Επενδυτική πρωτοβουλία από την Αυστρία, για αεροπορική διασύνδεση των νησιών στις Κυκλάδες

«Ο ποιοτικός τουρισμός χρειάζεται ποιοτική μετακίνηση»

Μία νέα πρωτοβουλία, προερχόμενη από την Αυστρία, για τη διασύνδεση των νησιών, με αεροπορικό, αυτή τη φορά, μέσο, ξεκινά επισήμως τις διαδικασίες για την υλοποίησή της, με μία παρουσίαση για τους τοπικούς φορείς και τα ΜΜΕ, που θα πραγματοποιηθεί στην Νάξο.

Μία νέα αεροπορική εταιρεία, μικρού βεληνεκούς, η Naxos Air, μητρική της οποίας είναι η Αυστριακή αεροπορική εταιρεία GreenAir, αναμένεται να «απογειώσει» τις μετακινήσεις ανάμεσα στα νησιά με αεροδρόμια, καθιστώντας έτσι τις μετακινήσεις των τουριστών – σε πρώτο επίπεδο – αλλά και των ντόπιων, εφόσον υπάρξει η ανάλογη ζήτηση, αρκετά πιο εύκολες και σύντομες.

Η «Κοινή Γνώμη» ήρθε σε επαφή με τον ιθύνοντα νου αυτής της νέας επένδυσης, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Green Air και λάτρη των ελληνικών νησιών, κ. Georg Pommer, ο οποίος αναφέρθηκε στη σχέση του με τις Κυκλάδες και τη Νάξο ειδικότερα και πώς αυτή υπήρξε η αφορμή για τη σύλληψη και υλοποίηση αυτής της ιδέας, σχετικά με τη δυνατότητα κάλυψης μικρών ενδοκυκλαδικών αποστάσεων μεταξύ των νησιών.

«Κανείς δε θέλει να ταξιδεύει 10 ή 16 ώρες»

«Είναι μία πρωτοβουλία για την αεροπορική σύνδεση των νησιών, η οποία θα ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο», εξήγησε, σημειώνοντας πως μέσω της μητρικής Αυστριακής αεροπορικής εταιρείας προετοιμάζονται οι διαδικασίες, προκειμένου η υλοποίηση να έχει επιτευχθεί έως την επόμενη καλοκαιρινή τουριστική σεζόν.  

«Η αεροπλοΐα χρειάζεται αρκετό χρόνο προετοιμασίας και επιθυμούμε να κάνουμε αυτό το βήμα πολύ προσεκτικά και με όσο το δυνατόν περισσότερο επαγγελματισμό. Από φέτος, ξεκινάμε να δουλεύουμε πάνω στις λεπτομέρειες και φυσικά η προώθηση είναι ένα μέρος αυτής της δουλειάς που θα γίνει», τόνισε.

Όσον αφορά στις πρώτες σκέψεις του, σχετικά με αυτή την πρωτοβουλία, ο κ. Pommer σημείωσε, ότι «ξεκίνησα να έρχομαι για διακοπές στη Νάξο περίπου 35 χρόνια πριν, έρχομαι πολύ συχνά εδώ και μάλιστα, ήμουν αυτός που είχε την πρωτοβουλία για την απευθείας σύνδεση του αεροδρομίου της Νάξου με την Αυστρία, πριν από 25 χρόνια, όταν λειτούργησε το αεροδρόμιο στο νησί. Είμαι Αυστριακός, αλλά μπορούμε να πούμε ότι είμαι κατά το ¼ Έλληνας, δεδομένου, ότι βρίσκομαι τόσο συχνά εδώ». «Αυτό το σχέδιο, υπάρχει εδώ και περίπου 25 χρόνια και είχα υποσχεθεί, ότι το τελευταίο μου πρότζεκτ θα είναι το μεγάλο μου όνειρο, η Naxos Air. Αγαπώ το νησί, αγαπώ γενικά τις Κυκλάδες, ίσως λίγο περισσότερο από την Αυστρία, όσο περνούν τα χρόνια. Είναι κάτι που πραγματικά επιθυμώ και έχει δυνατότητες ανάπτυξης, ακόμη και από εμπορικής σκοπιάς», επεσήμανε, ενώ υπογράμμισε, πως πρόκειται για ένα «πράσινο» πρόγραμμα, με τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο.

Όπως ανέφερε, «λατρεύω το ταξίδι με το πλοίο, θεωρώ ότι είναι τέλειο και ειδικά σε σχέση με το πώς ήταν 35 χρόνια πριν. Ωστόσο, ο τουρισμός στις Κυκλάδες, βρίσκεται σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον με άλλους 1.000 προορισμούς», εξηγώντας, πως οι δυνατότητες μετακίνησης και της διασύνδεσης παίζουν καθοριστικό ρόλο. «Κανείς δε θέλει να ταξιδεύει 10 ή 16 ώρες προκειμένου να πάει στον προορισμό του».

«Υπάρχει τεράστια προοπτική για τα νησιά εδώ. Η τουριστική περίοδος θα μπορούσε να επεκταθεί, τουλάχιστον στη Νάξο, για ακόμη 2 μήνες, όπως και στην Πάρο, αλλά το σημαντικότερο απ’ όλα, είναι ότι χρειάζεται μία επαγγελματική υπηρεσία μετακίνησης, για τους υψηλής ποιότητας τουρίστες. Τα πλοία της γραμμής είναι υπέροχα, αλλά ο ποιοτικός τουρισμός, χρειάζεται και ποιοτική μετακίνηση. Πολλές φορές δεν επιθυμούν να συνταξιδεύουν για αρκετές ώρες, σε ένα πλοίο με βοή, να περιμένουν μισή ώρα για να ελευθερωθούν οι αποσκευές τους. “Αφήνουν” πολλά χρήματα στο νησί, αλλά δεν έρχονται τόσο συχνά, καθώς το ταξίδι μέχρι την Πάρο, ή τη Νάξο είναι αρκετά δύσκολο».

Επίσης, διευκρίνισε, πως «άλλες ελληνικές αεροπορικές εταιρείες δεν σκέφτονται καν να προχωρήσουν σε κάποια τέτοια κίνηση, άρα αυτό που πάμε να κάνουμε, δεν έρχεται σε σύγκρουση με τους ελληνικούς παράγοντες της αεροπλοΐας. Είναι όμως κάτι, που θεωρώ ότι θα φέρει ευρωπαϊκή γνώση στο χώρο», ενώ υποστήριξε, πως η ζήτηση είναι τεράστια, καθώς επίσης και ότι υπάρχουν πάρα πολλές προοπτικές βελτίωσης και ανάπτυξης των νησιών. «Χρειάζεστε υπηρεσίες μετακίνησης και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Έχετε εξαιρετικά αεροδρόμια, σε Μύκονο, Σαντορίνη, έρχονται πολλά αεροπλάνα εκεί, ωστόσο από κει και πέρα, ο κόσμος αναγκάζεται να μετακινηθεί με το πλοίο. Υπάρχουν οικογένειες που έρχονται στην Ελλάδα για μία εβδομάδα ή 10 ημέρες και από αυτές χάνουν τις 2 μόνο στο ταξίδι».

Ο κ. Pommer αναφέρθηκε στις επαφές του και με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία υπήρξε απόλυτα σύμφωνη, με την ιδέα της πρωτοβουλίας, καθώς δεν φαίνεται να παρεμβαίνει στα ήδη υπάρχοντα δρομολόγια. Ωστόσο, όπως επεσήμανε, «δεδομένου, ότι και οι δύο χώρες βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αεροπορία ελέγχεται από έναν φορέα, την EASA (European Aviation Safety Agency – Ευρωπαϊκός Φορέας Εναέριας Ασφάλειας), άρα σε ό,τι έχει να κάνει με την αεροπορία, υπάρχει ενιαίο θεσμικό πλαίσιο και μπορεί να γίνει σε όλη την Ευρώπη, σαν να γίνεται σε μία χώρα».

Και η Σύρος στα σχέδια της νέας εταιρείας

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της GreenAir, υπάρχουν επίσης σκέψεις για περίληψη και του αεροδρομίου της Σύρου στον σχεδιασμό για αεροπορική ενδοκυκλαδική επικοινωνία, καθώς η Σύρος αποτελεί την πρωτεύουσα του νομού, για ορισμένους τουρίστες εφαλτήριο, αλλά και διοικητικό κέντρο. «Η Σύρος, είναι ένας προορισμός, που θα θέλαμε να μπει μέσα στο σχεδιασμό, ίσως όχι μέσα στο πρώτο διάστημα υλοποίησης της πρωτοβουλίας, αλλά βάσει και της ζήτησης για άλλους προορισμούς, αν οι επιβάτες ζητήσουν ή δεχτούν αυτή την προσθήκη».

Αξίζει να σημειωθεί, πως η παρουσίαση της πρωτοβουλίας θα γίνει στις 15 Ιουλίου στο αεροδρόμιο της Νάξου, καθώς το νησί θα αποτελέσει και την έδρα της θυγατρικής εταιρείας.

Δοκιμαστικές πτήσεις θα λάβουν χώρα από τις 13 έως τις 16 Ιουλίου, με τη Naxosair και τη Cessna/Trextron να προσκαλούν στην παρουσίαση του σχεδίου και την επίδειξη του αεροσκάφους που θα χρησιμοποιηθεί, το οποίο θα είναι ένα καινούριο Cessna CaravanEx. Όπως ανακοινώνεται από την εταιρεία, το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι αποδεδειγμένα κατάλληλο για μετακινήσεις μεταξύ νησιών, αντίστοιχες με αυτές που θα πραγματοποιήσει η εταιρεία από το καλοκαίρι του 2017.

Κατά τη διάρκεια αυτής της παρουσίασης, θα γίνουν οι απαραίτητες επαφές και συνεννοήσεις με όλους τους φορείς των νησιών, οι οποίοι εμπλέκονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουρισμό, καθώς όπως τόνισε ο κ. Pommer, η συνεργασία και συνεννόηση μεταξύ των ανθρώπων, ιδιαίτερα, όταν η ανάπτυξη των επιμέρους περιοχών εξαρτάται από αυτήν, είναι κρίσιμη και φυσικά επιθυμητή.