Επίσημη παρουσίαση των δραστηριοτήτων, της προόδου και του εκσυγχρονισμού του Επιμελητηρίου Κυκλάδων

Πρωτοποριακές υπηρεσίες για Κυκλαδίτες επιχειρηματίες

Συνέντευξη Τύπου του προέδρου, Γ. Ρούσσου και των συνεργατών του και συνοπτικός απολογισμός πεπραγμένων

Στη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του στοχεύει το Επιμελητήριο Κυκλάδων μέσω του εκσυγχρονισμού και της ανάπτυξης των ψηφιακών και υλικοτεχνικών υποδομών του στη Σύρο και σε επτά – ακόμη - νησιά του νομού, προκειμένου να στηρίζει εμπράκτως τους Κυκλαδίτες επιχειρηματίες στο σύνολό τους.

Σε μία εποχή που η επιχειρηματικότητα βάλλεται βάναυσα και ιδιαιτέρως, στον γεωγραφικά κατακερματισμένο χώρο του Αιγαίου και ειδικότερα των Κυκλάδων που αντιμετωπίζει περισσότερες δυσκολίες, το Επιμελητήριο επιδιώκει να γίνει “ο πολύτιμος συνεργάτης και σταθερός σύμμαχος της κάθε επιχείρησης” στηρίζοντάς την και βοηθώντας την να αναπτυχθεί αλλά και να προβληθεί.

Το νέο πλήρως ανανεωμένο πρόσωπο του Επιμελητηρίου Κυκλάδων είχε παρουσιάσει η “Κοινή Γνώμη” με σχετικό άρθρο και video στο web tv σχεδόν προ διμήνου, ενώ χθες πραγματοποιήθηκε η επίσημη παρουσίαση των πρωτοποριακών υπηρεσιών που προσφέρει, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο πρόεδρος, Γιάννης Ρούσσος από κοινού με τους στενούς συνεργάτες του – υπεύθυνους διάφορων τμημάτων, Άσπα Μαγουλά, Ναταλία Παπαδοπούλου, Αντώνη Μαραγκό και Παναγιώτη Θεοδωράκη.

Κατά τη σχεδόν δίωρη παρουσίαση του πακέτου των σύγχρονων υπηρεσιών του Επιμελητηρίου προς τα μέλη του, η οποία πραγματοποιήθηκε με ταυτόχρονη διασύνδεση των συνεδριακών αιθουσών σε Σύρο, Άνδρο, Μήλο, Μύκονο, Νάξο, Πάρο, Σαντορίνη και Τήνο, αναφέρθηκαν και αρκετά στοιχεία που αποτυπώνουν τη σταθερή προσπάθεια εξωστρέφειας που επιχειρεί η διοίκηση και τα στελέχη του.

Αξίζει εξ αρχής να τονισθεί, πως, σύμφωνα με όσα επεσήμανε στις δηλώσεις του ο πρόεδρος, το Επιμελητήριο Κυκλάδων αξιοποιώντας “εργαλεία” και χρηματοδοτικά προγράμματα έχει καταφέρει να ξεχωρίζει σε σχέση με άλλα Επιμελητήρια της χώρας για το έργο του.

Ενδεικτικό γεγονός αποτελούν οι σημερινές δυνατότητές του, που πέραν της δουλειάς της διοίκησης και των υπαλλήλων του, οφείλεται και στην επιτυχή υλοποίηση του έργου “Σύγχρονες Ψηφιακές εφαρμογές ανάδειξης της Επιχειρηματικότητας του Ν. Κυκλάδων με χρήση Web 2.0 / Social Media / Mobile Technologies / Virtual Trade Shows & ψηφιακή υποστήριξη τοπικών επιχειρήσεων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους”.

Πρώτιστο μέλημα το συμφέρον του Κυκλαδίτη επιχειρηματία

“Είναι γνωστό ότι η επιχειρηματικότητα στη χώρα μας περνά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της σύγχρονης ιστορίας και οι Κυκλάδες δεν αποτελούν εξαίρεση. Ωστόσο, τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και οικονομικά δεδομένα των Κυκλάδων διαφοροποιούν την κατάσταση από νησί σε νησί” σημείωσε αρχικά στον χαιρετισμό του ο Γιάννης Ρούσσος, τονίζοντας παράλληλα, πως βάσει αυτού του πλαισίου και δεδομένων των δύσκολων συνθηκών, “απαιτείται η ύπαρξη οργανωμένης και ουσιαστικής εκπροσώπησης των επιχειρήσεων στις Κυκλάδες”. Όπως υπογράμμισε, “Πιστεύουμε ότι το Επιμελητήριο εκπροσωπεί επάξια τις 17.000 επιχειρήσεις – μέλη του και μέσα από πληθώρα πρωτοβουλιών, ενεργειών και παρεμβάσεων προστατεύει και προάγει στο μέγιστο δυνατό βαθμό το συμφέρον του Κυκλαδίτη επιχειρηματία”. Με πυξίδα την εξωστρέφεια και την αποκέντρωση, ο κ. Ρούσσος συμπλήρωσε δε, πως, “καταφέραμε να διατηρούμε γραφεία και συνεδριακούς χώρους σε οκτώ νησιά των Κυκλάδων, ενώ προετοιμάζουμε το έδαφος και σε άλλα νησιά του νομού με τη συνεργασία και των Δήμων”. Όσον αφορά την ανταπόκριση στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της επιχειρηματικής κοινότητας σε όλα τα νησιά, ο πρόεδρος επεσήμανε πως, “το Επιμελητήριο αξιοποιεί κάθε δυνατότητα που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία” προκειμένου να παρέχει “πρωτοποριακές υπηρεσίες στα μέλη της” όπως αυτές συνοπτικά αναφέρονται παρακάτω.

Σκιαγραφώντας το πλαίσιο επικοινωνίας με τα μέλη του Επιμελητηρίου, ο κ. Ρούσσος έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην άμεση επαφή των στελεχών με τους επιχειρηματίες, όποτε αυτό κρίνεται επιτακτικό κι αναγκαίο, ενώ σημείωσε πως, παρέχεται “αξιόπιστη, πολυκαναλική ενημέρωση μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, sms, επιστολών, δελτίων Τύπου, ανακοινώσεων κι αναρτήσεων στη διαδικτυακή τουριστική κι επιχειρηματική πύλη”. Όπως γνωστοποίησε, “από τις αρχές του 2014 έως και το πρώτο εξάμηνο του 2015 έχουν αποσταλεί περισσότερα από 177.000 e-mails, 120.000 fax και 28.000 sms στο πλαίσιο των προσωπικών ειδοποιήσεων κι ενημερώσεων για επιχειρηματικά θέματα, εκδηλώσεις, χρηματοδοτικά προγράμματα και υπηρεσίες”.

Συμπληρωματικά, ο κ. Ρούσσος εξήγησε πως, η αποκέντρωση επιβεβαιώνεται με την εξυπηρέτηση και στήριξη των μελών στα νησιά από το 2011 έως και σήμερα, μέσω των παρακάτω τρόπων: 43.000 πράξεις μητρώου, 5.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες, 4.500 απαντήσεις σε ερωτήματα σχετικά με χρηματοδοτικά προγράμματα, καθώς επίσης, προβολή περισσότερων από 1.000 επιχειρήσεων στο portal, παραχώρηση χρήσης γραφείων – συνεδριακών χώρων για 261 εκδηλώσεις, 450 εκδηλώσεις, ημερίδες και σεμινάρια του Επιμελητηρίου, 500 ώρες τηλεδιάσκεψης ανά έτος, 3.800 εκπαιδευθέντες σε προγράμματα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων ΕΦΕΤ και 2.500 εκπαιδευθέντες σε προγράμματα τεχνικών ασφαλείας.

Εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος

Αναφορικά με το θέμα της εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων και τη συνεχή μάχη κατά της γραφειοκρατίας, εκ μέρους του προέδρου αλλά και της υπεύθυνης, τονίσθηκε μεταξύ άλλων, πως, “Το Επιμελητήριο Κυκλάδων διατηρεί, επικαιροποιεί και λειτουργεί το Μητρώο των σχεδόν 17.000 κυκλαδικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στα 24 νησιά σε κάθε κλάδο”, ενώ ακόμη, “διαχειρίζεται όλες τις νομοτυπικές υποθέσεις επιχειρήσεων – μελών του, όπως εγγραφές, μεταβολές, προ-εγκρίσεις επωνυμιών, πιστοποιητικά γενικής χρήσης, καθώς επίσης τις δημοσιεύσεις στο Γενικό Μητρώο (ΓΕ.ΜΗ.) κ.α.”. Ακριβώς λόγω της διαδικασίας ψηφιοποίησης όλου του Μητρώου (το Επιμελητήριο Κυκλάδων πρώτο από όλους τους επιμελητηριακούς φορείς της χώρας), στοχεύει στη στήριξη των επιχειρήσεων με συνέπεια, ταχύτητα, περιορίζοντας ταυτόχρονα, στο μέτρο του εφικτού τις περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες”. Σημείο που στάθηκε και ο κ. Ρούσσος και η κ. Μαγουλά υπήρξε το νέο δεδομένο για το Επιμελητήριο, η τήρηση του ΓΕ.ΜΗ. με δικές του δυνάμεις, εξέλιξη που όπως επεσήμαναν προκάλεσε τις εύλογες δυσκολίες αρχικά, αν και το Επιμελητήριο επέδειξε ετοιμότητα σε επίπεδο διαδικασιών.

Πέραν των ανωτέρω, στη συνέντευξη έγινε αναφορά και στην “υπηρεσία ηλεκτρονικής υποβολής” που τέθηκε σε εφαρμογή προ ολίγων μηνών, ώστε “τόσο οι εμπορικές επιχειρήσεις, όσο και οι υπηρεσίες ΓΕ.ΜΗ. καθώς και οι υπηρεσίες των περιφερειών να απαλλαγούν από άσκοπες και χρονοβόρες διαδικασίες”. Ξεχωριστή μνεία έγινε και όσον αφορά την “υπηρεσία μίας στάσης”, μέσω της οποία το προσωπικό του Επιμελητηρίου Κυκλάδων μπορεί να συστήσει μία εταιρεία (ΟΕ, ΕΕ και ΙΚΕ) εντός τεσσάρων ωρών. Αξίζει να γνωστοποιηθεί πως, από το 2014 έως και το πρώτο εξάμηνο του 2015 συστάθηκαν περί τις 273 εταιρείες.

E-kyclades: Το πιο δυνατό εργαλείο του Επιμελητηρίου

Ξεχωριστό “εργαλείο” για το Επιμελητήριο Κυκλάδων αποτελεί και η οργανωμένη και πλήρως ανανεωμένη, εύχρηστη επιχειρηματική και τουριστική διαδικτυακή πύλη e-kyklades.gr, η οποία αποσπά τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα portal που αφορά στην επιχειρηματικότητα του νομού. Η εν λόγω διαδικτυακή πύλη διαθέτει πλούσιο περιεχόμενο με συνεχή, έγκυρη και άμεση πληροφόρηση και παρέχει υπηρεσίες με δυνατότητες για διεθνή προβολή τουριστικών επιχειρήσεων των Κυκλάδων. Σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό μέτρησης της επισκεψιμότητας (alexa) το portal του Επιμελητηρίου κατά το έτος 2015 κατέγραψε 2.654.173 clicks και τον Ιανουάριο του 2016 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2015 κατέγραψε ποσοστό αύξησης της επισκεψιμότητας κατά 202,5%.

Ειδικότερα, στο επιχειρηματικό τμήμα του portal, ο κάθε ενδιαφερόμενος συναντά ένα ολοκληρωμένο περιβάλλον υπηρεσιών, μέσω του οποίου μπορεί να επιτύχει την προβολή των επιχειρήσεων, την προβολή της κάθε περιοχής (νησί) ως τουριστικού προορισμού, αλλά κι ένα οργανωμένο σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων (e-booking) για τα καταλύματα που φιλοξενούνται σε αυτό και δραστηριοποιούνται στα Κυκλαδονήσια.

Σχετικά δε, με το κομμάτι της τουριστικής πύλης θα πρέπει να τονισθεί πως, αποσπάται ολοένα και περισσότερο η εμπιστοσύνη των επισκεπτών όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε στη συνέντευξη Τύπου, ενώ σταδιακά χρησιμοποιείται όλο και πιο δυναμικά από τους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες και καταλυματίες, οι οποίοι ωστόσο, μπορούν και θα πρέπει να ενδιαφέρονται για την έγκαιρη και συστηματική ενημέρωση κι επικαιροποίηση των στοιχείων των επιχειρήσεών τους.

Ψηφιακή γνωριμία με τις Κυκλάδες

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει και η πλατφόρμα ψηφιακών εκθέσεων του Επιμελητηρίου, μέσω της οποίας προβάλλονται επιχειρήσεις καθώς και η τοπική παραγωγή του νομού και κατ΄ επέκταση τα διάφορα προϊόντα με άκρως εντυπωσιακό τρόπο στα μοναδικά εικονικά περίπτερα.

Η γενικότερη προσπάθεια ανάδειξης των επιχειρήσεων συμπληρώνεται και με την παραγωγή και προώθηση εταιρικών βίντεο για 58 παραγωγούς, τα οποία φιλοξενούνται και στο κανάλι του Επιμελητηρίου στο you tube, ενώ άξια αναφοράς είναι και τα πολυθεματικά βίντεο που έχουν δημιουργηθεί για τις Κυκλάδες και καλύπτουν 14 θεματικές ενότητες όπως μεταξύ άλλων, ενότητες γαστρονομίας, ιστορίας, πολιτισμού, εναλλακτικών μορφών τουρισμού, διαμονής κλπ. Μέσω του portal, o επισκέπτης μπορεί να έχει μία σαφή εικόνα των Κυκλάδων και μάλιστα να ενημερωθεί πέραν της ελληνικής γλώσσας, επιλέγοντας ακόμη τη γλώσσα προτίμησής του αφού η ιστοσελίδα είναι μεταφρασμένη σε επτά ακόμη γλώσσες.

Στο περιθώριο της παρούσας παραγράφου, δεν πρέπει να παραληφθεί η αναφορά στο γνωστό δίκτυο Aegean Cuisine στο οποίο συμμετέχουν πολλές επιχειρήσεις ώστε να αναδείξουν την τοπική πλούσια γαστρονομία και όχι μόνον, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι στο κεντρικό κτίριο του Επιμελητηρίου, στην έδρα του στην Ερμούπολη διαμορφώθηκε ένας χώρος σαν φυσική κουζίνα για την άμεση γνωριμία των επισκεπτών με τοπικά προϊόντα.

Αναβάθμιση δεξιοτήτων ανθρώπινου δυναμικού και προγράμματα

Στο πλαίσιο των συνεχών μεταβολών που συντελούνται στο επιχειρηματικό περιβάλλον, το Επιμελητήριο Κυκλάδων επενδύει και προωθεί τη σταδιακή αναβάθμιση των δεξιοτήτων τόσο των επιχειρηματιών, όσο και του προσωπικού. Όπως ανέφερε ο αρμόδιος στη συνέντευξη, “το Επιμελητήριο επενδύει στη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων υψηλής ποιότητας για την κάλυψη των αναγκών μίας σύγχρονης επιχείρησης”. Ενδεικτικά σημείωσε τη διοργάνωση προγραμμάτων στην Υγιεινή και Ασφάλεια Τροφίμων (ΕΦΕΤ), που από το 2013 έως και το 2015 έχουν υπάρξει 248 προγράμματα με περισσότερους από 6.358 συμμετέχοντες, ενώ επιπλέον, έχουν διοργανωθεί 120 προγράμματα για Τεχνικούς Ασφαλείας σε 16 νησιά του νομού από το 2005 έως και σήμερα με περίπου 3.590 συμμετέχοντες. Να τονισθεί, πως, το Επιμελητήριο έχει εξασφαλίσει άδεια από το Υπουργείο Εργασίας για τη διεξαγωγή των προαναφερθέντων σεμιναρίων μέσω τηλεδιάσκεψης.

Σε επίπεδο υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης επιχειρήσεων προς ενημέρωση των μελών του και όλων των ενδιαφερομένων, θα πρέπει να σημειωθεί πως, από την ημέρα έναρξης της σχετικής υπηρεσίας έχουν απαντηθεί περισσότερα από 12.000 ερωτήματα που τέθηκαν εκ μέρους των επιχειρηματιών των Κυκλάδων κι έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 2.550 αιτήματα για αξιόπιστες συμβουλές προς τις τοπικές επιχειρήσεις. Ως εκ τούτου, άκρως χρήσιμη είναι η υπηρεσία on – line συμβουλευτικής υποστήριξης, μέσω της οποίας μπορεί να λάβει ενημέρωση κάθε επιχείρηση.

Σαφής υπήρξε η αναφορά και στο πεδίο των προγραμμάτων ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, για τα οποία μίλησε ο κ. Μαραγκός. Μεταξύ άλλων, κατέστησε σαφές, πως, το Επιμελητήριο Κυκλάδων διεκδικεί πόρους χρηματοδοτικής ενίσχυσης και συμμετέχει στον σχεδιασμό και τη διαχείριση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων για τις τοπικές επιχειρήσεις και την τοπική αγορά. Κρίνεται αναγκαίο να γνωστοποιηθεί ακόμη, πως, από το 2010 έως και σήμερα, υπερδιπλασιάστηκε η διάθεση κονδυλίων στις επιχειρήσεις της περιοχής, σε σχέση με προηγούμενους κύκλους.

Κατόπιν της παρουσίασης, ο κ. Ρούσσος απάντησε σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις από όλα τα νησιά, ενώ ευχαρίστησε τους συνεργάτες του, τους φορείς και όλους όσοι αναπτύσσουν συνεργασία με το Επιμελητήριο Κυκλάδων όπως και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Τέλος, δεν παρέλειψε να διευκρινίσει με αφορμή σχετική ερώτηση, ότι κατά τις συναντήσεις του με πολιτικά πρόσωπα πάντοτε το Επιμελητήριο καταθέτει γραπτώς ζητήματα που ταλανίζουν την επιχειρηματικότητα, καθώς σκοπός είναι να αποτελεί πάντα έναν αξιόπιστο συνομιλητή έναντι εκπροσώπων της κεντρικής πολιτικής σκηνής ανεξαρτήτως κομμάτων και κυβερνήσεων.