Συγχαρητήρια στους εισακτέους στα ανώτατα και τεχνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας εκφράζουν οι δήμαρχοι των Κυκλάδων

"Οι νέοι επιστήμονες είναι το μέλλον μας"

Για την πραγματοποίηση των στόχων τους μιλούν και σήμερα επιτυχόντες των νησιών, οι οποίοι κατάφεραν να διακριθούν και να αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί για το σύνολο των μαθητών την ολοκλήρωση μιας επίπονης και συνάμα αξιέπαινης προσπάθειας επίτευξης στόχων, σηματοδοτώντας παράλληλα την αφετηρία χάραξης της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας.

Συγχαρητήριες επιστολές προς τους επιτυχόντες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι πλέον ανοίγουν νέους δρόμους, προσβλέποντας στη δημιουργία, την καινοτομία και την ποιότητα ζωής των τοπικών κοινωνιών και της πατρίδας τους απέστειλαν οι δημοτικές αρχές των Κυκλάδων.

Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων

“Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, που βιώνουμε ως χώρα, οι επιτυχίες των παιδιών αποπνέουν αισιοδοξία και ελπίδα για το μέλλον του τόπου μας, χαρίζοντας ικανοποίηση στους υποστηρικτές τους, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι συνέβαλαν τα μέγιστα στην επίτευξη των μαθητικών στόχων” αναφέρει ο δήμαρχος Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, Μανόλης Μαργαρίτης, προσθέτοντας πως παρά τις δυσκολίες, κατάφεραν να εκπληρώσουν το στόχο τους, ανοίγοντας τους ορίζοντες στην επιστημονική τους κατάρτιση”. Καταλήγοντας, σημειώνει πως η εισαγωγή στις Πανεπιστημιακές και Τεχνολογικές σχολές αποτελεί επιστέγασμα της προσπάθειας και δικαίωση των μαθητικών κόπων.

Δήμαρχος Τήνου

Συγχαρητήρια προς τους επιτυχόντες, αλλά και τις οικογένειές τους, οι οποίες στάθηκαν στο πλευρό τους και στήριξαν με θυσίες και αγώνα τις προσπάθειές τους, εκφράζει ο δήμαρχος Τήνου, Παναγιώτης Κροντηράς, τονίζοντας ότι το μέλλον του νησιού, στηρίζεται στην εφεξής πορεία της νέας γενιάς του. “Οι επιτυχίες σας αποτελούν επένδυση για το νησί μας, ένα νησί δεμένο με τα γράμματα και τον πολιτισμό. Όταν με το καλό ολοκληρώσετε τις σπουδές σας και κληθείτε να προσφέρετε, θα είστε ανεκτίμητο κεφάλαιο για την Τήνο, όπου κι αν βρίσκεστε”, επεσήμανε.

Δήμαρχος Θήρας

Καλή σταδιοδρομία στους εισακτέους στα Ανώτατα και τα Τεχνικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας ευχήθηκε και ο δήμαρχος Θήρας, Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος στο πλαίσιο βράβευσης των επιτυχόντων μαθητών στην κατάμεστη αίθουσα της Εστίας Πύργου. Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα χρηματικά βραβεία έχουν καθιερωθεί στη μνήμη της Λίζας Πατηνιώτη-Μαρίνου. Στην ομιλία του, ο δήμαρχος υπογράμμισε τις μεγάλες επιτυχίες που σημειώνουν τα τελευταία χρόνια οι μαθητές των σχολείων της Σαντορίνης, κρίνοντας ότι είναι αποτέλεσμα της μεγάλης προσπάθειας που καταβάλλουν οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι οικογένειές τους. Κατέστησε δε γνωστό, ότι καθιερώνεται από φέτος ειδική τελετή για τη βράβευση όλων των αποφοίτων του Γενικού Λυκείου και του ΕΠΑΛ Σαντορίνης.

Τη χρηματοδότηση κάθε οικογένειας νέου σπουδαστή – σπουδάστριας με 1.000 ευρώ από το Ίδρυμα Λ& Ε Νομικού, προτείνει η δημοτική παράταξη του Αντώνη Σιγάλα “Σαντορίνη – Θηρασιά – Ενότητα – Αλλαγή”. Όπως εκτιμάται, “η οικονομική αυτή ενίσχυση θα συμβάλει σημαντικά στην κάλυψη των πρώτων φοιτητικών εξόδων”. Παράλληλα, ανακοινώνει ότι πέρα από τη συγκεκριμένη πρόταση θα συμπεριλάβει στις οριστικές της προτάσεις, τη δημιουργία Θηραϊκής φοιτητικής Εστίας στο Ηράκλειο της Κρήτης, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι θα φοιτήσει εκεί ένας μεγάλος αριθμός Θηραίων σπουδαστών.

Η “Κοινή Γνώμη”, συνεχίζοντας το αφιέρωμα που ξεκίνησε χθες στους επιτυχόντες των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, φιλοξενεί και σήμερα τις δηλώσεις διακριθέντων μαθητών από τις Κυκλάδες οι οποίοι, έχοντας πραγματοποιήσει το στόχο τους, ατενίζουν πλέον το μέλλον τους με χαρά και αισιοδοξία.

Σύρος

Γεωργία Φύτρου, Ιατρική Αθήνας

“Όνειρο ζωής” αποτελούσε τα τρία τελευταία χρόνια για τη Γεωργία Φύτρου η εισαγωγή της στην Ιατρική Αθηνών. Η επίτευξη του στόχου της, έπειτα από ένα επιπλέον έτος εξαντλητικής μελέτης και πίεσης τη γεμίζει σήμερα με περισσή χαρά και ικανοποίηση. Θετικός στην επιθυμία της να ακολουθήσει τα βήματά του ήταν εξ' αρχής ο παθολόγος πατέρας της, Δημήτρης Φύτρος. “Ο ίδιος ήθελε ένα “διάδοχο” για το επάγγελμά του και στήριξε την απόφασή μου”, δήλωσε η Γεωργία η οποία συγκέντρωσε 18. 803 μόρια από τις φετινές εξετάσεις. Όπως υπογραμμίζει, “αισθάνεται ιδιαίτερα τυχερή που έχει δίπλα της έναν άνθρωπο με εμπειρίες και γνώση που μπορεί να τη βοηθήσει”. Η απόφασή της να μην το βάλει κάτω, αλλά να εξεταστεί για δεύτερη φορά σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν ιδιαιτέρως δύσκολη. “Παρά το έντονο στρες, απαιτείται ψυχραιμία, συστηματικό διάβασμα και θετική σκέψη, γιατί η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχουν λιγότερα ποσοστά επιτυχίας, σε ανώτερες σχολές όπως αυτή” επισημαίνει. Καταλήγοντας, τονίζει ότι η ενασχόληση με την επιστήμη της ιατρικής αποτελεί για την ίδια πρόκληση και ταυτόχρονα μία ανεξάντλητη πηγή εμπειριών. “Όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπινες ζωές, αυτό σε κάνει από μόνο του πολύ δυνατό. Σίγουρα οι ευθύνες είναι μεγάλες, αλλά δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να τα καταφέρεις”, σημειώνει.

Αλεξάνδρα Γενναδίου, Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (Αθήνα)

Έβδομη στο Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Αθηνών εισάγεται η Αλεξάνδρα Γενναδίου, έχοντας συγκεντρώσει 19. 936 μόρια. Όπως εξηγεί, η συγκεκριμένη σχολή, η βάση της οποίας σημείωσε άνοδο μετά τις φετινές επιδόσεις των υποψηφίων, υπήρξε η πρώτη της επιλογή. “Επιθυμώ να καλλιεργήσω σε βάθος την αγγλική γλώσσα, διότι πρόκειται για μία γλώσσα που βρίσκεται πλέον παντού και αν κάποιος δεν ξέρει αγγλικά στη σύγχρονη εποχή που οι εξελίξεις είναι τέτοιες, δεν έχει καμιά προοπτική επαγγελματικά” αναφέρει χαρακτηριστικά, κρίνοντας ότι τα κενά που παρατηρούνται σήμερα στη δημόσια εκπαίδευση δεν θα πρέπει να αποτελούν εμπόδιο στην εκπλήρωση των ονείρων ενός νέου παιδιού. “Αν κάποιος έχει στόχο και είναι επικεντρωμένος σε αυτόν, παρά τις δυσκολίες και τα κενά θα μπορέσει να τα καταφέρει”, υπογραμμίζει.

Θήρα

Χαράλαμπος Ρισβάς, Ψυχολογία Αθήνας

Πρώτος στο Τμήμα Ψυχολογίας στην Αθήνα εισάγεται ο Χαράλαμπος Ρισβάς, έχοντας συγκεντρώσει 19. 594 μόρια. “Ήταν η πρώτη μου επιλογή, καθώς οι υπόλοιπες σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου δεν ήταν στο πλαίσιο των ενδιαφερόντων μου” δηλώνει, καθιστώντας γνωστή την επιθυμία του να συνδυάσει την επιστήμη της ψυχολογίας με τους μουσικές του σπουδές. “Στόχος μου είναι να ασχοληθώ με τις σπουδές της μουσικοθεραπείας και της νευροψυχολογίας, επειδή είναι κάτι καινοτόμο και η Ελλάδα χρειάζεται καινοτομίες” προσθέτει. Παράλληλα εξηγεί ότι μία από τις σκέψεις τους είναι η πραγματοποίηση μεταπτυχιακών σπουδών στην Αγγλία, την οποία χαρακτηρίζει “κοιτίδα της μουσικοθεραπείας”. Αναφορικά με τη σημερινή εικόνα της παιδείας, ο ίδιος εκτιμά πως “αν η πολιτεία ασχοληθεί, δίνοντας λύση στα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, μπορούν να μετριαστούν άλλα προβλήματα που αποσπούν καθημερινά τους νέους ανθρώπους από τους στόχους τους”.

Θεανώ Μπέσκου - Κόντου Ιατρική Αθηνών

Απόφαση της τελευταίας στιγμής ήταν η δήλωση της Ιατρικής Αθηνών στην πρώτη θέση του μηχανογραφικού της Θεανώς Μπέσκου – Κόντου από τη Σαντορίνη. Τα 19.103 μόρια που συγκέντρωσε στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις οδήγησαν τη μαθήτρια να αναζητήσει τελικά την τύχη της στην ελίτ των ανώτερων σχολών εκπαίδευσης της χώρας. Όπως υπογραμμίζει “η επίτευξη ενός στόχου δεν απαιτούν μεγάλες θυσίες, αλλά αφοσίωση και προσωπική προσπάθεια προκειμένου να μην πέσεις στην παγίδα των εκπαιδευτικών κενών που αποτελούν μία ανοιχτή πληγή του σημερινού συστήματος”.

Νάξος

Θανάσης Μπελιώτης, Μηχανολόγων – Μηχανικών (Αθήνα)

Τη μεγαλύτερη βαθμολογία στο Γενικό Λύκειο της Νάξου συγκέντρωσε ο Θανάσης Μπελιώτης, ο οποίος εισάγεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών στο Εεθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με 18. 951 μόρια. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η συγκεκριμένη σχολή ήταν η μοναδική που δήλωσε στο μηχανογραφικό δελτίο του. “Μπορούσα να μπω και στην Ιατρική Αθηνών, αλλά δε με ενδιέφερε” επισημαίνει. Παράλληλα σημειώνει ότι για την επίτευξη ενός στόχου δε χρειάζονται υπερβολές, παρά προσήλωση στην τάξη και προσωπική μελέτη, καθώς οι διδακτικές ώρες δεν επαρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες των μαθητών”. Καταλήγοντας, εξηγεί ότι η εισαγωγή ενός μαθητή σε μία σχολή της αρεσκείας του τον γεμίζει με περισσότερη όρεξη να ολοκληρώσει τις σπουδές του και να σχεδιάσει το μέλλον του. “Έχεις μεγαλύτερη αποκατάσταση αν ασχοληθείς με κάτι που σου αρέσει”, τονίζει.