποίηση των ξένων φιλοξενούμενων στο νησί και την διαφήμιση του τόπου, αποφασίστηκε η διαμονή και φαγητό στους συντελεστές της ταινίας Suntan που αυτή τη χρονική περίοδο βρίσκονται στο νησί για τα τελευταία γυρίσματα της ταινίας.

Τα νησιά των Κυκλάδων καθώς όπως παρουσιάζεται θέτουν ως άμεσο στόχο την ανάκτηση υψηλών θέσεων στον πίνακα των ξένων προτιμήσεων και αφίξεων κατά την τουριστική σεζόν, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Μύκονο. Το νησί των ανέμων, τελώντας στροφή στον ποιοτικό τουρισμό προωθεί το τουριστικό του προϊόν σε νέους ενδιαφερόμενους οι οποίοι δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση επισκεψιμότητας στον συγκεκριμένο τόπο. Αναλυτικότερα, η Μύκονος έρχεται δεύτερη στις προτιμήσεις των Αυστραλών, μεταξύ των δημοφιλέστερων καλοκαιρινών προορισμών για διακοπές στο έτος 2015. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας Skyscanner που καταγράφει τους δημοφιλέστερους προορισμούς οι οποίοι αναζητούνται μέσω του διαδικτύου, η Μύκονος «ξαναγίνεται της μόδας» στην Αυστραλία ακολουθώντας την δεύτερη θέση στην κλίμακα, η οποία έπεται της ασιατική Μιανμάρ που έχει κλέψει τις εντυπώσεις των Αυστραλών.

Προσελκύοντας νέες επενδύσεις

Στο πλαίσιο της τουριστικής ανάπτυξης για την χώρα και κατ’ επέκταση της οικονομικής εξυγίανσης των τοπικών κοινωνιών αλλά και κατά το σύνολο, οι επενδύσεις ξένων κεφαλαίων στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στον τουριστικό τομέα, ο οποίος αποτελεί των οικονομικό πνεύμονα της χώρας, αποτελούν τον «κρυμμένο άσσο» της τουριστικής επιτυχίας. Ως «ψήφο εμπιστοσύνης» τόσο στην ελληνική οικονομία όσο και στον ελληνικό τουρισμό εκλαμβάνεται η απόφαση του Ομίλου Olayan να επενδύσει στην CostaNavarino της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου. Η συμφωνία έκλεισε με τον αραβικό όμιλο να αναλαμβάνει ρόλο τέταρτου ισότιμου μέτοχου , με κάθε έναν από τους τρεις υφιστάμενους μετόχους της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που ελέγχει το τουριστικό συγκρότημα CostaNavarino. Σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα, προβλέπεται η συμμετοχή του αραβικού ομίλου με ποσοστό 25% σε όλες τις επιχειρήσεις της επώνυμης οικογένειας ενώ η συμφωνία ανέρχεται σε ύψος 150 εκατ. ευρώ.

Όπως δηλώνεται, η εν λόγω συνεργασία δεν εκφράζει απλώς τις μελλοντικές θετικές επιδόσεις τόσο της συγκεκριμένης επιχείρησης όσο και του ελληνικού τουρισμού αλλά παράλληλα θέτει ως στόχο να καταστεί η Μεσσηνία ως παγκόσμιος προορισμός, όχι μόνο τουριστών αλλά και επενδυτών. Σημειώνεται δε ότι η CostaNavarino υλοποιεί αυτή την περίοδο επενδύσεις ύψους 75 εκατ. ευρώ περίπου, που αφορούν την κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας 5 αστέρων, ενώ η προβλεπόμενη συνεργασία με τον αραβικό όμιλο, ο οποίος σημειώνει ήδη 30 χρόνια στην χώρα και με συμμετοχή σε πολλές ελληνικές επιχειρήσεις, θα επιταχυνθεί η περαιτέρω ανάπτυξη. Ωστόσο τα ακριβή σχέδια και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του κοινού οράματος των δυο εταιρειών, θα ανακοινωθούν με την ολοκλήρωσήτους, στο πρώτο τρίμηνο του 2015.

Ετικέτες: